ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Ιούλη 2016
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΝΑΧΟΥ
Πολύχρονος εμπαιγμός σε βάρος χιλιάδων παιδιών μεταναστών

Πριν δέκα μέρες, το υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωνε ότι θα κάνει τα πάντα και η «Αυγή» έβαζε τίτλο ότι «Το Ελληνικό Σχολείο Μονάχου σώθηκε», καθώς αυτό «προέκυπτε» από την επίσκεψη του υφυπουργού Παιδείας, Θ. Πελεγρίνη, στις 10 Ιούλη, στο Μόναχο. Προχτές, όμως, γνωστοποιήθηκε η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Μονάχου να μη δώσει παράταση στην ελληνική πλευρά για την ανέγερση του Ελληνικού Σχολείου και να δημεύσει το οικόπεδο. Μια μέρα μετά, χτες, το υπουργείο Παιδείας επιχείρησε να ρίξει τις ευθύνες γι' αυτή την εξέλιξη αποκλειστικά στις προηγούμενες κυβερνήσεις, λες και δεν κυβερνάει ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και ενάμιση χρόνο, λες και ένα σχολείο δεν προλαβαίνει να χτιστεί μέσα σε ενάμιση χρόνο. Το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι αναμένει επίσημη ενημέρωση από το Δήμο προκειμένου να αποφασίσει τις περαιτέρω ενέργειες και διαβεβαιώνει (για άλλη μια φορά) ότι δεν θα παραιτηθεί «από την αξιοποίηση της όποιας δυνατότητας για τη συνέχιση του έργου».

Υπενθυμίζεται ότι το 2001 ο Δήμος Μονάχου είχε παραχωρήσει οικόπεδο έναντι μικρού τιμήματος στο ελληνικό Δημόσιο (το 80% της χρηματοδότησης του έργου είχε αναλάβει η γερμανική πλευρά), προκειμένου να οικοδομηθεί το Ελληνικό Σχολείο, κάτι το οποίο όμως δεν έγινε εδώ και 15 χρόνια! Το συγκεκριμένο Ελληνικό Σχολείο προοριζόταν να στεγάζει το πολύ 750 μαθητές.

Μια μέρα πριν την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η Επιτροπή Αγώνα Μονάχου με ανακοίνωσή της κάλεσε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές «να συντονιστούν στη βάση του πραγματικού προβλήματος, που είναι η ποιότητα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία και η ταυτόχρονη ομαλή και ισότιμη ενσωμάτωση στη γερμανική κοινωνία». Κι επισημαίνοντας ουσιαστικές πτυχές του προβλήματος, θέτει τα εξής ερωτήματα:

«Τι θα γίνει με τους υπόλοιπους περίπου 2.500 που βρίσκονται σήμερα σε ελληνικά αλλά και σε γερμανικά σχολεία; Θα είναι αυτό το σχολείο δημόσιο και δωρεάν ή θα λειτουργήσει ως ένα σχολείο με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που θα περιλαμβάνει δίδακτρα ή κάλυψη από την οικογένεια διαφόρων εξόδων υποδομής και συγγραμμάτων (όπως γίνεται ήδη στο γερμανικό σχολείο), δηλαδή θα επιλέγει μαθητές ανάλογα με το πορτοφόλι τους ή με τις πραγματικές ανάγκες των Ελλήνων εργαζομένων στο Μόναχο;

Θα είναι ικανό να παρέχει πλήρη μόρφωση και όλα τα απαραίτητα εφόδια, ώστε τα παιδιά να μπορούν να συνεχίσουν τη ζωή τους είτε στην Ελλάδα είτε στη Γερμανία; (...) Θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά ή θα τα διαχωρίζει, όπως το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα, από πολύ μικρή ηλικία, σε αυτά που "παίρνουν τα γράμματα" και πάνε στα πρώτης κατηγορίας σχολεία και σε αυτά που "δεν τα παίρνουν" και καταλήγουν στα πιο υποβαθμισμένα σχολεία; (...)

