ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Οχτώβρη 2007
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Φουντώνει με τις ευλογίες της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση του ΚΚΕ για τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων ανακούφισης από την ακρίβεια των οικονομικά ασθενέστερων με το επιχείρημα ότι αυτά ...«προσκρούουν» σε διάφορους νόμους!

Η κυβέρνηση επιμένει να παρακολουθεί με απάθεια τη συντελούμενη ληστεία του λαϊκού εισοδήματος από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης, καθώς αρνείται να πάρει οποιοδήποτε μέτρο ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων. Αντίθετα, ανέχεται την πρωτοφανή κερδοσκοπία των μονοπωλιακών ομίλων οι οποίοι έχουν πολλαπλασιάσει προκλητικά τα κέρδη τους.

Αυτό προέκυψε από την απάντηση που έδωσε χτες στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομίας Ν. Λέγκας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Σπ. Χαλβατζή. Ο βουλευτής του ΚΚΕ ζήτησε τη λήψη άμεσων μέτρων ανακούφισης των εργαζομένων, μεταξύ των οποίων και:

  • Την κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης και του ΦΠΑ για το πετρέλαιο θέρμανσης - κίνησης και τη βενζίνη.
  • Την ενίσχυση των χαμηλόμισθων και των συνταξιούχων με 400 ευρώ και των ανέργων με 500 ευρώ, για να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα έξοδα για το πετρέλαιο θέρμανσης.
  • Την αύξηση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων καυσίμων, οι οποίες έχουν μεγάλη κερδοφορία.

Απαντώντας στην Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, ο υφυπουργός Οικονομίας απέρριψε όλα τα - δίκαια και απόλυτα ρεαλιστικά - αιτήματα με το επιχείρημα ότι οι περισσότερες από τις προτάσεις αυτές «προσκρούουν σε οικονομικούς, συνταγματικούς αλλά και κοινοτικούς περιορισμούς». Γενικόλογα αναφέρθηκε σε κοινωνικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης με «στοχευμένη δράση μόνιμου χαρακτήρα», όπως η «αύξηση των συντάξεων και των επιδομάτων ανεργίας, το πολυτεκνικό επίδομα, το ταμείο κοινωνικής συνοχής».

Κατά τον Ν. Λέγκα, η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και του ΦΠΑ δεν μπορεί να γίνει, γιατί προσκρούει σε οδηγίες της ΕΕ και τυχόν μείωση θα «επέφερε στη χώρα μας δυσμενείς νομικές και δημοσιονομικές επιπτώσεις. Ισχυρίστηκε δε ότι η αύξηση της φορολογίας των εταιρειών εμπορίας καυσίμων θα «μπορούσε να κριθεί ως αντισυνταγματική από τα φορολογικά δικαστήρια».

Ο Σπ. Χαλβατζής στην παρέμβασή του τόνισε ότι παρ' όλους τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς για τα μέτρα κοινωνικής προστασίας «πάνω από 800.000 εργαζόμενοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, ένα όριο βέβαια που το καθορίζουν οι ίδιοι οι πλούσιοι». Η κυβέρνηση, είπε, κομπάζει ότι τρία εκατομμύρια άνθρωποι δεν πληρώνουν φόρο. «Αλλά τι φόρους να πληρώσουν; Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος», τόνισε χαρακτηριστικά.

Τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση, συνέχισε ο Σπ. Χαλβατζής δεν είναι τέτοια ώστε να βοηθήσουν τα λαϊκά στρώματα που πλήττονται. Οσο δε για το επιχείρημα των δημοσιονομικών περιορισμών, ο βουλευτής του ΚΚΕ αναρωτήθηκε εύλογα: «Και αυτοί οι δημοσιονομικοί περιορισμοί, οι συνταγματικοί περιορισμοί ουρανόπεμπτοι είναι; Οι κυβερνήσεις δεν αποφασίζουν και για τους νόμους και για τα Συντάγματα και για τα πάντα»;

