ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Αυγούστου 2007
Σελ. /24
Τι είναι η πατρίδα; Οι εταιρείες της!

Του Κώστα Μητρόπουλου από τα ΝΕΑ
Του Κώστα Μητρόπουλου από τα ΝΕΑ
Μη κάνεις όρεξη, μια χούφτα εταιρείες θα τα αρπάξουν κι αυτά.

Για σένα υπάρχουν μόνο κάποια ψίχουλα με τη μορφή ενός μεροκάματου - λάστιχου. Που σημαίνει πως όχι μόνο θα πάρουν το χρήμα για να κάνουν τα έργα αλλά και θα το χρησιμοποιήσουν για να σε στύψουν κι άλλο, καθότι τα έργα πρέπει να είναι και «ανταγωνιστικά», δηλαδή και να έχουν κατασκευαστεί με χαμηλά μεροκάματα και να συνεχίζουν να φέρνουν κέρδος στους κατασκευαστές μετά την κατασκευή (το γνωστό κόλπο της συγχρηματοδότησης με το οποίο το έργο παραμένει για δεκαετίες στην εκμετάλλευση του κατασκευαστή).

Μην παραπονιέσαι, όμως, υπάρχει και το φτωχοκομείο. Εκεί προβλέπονται 70 λεπτά επιδότηση για τους εξαθλιωμένους. Κάποια εμμονή έχουν μ' αυτά τα 70 λεπτά. Τόσα είχε υπογράψει και η ΓΣΕΕ για αύξηση στα μεροκάματα.

Πάμε γι' άλλα: Τα καμένα που θα γίνουν πάλι δάση; ε, προχτές το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής αποφάσισε ότι από το πρόγραμμα αναδάσωσης θίγονται περιουσίες και ζητά αναθεώρηση του προγράμματος. Για να ξέρεις πού να αναζητήσεις τους επόμενους εμπρηστές αν όχι και τους χτεσινούς. Για να ξέρεις γιατί κάτι δήμαρχοι κυνηγάγανε διαδηλωτές που διαμαρτύρονταν για το χτίσιμο στα καμένα.

Αλλά, μην ανησυχείς. Αναλαμβάνουν, λέει, στα γεμάτα την προστασία της φύσης οι περίφημες «μη κυβερνητικές οργανώσεις».

Σαν κι εκείνη των εφοπλιστών που μοιράζει κάθε χρόνο πλαστικές σακούλες στα παιδιά για να μαζέψουν από τις παραλίες ό,τι ξερνάει η θάλασσα απ' αυτά που αφήνουν πίσω τους τα πλοία.

Και η άλλη, που τη χρηματοδοτούν οι τραπεζίτες για να διασφαλίσει ότι στα καμένα δε θα χτίσει όποιος κι όποιος αλλά μόνο όσοι έχουν την οικονομική επιφάνεια να ανταποκριθούν σε δάνεια υψηλής απόδοσης.

Υπάρχει κάτω απ' το Μπάφι, στην Πάρνηθα, μια πλαγιά που κάηκε σε παλιότερη φωτιά. Σήμερα το τότε καμένο που θα αναδασωνόταν, έχει ξυριστεί και στη θέση του έχει φυτρώσει ένα λιοστάσι - «απόδειξη» ότι η περιουσία ήταν πάντα καλλιεργήσιμη και όχι δάσος - και στην κορφή του κτήματος πια και όχι δάσους μια μεγαλοπρεπής βίλα. Αυτό θα πει οργανωμένη προστασία του βουνού.

Ασχετο: Το ΠΑΣΟΚ δήλωσε την ικανοποίησή του για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού. Αναμένεται το αυτό και από την ομάδα ΑΡΣΗ του ΣΥΝ, εκλεκτά στελέχη της οποίας έχουν συγγράψει το βιβλίο...


