Ανακοίνωση της Εκτελεστικής Γραμματείας
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΓ του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:
«Νέα κλοπή και ληστεία των εργαζομένων με αυξήσεις 60% στα διόδια. Η νέα αυτή επιδρομή στο εισόδημα των εργαζομένων έρχεται λίγο μετά τα μέτρα της κυβέρνησης, της ΕΕ, της πλουτοκρατίας, που πετσοκόβουν μισθούς και συντάξεις, που καταργούν δικαιώματα της εργατικής τάξης, λίγο πριν στεγνώσει το μελάνι από την υπογραφή της άθλιας συμφωνίας από τη ΓΣΕΕ με τον ΣΕΒ που μειώνει τους μισθούς και τα μεροκάματα.
Τα μεγάλα έργα, που έγιναν και θα γίνουν, γίνονται για να εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, τη ρωσική και ασιατική για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου.
Η εργατική τάξη της χώρας μας πληρώνει τριπλά. Πληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής των έργων που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Ξαναπληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία. Πληρώνει πάλι διόδια για να τα χρησιμοποιεί.
Πληρώνει ο ελληνικός λαός πανάκριβα την κατασκευή τους και τη χρήση τους, ενώ οι μεγαλοκατασκευαστές θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για τουλάχιστον 30 χρόνια. Είναι πρόκληση οι επιδοτήσεις που έδωσαν και δίνουν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και η ΝΔ. Στην πραγματικότητα δηλαδή το Δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και η συμμετοχή των κατασκευαστών είναι μόλις 10%.
Το ΠΑΜΕ διεκδικεί:
Η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος, από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, πρέπει να τελειώσει.
Ο αγώνας μας μπορεί να έχει αποτελέσματα. Εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, φτωχοί αγρότες, σε κοινό μέτωπο απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική. Ο δρόμος που υπηρετεί την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου μόνο δεινά φέρνει για το λαό.
Να δείξουμε εμπιστοσύνη στη δύναμή μας. Εμείς παράγουμε τον πλούτο, εμείς μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα χωρίς τους μεγάλους επιχειρηματίες. Αυτοί δεν μπορούν να κερδίζουν χωρίς εμάς».
Οι νέες αυξήσεις, που θα φτάσουν και θα ξεπεράσουν το 60%, θα επιβληθούν από τις αρχές Σεπτέμβρη. Επισημαίνεται ότι από την άνοιξη του 2008 μέχρι τώρα, τα χαράτσια των διοδίων σε όλους τους εθνικούς δρόμους έχουν αυξηθεί 5 φορές, ενώ για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων η τιμή τους τετραπλασιάστηκε!
Παράλληλα, άλλη μια αύξηση, ακόμη και μέχρι 50%, αναμένεται να γίνει μέσα στο 2011. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο οι σταθμοί διοδίων και οι μετωπικοί και οι πλευρικοί που υποχρεώνουν τους κατοίκους ολόκληρων περιοχών να πληρώνουν χαράτσια ακόμη και για διαδρομές από το σπίτι στη δουλειά ή το χωράφι. Για παράδειγμα, οι κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής (Καπανδρίτι, Αφίδνες, Βαρνάβας, Ωρωπός κ.ά.) και όσοι δουλεύουν στις επιχειρήσεις της περιοχής υποχρεώνονται να πληρώνουν καθημερινά διόδια 3,80 ευρώ, να διαθέτουν μόνο για διόδια 1.387 ευρώ το χρόνο, δηλαδή παραπάνω από ένα μισθό!
Μετά το φθινόπωρο, αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμη σταθμοί διοδίων στο πέταλο του Μαλιακού, τα οποία θα εισπράττει ο όμιλος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), παρότι η χρηματοδότηση του έργου έγινε αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού.
Ενας ακόμη σταθμός διοδίων αναμένεται να λειτουργήσει ως το τέλος του χρόνου στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα, κοντά στην Ασέα, όταν θα ολοκληρωθεί το τμήμα Τρίπολη - Αθήναιο.
