Τα αγάλματα ανακαλύφθηκαν σε αρχαίο αποχετευτικό αγωγό και πιο συγκεκριμένα σε αποθετήριο αγαλμάτων που εντοπίστηκε στον αγωγό. Στο ίδιο μέρος βρέθηκε επίσης ένας Κούρος του 6ου αι. π.Χ., που αποτελεί έναν από τους ελάχιστους κούρους που βρέθηκαν ντυμένοι. Ακόμη ανακαλύφθηκε μια κεφαλή του Απόλλωνα που χρονολογείται στους πρώιμους ελληνιστικούς χρόνους και κομμάτια αγάλματος, το οποίο αναπαριστά τον Ασκληπιό.
Αυτά και πολλά άλλα ακόμη ευρήματα (αγγεία των ρωμαϊκών χρόνων, μια μεταλλική σφήνα, κ.ά.) έχουν μεταφερθεί στο μουσείο της Καλύμνου για να μελετηθούν, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει και η δεύτερη φάση των ανασκαφών στο συγκεκριμένο σημείο, για το οποίο οι αρχαιολόγοι εκτιμούν πως κρύβει πολλά ακόμη σημαντικά στοιχεία, αφού γειτνιάζει με τα ερείπια του ναού του Δήλιου Απόλλωνα.
Η άρνηση του Βρετανικού Μουσείου να δημοσιεύσει τα Πρακτικά του συμποσίου που διοργάνωσε το 1999 και κατά το οποίο αποκαλύφθηκε ο καταστροφικός «καθαρισμός» των Γλυπτών του Παρθενώνα από υπαλλήλους του μουσείου τη δεκαετία του '30, αποτελεί το νέο «επεισόδιο» της υπόθεσης επιστροφής τους στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Γκάρντιαν», το μουσείο δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη τα πρακτικά εκείνου του συμποσίου, παρ' ότι δεσμεύτηκε έναντι της ΟΥΝΕΣΚΟ για τη δημοσίευση, με τον ισχυρισμό ότι οι Ελληνες συμμετέχοντες στο συμπόσιο έστειλαν τις ομιλίες τους εκπρόθεσμα.
Ολα δείχνουν, όμως, πως αιτία αυτής της άρνησης είναι η αποκάλυψη του σκανδαλώδους «καθαρισμού» των γλυπτών, στον οποίο οφείλεται μεγάλο μέρος της καταστροφής τους, από τον Βρετανό ιστορικό Γουίλιαμ Σινκλέρ κατά την εισήγησή του στο συμπόσιο, γεγονός που φαίνεται πως δεν του «συγχωρούν» οι υπεύθυνοι του μουσείου. Μάλιστα, του ζήτησαν, εγγράφως, να αλλάξει την εισήγησή του ευνοώντας το Βρετανικό Μουσείο και υπονοώντας ότι σε αντίθετη περίπτωση δε θα δημοσιεύονταν τα πρακτικά! Ο ιστορικός αρνήθηκε να αυτολογοκριθεί και το μουσείο «απάντησε» με το να μη δημοσιεύσει τα πρακτικά!
Κατά της απόπειρας λογοκρισίας των πρακτικών τάχθηκε η ελληνική πρεσβεία στο Λονδίνο, ενώ οι Βρετανοί φαίνεται πως το ξανασκέφτηκαν και λένε πως «ίσως» θα δημοσιευτούν οι εισηγήσεις, χωρίς να διευκρινίζουν πότε ακριβώς.
Οπως σημειώνει η Αφροδίτη Κούρια «Η λεπτόλογη επεξεργασία της επιφάνειας του πίνακα, με την έμφαση στις ποιότητες της ζωγραφικής ύλης, στις ζωγραφικές και χρωματικές αξίες, είναι ένας από τους γενεσιουργούς παράγοντες του ύφους και του ήθους του ζωγράφου. Λεπτές διαφοροποιήσεις ποιοτικές και ποσοτικές στο δούλεμα του χρώματος και η αμοιβαία δράση τους, επιμονή στη λεπτομέρεια που αναδεικνύει ζωγραφικά την ταυτότητα και την υφή των πραγμάτων, πέρα από κάθε ανεκδοτολογική - αφηγηματική σήμανση, αποτελούν ουσιαστικά συστατικά στοιχεία του ιδιώματος του ζωγράφου, τα οποία εγγράφονται στο τελετουργικό της δημιουργίας του πίνακα». Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 26 Μάη.
Την ίδια μέρα στο μεσαίο επίπεδο, εγκαινιάζεται έκθεση γλυπτικών κατασκευών του Δημήτρη Κουκλάκη. Το υλικό αυτής της έκθεσης αποτελούν γλυπτικές κατασκευές επίτοιχες, επιδαπέδιες και αιωρούμενες που άλλοτε έχουν έναν έντονο πρωτογονισμό καθώς παραπέμπουν στις λιτές μορφές θεοτήτων ή φετίχ κάποιων πρωτόγονων φυλών και άλλοτε είναι απλές συνθέσεις υλικών που δεν παύουν όμως να έχουν τη μαγεία της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Και οι δύο εκθέσεις θα διαρκέσουν έως τις 19 Μάη.