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

«ΚΑΘΑΡΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ»: «97.000 πλοία πνίγουν τον πλανήτη! (...) Ο ετήσιος όγκος διοξειδίου του άνθρακα που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τον κλάδο της ναυτιλίας κυμαίνεται μεταξύ 600 και 800 εκατομμυρίων τόνων ετησίως. Η ποσότητα αυτή αποτελεί το 5% του παγκοσμίου συνόλου (...) Το διοξείδιο του άνθρακα που εκλύουν τα πλοία είναι δύο φορές περισσότερο από το αντίστοιχο της Μεγάλης Βρετανίας και ξεπερνά σε όγκο την ποσότητα που εκλύεται από όλες τις χώρες της αφρικανικής ηπείρου μαζί! (...) Οι εκλύσεις διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροπλάνα υπολογίζονται στο 2% του συνόλου (...) Υπολογίζοντας το στόλο των πλοίων σε 97.000 και των αεροσκαφών σε 17.000 τα πλοία εκλύουν τις διπλάσιες ποσότητες αερίων σε σχέση με τα αεροσκάφη: 1,2 δισεκατομμύρια, έναντι 600 εκατομμυρίων τόνων».

ΣΚΕΤΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ: «Τα φθηνά και κακής ποιότητας καύσιμα που χρησιμοποιούνται στη ναυσιπλοΐα δεν εκλύουν μόνο υψηλές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, αλλά και δύο άλλα εξαιρετικά επικίνδυνα για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία αέρια: Το διοξείδιο του θείου και το μονοξείδιο του αζώτου που παίρνουν τη μορφή αιωρουμένων μικροσωματιδίων και κυριολεκτικά σκοτώνουν (...) Υπολογίζεται ότι το 16% του διοξειδίου του θείου και το 14% του μονοξειδίου του αζώτου που εκλύονται στην ατμόσφαιρα προέρχονται από τα φουγάρα των πλοίων».

ΑΥΤΟΙ ΓΛΕΝΤΑΝΕ, ΕΣΥ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙΣ: «Ενα κρουαζιερόπλοιο που μεταφέρει 3.000 επιβάτες (αριθμός καθ' όλα συντηρητικός με βάση τη σημερινή πραγματικότητα) παράγει περίπου 11.500 λίτρα ανθρωπίνων λυμάτων (black water) και περίπου 1.000.000 λίτρα υγρών αποβλήτων (grey water) ημερησίως. Ο όγκος των στερεών αποβλήτων που παράγονται σε ένα κρουαζιερόπλοιο κάθε μέρα φτάνει τους επτά τόνους (...) Κάθε χρόνο ρίχνονται στις θάλασσες σχεδόν επτά δισ. τόνοι σκουπιδιών (7.000.000.000!!!) Ποσοστό άνω του 75% προέρχεται από τα πλοία της αγάπης» (...) «Ενα κρουαζιερόπλοιο που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 3.000 επιβάτες εκλύει όσο μονοξείδιο του αζώτου εκλύουν 12.000 επιβατικά αυτοκίνητα (...) Οι 1,3 τόνοι οξειδίων του θείου είναι η ποσότητα του εκλύει ετησίως ένα κρουαζιερόπλοιο, όσο και μια μεγάλη μονάδα παραγωγής τσιμέντου!»

(τα συγκλονιστικά στοιχεία στο ΠΟΝΤΙΚΙ)

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: Από τα 24,6 δισ. ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ για την κάλυψη λαϊκών αναγκών και ζωτικών έργων υποδομής

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Στοίχημα ανάπτυξης η εφαρμογή του Δ΄ ΚΠΣ

Ο ΛΟΓΟΣ: Το 80% στην περιφέρεια

Η ΧΩΡΑ: Ανάσα στην Περιφέρεια με 24,5 δισ. ευρώ

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: 24,6 δισ. ευρώ στην Ελλάδα από την Ε.Ε.

