ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022
Σελ. /24
Νέοι διορισμοί στην Εκπαίδευση

Eurokinissi

Τους μόνιμους διορισμούς 8.087 εκπαιδευτικών σε κενές οργανικές θέσεις γενικής εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και 383 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και 17 μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού σε κενές οργανικές θέσεις Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας.

Συγκεκριμένα, διορίζονται 1.024 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, 492 στην και 532 στη Εκπαίδευση και 7.063 εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων 4.911 στην Πρωτοβάθμια, 1.995 στη Δευτεροβάθμια και 157 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 σε μουσικά σχολεία. Αναμένεται να ανακοινωθούν μόνιμοι διορισμοί 146 εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ16 σε θέσεις μουσικών σχολείων που παρέμειναν κενές μετά τους διορισμούς των υποψήφιων εκπαιδευτικών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

Η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» εύχεται «καλή αρχή και καλή αγωνιστική διαδρομή, μετά από χρόνια αναπλήρωσης, προσωπικού και οικογενειακού κόστους» στους εκπαιδευτικούς που διορίζονται. Σημειώνει ότι «οι φετινοί διορισμοί, όπως και αυτοί της προηγούμενης διετίας, που είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, δεν είναι χάρισμα καμίας κυβέρνησης. Είναι το αποτέλεσμα των αγώνων μας αλλά και των τεράστιων κενών στα σχολεία εξαιτίας της χρόνιας αδιοριστίας. Ολοι μαζί, μόνιμοι και αναπληρωτές, δυναμώνουμε τον καθημερινό αγώνα για τη μόρφωση των μαθητών μας, για δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια. Τα προβλήματα που θα βρούμε μπροστά μας και μετά τον μόνιμο διορισμό (χαμηλοί μισθοί, ακρίβεια, υψηλό κόστος διαβίωσης, διετής παραμονή στον τόπο διορισμού, αντιεκπαιδευτική πολιτική κ.ά.) μόνο όλοι μαζί, μέσα από τους Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε. Οι εκλεγμένοι με την "Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών" θα βρεθούμε δίπλα σας σε κάθε μικρό και μεγάλο πρόβλημα και μπροστά στον συλλογικό αγώνα».

Συνεχίζεται η ταλαιπωρία για τους αναπληρωτές

Την ίδια στιγμή, οι παραπάνω μόνιμοι διορισμοί είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, οπότε τα κενά θα παραμένουν στα σχολεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2020-2021 είχαν συνταξιοδοτηθεί περίπου 8.000 εκπαιδευτικοί (σχεδόν όσοι οι φετινοί μόνιμοι διορισμοί...), ενώ εκείνη τη χρονιά είχαν προσληφθεί 52.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Την περσινή χρονιά, κατά την οποία καταγράφηκε πλήθος κενών που «κουκουλώθηκε» με συγχωνεύσεις τμημάτων κ.λπ., σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας είχαν προσληφθεί περίπου 50.000 αναπληρωτές...

Παρ' όλα αυτά, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να ζουν με την αγωνία για το μέλλον και τη δουλειά τους, καθώς μετά τα λάθη στους φακέλους του ΟΠΣΥΔ πριν λίγο καιρό, τα λάθη συνεχίζονται. Αυτήν τη φορά φαίνεται να μην έχουν υπολογιστεί στους προσωρινούς πίνακες που ανακοινώθηκαν η μοριοδότηση του δεύτερου μεταπτυχιακού, καθώς και άλλες περιπτώσεις μη προσμέτρησης προσόντων, με το υπουργείο Παιδείας και τον ΑΣΕΠ να κάνουν «πινγκ πονγκ» τις ευθύνες μεταξύ τους. Τελικά, χτες ο ΑΣΕΠ ανακοίνωσε πως «λόγω τεχνικού προβλήματος κατά την εξαγωγή των δεδομένων από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του υπουργείου Παιδείας, απεστάλησαν εκ νέου στον ΑΣΕΠ από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τα στοιχεία που αφορούν στο κριτήριο του Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών» και θα προβεί σε έκδοση νέων πινάκων...

Να δώσουν εδώ και τώρα λύση υπουργείο και ΑΣΕΠ στα προβλήματα που έχουν προκύψει με τους πίνακες, απαιτεί η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» και επισημαίνει ότι «το σύστημα πρόσληψης μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εφαρμόζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ και αποτελεί δημιούργημα και νόμο (4589/19) της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, είναι από μόνος του ένας μεγάλος "κόφτης" που έχει οδηγήσει στις απολύσεις χιλιάδες συναδέλφους είτε λόγω των παραβόλων, είτε λόγω των ανακατατάξεων που συμβαίνουν στους πίνακες με το άνοιγμά τους. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι οι οποίοι αποφοίτησαν πρόσφατα και δεν έχουν τη μοριοδότηση για να μπορέσουν να δουλέψουν, παρά το ότι έχουν ξεκινήσει να "κυνηγάνε τα προσόντα", ενώ υπάρχουν και άλλοι που ενώ δουλεύουν αρκετά χρόνια, "πέφτουν" πολλές θέσεις στους πίνακες χάνοντας μισθούς και βιώνοντας ακόμη παραπάνω την ανεργία».

«Τα σωματεία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων ακόμη πιο δυνατά και μαζικά να μπούνε στην πρώτη γραμμή της διεκδίκησης και του αγώνα, ώστε να γίνουν άμεσα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί όλων των συμβασιούχων αναπληρωτών μακριά από κυνήγια ακριβοπληρωμένων προσόντων, μακριά από συνεχόμενα λάθη σε πίνακες που αδικούν τους συναδέλφους», τονίζει η ΑΣΕ.

«ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ»
Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο

Κυκλοφόρησε η έκδοση με τα υλικά της ημερίδας του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

Κυκλοφόρησε από τη «Σύγχρονη Εποχή» η έκδοση που περιλαμβάνει το σύνολο των υλικών της ημερίδας με θέμα «Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο» που διοργάνωσε το Τμήμα Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ: Την εναρκτήρια ομιλία του μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Νίκου Σοφιανού, το σύνολο των παρεμβάσεων και στις 5 θεματικές ενότητες - που αφορούσαν τα γλωσσικά μαθήματα, τις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά, τα ζητήματα ερμηνείας της κοινωνίας και της εξέλιξής της, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την αισθητική και φυσική αγωγή στο σχολείο - και το κλείσιμο της διαδικασίας από το μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας, Κυριάκο Ιωαννίδη.

Η έκδοση απευθύνεται σε όλους όσοι προβληματίζονται ακούγοντας ότι κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση - εδώ και χρόνια - ήρθε να δώσει απαντήσεις στα προβλήματα του σχολείου, εξηγώντας γιατί αυτές οι μεταρρυθμίσεις εντείνουν αυτά τα προβλήματα, με κάθε χρονιά να είναι χειρότερη από την προηγούμενη, αντιπαραθέτοντας στις συνεχόμενες αστικές μεταρρυθμίσεις την επιστημονική, ταξική κριτική που αναδεικνύει τις σύγχρονες δυνατότητες και τους πολιτικούς όρους για να πραγματοποιηθούν, με κύριο την αποφασιστική ενίσχυση της διαπάλης με την αστική ιδεολογική επίθεση, όπως αυτή εκφράζεται στον χώρο της Εκπαίδευσης, συνολικά στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η έκδοση αποδεικνύει ότι το ΚΚΕ με τις σύγχρονες αναλύσεις του μπορεί να μελετάει την πραγματικότητα, μπορεί να εμπνέει την καθημερινότητα του εκπαιδευτικού, του μαθητή, του γονιού, στη σύνθετη και απαιτητική μάχη για την κατάκτηση της γνώσης, για να ταρακουνιούνται και να αφυπνίζονται συνειδήσεις, να ανοίγουν ρήγματα σε στερεότυπες απόψεις και τρόπους σκέψης, να ανατρέπονται συσχετισμοί και να γέρνει η πλάστιγγα υπέρ των προοδευτικών, ριζοσπαστικών, ορθολογικών ιδεών, κόντρα σε παλιότερους και νεότερους μεταφυσικούς τρόπους σκέψης, σε επιβιώσεις και αναβιώσεις του ανορθολογισμού στις μέρες μας.

ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Ξεκινάει το κυνήγι ενός ακόμα voucher...

Ανοιξε χτες η ψηφιακή πλατφόρμα στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΑΑ για την υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα επιδότησης θέσεων σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ για τη σχολική χρονιά 2022 - 2023. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 12 Αυγούστου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, το πρόγραμμα είναι προϋπολογισμού 331,2 εκατ. ευρώ, είναι ενιαίο για εργαζόμενους γονείς στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, ενώ το voucher θα είναι αυξημένο κατά 10%.

Μέσα από τα εν λόγω προγράμματα επιδοτούνται τα τροφεία σε βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς για έναν περιορισμένο αριθμό παιδιών, που επιλέγονται με εισοδηματικά και άλλα κριτήρια, προκειμένου να διευκολύνεται η απασχόληση των μητέρων τους. Είναι ενδεικτικό των αναγκών ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά, 2021-2022, υποβλήθηκαν συνολικά αιτήσεις για 250.863 παιδιά, από τα οποία μόλις τα 167.100 έλαβαν το πολυπόθητο κουπόνι...

Ιδιαίτερα τη φετινή χρονιά, που το εισόδημα της λαϊκής οικογένειας εξανεμίζεται από το κόστος της Ενέργειας, των ειδών πρώτης ανάγκης, διατροφής και των καυσίμων, το κυνήγι ενός voucher που καλύπτει το κόστος των τροφείων στους παιδικούς σταθμούς αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις μονόδρομο για να στείλει μια οικογένεια το παιδί της στον παιδικό σταθμό. Βεβαίως, ακόμα και η εξασφάλιση του voucher δεν σημαίνει ότι βρέθηκε και η θέση, καθώς οι θέσεις των δημοτικών παιδικών σταθμών υπολείπονται δραματικά της σχετικής ζήτησης, σε πολλές περιοχές ακόμα και των voucher που χορηγούνται. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα βρεφικά τμήματα, για παιδιά ηλικίας έως 2,5 ετών οι θέσεις στους περισσότερους δήμους είναι ελάχιστες, με αποτέλεσμα τα προηγούμενα χρόνια ακόμα και γονείς που έλαβαν το voucher να μην μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ελλείψει θέσεων...

Αλλο ένα κυνήγι για ένα voucher, λοιπόν, ξεκινάει για τις λαϊκές οικογένειες, με την αμφιβολία και την αγωνία να παραμένουν μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων, αλλά και την τελική εύρεση θέσης σε παιδικό σταθμό. Φέρνοντας επιτακτικά στην επιφάνεια την ανάγκη διεκδίκησης δημόσιων, δωρεάν σύγχρονων υπηρεσιών Προσχολικής Αγωγής για όλα τα παιδιά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