Θα μπει επιτέλους φρένο στα υπέρογκα ποσά που ξοδεύονται για ενοίκια σε ακατάλληλα - σύμφωνα με τους ιθύνοντες - κτιριακά συγκροτήματα για εκπαιδευτική δραστηριότητα;

Θα διεκδικήσουμε περισσότερους διδάσκοντες, ώστε να μη χάνονται διδακτικές ώρες και τα ελληνικά σχολεία να μην καταλήγουν να λειτουργούν ως χώροι αποθήκευσης παιδιών;

Θα διευρυνθεί η ουσιαστική ελληνόγλωσση εκπαίδευση στις γειτονιές και στους δήμους που ζουν και εργάζονται οι Ελληνες μετανάστες; Θα ξανανοίξουν τα τμήματα μητρικής γλώσσας που έκλεισαν την τελευταία πενταετία οι εφαρμοζόμενες αντιλαϊκές πολιτικές στην Ελλάδα;

Θα υπάρξει μέριμνα ώστε οι απολαβές των διδασκόντων να ανταποκρίνονται στο κόστος ζωής της πόλης του Μονάχου;

Σε όλα παραπάνω ερωτήματα απαντήσεις μπορεί να δώσει μόνο ένα κίνημα γονέων - μαθητών - εκπαιδευτικών που θα τα φέρει στο προσκήνιο, αυτά είναι που ενδιαφέρουν άμεσα την εκπαιδευτική κοινότητα».


Αλληλεγγύη στους διωκόμενους μαθητές της Σάμης Κεφαλονιάς

Από προηγούμενες κινητοποιήσεις μαθητών στην κεφαλονιά
Από προηγούμενες κινητοποιήσεις μαθητών στην κεφαλονιά
Στο πλευρό των διωκόμενων μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου Σάμης Κεφαλονιάς στέκονται οι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Σάμης.

Θυμίζουμε ότι τέσσερις μαθητές του ΓΕΛ και του Γυμνασίου Σάμης Κεφαλονιάς (οι τρεις μάλιστα ανήλικοι), παραπέμπονται σε δίκη τον Οκτώβρη κατηγορούμενοι - με βάση την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου - για τις καταλήψεις που είχαν αποφασιστεί από τα συλλογικά τους όργανα στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Εννιά εκπαιδευτικοί του σχολείου συνυπογράφουν ανακοίνωση με την οποία εκφράζουν την αλληλεγγύη τους «στους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου Σάμης που οδηγούνται στα δικαστήρια επειδή διεκδίκησαν λύσεις σε προβλήματα των σχολείων, που κι εμείς έχουμε πολλές φορές επισημάνει. Ο αγώνας για ένα καλύτερο σχολείο και μια καλύτερη κοινωνία, μέσα από μαζικές δημοκρατικές διαδικασίες και πρακτικές είναι στοιχείο κοινωνικοποίησης της νέας γενιάς και διαπαιδαγώγησης σε αξίες και ιδανικά που το σχολείο οφείλει να προάγει. Για μας αξίες όπως: Αλληλεγγύη - αλληλοσεβασμός - κοινοί αγώνες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων είναι ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ. Δεν είναι δυνατόν να ασκείται τρομοκρατία και να ξαναστήνονται μαθητοδικεία, δεν είναι δυνατόν τα σχολεία να λειτουργούν με την εποπτεία εισαγγελέων», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, που στηρίζουν τα αιτήματα της τοπικής ΕΛΜΕ και ζητούν με τη σειρά τους να αποσυρθούν οι κατηγορίες και να τεθεί η υπόθεση στο αρχείο. Επίσης, ζητούν να πάρει η κυβέρνηση νομοθετική πρωτοβουλία για παύση κάθε δίωξης μαθητών που έχει κινηθεί με βάση την (καταργημένη) Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Τα παραπάνω αιτήματα μετέφερε και η ΕΛΜΕ - Κεφαλονιάς - Ιθάκης και η Ενωση Γονέων σε συνάντηση που είχαν με τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Κεφαλονιάς, την περασμένη Παρασκευή. Ο εισαγγελέας είπε ότι παρά την κατάργηση της ΠΝΠ και παρά την απαίτηση να παύσει η δίωξη και να μπει η υπόθεση στο αρχείο, η υπόθεση θα φτάσει στο δικαστήριο και εκεί θα ληφθούν υπόψη τα νέα δεδομένα.