Πρέπει, συνέχισε, να δοθεί άμεσα η ενίσχυση των 400 και 500 ευρώ για το επίδομα θέρμανσης γιατί υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν τώρα το χειμώνα και θεωρούν την ενίσχυση εντελώς απαραίτητη. Παρατήρησε δε ότι το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί στα πλαίσια της απελευθέρωσης της ενέργειας και του σημερινού συστήματος, αλλά κάποια μέτρα ανακούφισης μπορούν να παρθούν. Δεν είναι δυνατόν, είπε, να γίνονται κάποιες ανακοινώσεις στο Λονδίνο ή αλλού για αύξηση της τιμής των καυσίμων και μέσα σε μία νύχτα οι εταιρείες να προσπορίζονται κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και από την άλλη τα λαϊκά στρώματα να μην μπορούν να τα βγάλουν πέρα. Πρέπει, κατέληξε να μπει ένα φρένο και η κυβέρνηση δε δικαιολογείται να κρατά τη στάση που κρατά απέναντι στο πρόβλημα της αύξησης των τιμών των καυσίμων.

ΥΓΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Διαμάχη εταιρειών - βενζινοπωλών με θύμα τους καταναλωτές

Eurokinissi

«Πόλεμο» ανάμεσα στους βενζινοπώλες και στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προκάλεσε έρευνα του Πολυτεχνείου, σύμφωνα με την οποία σε 8 στα 10 πρατήρια διαπιστώθηκαν απώλειες βενζίνης από 0,5% έως 7% κατά το γέμισμα του ρεζερβουάρ, σε βάρος του καταναλωτή. Η διαμάχη δεν επηρεάζει, ωστόσο, το πρόβλημα των ιδιαίτερα υψηλών τιμών των υγρών καυσίμων. Σημειώνεται πως η έρευνα έγινε με την υποστήριξη του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας δήλωσε «εξοργισμένη» και απαξίωσε την έρευνα. Υποστήριξε ότι τέτοιες έρευνες «διαψεύδονται και καταπίπτουν μετέπειτα», αλλά «αυτοί που εργάζονται για να υπονομεύσουν τον κλάδο μας δεν παύουν να τις επιδιώκουν, ακόμη και να τις χρηματοδοτούν», με στόχο να μονοπωλήσουν την αγορά ορισμένες εταιρείες. Η Ομοσπονδία σημειώνει ότι η συγκεκριμένη έρευνα «στηρίχτηκε σε μετρήσεις με μη πιστοποιημένα μέτρα και σταθμά και οδηγεί σε πλήρη παραπλάνηση του καταναλωτή και της κοινής γνώμης». Προσθέτουν ότι έχουν προτείνει την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων παραλαβής και παράδοσης όγκου καυσίμων.

Ο Σύνδεσμος των εταιρειών ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ότι μελέτες από αξιόπιστους φορείς, όπως το Πολυτεχνείο, πρέπει να αξιολογούνται με προσοχή και σεβασμό στο επιστημονικό κύρος του φορέα.

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
Πρέπει να μειωθούν οι μισθοί!

Πρόκληση σε βάρος των εργαζομένων από την τράπεζα που σπάει όλα τα ρεκόρ κερδοφορίας στη χώρα

Στην Ελλάδα - σε αντίθεση με την ΕΕ - οι μισθοί αυξάνονται με ρυθμούς ταχύτερους της παραγωγικότητας, κάτι που, αν συνεχιστεί, θα έχει επιπτώσεις στην απασχόληση... Επίσης, η χώρα μας ...προστατεύει ασύμμετρα τους έχοντες εργασία, ενώ υστερεί δραματικά - πάντα ως προς την ΕΕ - στην προώθηση της μερικής απασχόλησης! Παράλληλα, απαιτούνται δραστικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, με την αναγνώριση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, τον προσανατολισμό των ανώτερων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις, την πρόσδεση των ΑΕΙ με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας...

Στα άκρως αντιδραστικά αυτά συμπεράσματα - τα οποία φυσικά υιοθετούν και προωθούν οι ελληνικές κυβερνήσεις και η ΕΕ -καταλήγει μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, του ιδρύματος δηλαδή που έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ κερδοφορίας στην ελληνική οικονομία, καταγράφοντας πέρσι κέρδη 1 δισ. ευρώ, τα οποία στοχεύουν να αυξήσουν αισθητά και φέτος.

