H Eurogendfor ξεκίνησε υπό την αιγίδα της ΕΕ, αρχικά σαν πρωτοβουλία πέντε κρατών - μελών (Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία που έχουν τμήματά τους σε αυτήν την υπερεθνική δύναμη), προκειμένου (όπως οι ίδιοι οι επικεφαλής της αναφέρουν) να βελτιώσει την ικανότητα «διαχείρισης κρίσεων σε ευαίσθητες περιοχές». Ισως διόλου τυχαία στις 17/12/2008 δέχτηκαν σαν πλήρες μέλος της Eurogendfor και τη Χωροφυλακή της Ρουμανίας. Μόλις τρεις μήνες μετά, το Μάρτη του 2009, η ρουμανική κυβέρνηση κατέφυγε στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο με τις γνωστές για το λαό της χώρας συνέπειες και τον ξεσηκωμό μεγάλων στρωμάτων του πληθυσμού ενάντια στα βαριά αντιλαϊκά μέτρα. Ξεσηκωμός που οδήγησε σε νέες επιχειρήσεις καταστολής του.
Το δίκτυο απλώνεται, λοιπόν, και έρχεται να προστεθεί σε άλλους μηχανισμούς καταστολής της ΕΕ, την ευρωαστυνομία Γιουροπόλ, την ευρωεισαγγελία Γιουροτζάστ και την υπηρεσία καταστολής στα σύνορα κατά των προσφύγων του ιμπεριαλισμού Φρόντεξ. Ολοι αυτοί οι μηχανισμοί προσαρμογής (και) της Ελλάδας υπάγονται στο λεγόμενο ευρωπαϊκό «Χώρο Ελευθερίας, Ασφάλειας και Δικαιοσύνης», που μόνο τέτοιος δεν είναι, η δε κατάργησή του αποτελεί από τους βασικούς στόχους του εργατικού λαϊκού κινήματος.
Αλλωστε και επισήμως αναφέρεται ότι η Eurogendfor απαντά στην ανάγκη για άμεσες πράξεις «πολιτικής προστασίας» (όπως οι κυρίαρχες δυνάμεις την εννοούν), «είτε μόνη της είτε παράλληλα με στρατιωτική επέμβαση». Σκιαγραφούν εδώ το νέο δόγμα των ευρωενωσιακών ενόπλων δυνάμεων με την ένταξη της «τρομοκρατίας» και των «ασύμμετρων απειλών» στα όσα καλούνται να αντιμετωπίσουν. Και γίνεται άμεσα ο συνειρμός με τις στρατιωτικές ασκήσεις για καταστολή διαδηλώσεων, όπως αυτή που έγινε στη Βέροια στις 13/3/2002 από τμήμα του Β' Σώματος Στρατού.
Προς τούτο έχει καταρτιστεί και συγκεκριμένο σχέδιο εμπλοκής της Eurogendfor στις «επιχειρήσεις διαχείρισης κρίσεων». Αντιγράφουμε από την ιστοσελίδα της:
Μπαίνει, δηλαδή, ως συμπληρωματική δύναμη δίπλα στους στρατούς, ως παραστρατιωτικό Σώμα, τους διευκολύνει στον έλεγχο ας πούμε υπαίθριου χώρου ή και περιφερειακών αστικών κέντρων και αφού καθαρίσουν το τοπίο από όποιους χαρακτηρίσουν ταραξίες, αφήνουν πάλι τους ντόπιους συνεργάτες τους να συνεχίσουν τη δουλειά.
Στο ενδιάμεσο και ως εξειδικευμένα καθήκοντά της: «Εκτελεί αποστολές ασφαλείας και δημόσιας τάξης. Επιβλέπει και καθοδηγεί τις τοπικές αστυνομικές αρχές στην καθημερινή τους εργασία, συμπεριλαμβανομένης της εξιχνίασης εγκληματικών ενεργειών. Συντονίζει τη δημόσια επιτήρηση, την κυκλοφορία, τη συνοριοφύλαξη και τη διαχείριση πληροφοριών. Εντοπίζει και οδηγεί εγκληματίες στη Δικαιοσύνη. Προστατεύει πολίτες και τις περιουσίες τους και διατηρεί την τάξη σε επεισόδια δημόσιας αναταραχής. Εκπαιδεύει αξιωματικούς της Αστυνομίας βάσει των διεθνών προτύπων». Ο,τι, δηλαδή, θα έκανε μια τοπική χωροφυλακή, μια επιπλέον αστυνομική δύναμη που θα δρα δίπλα και πάνω από την εγχώρια.
Σε αυτό το πλαίσιο, η EGF έχει ήδη αναλάβει αποστολές αστυνόμευσης στη Βοσνία - Ερζεγοβίνη, ενώ διεξάγει τακτικές ασκήσεις «αντιμετώπισης διαδηλώσεων» με άνδρες της να μεταφέρονται στο χώρο των «επεισοδίων» με «αύρες» κλπ.
Για παράδειγμα, η άσκηση EGEX 06 που διεξήγαν «υπό την αιγίδα της ΕΕ» από το Μάρτη ως τον Απρίλη 2006. Εχει μεγάλο ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το σενάριο της άσκησης που «υιοθετήθηκε ως βάση για τις επιχειρήσεις της EGF και μελετάται εκτενώς στην ΕΕ, ήταν μια ρεαλιστική κατάσταση που αντανακλούσε ένα μείγμα από υπάρχουσες διεθνείς κρίσεις, στο οποίο η κατάρρευση μιας τοπικής αστυνομίας και κοινωνικών δομών οδήγησε στην αποστολή της EGF, προκειμένου να αναπτύξει πλήρεις αστυνομικές λειτουργίες, από την αντικατάσταση ως την ενίσχυση της τοπικής αστυνομίας».
Προετοιμαζόμενοι, λοιπόν, πλήρως για πιθανές ανατροπές όσων παρουσιάζουν ως «θέσφατα», «συνταγματικά» και «νόμιμα», το αρχηγείο της EGF από τη Βιτσένζα της Ιταλίας καθοδηγούσε πολυεθνικές δυνάμεις χωροφυλακής που ασκούνταν στο Βαλντεμόρο της Ισπανίας. Ανάλογη άσκηση φέρεται να έγινε και στην πόλη Saint - Astier της Νοτιοδυτικής Γαλλίας.