Από την πλευρά τους ΕΛΜΕ και Ενωση Γονέων τόνισαν πως προκαλεί το λαϊκό αίσθημα το γεγονός ότι η Δικαιοσύνη κινείται αργά σε υποθέσεις τύπου «Siemens», που υπάρχει κίνδυνος να παραγραφούν, την ίδια στιγμή που υπάρχει απηνής δίωξη των αγώνων υπέρ ενός σχολείου που να μορφώνει πραγματικά και να μην εξοντώνει. Παράλληλα, κάλεσαν να εκφραστεί πιο αποφασιστικά η αλληλεγγύη στους διωκόμενους και να γίνει υπόθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλου του λαού στο Νομό το αίτημα να μπει η υπόθεση στο αρχείο με σχετική κυβερνητική νομοθετική πρωτοβουλία.

Με τα παραπάνω αιτήματα συντάσσεται και το Εργατικό Κέντρο Κεφαλονιάς - Ιθάκης που καταγγέλλει τη δίωξη των μαθητών και μεταξύ άλλων σημειώνει: «Αποκαλύπτεται, για άλλη μια φορά, η υποκρισία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που από τη μια προσαρμόζει ακόμα περισσότερο την εκπαίδευση στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου (με τον "εθνικό" διάλογο για την Παιδεία, στήνει μαθητοδικεία), αλλά από την άλλη διαφημίζει τη θέσπιση ψήφου στα 17 ως "διεύρυνση της Δημοκρατίας". Μοναδική απάντηση είναι η κοινή δράση, ο κοινός αγώνας εργαζομένων, μαθητών απέναντι στην ποινικοποίηση των αγώνων, κόντρα στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου που τσακίζει το δικαίωμα στη μόρφωση και τη ζωή των εργατικών - λαϊκών οικογενειών».


ΚΟΣΜΗΤΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
Σοβαρές ενστάσεις για τα πορίσματα του «διαλόγου»

...αναφορικά με την παιδαγωγική επάρκεια

Κείμενο θέσεων, με αφορμή τα πορίσματα του λεγόμενου Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, αναφορικά με το θέμα της απόκτησης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ), εξέδωσε η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με το οποίο εκφράζει σοβαρές ενστάσεις αναφορικά με τις προτάσεις που καταγράφονται στα πορίσματα.

Θυμίζουμε ότι βασική θέση που συναντιέται και στα δύο κείμενα με τα πορίσματα του διαλόγου (αυτό της Επιτροπής Διαλόγου και αυτό της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής) είναι το πέταγμα της ΠΔΕ εκτός πτυχίου. Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής αντιτίθεται σε αυτήν την πρόταση, υπερασπίζεται το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο για την ΠΔΕ, όπως διαμορφώθηκε με το νόμο 3848/2010 και τροποποιήθηκε με το νόμο 4186/2013. Σύμφωνα με αυτό έχει δοθεί η δυνατότητα στα Τμήματα να διατηρήσουν την ΠΔΕ εντός πτυχίου και να αποφασίσουν, αν θα την παρέχουν υποχρεωτικά σε όλους τους φοιτητές τους ή προαιρετικά σε αυτούς τους φοιτητές που θέλουν να εργαστούν στην εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, η Φιλοσοφική Αθήνας έχει διατηρήσει την ΠΔΕ εντός πτυχίου, υποχρεωτική για όλους τους φοιτητές. Στο πλαίσιο αυτό, η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής σημειώνει ότι «τα Τμήματα που έχουν εξασφαλίσει την ΠΔΕ βάσει της ανωτέρω νομοθεσίας πρέπει να αναγνωρίζεται ότι συνεχίζουν να την παρέχουν στους αποφοίτους τους, όπως αυτό συμβαίνει έως και σήμερα».

Παράλληλα, η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής σημειώνει ότι δημιουργεί έντονο προβληματισμό η πρόταση της Επιτροπής Διαλόγου για δημιουργία Σχολών Εκπαίδευσης για όσους θέλουν να εργαστούν στην εκπαίδευση με πυρήνα τα υπάρχοντα Τμήματα Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης. «Δεν είναι σαφές εάν πρόκειται για περαιτέρω εμβάθυνση ή για Σχολές που θα παρέχουν κατ' αποκλειστικότητα την ΠΔΕ (το τελευταίο θα δημιουργήσει σοβαρά πρακτικά και ουσιαστικά προβλήματα στο εκπαιδευτικό τοπίο)», σημειώνει η Κοσμητεία και προσθέτει ότι «εκτός των άλλων, σημαίνει τη διάλυση Τμημάτων (ΦΠΨ) και Σχολών; Το ΕΚΠΑ είναι σαφώς αντίθετο σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