Σύμφωνα με αυτή, οι Ελληνες εργαζόμενοι αμείβονται υπερβολικά... Αναφέρει συγκεκριμένα ότι «οι πραγματικές μισθολογικές αυξήσεις στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1998 - 2006 ήταν κατά μέσο όρο υψηλότερες από τον ρυθμό αύξησης της παραγωγικότητας, σε αντίθεση με την ΕΕ όπου υπολείπονταν κατά περίπου μία ποσοστιαία μονάδα...». Μας υπενθυμίζουν επίσης ότι στην Ισπανία του Αθνάρ και του Θαπατέρο, κατά την εξεταζόμενη περίοδο, «η μέση μεταβολή των πραγματικών μισθών ήταν αρνητική», ενώ συνέπεια των εξελίξεων αυτών ήταν «στην Ελλάδα το μερίδιο της αμοιβής της εργασίας στο ΑΕΠ να μείνει σχετικά σταθερό (στο 57% του ΑΕΠ) και να υπερβεί το μέσο όρο της ΕΕ, όπου η μείωση του αντίστοιχου μεριδίου υπερέβη τις 5 μονάδες (στο 55,8% του ΑΕΠ) το 2006». Η ...απαράδεκτη αυτή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί δεδομένου ότι «το μειούμενο μερίδιο της εργασίας στο ΑΕΠ σε άλλες χώρες της ΕΕ καταδεικνύει ότι δε θα μπορέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, το αντίστοιχο μερίδιο στην Ελλάδα να αποκλίνει αισθητά από τις διεθνείς τάσεις, χωρίς τη συσσώρευση νέων απωλειών για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας»!

  • Διαρρηγνύουν επίσης τα ιμάτιά τους για τα χαμηλά ποσοστά μερικής απασχόλησης στην Ελλάδα (5,5% της συνολικής απασχόλησης) έναντι 17% στην ΕΕ
  • Θέτουν ευθέως θέμα κατάργησης του κατώτατου μισθού
  • Απαιτούν την πλήρη εφαρμογή των αντιδραστικών μέτρων στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Με κυρώσεις προειδοποιεί η Κομισιόν

Εναντίον της Ελλάδας και 11 ακόμη κρατών - μελών της ΕΕ στρέφεται η Κομισιόν ενεργοποιώντας τις σχετικές διαδικασίες, λόγω της μη κατάθεσης από αυτές τις χώρες των Εθνικών Προγραμμάτων Ενεργειακής Απόδοσης μέχρι τις 30 του Ιούνη 2007, οπότε και έληγε η σχετική προθεσμία. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα που πρέπει να καταρτίσει κάθε κράτος - μέλος αφορά στα μέτρα που θα λάβει ως εθνική στρατηγική, για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 9% μέχρι το τέλος του 2016.

Η Κομισιόν εκτιμά ότι «η ενεργειακή κατανάλωση της Ενωσης είναι κατά 20% περίπου υψηλότερη από εκείνη που δικαιολογείται από οικονομική άποψη». Συμπληρώνει το σκεπτικό της με την παρατήρηση ότι η ΕΕ «αντιμετωπίζει πρωτόγνωρες ενεργειακές προκλήσεις που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή, την αυξημένη εξάρτηση του ενεργειακού εφοδιασμού από τις εισαγωγές και τις ανησυχίες για τις προμήθειες ορυκτών καυσίμων παγκοσμίως».

Το ζήτημα είναι ότι στο πλαίσιο της μείωσης της κατανάλωσης εντάσσονται και οι πολιτικές αντικινήτρων που οδηγούν σε μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση τους «σπάταλους» καταναλωτές. Καθώς το βασικό κριτήριο είναι, όχι η κάλυψη των αναγκών των νοικοκυριών, αλλά η εκπλήρωση του στόχου για μείωση 9%, οι λαϊκές οικογένειες απειλούνται με νέα χαράτσια μέσα από κλιμακωτές χρεώσεις με πολλαπλά κριτήρια, τουλάχιστον στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