Στο μεταξύ, οι εργολάβοι της Ιονίας Οδού αναμένεται να κάνουν μέσα στο καλοκαίρι άλλη μια προσπάθεια για να στήσουν τα αμφίπλευρα διόδια στον Κόμβο του Αγίου Στεφάνου, που είχαν σταματήσει, ύστερα από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής της Βορειοανατολικής Αττικής.
Θυμίζουμε ότι η Επιτροπή Μεγάλων Εργων της κυβέρνησης αποφάσισε πρόσφατα την επίσπευση της έναρξης διαδικασίας για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων, έτσι ώστε σε 2,5 χρόνια, τουλάχιστον τα δύο τρίτα των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα να λειτουργούν με ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία βέβαια θα είναι εξίσου πανάκριβα. Η επίσπευση αυτή αποφασίστηκε, ώστε να μην μπορεί κανείς οδηγός να περνάει χωρίς να πληρώνει το χαράτσι, για να προστατευθούν, δηλαδή, οι εργολάβοι από όσους αρνούνται σήμερα να πληρώσουν.
ΕΡΩΤΗΣΗ: -- Τι εννοούμε όταν λέμε - με αφορμή τη νέα διοικητική αλλαγή με την ονομασία «Καλλικράτης» - ότι δεν υπερασπιζόμαστε τη σημερινή δομή διοίκησης της χώρας;
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μέσω της τοπικής διοίκησης εφαρμόστηκε σε μεγάλη έκταση η μερική απασχόληση και κύρια στις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων. Η τοπική διοίκηση πούλησε στους επιχειρηματίες ελεύθερους χώρους, γη και υποδομές, σε συνεργασία με τους επιχειρηματίες έκαναν έργα με τα λεφτά των εργαζομένων, τα οποία για να χρησιμοποιήσουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα πρέπει να ξαναπληρώσουν αδρά.
Ο «Καλλικράτης» στοχεύει στην προσαρμογή του αστικού κράτους στις σύγχρονες ανάγκες του κεφαλαίου. Επιδιώκει να ισχυροποιήσει και να προσαρμόσει κυρίως τους περιφερειακούς κρίκους του ενιαίου (κρατικού) μηχανισμού, τα όργανα μεγάλων αστικών κέντρων (ως δήμων ή «μητροπολιτικών κέντρων») ώστε να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα, για λογαριασμό του κεφαλαίου, κεντρικές λειτουργίες.
Αυτοί είναι οι λόγοι που το ΚΚΕ απορρίπτει το σχέδιο «Καλλικράτης». Δεν υπερασπίζεται τη διατήρηση μιας παλαιότερης διοικητικής δομής σε σχέση με μια νεότερη, αλλά πολεμά τους αντεργατικούς και αντιλαϊκούς στόχους που εξυπηρετεί η νέα διοικητική μεταρρύθμιση. Αποκαλύπτει το γεγονός ότι οι διοικητικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν στο παρελθόν (όπως με τον «Καποδίστρια»), δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα για ανάπτυξη προς όφελος του λαού, δε διασφάλισαν σταθερή και πλήρη εργασία στους εργαζομένους των δήμων, δεν αναίρεσαν τις οικονομικές περιφερειακές ανισομετρίες και πολύ περισσότερο τη συγκέντρωση του πλούτου σε λίγα χέρια, σε βάρος της λαϊκής πλειοψηφίας.
Συνέντευξη Τύπου διοργανώνει η Νομαρχιακή Επιτροπή Λακωνίας του ΚΚΕ την Παρασκευή 13 Αυγούστου στις 6.30 μ.μ. στο παλαιό Δημαρχείο Σπάρτης για την παρουσίαση του υποψήφιου αντιπεριφερειάρχη για τη Λακωνία και των υποψηφίων δημάρχων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που στηρίζει το ΚΚΕ στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές του Νοέμβρη.