Στο ταξίδι στην ιστορία του γνήσιου λαϊκού τραγουδιού τους δύο ερμηνευτές συνοδεύουν 12μελής ορχήστρα, η Στέλλα Χροναίου, ο Νίκος Κουρουπάκης και η Αναστασία Ταχτσίδου.
Οι γελοιογραφίες του είναι πρωτότυπα έργα που έχουν δημοσιευτεί τα 3 τελευταία χρόνια καθημερινά στο «Ρ».
Στις 20 του μήνα, στο Ζάππειο, θα ανοίξει η 16η Ανοιξιάτικη Εκθεση Βιβλίου που οργανώνει το Επαγγελματικό Σωματείο Εκδοτών Βιβλιοπωλών. Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 22/4 (6.30μμ) από τον πρόεδρο της ΝΔ Κ. Καραμανλή και θα διαρκέσει μέχρι τις 6/5. Από 200 περίπου εκδότες θα παρουσιαστούν 5.000 τίτλοι. Η έκθεση θα πλαισιωθεί και με εκδηλώσεις: 28/4 (9.30μμ) Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων. 29/4 (7.30μμ) εκδήλωση για τους ποιητές Κ. Καρυωτάκη και Μ. Πολυδούρη. 30/4 (9.30μμ) συναυλία με την Α. Μάνου και Ε. Ροδά. 1/5 (10.30πμ) ξυλοπόδαροι για τα παιδιά. 5/5 (7.30μμ) συζήτηση με θέμα «Το διαδύκτιο αποτελεί βιβλίο;».
Η διάσωση, ταξινόμηση και προβολή του μεταφραστικού, συγγραφικού και διδακτικού έργου του Μίνου Βολανάκη, είναι οι στόχοι του σωματείου «Φίλοι του Μίνου Βολανάκη», που ιδρύθηκε και συγκροτήθηκε σε σώμα, εκλέγοντας στο ΔΣ τους: Νίκο Μακρίδη (πρόεδρος), Γιάννη Βόγλη (αντιπρόεδρος), Ελπίδα Σκούφαλου (γραμματέας), Κοραή Δαμάτη (ταμίας), Μπέττυ Αρβανίτη, Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο και Μιχάλη Παπαμιχάλη (μέλη).
Το σωματείο έχει φροντίσει ήδη τη μεταφορά και μια πρώτη ταξινόμηση του αρχείου του μεγάλου σκηνοθέτη, σε χώρο ειδικά σχεδιασμένο που θα μπορεί να φιλοξενεί τους φίλους και μελετητές του έργου του. Επίσης, στα άμεσα σχέδια είναι και μια εβδομάδα προβολής του έργου του Μίνου Βολανάκη, που θα συνδιοργανώσουν το σωματείο «Φίλοι του Μ.Βολανάκη» και το Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Για τα μεταφραστικά δικαιώματα του έργου του και για κάθε άλλη πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στο φαξ 7236.703.
«Η αναγγελία» του Γιώργου Βέλτσου θα ανεβεί από το ΚΘΒΕ στη «Μονή Λαζαριστών - μικρό Θέατρο» στις 20 του Απρίλη, σε σκηνοθεσία - φωτισμούς Κωστή Καπελώνη, σκηνικά Νίκου Αλεξίου, κοστούμια Χρήστου Μπρούφα. Παίζουν: Νίκος Βρεττός, Στράτος Τρίπκος, Στέλλα Καζάζη, Εφη Μεταγγιτσινού.
Ενας διάσημος ηθοποιός του Εθνικού μας Θεάτρου ζει στη ζωή του ό,τι υποδύεται στη σκηνή: την «Καταιγίδα» του Στρίντμπεργκ. Ζει το ρόλο του: η γυναίκα του τον εγκαταλείπει, του συμπαραστέκεται ο φίλος του Αγγελος, τον χτυπά η αρρώστια. Ομως δεν κάνει ό,τι το βράδυ κάνει στο θέατρο. Δε διώχνει τη γυναίκα του Μαρία, όπως ο πρωταγωνιστής του Στρίντμπεργκ τη Γέρντα. Αντίθετα, την καλεί απεγνωσμένα να γυρίσει πίσω. Τότε αρχίζουν τα προβλήματα. Λέγονται λόγια που ποτέ δεν έχουν ειπωθεί και έρχεται ο θάνατος. Οχι ο φυσικός, αλλά ο εν ζωή θάνατος που τους ολοκληρώνει.
Με την ευκαιρία του Πάσχα, η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία φιλοξενεί στη «Στοά του Βιβλίου» έκθεση ορθόδοξου θρησκευτικού βιβλίου, με θέμα «Λόγος θεού και λόγος περί θεού», η οποία θα λειτουργεί μέχρι τις 27/4. Στα πλαίσιά της στις 7/4 πραγματοποιήθηκε στρογγυλό τραπέζι με θέμα «Ορθόδοξος διαχρονικός θεολογικός λόγος. Η συμβολή των ελληνικών Θεολογικών Σχολών», με ομιλητές τον καθηγητή Στ. Παπαδόπουλο και τους πρωτοπρεσβύτερους Γ. Μεταλληνό και Γ. Ευθυμίου.