ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Μέτωπο και αγώνας για να τελειώσει η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος

Ανακοίνωση της Εκτελεστικής Γραμματείας

Στιγμιότυπο από παλιότερη παρέμβαση του ΠΑΜΕ στα διόδια
Στιγμιότυπο από παλιότερη παρέμβαση του ΠΑΜΕ στα διόδια
Σε αγώνα για να μην περάσει η νέα κλοπή σε βάρος των εργαζομένων μετά τις νέες αυξήσεις στην τιμή των διοδίων που θα επιβληθούν το επόμενο διάστημα και αναμένεται να ξεπεράσουν το 60%, καλεί τους εργαζόμενους το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο, με ανακοίνωση που εξέδωσε η Εκτελεστική Γραμματεία.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΓ του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:

«Νέα κλοπή και ληστεία των εργαζομένων με αυξήσεις 60% στα διόδια. Η νέα αυτή επιδρομή στο εισόδημα των εργαζομένων έρχεται λίγο μετά τα μέτρα της κυβέρνησης, της ΕΕ, της πλουτοκρατίας, που πετσοκόβουν μισθούς και συντάξεις, που καταργούν δικαιώματα της εργατικής τάξης, λίγο πριν στεγνώσει το μελάνι από την υπογραφή της άθλιας συμφωνίας από τη ΓΣΕΕ με τον ΣΕΒ που μειώνει τους μισθούς και τα μεροκάματα.

Τα μεγάλα έργα, που έγιναν και θα γίνουν, γίνονται για να εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, τη ρωσική και ασιατική για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου.

Η εργατική τάξη της χώρας μας πληρώνει τριπλά. Πληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής των έργων που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Ξαναπληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία. Πληρώνει πάλι διόδια για να τα χρησιμοποιεί.

Πληρώνει ο ελληνικός λαός πανάκριβα την κατασκευή τους και τη χρήση τους, ενώ οι μεγαλοκατασκευαστές θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για τουλάχιστον 30 χρόνια. Είναι πρόκληση οι επιδοτήσεις που έδωσαν και δίνουν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και η ΝΔ. Στην πραγματικότητα δηλαδή το Δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και η συμμετοχή των κατασκευαστών είναι μόλις 10%.

Το ΠΑΜΕ διεκδικεί:

Η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος, από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, πρέπει να τελειώσει.

  • Να καταργηθούν όλα τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού.
  • Εργα και υποδομές, που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες συγκοινωνίες. Δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.
  • Κατάργηση όλων των διοδίων και όλοι οι οδηγοί να κυκλοφορούν ελεύθερα στους αυτοκινητόδρομους.

Ο αγώνας μας μπορεί να έχει αποτελέσματα. Εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, φτωχοί αγρότες, σε κοινό μέτωπο απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική. Ο δρόμος που υπηρετεί την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου μόνο δεινά φέρνει για το λαό.

Να δείξουμε εμπιστοσύνη στη δύναμή μας. Εμείς παράγουμε τον πλούτο, εμείς μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα χωρίς τους μεγάλους επιχειρηματίες. Αυτοί δεν μπορούν να κερδίζουν χωρίς εμάς».

Ξεκινούν από το Σεπτέμβρη

Οι νέες αυξήσεις, που θα φτάσουν και θα ξεπεράσουν το 60%, θα επιβληθούν από τις αρχές Σεπτέμβρη. Επισημαίνεται ότι από την άνοιξη του 2008 μέχρι τώρα, τα χαράτσια των διοδίων σε όλους τους εθνικούς δρόμους έχουν αυξηθεί 5 φορές, ενώ για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων η τιμή τους τετραπλασιάστηκε!

