ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 4 Απρίλη 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΧΟΛΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Φυτώρια αυταρχισμού και ανελευθερίας

Ο αντιδραστικός χαρακτήρας του νέου αστυνομικού Σώματος φαίνεται από τις μέρες της εκπαίδευσης ακόμα. Πρώτα θύματα οι ίδιοι οι σπουδαστές

Η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης στο κυριακάτικο παζάρι της οδού Γιαννιτσών

Motion Team

Η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης στο κυριακάτικο παζάρι της οδού Γιαννιτσών
Ηταν καθαρό εδώ και καιρό ότι οι κυρίαρχες δυνάμεις - τόσο σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο, όσο και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση - ήθελαν να στήσουν τη Δημοτική Αστυνομία, ως άλλον ένα συμπληρωματικό μηχανισμό αστυνόμευσης. Αλλον έναν δίπλα στους τόσους, που στόχο έχουν να ελέγξουν, να «τιθασεύσουν» τη λαϊκή αντίσταση κατά της πολιτικής του κεφαλαίου.

Το θεσμικό πλαίσιο που στήθηκε για να ρυθμίσει τη λειτουργία της, φανερώνει την κατεύθυνσή τους αυτή. Αυτό εκφράζεται και στις προϋποθέσεις πρόσληψης και στην εκπαίδευση.

Σήμερα λειτουργούν δύο σχολές Δημοτικής Αστυνομίας. Μια στο Δήμο Τσοτυλίου Κοζάνης και μια στο Δήμο Κόνιτσας Ιωαννίνων. Τη διεύθυνση των σχολών έχει η ΕΛ.ΑΣ., δηλαδή διευθυντής της σχολής και εκπαιδευτές είναι ανώτεροι αξιωματικοί της.

Στην Κόνιτσα εκπαιδεύονται 291 άτομα, προοριζόμενοι να υπηρετήσουν στους δήμους Αθηναίων, Νέας Ιωνίας Αττικής, Αρτας, Πρέβεζας, Αγ. Δημητρίου Αττικής (Μπραχάμι) και Γαλατσίου. Αλλα 292 άτομα εκπαιδεύονται στο Τσοτύλι και προορίζονται να υπηρετήσουν στους δήμους Αθηναίων, Ηρακλείου Κρήτης, Κοζάνης και Γρεβενών. Ο δήμος Αθηναίων έχει προσλάβει 700 ως δημοτικούς αστυνομικούς.

Οι εκπαιδευόμενοι θεωρείται ότι υπηρετούν ήδη τους δήμους «τους», ως δόκιμοι υπάλληλοι ΟΤΑ, σύμφωνα με το νόμο 1188. Η εκπαίδευσή τους ξεκίνησε στις 23 Φλεβάρη φέτος, αλλά μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές παρέμεναν απλήρωτοι (δικαιούνται μισθό δημοτικού υπαλλήλου).

Στρατιωτικοποίηση της εκπαίδευσης

Πρόσφατα στις σχολές περιόδευσε κλιμάκιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στους ΟΤΑ. Οπως σημειώνουν οι συνδικαλιστές, διαπίστωσαν ότι τα μαθήματα, η διαβίωση και ο προσανατολισμός των εκπαιδευτών είναι καθαρά στρατιωτικός. Ετσι γίνονται αναφορές 4 ή 5 φορές την ημέρα, προσευχή και περιποίηση θαλάμου. Πραγματοποιούνται σκοπιές και έπαρση σημαίας. Επιβάλλονται οι χαιρετούρες στους ανωτέρους και προβλέπονται ποινές. Απαγορεύονται οι συζητήσεις γενικά, κυρίως εν ώρα φαγητού κλπ.

Υπογραμμίζουν ότι επικρατεί αυταρχισμός (ειδικά στο Τσοτύλι) και τρομοκρατία σε βάρος των εκπαιδευομένων. Το δε πνεύμα της εκπαίδευσης είναι τέτοιο, ώστε να δημιουργεί συνείδηση σε αυτή τη μερίδα εργαζομένων ότι καμία σχέση δεν έχουν με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους συναδέλφους τους στους ΟΤΑ. Αλλά ότι στέκονται ως μηχανισμός δίπλα στην ΕΛ.ΑΣ. Δηλαδή προσπαθούν να τους διαμορφώνουν συνείδηση δυνάμεων καταστολής.

Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευομένων δε συμφωνεί με αυτήν την κατεύθυνση. Τούτο φάνηκε ξεκάθαρα από το γεγονός ότι οι ίδιοι προσέγγισαν τους συνδικαλιστές της ΠΟΕ-ΟΤΑ για να κάνουν τα παράπονά τους. Παράπονα σχετικά με το τι περνούν και το τι προσπαθούν να τους περάσουν στις σχολές.

Οι εκπαιδευόμενοι αυτοί τόνιζαν ότι δε θέλουν να αποτελούν κομμάτι άλλου ενός κατασταλτικού μηχανισμού. Οτι σκοπός τους ήταν και είναι να υπηρετήσουν ως δημοτικοί υπάλληλοι και όχι ως αστυνόμοι. Και ότι ο εφιάλτης της ανεργίας - παρών παντού και πάντα στο ισχύον σύστημα - είτε τους ώθησε να ενταχθούν στη Δημοτική Αστυνομία, είτε τους αναγκάζει να παραμείνουν στις σχολές, αν και δε συμφωνούν με την εκπαίδευση που λαμβάνουν.

Χαρακτηριστικό είναι και το εξής περιστατικό: Οταν συνδικαλιστές - εκπρόσωποι του ταξικού εργατικού κινήματος, κάλεσαν τους σπουδαστές των σχολών να μην αποκτήσουν συνείδηση οργάνου καταστολής από «κάτω» έπεσε χειροκρότημα. Οι παριστάμενοι εκπαιδευτές αντάλλασσαν βλέμματα αμήχανοι...


Κείμενα:
Θανάσης ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ

Ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο

Εχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε ορισμένα κρίσιμα σημεία του θεσμικού πλαισίου, του σχετικού με τη λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, αλλά και των σχολών της:

Σύμφωνα με την Κοινή Απόφαση της 29ης/1/2004 του τότε υφυπουργού Εσωτερικών Λ. Παπαδήμα και του τότε υπουργού Δημόσιας Τάξης Γ. Φλωρίδη, ανάμεσα στα καθήκοντα του διδακτικού προσωπικού στις σχολές Δημοτικής Αστυνομίας είναι και «να εξασφαλίζει τάξη και πειθαρχία στο διδακτήριο, κατά την ώρα της διδασκαλίας και για κάθε παρεκτροπή να ενημερώνει τον Διευθυντή της Σχολής που προΐσταται της Εκπαίδευσης».

Στο «Εκπαιδευτικό Συμβούλιο» των σχολών συμμετέχουν - μεταξύ άλλων - ο Υποδιοικητής της Σχολής Αστυφυλάκων και ένας ανώτερος αξιωματικός της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι εκπαιδευόμενοι διαμένουν και σιτίζονται στις σχολές. «Οι έξοδοί τους καθορίζονται με απόφαση του Διοικητή της Σχολής Αστυφυλάκων μετά από πρόταση του Διευθυντή της Σχολής Εκπαίδευσης που προΐσταται της εκπαίδευσης». Ο Διευθυντής μπορεί να επιβάλλει ως ποινή, στέρηση μιας έως και τριών ημερών εξόδου.

Η εκπαίδευση χωρίζεται σε δύο κύκλους. Καθένας με διάρκεια «τουλάχιστον τεσσάρων μηνών». Δηλαδή τουλάχιστον οκτώ μήνες στο σύνολο. Ομως, οι πληροφορίες που έρχονται από τις σχολές αναφέρουν ότι η εκπαίδευση των σημερινών δόκιμων θα λήξει στις 13/7. Θα μειωθεί δηλαδή χοντρικά στο πεντάμηνο (ξεκίνησε τέλη Φλεβάρη), προφανώς για να τους έχουν στο δρόμο, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Κατά την εκπαίδευσή τους, «διδάσκονται ορισμένα από τα αντικείμενα που περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα προγράμματα των Δόκιμων Αστυφυλάκων της ΕΛΑΣ, που προσιδιάζουν στα καθήκοντα της Δημοτικής Αστυνομίας». Εξάλλου, προβλέπεται θα πραγματοποιούν «πρακτική εκπαίδευση σε Αστυνομικά Τμήματα της περιοχής του Δήμου για τον οποίο προσελήφθησαν, μέχρι ένα μήνα». Εξάλλου, το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας «μπορεί να μετεκπαιδεύεται και επιμορφώνεται, με αίτηση και δαπάνες του οικείου ΟΤΑ και σε σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος και του Πυροσβεστικού...».

