ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Αυγούστου 2020
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
Ανακοίνωση με αφορμή την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης

«Ολοι οι εργαζόμενοι να είμαστε σε επαγρύπνηση, για να εξασφαλιστεί ότι θα εφαρμοστούν στο ακέραιο όλοι οι όροι της σύμβασης»

Υπεγράφη την περασμένη Πέμπτη, με την εκπνοή της καλλιτεχνικής σεζόν, επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην Εθνική Λυρική Σκηνή, η πρώτη Συλλογική Σύμβαση στην ΕΛΣ μετά από 12 ολόκληρα χρόνια.

Στη σημασία της αναφέρεται με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΣΕΕΛΣ), σημειώνοντας παράλληλα πως «χρειάζεται όλοι οι εργαζόμενοι να είμαστε σε επαγρύπνηση, για να εξασφαλιστεί ότι θα εφαρμοστούν στο ακέραιο όλοι οι όροι της Συλλογικής Σύμβασης. Οτι δεν θα αφήσουμε η νέα οικονομική κρίση να γίνει αφορμή για να μειωθούν για άλλη μια φορά οι αμοιβές μας και τα δικαιώματά μας».

Το Σωματείο χαρακτηρίζει θετικό στοιχείο την υπογραφή της Σύμβασης, «ειδικά όταν γίνεται σε μια πολύ δύσκολη περίοδο που η υγειονομική βόμβα του κορονοϊού έχει επιταχύνει μια σειρά αντεργατικών μέτρων και έχει δώσει σημαντικό χτύπημα στο εργασιακό τοπίο του καλλιτεχνικού χώρου, όπως αντίστοιχα συμβαίνει στον κλάδο του Επισιτισμού - Τουρισμού αλλά και σε μια σειρά άλλους κλάδους. Αλλο ένα θετικό στοιχείο είναι ότι εξασφαλίζει μέσω της παροχής του επιδόματος σίτισης μια μικρή αλλά σημαντική βοήθεια στους εργαζόμενους του θεάτρου, που με την ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο άλλαξε απότομα η ζωή τους προς το χειρότερο, όπως δυστυχώς συνέβη σε χιλιάδες εργαζόμενους του Δημοσίου και των φορέων γενικής κυβέρνησης».

Το ΣΕΕΛΣ επισημαίνει τη σημασία της συλλογικής διεκδίκησης, ενάντια σε διαχωρισμούς των εργαζομένων σε καλλιτέχνες και τεχνικούς - διοικητικούς - βοηθητικό προσωπικό και αναφέρει επίσης: «Η διαδικασία ανέδειξε και το πραγματικό εμπόδιο που συνεχίζει να υπάρχει και δεν είναι άλλο από το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο ουσιαστικά καταργεί τη διαπραγμάτευση της Συλλογικής Σύμβασης, καθώς απαγορεύει την όποια οικονομική απαίτηση, δένοντας έτσι χειροπόδαρα τους εργαζόμενους για οποιαδήποτε βελτίωση των όρων επιβίωσής τους.

Ακόμα και τη χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, ενός επιδόματος που το είχαμε θεσμοθετημένο από τις προηγούμενες ΣΣΕ κι εδώ και σχεδόν 9 χρόνια μάς το στερούν βάζοντας διάφορες προφάσεις, το θέτει η διοίκηση και η κυβέρνηση - τόσο η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και η τωρινή της ΝΔ - ως "ευχή"», τονίζει το Σωματείο, που καλεί σε «έναν κοινό αγώνα με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, ώστε να καταργηθεί όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο όλων των κυβερνήσεων, που διαχρονικά μας "μαυρίζουν" τη ζωή. Ταυτόχρονα, χρειάζεται να απομονώσουμε αντιλήψεις που καλλιεργεί η ηγεσία της Ομοσπονδίας μας, της ΠΟΘΑ, αλλά και κάποιων σωματείων, που βασίζονται στην ηττοπάθεια και στη λογική του "εφικτού", το οποίο καθορίζουν οι νόμοι και η εκάστοτε κυβερνητική πολιτική της "δημοσιονομικής στενότητας". Με άλλα λόγια, "σφιγμένο ζωνάρι" μόνο για τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους και τους συνταξιούχους και μύρια δώρα για τους μεγαλοεργοδότες και τους εφοπλιστές», αναφέρει το Σωματείο, που καταλήγει τονίζοντας πως «οι πιο σημαντικοί αγώνες είναι μπροστά μας».

«Ορνιθες» στην Επίδαυρο από 7 Αυγούστου

Τη διαχρονική κωμωδία του Αριστοφάνη «Ορνιθες» παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, στις 7, 8 και 9 Αυγούστου.

Στην παράσταση, σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη και σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα, τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Ταξιάρχης Χάνος και ο Χρήστος Στέργιογλου, πλαισιωμένοι από πολυπληθή θίασο ηθοποιών και χορευτών.

Ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης, απηυδισμένοι από τη διαφθορά σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, στην οποία έχει περιέλθει η πόλη, φεύγουν για να βρουν τον Τηρέα, τώρα πια Εποπα, κάποτε άνθρωπο, τώρα πια τσαλαπετεινό, για να μάθουν από αυτόν και τα άλλα πουλιά - που πετούν ψηλά και ίσως γνωρίζουν - αν υπάρχει κάποιος τόπος ειρηνικός να πάνε να ζήσουν εκεί... Ο Αριστοφάνης έγραψε τους «Ορνιθες» το 414 π.Χ., στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου, και μέσα από το έργο του ασκεί οξύτατη κριτική στην Αθηναϊκή Δημοκρατία και στον τρόπο που λειτουργούσε. Αν και η σάτιρα συνδέεται άμεσα με τον τόπο και τον χρόνο γραφής, η ευρηματική μετάφραση του Κ. Χ. Μύρη κατορθώνει να μεταφέρει το κείμενο στο σήμερα και να το αποδώσει μέσα από έναν λόγο τολμηρό και επίκαιρο.

«Εφυγε» ο ζωγράφος Βαγγέλης Κουζούνης

Τα συλλυπητήριά του για το θάνατο του ζωγράφου, μέλους του ΕΕΤΕ, Βαγγέλη Κουζούνη, που απεβίωσε την Κυριακή σε ηλικία 76 ετών, εκφράζει το ΔΣ του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.

Ο Βαγγέλης Κουζούνης γεννήθηκε το 1944 στην Αθήνα. Από μικρό παιδί ασχολήθηκε με την τεχνική της γιγαντοαφίσας του κινηματογράφου. Ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, 1964 - 1968, με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη, σπουδάζοντας στο φροντιστήριο της ΑΣΚΤ διακόσμηση, διαφήμιση και σκηνογραφία με δάσκαλο τον Βασίλη Βασιλειάδη και συνέχισε τις σπουδές στο εξωτερικό.

Την πρώτη του ατομική έκθεση παρουσίασε στην Αθήνα (1976), ενώ ήδη από το 1968 είχε μετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και διακρίθηκε. Μεταξύ άλλων στην έκθεση «Κινηματογράφος και Ζωή», 30ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη, στις εκθέσεις «Sports and Culture in Contemporary Greek Art», στο Ζάππειο Μέγαρο, «Ελληνική Ζωγραφική» (με το υπουργείο Πολιτισμού) στις Βρυξέλλες (Βέλγιο), στην Εθνική Πινακοθήκη, «Σύγχρονη Ελληνική Ζωγραφική», Καλοκαίρι '87, Αθήνα, «Σχολή Καλών Τεχνών - Βραβευμένα Εργα» στην Υδρα, «Σχολή Καλών Τεχνών - 150 χρόνια - Βραβευμένα Εργα», Αθήνα, το 1984 στην Εθνική Πινακοθήκη, «Εικόνα - Αφαίρεση - Αντικείμενα - Καλοκαίρι '84», το 1988 «Ζωγραφική για ένα Τραπέζι» στη Δημοτική Πινακοθήκη Αθήνας, το 1986 στην Εθνική Πινακοθήκη στην έκθεση «Προσφορά στην Καλαμάτα», «Το Πνεύμα και το Σώμα» στο Ζάππειο Μέγαρο, στις Πανελλήνιες Καλλιτεχνικές Εκθέσεις του 1969, του 1973, του 1975, του 1987, καθώς και σε πολλές άλλες ομαδικές, στην Ελλάδα, στην Κύπρο και το Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού.

Ελαβε μέρος στις εκθέσεις του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας: Μήνας Εικαστικών Τεχνών 2001 στο Γκάζι, στο Μέγαρο Ωδείου Αθηνών, στο Ζάππειο Μέγαρο, στην Εθνική Πινακοθήκη στην έκθεση Συμπαράσταση στην Αρμενία, στην έκθεση του ΕΕΤΕ «Η Τέχνη στους Δήμους» και στις εκθέσεις «Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη στη Σοβιετική Ενωση» και «6η Triennale Σόφιας, Βουλγαρία». Εχει τιμηθεί με το βραβείο «Περικλής Βυζάντιος» (1974) και με πρώτο βραβείο στην Τριενάλε της Σόφιας (1988). Ηταν ενεργό και δραστήριο μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας από το 1971.

Η κηδεία του θα γίνει σήμερα Τρίτη στις 12.30 στον Αγιο Λουκά Πατησίων.

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ
Συνέχεια για την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων

Τα Καλάβρυτα και η Αρχαία Ολυμπία θα είναι οι επόμενοι σταθμοί της παραγωγής του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας με την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων «Θανάσης Τσιπινάκης» και τη συμμετοχή της Γιώτας Νέγκα.

Το «ταξίδι» της Ορχήστρας ξεκινά σήμερα, Τρίτη, με την πραγματοποίηση της συναυλίας στην κεντρική πλατεία των Καλαβρύτων και με τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας. Η συναυλία διοργανώνεται από τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Καλαβρύτων.

Το Θέατρο στου Φλόκα θα φιλοξενήσει την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων «Θανάσης Τσιπινάκης» και την Γιώτα Νέγκα την Κυριακή 9 Αυγούστου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ Τεχνών της Αρχαίας Ολυμπίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