Παράλληλα, άλλη μια αύξηση, ακόμη και μέχρι 50%, αναμένεται να γίνει μέσα στο 2011. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο οι σταθμοί διοδίων και οι μετωπικοί και οι πλευρικοί που υποχρεώνουν τους κατοίκους ολόκληρων περιοχών να πληρώνουν χαράτσια ακόμη και για διαδρομές από το σπίτι στη δουλειά ή το χωράφι. Για παράδειγμα, οι κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής (Καπανδρίτι, Αφίδνες, Βαρνάβας, Ωρωπός κ.ά.) και όσοι δουλεύουν στις επιχειρήσεις της περιοχής υποχρεώνονται να πληρώνουν καθημερινά διόδια 3,80 ευρώ, να διαθέτουν μόνο για διόδια 1.387 ευρώ το χρόνο, δηλαδή παραπάνω από ένα μισθό!

Μετά το φθινόπωρο, αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμη σταθμοί διοδίων στο πέταλο του Μαλιακού, τα οποία θα εισπράττει ο όμιλος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), παρότι η χρηματοδότηση του έργου έγινε αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού.

Ενας ακόμη σταθμός διοδίων αναμένεται να λειτουργήσει ως το τέλος του χρόνου στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα, κοντά στην Ασέα, όταν θα ολοκληρωθεί το τμήμα Τρίπολη - Αθήναιο.

Στο μεταξύ, οι εργολάβοι της Ιονίας Οδού αναμένεται να κάνουν μέσα στο καλοκαίρι άλλη μια προσπάθεια για να στήσουν τα αμφίπλευρα διόδια στον Κόμβο του Αγίου Στεφάνου, που είχαν σταματήσει, ύστερα από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής της Βορειοανατολικής Αττικής.

Θυμίζουμε ότι η Επιτροπή Μεγάλων Εργων της κυβέρνησης αποφάσισε πρόσφατα την επίσπευση της έναρξης διαδικασίας για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων, έτσι ώστε σε 2,5 χρόνια, τουλάχιστον τα δύο τρίτα των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα να λειτουργούν με ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία βέβαια θα είναι εξίσου πανάκριβα. Η επίσπευση αυτή αποφασίστηκε, ώστε να μην μπορεί κανείς οδηγός να περνάει χωρίς να πληρώνει το χαράτσι, για να προστατευθούν, δηλαδή, οι εργολάβοι από όσους αρνούνται σήμερα να πληρώσουν.

Αλήθειες και ψέματα - Καλλικράτης

ΕΡΩΤΗΣΗ: -- Τι εννοούμε όταν λέμε - με αφορμή τη νέα διοικητική αλλαγή με την ονομασία «Καλλικράτης» - ότι δεν υπερασπιζόμαστε τη σημερινή δομή διοίκησης της χώρας;

Το ΚΚΕ καλεί το λαό να απορρίψει το σχέδιο διοικητικής μεταρρύθμισης «Καλλικράτης», τους στόχους και τα μέτρα του, γιατί όχι μόνο δεν ικανοποιεί τις ανάγκες της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, αλλά χτυπάει παραπέρα τα δικαιώματά τους, τους επιβαρύνει οικονομικά. Είναι προφανές ότι καμία διοικητική δομή στο πλαίσιο του αστικού κράτους δεν μπορεί να λειτουργήσει και να υλοποιήσει πολιτικές που θα ωφελούν τους εργάτες, τους φτωχούς αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους. Ολες οι αποφάσεις και οι νόμοι των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για την τοπική διοίκηση εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μέσω της τοπικής διοίκησης εφαρμόστηκε σε μεγάλη έκταση η μερική απασχόληση και κύρια στις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων. Η τοπική διοίκηση πούλησε στους επιχειρηματίες ελεύθερους χώρους, γη και υποδομές, σε συνεργασία με τους επιχειρηματίες έκαναν έργα με τα λεφτά των εργαζομένων, τα οποία για να χρησιμοποιήσουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα πρέπει να ξαναπληρώσουν αδρά.