«Αστυνομική πρακτική»

Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση και στο αναλυτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης προβλέπεται ως μάθημα (και των δύο κύκλων εκπαίδευσης) η «Αστυνομική πρακτική - σύνταξη υπηρεσιακών εγγράφων».

Σύμφωνα με πληροφορίες του ο «Ρ», πίσω από το γενικόλογο αυτό τίτλο, στόχος του μαθήματος είναι «να μεταφέρει στους εκπαιδευόμενους όλη τη μέχρι τώρα καθιερωθείσα πρακτική σχετικά με τον τρόπο: α) Λειτουργίας των Υπηρεσιών κυρίως επιπέδου Αστυνομικού Τμήματος. β) Χειρισμού των διαφόρων υποθέσεων που απασχολούν τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και ανάγονται στην αρμοδιότητα του Δημοτικού Ειδικού Υπαλλήλου. γ) Εκτελέσεως των διαφόρων καθηκόντων που οι Κανονισμοί του Σώματος προβλέπουν για τον Δημοτικό Αστυνομικό και σύνταξης υπηρεσιακών εγγράφων».

Στη διδακτέα ύλη (τουλάχιστον του πρώτου τετραμήνου), περιλαμβάνονται:

«Αποστολή και διάρθρωση της Ελληνικής Αστυνομίας: Πώς ασκούνται οι αστυνομικές αρμοδιότητες. Σκοπός των εκδηλωνόμενων πράξεων κατ ενεργειών.

Η πρόληψη και καταστολή εγκλημάτων συστήματα εκτέλεσης υπηρεσίας: Συστήματα εκτέλεσης υπηρεσίας. Αστυνομικοί σκοποί. Σκοποί τροχαίας κίνησης. Περίπολοι γενικά.

Αξιωματικός Υπηρεσίας - Καθήκοντα - Εγγραφές και λοιπές ενέργειες: Αρχείο υποθέσεων - συμβάντων. Καταχώρηση εγγράφων στο Βιβλίο Αδικημάτων - Συμβάντων κλπ. Το βιβλίο κρατουμένων (σ.σ:;!)

Πρακτική αντιμετώπιση θεμάτων αστυνομικού ενδιαφέροντος: Προσαγωγές ατόμων σε αστυνομικό κατάστημα.

Σχέσεις Κράτους - Πολίτη. Συνδρομή σε αρχές και ιδιώτες: Προσκλήσεις πολιτών στο Αστυνομικό Κατάστημα. Συνδρομή σε αρχές και ιδιώτες. Συνδρομή σε δικαστικούς επιμελητές. Συνδρομή σε άλλες αρχές«».

Δίνονται, μάλιστα, οδηγίες στους εκπαιδευτές σχετικά με την πρακτική εκπαίδευση: «Οπου απαιτείται και είναι δυνατόν, να χρησιμοποιηθούν οπτικοακουστικά μέσα... με περιεχόμενο ενεργειών, πραγματικών ή εικονικών αστυνομικών κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους». Επίσης «να γίνεται σύνταξη αναφορών για διάφορα συμβάντα κλπ. θέματα αστυνομικού ενδιαφέροντος». Αλλά και «συμπλήρωση Αστυνομικού σημειωματάριου (αδικήματα, συμβάντα κλπ.)».

Επομένως, είναι ξεκάθαρος ο προσανατολισμός των σχολών αυτών - βασικά των κυβερνήσεων που τις ίδρυσαν και τις διατηρούν - για να βγάλουν χιλιάδες νέους αστυνομικούς υπαλλήλους, που θα γνωρίζουν - ακριβώς όπως και οι υπάλληλοι της ΕΛ.ΑΣ. - πώς να περιπολούν, να ελέγχουν, να συλλαμβάνουν, να χώνουν κόσμο σε κρατητήρια, να συνδράμουν άλλους κατασταλτικούς μηχανισμούς.

Η ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Η δροσιά τον έλιωσε!

Δε θα σας πω για την Κύπρο. Ούτε για την 24ωρη απεργία της Τετάρτης. Ούτε για τους συμβασιούχους. Ούτε για τις Ολυμπιακές κακόγουστες γιορτές και τις «θεατρικές» ικεσίες πάνω στο γρασίδι στον θεό Απόλλωνα! Δε θα σας πω, δηλαδή, για τα τρέχοντα! Θα σας πω, όμως, για τα καταπληκτικά - και ευεργετικά - αποτελέσματα που μπορεί να έχουν δυο τριαντάφυλλα στην ψυχή του ανθρώπου. Μάλιστα, όχι τόσο τα ίδια τα τριαντάφυλλα, όσο, για την ακρίβεια, η δροσιά που κυλάει στα φύλλα τους. Αχ! αυτή η δροσιά!

Οποιος έβλεπε τον Μπάμπη, να με κρατάει αγκαζέ στην Πανεπιστημίου και να μου μιλάει με κινήσεις και πάθος, ενώ δίπλα μας οι απεργοί με τα πλακάτ τυλιγμένα γύριζαν με το τέλος της πορείας στα σπίτια τους, θα έλεγε πως μου μιλάει για το τελεσίγραφο του «σχεδίου Ανάν» (Τι Γενικός Γραμματέας και αυτός;). Αλλος πάλι θα έλεγε πως μου θυμίζει, μέρα που ήταν, ότι το 8% της ΓΣΕΕ δεν έχει καμιά σχέση με τα 1.100 ευρώ του ΠΑΜΕ. Ενας τρίτος θα έλεγε πως μου εξηγούσε, γι' αυτό έδειχνε τόσο πάθος, ότι τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ δε ζουν χωρίς συμβασιούχους (κάθε λογής συμβασιούχους) αφού αυτοί, και η απελπισία τους, είναι η δεξαμενή των ψήφων τους. Ομως, τίποτα απ' όλα αυτά δε συνέβαινε. Ο Μπάμπης μού μιλούσε για τον άνθρωπο! Γενικά και συγκεκριμένα!

Η εργατική πορεία, για όσους δεν ξέρουν, δεν είναι απλώς μία ...πορεία ανθρώπων! Ιδιαίτερα όταν αυτή η εργατική πορεία είναι μέρος της απεργίας. Τότε τα βήματα, τα πλακάτ, τα συνθήματα, και προπαντός οι άνθρωποι παίρνουν άλλη διάσταση. Γίνονται πιο αποφασιστικοί, πιο τρυφεροί. Επόμενο, λοιπόν, είναι και οι κουβέντες τους να είναι φορτισμένες. Ακόμα και όταν μιλάνε για «απλά» πράγματα. Οπως, για παράδειγμα, πώς μπορεί να περνάει ένας πολιτικός φυλακισμένος τις μέρες του σε μια φυλακή, που το πλάτος των τοίχων της ξεπερνάει τα 3,5 μέτρα! Και πώς μπορεί, εκεί μέσα, στο μπουντρούμι δηλαδή, να βρει ανακούφιση, χαρά, ομορφιά!

Αυτή η διήγηση, όπου και αν γίνεται, φυσικό είναι να έχει ενδιαφέρον. Οταν, όμως, αυτή η διήγηση γίνεται ανάμεσα σε εργατικά συνθήματα, μέσα σε θυμωμένες φωνές εργατών, σε ώρα απεργίας, τότε αποχτάει ιδιαίτερη σημασία. Γίνεται συναρπαστική. Γιατί ο καθένας καταλαβαίνει, πως η στενή φυλακή με τους τεράστιους τοίχους του Μπάμπη, είναι η ίδια φυλακή που κρατάει τους εργαζόμενους άνεργους, νηστικούς, ανασφάλιστους. Οι διαφορές, αν υπάρχουν διαφορές, είναι στο ...προαύλιο! Στο μέγεθος του προαυλίου.

Γι' αυτό ο Μπάμπης δε μου είπε την ιστορία με τα τριαντάφυλλα για να με εντυπωσιάσει (Ο Μπάμπης είναι τόσο σεμνός άνθρωπος). Μου την είπε για να με παροτρύνει. Για να μου πει, και σας το μεταφέρω, πως κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, εμείς (έτσι μου είπε, εμείς), πρέπει να ανακαλύπτουμε, να βλέπουμε τη δροσιά που κυλάει πάνω στα τριαντάφυλλα. Στα φύλλα των τριαντάφυλλων. Κόντρα σε όλη αυτή την ασχήμια που βιώνουμε, εμείς, πρέπει να παίρνουμε από κοντά τη δροσιά και κυλώντας μαζί της πάνω στα φύλλα της ανθρωπότητας να γίνουμε ακόμα καλύτεροι άνθρωποι! Οπως γίνεται καλύτερο το χρώμα και η μυρουδιά του τριαντάφυλλου από τη δροσιά.

«Καλά, ρε, Μπάμπη», τόλμησα να του πω, «εμείς εδώ έξω, έστω και ψυχικά ράκη, μπορούμε να σταθούμε μπροστά σε μια τριανταφυλλιά και να κλάψουμε, στη φυλακή όμως πού να βρεθούνε τριαντάφυλλα;». Σιγά μην τον στρίμωξα! «Εγώ», μου λέει, «τα ζωγράφιζα! Οταν ήθελα να νιώσω όμορφα, σίγουρος για το δίκιο μου, τα ζωγράφιζα! Και όταν ήθελα να νιώσω πιο όμορφα ακόμα έβαζα και δροσιά πάνω στα φύλλα τους. Αχ! αυτή η δροσιά! Αυτή είναι που έχει αξία»!

Για να είμαι δίκαιος απέναντι στην ιστορία πρέπει να σας πω από πού πήρε την «ιδέα» ο Μπάμπης. Εκεί στη φυλακή τούς έπαιξαν ένα ντοκιμαντέρ για το βασιλιά και τους Αμερικάνους! Σε κάποια στιγμή, πάνω στην οθόνη, μέσα στη μαύρη προπαγάνδα, να μια τριανταφυλλιά! Και πάνω στα τριαντάφυλλα, να δυο ρυάκια, δυο τεράστια ποτάμια. Η δροσιά!... Αυτή η δροσιά τον έλιωσε!


Του Νίκου ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ

Βοηθητικές δυνάμεις καταστολής

Για το θέμα ζητήσαμε την άποψη του Μπάμπη Βορτελίνου, στελέχους του ΠΑΜΕ και ΓΓ της ΠΟΕ-ΟΤΑ. Ο συνδικαλιστής υπογραμμίζει τον αντιλαϊκό προσανατολισμό αυτής της ένστολης Υπηρεσίας. Ενός Σώματος, που όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «οι κυβερνήσεις του δικομματισμού το "αποκεντρώνουν" στις τοπικές κοινωνίες, επιδιώκοντας μια γενική αστυνομοκρατία και αστυνόμευση των πάντων». Η συνέντευξη έχει ως εξής:

-- Ποιες είναι οι αρμοδιότητες που έχουν μεταφερθεί σήμερα στη Δημοτική Αστυνομία;

-- Η Δημοτική Αστυνομία συγκροτήθηκε με τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 23/2002. Με το ίδιο ΠΔ καθορίστηκαν οι αρμοδιότητές της. Η Δημοτική Αστυνομία θα λειτουργεί μεν τυπικά με την ευθύνη των δήμων, αλλά στην πραγματικότητα θα αποτελεί προέκταση της ΕΛ.ΑΣ. καθώς αναλαμβάνει σχεδόν το 80%των σημερινών καθηκόντων της.

Οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας είναι έλεγχος της τήρησης των διατάξεων γενικού οικοδομικού κανονισμού, αφαίρεση άδειας οικοδομής για ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ, έλεγχος της τήρησης των διατάξεων για το ωράριο λειτουργίας των κέντρων διασκέδασης και συναφών καταστημάτων, έλεγχος για την εφαρμογή των διατάξεων για την κοινή ησυχία, η ρύθμιση της κυκλοφορίας και άλλες 33 αρμοδιότητες της ΕΛ.ΑΣ. Ο συνολικός αριθμός προσωπικού προβλέπεται να ξεπεράσει τους 10.000.

-- Από την άλλη, ο νέος «θεσμός» θα λειτουργεί σε ανταποδοτική βάση, όπως αρέσκονται να λένε οι κρατούντες. Δηλαδή θα εισπράττουν πρόστιμα κλήσεις κλπ, και από ό,τι εισπράττουν θα καλύπτεται η μισθοδοσία και τα λοιπά έξοδα της Υπηρεσίας. Επομένως, ο κατασταλτικός χαρακτήρας γίνεται αυτοσκοπός, στη λογική του «βάλε πρόστιμα για να ζήσεις»...

-- Πράγματι, κατά την πάγια και προσφιλή τους τακτική οι κυβερνήσεις μετέφεραν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, δηλαδή στα λαϊκά στρώματα, ένα δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος για τη λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, με ανοχή, πρακτικά, της ΚΕΔΚΕ, η οποία το μόνο που βρήκε να αρθρώσει είναι να μοιραστεί τη ζημία.

Από την άλλη, η πλειοψηφία των δημάρχων, στη συνήθη λογική τους, αποδέχονται η Δημοτική Αστυνομία να γίνει ο οικονομικός δυνάστης των εργαζόμενων και του λαού του δήμου τους, καθώς καθημερινά θα φέρνει έσοδα από τις διάφορες κλίσεις και πρόστιμα που θα επιβάλλει.

Ενίσχυση της κρατικής βίας

-- Χαρακτηρίσατε πρωτύτερα τη Δημοτική Αστυνομία ως «προέκταση της ΕΛ.ΑΣ. Μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένος;

-- Το Σώμα αυτό σε μεγάλο βαθμό είναι ένστολο με ανακριτικές δυνατότητες, όπως η εξακρίβωση στοιχείων υπόπτων. Μάλιστα από ορισμένους δημάρχους έχει εκφραστεί κατά καιρούς και η άποψη ότι η Δημοτική Αστυνομία πρέπει να οπλοφορεί, να έχει χειροπέδες, να συλλαμβάνει, να έχει κρατητήριο κλπ. Επιπλέον θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση, επτά μέρες τη βδομάδα.

Πρόκειται για ένα Σώμα που ξεφεύγει από τον έλεγχο του Δημοτικού Συμβουλίου. Δεν απαιτείται έγκριση των ενεργειών της από το Δημοτικό Συμβούλιο. Αντίθετα, πριν από αυτό το ΠΔ, η Δημοτική Αστυνομία, ως «ειδική Υπηρεσία» τότε, είχε ως έργο τον έλεγχο εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Αυτό βέβαια δεν έχει καμία σχέση με το αντικείμενο, τη διάρθρωση, εκπαίδευση, διοίκηση και λειτουργία της σημερινής Δημοτικής Αστυνομίας.

-- Ομως γιατί «χρειάζεται» μια τέτοια Υπηρεσία;

-- Κύριος στόχος της συγκρότησης και λειτουργίας της Δημοτικής Αστυνομίας είναι η απαλλαγή της ΕΛ.ΑΣ. από αστυνομικά καθήκοντα δευτερεύουσας σημασίας και η ενασχόλησή της με το κύριο έργο, που είναι η παρακολούθηση και καταστολή του ταξικού κινήματος, οι αγώνες του λαϊκού κινήματος, που αμφισβητούν και αντιπαλεύουν την αντιλαϊκή πολιτική και τα βάθρα της.

Αυτή η κατεύθυνση καθορίζει και το περιεχόμενο μιας σειράς ρυθμίσεων που αφορούν το αντικείμενο και τα μέσα εργασίας, το είδος της εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης που λαμβάνουν στις σχολές της Δημοτικής Αστυνομίας, τη διοίκηση, την πειθαρχία και τα μέσα επιβολής της. Ρυθμίσεις που παραπέμπουν σε ένα πλήρως στρατικοποιημένο σώμα με θεσμοθετημένη την πολύπλευρη συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η απόφαση για πρόσληψη απόστρατου αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας, ως διοικητή της Δημοτικής Αστυνομίας του κάθε δήμου.

-- Αντίδραση υπάρχει;

-- Υπάρχει κατ' αρχάς στις ίδιες τις σχολές. Υπάρχουν αντιδράσεις των υποψήφιων δημοτικών αστυνομικών που δήλωσαν συμμετοχή και υποψηφιότητα για να εργαστούν αξιοπρεπώς. Κανείς τους δεν περίμενε τέτοιο αντικείμενο και τέτοιου είδους εκπαίδευση και αποστολή. Αυτοί οι εργαζόμενοι θέλουν να έχουν συναδέλφους όλους τους εργαζόμενους στην ΤΑ και όχι τους αστυνομικούς του τοπικού παραρτήματος της Ασφάλειας. Γι' αυτό στην πράξη δε θα παίξουν το ρόλο που τους επιφυλάσσουν.

Και κυρίως, το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, με ένταση της πάλης θα ανατρέψει αυτή την κατάσταση της αστυνομοκρατίας. Γι' αυτό καλούμε τα συνδικάτα με ανακοινώσεις, ψηφίσματα και ενημέρωση των εργαζόμενων, να καταδικάσουν αυτό το απαράδεκτο καθεστώς, να απαιτήσουν τη διάλυση της Δημοτικής Αστυνομίας ως μηχανισμού συμπληρωματικής παρακολούθησης και καταστολής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