ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Απρίλη 2013
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ
Ηρθε η σειρά τους να... «απελευθερωθούν»

Νομοσχέδιο που ρυθμίζει τις υπεραστικές μεταφορές έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών

Eurokinissi

Ηρθε η σειρά των υπεραστικών ΚΤΕΛ να εισέλθουν στην προκρούστεια μνημονιακή κλίνη ώστε το «φιλέτο» των υπεραστικών οδικών μεταφορών να παραδοθεί σε μεγάλα εταιρικά σχήματα «πετώντας στην άκρη» τους μεμονωμένους ιδιοκτήτες των υφιστάμενων αδειών και οχημάτων, όπως προκύπτει από το σχετικό νομοσχέδιο για τις «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών» που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών. Επιπλέον, παρά τα όσα ισχυρίζεται η συγκυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Κ. Χατζηδάκης, όλοι οι σημερινοί χρήστες των υπεραστικών λεωφορείων θα πρέπει να αναμένουν επιπλέον αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ενώ οι κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών θα στερηθούν ακόμη περισσότερο τις ελάχιστες υπηρεσίες μεταφοράς που απολαμβάνουν μέχρι σήμερα.

Οπως συγκεκριμένα δήλωσε χτες ο Κ. Χατζηδάκης η αναδιάρθρωση του συστήματος των υπεραστικών μεταφορών είναι μια «ανειλημμένη δέσμευση της χώρας και τα χρονοδιαγράμματα προχωρούν, βάσει συμφωνίας με την Τρόικα», και πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο δεν αφορά τα ΚΤΕΛ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ούτε τις αστικές συγκοινωνίες, μιας και «δεν έχουμε και κανένα λόγο να ανοίξουμε μια αγορά σε μια φάση ύφεσης».

Το νομοσχέδιο προβλέπει τρεις κατηγορίες «γραμμών» ΚΤΕΛ. Τις λεγόμενες «αποκλειστικού έργου», τις «άγονες γραμμές» και εκείνες που επονομάζει «ελεύθερης επιλογής». Στην πρώτη κατηγορία ο ανάδοχος θα έχει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου δίχως ανταγωνιστές, μετά από δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό όπου κριτήριο επιλογής αναδόχου θα είναι υψηλότερη κατατεθειμένη προσφορά. Στις άγονες γραμμές, ο ανάδοχος θα ορίζεται και πάλι κατόπιν διαγωνισμού, ενώ θα δικαιούται και επιδότησης για την εκτέλεση «ελάχιστων» δρομολογίων, ενώ στις γραμμές ελεύθερης επιλογής θα μπορεί να παρέχει υπηρεσίες κάθε ενδιαφερόμενος που θα πληρεί ορισμένες προϋποθέσεις (στόλου οχημάτων, προσωπικού, ασφαλείας κ.ά.).

Το κράτος παύει να καθορίζει τις τιμές των κομίστρων, ωστόσο θα καθορίζει ένα ανώτατο όριο χρέωσης επιβατών ανά χιλιόμετρο, ενώ τη γενική εποπτεία του συστήματος θα αναλάβει η υπάρχουσα Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, που στο εξής θα ονομάζεται «Εθνική Αρχή Χερσαίων Επιβατικών Μεταφορών», η οποία δε θα στελεχωθεί με νέες προσλήψεις, αλλά θα ενισχυθεί με υπαλλήλους που θα αποσπαστούν από άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιορίστηκαν οι «απώλειες»

Περιορισμό της «χασούρας» στα 6,9 δισ. ευρώ εμφανίζουν για το 2012 οι ισολογισμοί των εισηγμένων εταιρειών στο χρηματιστήριο της Αθήνας. Από τη λίστα των 233 εισηγμένων οι 161 εταιρείες εμφάνισαν ζημιές, έναντι 72 που αποκόμισαν και εμφανίζουν κέρδη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την «Beta ΑΕΠΕΥ»:

  • Η ζημιά (μετά από φόρους) διαμορφώνεται στα 6,6 δισ. ευρώ (από 29,9 δισ. ευρώ στο 12μηνο του 2011. Για το 2012 οι «απώλειες» των τραπεζών διαμορφώνονται στα 5,2 δισ. ευρώ και οι ζημιές των εισηγμένων χωρίς τις τράπεζες στα 1,4 δισ. ευρώ.
  • Ο κύκλος εργασιών (τζίρος) εμφανίζει οριακή υποχώρηση 0,3%.

Οι ζημιές που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στους ισολογισμούς των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, αποτελούν ένα μικρό μέρος σε σχέση με τα κέρδη που συσσώρευαν στη φάση της καπιταλιστικής «ανάπτυξης». Να σημειώσουμε μόνο χαρακτηριστικά ότι μόλις τα τρία τελευταία χρόνια της επιχειρηματικής κερδοφορίας, τις χρονιές 2007-2009, τα επίσημα κέρδη των εισηγμένων επιχειρήσεων είχαν φτάσει στο αστρονομικό ύψος των 42,3 δισ. ευρώ!!!

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Σε 24ωρη απεργία οι εργαζόμενοι

Σε 24 απεργιακή κινητοποίηση κατέρχονται από αύριο στις 5 τα ξημερώματα οι εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με αφορμή την κατάθεση προς ψήφιση στη Βουλή τροπολογίας του υπουργείου Υποδομών για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και την «αναδιάρθρωση» της ΥΠΑ. Σε σχετική ανακοίνωση η Ομοσπονδία Συλλόγων ΥΠΑ επισημαίνει ότι η «επίμαχη τροπολογία αφενός μεν διαλύει την υπάρχουσα δομή της ΥΠΑ, αφετέρου προετοιμάζει το έδαφος για την εκποίηση των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων, με ανεξέλεγκτες τραγικές συνέπειες για τον τουρισμό και τον κοινωνικό ιστό της περιφέρειας».

ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Εδώλιο για έξι αγωνιστές

Στα δικαστήρια σέρνονται την ερχόμενη Παρασκευή 5 Απρίλη στη Ζάκυνθο ο πρώην πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Διονύσης Συγούρος και πέντε αγρότες, με την κατηγορία της «παρακώλυσης συγκοινωνιών» επειδή συμμετείχαν το Γενάρη του 2010 σε συγκέντρωση στην περιοχή Λούμπα διαμαρτυρόμενοι για την αντιαγροτική πολιτική της κυβέρνησης.

Σε ανακοίνωσή του, το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου καλεί το λαό του νησιού σε συγκέντρωση συμπαράστασης μπροστά από τα δικαστήρια την Παρασκευή, στις 9 το πρωί και μεταξύ άλλων, τονίζει: «Ουσιαστικά διώκονται αυτοί που αγωνίζονται να οργανώσουν την πάλη των ανθρώπων του μόχθου, προκειμένου να φρενάρουν τη λαίλαπα των μέτρων, που παίρνονται για την ανάκαμψη των κερδών των μονοπωλιακών ομίλων.

Αποκαλύπτεται, για άλλη μια φορά, το αστικό κράτος με τους μηχανισμούς του, ιδιαίτερα τώρα εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης, ποιους πραγματικά φοβάται. Η τρικομματική κυβέρνηση, ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, είναι ταγμένη να υπηρετεί αυτό ακριβώς το κράτος, αφού είναι το πολιτικό προσωπικό του μεγάλου κεφαλαίου.

Ξέρουν πολύ καλά ότι ο ταξικός εχθρός τους είναι οι εργαζόμενοι με τα υπόλοιπα φτωχά λαϊκά στρώματα, τους αγρότες και τους αυτοαπασχολούμενους, που παλεύουν οργανωμένα και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις, ώστε να μπολιάζονται όλο και περισσότερες συνειδήσεις με έναν άλλο σχεδιασμό του παραγόμενου πλούτου, απαλλαγμένο από τα παράσιτα τους κεφαλαιοκράτες.

Να είναι σίγουροι ότι τα σχέδιά τους θα τσακιστούν σε αυτό που προσπαθούν πάση θυσία να εμποδίσουν, στον κυματοθραύστη του οργανωμένου εργατικού λαϊκού κινήματος».

«ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣ»
Οι εργαζόμενοι απαιτούν να σταματήσει το ξεπούλημα

Να σταματήσει το ξεπούλημα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης» απαιτούν οι εργαζόμενοι, γιατί θα φέρει ανεπανόρθωτα πλήγματα τόσο στην ελληνική γεωργία, στους εργαζόμενους και στην οικονομία γενικότερα.

Θυμίζουμε ότι την προηγούμενη Παρασκευή, ο ειδικός εκκαθαριστής της ΑΤΕ ανακοίνωσε ότι η γαλλική CRISTAL FINANCIERE ανακηρύχθηκε «προτιμητέος υποψήφιος» και επιλαχόντες υποψήφιοι η πολωνική KRAJOWA SPOLKA CUKROWA SA και η βουλγάρικη LITEX COMMERCE JSC. Σύμφωνα με πληροφορίες η γαλλική εταιρεία κατέθεσε προσφορά ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα ζήτησε να «κουρευτεί» το 50% των δάνειων (130 εκατ. ευρώ) της εταιρείας.

Η Ομοσπονδία Εργαζομένων στη «Βιομηχανία Ζάχαρης» μετά την ανακοίνωση του «προτιμητέου υποψήφιου» καταγγέλλει, ότι «μέσα από την προσπάθεια ξεπουλήματος της Βιομηχανίας και μάλιστα έναντι πινακίου φακής, η στόχευση είναι να μετατραπεί από παραγωγική Βιομηχανία σε εμπορικό κέντρο διακίνησης από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης». Μάλιστα θυμίζει ότι «ο συγκεκριμένος προτιμητέος αγοραστής έχει ανακοινωθεί από τον τύπο ότι σχεδιάζει να κλείσει τα εργοστάσια της ΕΒΖ».

Επίσης σημειώνει ότι «για τρεις συνεχείς χρονιές, την πιο κρίσιμη στιγμή, που είναι η σπορά των τεύτλων και η εκδήλωση ενδιαφέροντος των τευτλοκαλλιεργητών, τόσο η πρώην διοίκηση της ΑΤΕ όσο και ο τωρινός Ειδικός Εκκαθαριστής ανακοινώνουν είτε την πώληση είτε τη σειρά κατάταξης των επίδοξων αγοραστών και τον προτιμητέο του ξεπουλήματος», αποθαρρύνοντας την επανάκαμψη των καλλιεργητών.

Τέλος σημειώνει ότι «η εθνική ποσόστωση ζάχαρης ανήκει στους τευτλοκαλλιεργητές της χώρας και πρέπει να παράγεται από τα εργοστάσια της ΕΒΖ και όχι να εισάγεται φασόν».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