Ο «Καλλικράτης» στοχεύει στην προσαρμογή του αστικού κράτους στις σύγχρονες ανάγκες του κεφαλαίου. Επιδιώκει να ισχυροποιήσει και να προσαρμόσει κυρίως τους περιφερειακούς κρίκους του ενιαίου (κρατικού) μηχανισμού, τα όργανα μεγάλων αστικών κέντρων (ως δήμων ή «μητροπολιτικών κέντρων») ώστε να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα, για λογαριασμό του κεφαλαίου, κεντρικές λειτουργίες.

Από αυτή τη σκοπιά καμιά διοικητική δομή του αστικού κράτους, τέτοια ή άλλη, δε συμφέρει τους μισθωτούς, τους αυτοαπασχολούμενους στην πόλη και την ύπαιθρο, τους μικρούς επαγγελματίες, καμιά διοικητική αναδιάρθρωση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις αιτίες της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και τις αντιλαϊκές συνέπειές της εφόσον υπάρχει εξουσία των μονοπωλίων. Σε αυτή την εξουσία οφείλεται η ανισόμετρη ανάπτυξη των περιφερειών, η ερήμωση της υπαίθρου που οξύνθηκε από την ένταξη στην ΕΕ. Καμιά ανάπτυξη με βάση τα συμφέροντα του λαού δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με τη μία ή άλλη επιλογή ένωσης δήμων, γιατί αυτή προορίζεται για την ανάπτυξη της καπιταλιστικής κερδοφορίας.

Αυτοί είναι οι λόγοι που το ΚΚΕ απορρίπτει το σχέδιο «Καλλικράτης». Δεν υπερασπίζεται τη διατήρηση μιας παλαιότερης διοικητικής δομής σε σχέση με μια νεότερη, αλλά πολεμά τους αντεργατικούς και αντιλαϊκούς στόχους που εξυπηρετεί η νέα διοικητική μεταρρύθμιση. Αποκαλύπτει το γεγονός ότι οι διοικητικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν στο παρελθόν (όπως με τον «Καποδίστρια»), δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα για ανάπτυξη προς όφελος του λαού, δε διασφάλισαν σταθερή και πλήρη εργασία στους εργαζομένους των δήμων, δεν αναίρεσαν τις οικονομικές περιφερειακές ανισομετρίες και πολύ περισσότερο τη συγκέντρωση του πλούτου σε λίγα χέρια, σε βάρος της λαϊκής πλειοψηφίας.

Μόνο όταν η ανάπτυξη θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα καπιταλιστικά κέρδη, μόνο τότε που οι μεγάλες επιχειρήσεις θα είναι λαϊκή περιουσία μπορούν να δημιουργηθούν νέοι θεσμοί γνήσιας λαϊκής και εργατικής συμμετοχής στους χώρους δουλειάς, μόρφωσης και κατοικίας - λαϊκός έλεγχος, άμεση ανάκληση των εκλεγμένων από το λαό. Σε αυτή τη βάση και με τον απαραίτητο κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό της παραγωγής ανά τομέα και κλάδο μπορεί να διαμορφωθεί ένα ενιαίο δημόσιο δωρεάν σύστημα Υγείας, Παιδείας, Πρόνοιας, πολιτισμού, προστασίας του περιβάλλοντος. Να διασφαλιστεί σταθερή δουλειά, λαϊκή κατοικία, να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

ΛΑΚΩΝΙΑ
Εκδήλωση για τις τοπικές εκλογές

Συνέντευξη Τύπου διοργανώνει η Νομαρχιακή Επιτροπή Λακωνίας του ΚΚΕ την Παρασκευή 13 Αυγούστου στις 6.30 μ.μ. στο παλαιό Δημαρχείο Σπάρτης για την παρουσίαση του υποψήφιου αντιπεριφερειάρχη για τη Λακωνία και των υποψηφίων δημάρχων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που στηρίζει το ΚΚΕ στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές του Νοέμβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