ΑΥΡΙΑΝΗ: 9 ΤΡΙΣ. ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

ΕΘΝΟΣ: ΜΠΟΝΟΥΣ 0,70 ευρώ για κάθε φτωχό

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: Τα «κέρδη» από τις αποδείξεις

ΤΑ ΝΕΑ: Κοροϊδία με... αποδείξεις

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Ιλιγγος στα χρηματιστήρια

ΤΟ ΒΗΜΑ: Αναταραχή στις αγορές

Η ΑΥΓΗ: Αντί για πυροσβέστες, αγροφύλακες

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: Το νερό «χρυσάφι»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ του εγκλήματος

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Η εξουσία γράφει ιστορία

«Λένε πολλοί (άλλωστε τα κλισέ των αδαών είναι συχνά δημοφιλή) ότι "την Ιστορία τη γράφουν οι νικητές". Δεν είναι έτσι: Την ιστορία τη γράφει η εξουσία! Και οι εκάστοτε "νικητές" δεν είναι πάντα αναγκαστικώς και η, εν τέλει, "εξουσία". Αλλά ακόμα κι αυτό είναι σχετικό. Καθ' ότι η εξουσία μπορεί να "γράφει την ιστορία" μόνον προσωρινώς. Στο τέλος η ιστορική επιστήμη αποτυπώνει και αποκαθιστά, κατά το δυνατόν, τα πράγματα και τα ανθρώπινα (...) Ακόμα και σήμερα, η Ιστορία ως εκπαιδευτική ύλη μέσα σε ένα δεδομένο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι υπαγορεύσιμη ακριβώς απ' τις ανάγκες και τους στόχους του εν λόγω εκπαιδευτικού συστήματος. Το πράγμα μπορεί να "ξεφύγει" απ' τα ΑΕΙ και πέρα, αλλά απ' τα ΑΕΙ και κάτω η Ιστορία γράφεται και συνεπώς "διδάσκεται" με βάση τις προτεραιότητες της εκάστοτε εξουσίας. Εθνικής και υπερεθνικής. Και πάντα ταξικής (...)

Οι αδαείς κάνουν το θαύμα τους

(...) Αυτό ακριβώς έκαμε και η κυρία Ρεπούση με τη συγγραφική της ομάδα. Εγραψε καθ' υπαγόρευσιν της εξουσίας. Απλώς το έκαμε αδέξια, υπερβολικά και ανεπαρκώς. Με αποτέλεσμα η "λογική" του βιβλίου της Ιστορίας για τη ΣΤ΄ Δημοτικού να συγκρουστεί αφ' ενός με το κοινό περί την ιστορία μας αίσθημα (άκρως βεβαίως ελέγξιμο κι εν πολλοίς μυθογενές) κι αφ' ετέρου με την ίδια την ιστορική επιστήμη και τις διακριβωμένες αποφάνσεις της (χωρίς να παρατίθενται νέα στοιχεία που θα μπορούσαν να τις θέσουν εν αμφιβόλω ή να τις ανατρέψουν). Η ιδεολογική προκατάληψη (εξυπηρετώντας επιλογές της τρέχουσας εξουσίας, "εκσυγχρονιστικής" τε και "μεταρρυθμιστικής") έκανε το θαύμα της! Το αποτέλεσμα κωμικοτραγικό (...) Αλλη λύση λοιπόν απ' το να ανακηρυχθεί αρχιστορικός της χώρας ο Πρωθυπουργός της κ. Καραμανλής, δεν υπήρχε, προκειμένου να "συμμορφωθεί προς τας υποδείξεις" η κυρία Ρεπούση και να παύσει ούσα "βασιλικότερη του βασιλέως" σε όσα ευθύς εξ αρχής η εξουσία της εζήτησε - κι εκείνη το παράκανε. Οσο για το ίδιο το βιβλίο, μην ανησυχούμε! Αδιόρθωτοι "διορθωμένο" θα το διδάξουν και άλλο, χειρότερο, στο εγγύς μέλλον θα συγγράψουν...».

(τα αποσπάσματα από την παρέμβαση του Στάθη Σ. -«ναυτίλος» - στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