ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Απρίλη 1999
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΛΕΥΚΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ
Μαζικό συλλαλητήριο στην Αθήνα

Μέτρα στήριξης του κλάδου και της εγχώριας παραγωγής απαίτησαν οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις της Εύβοιας κατά τη διάρκεια συλλαλητηρίου που έκαναν χτες έξω από το υπουργείο Γεωργίας

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Αγωνιστική απάντηση στην κοροϊδία που δέχονται από την κυβέρνηση και τη Διοίκηση της Αγροτικής Τράπεζας είναι αποφασισμένοι να δώσουν οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις λευκού κρέατος στην Εύβοια, αν συνεχιστεί η ίδια πολιτική συρρίκνωσης και εξαφάνισης ενός ακόμα προσοδοφόρου κλάδου και το πέταμα στην ανεργία χιλιάδων εργαζομένων.

Αυτό είναι το συμπέρασμα και η εκτίμηση των συνδικαλιστών δύο εκ των μεγαλυτέρων επιχειρήσεων - "Κελαϊδίτης ΑΕ" και "ΣΥΝΚΟ" - οι οποίοι συναντήθηκαν χτες το μεσημέρι με τον υπουργό Γεωργίας Γ. Ανωμερίτη,μετά από συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν τα σωματεία εργαζομένων έξω από το υπουργείο.

Με τα συνθήματα "τέρμα πια στον εμπαιγμό με τα μονοπώλια ή με το λαό","αυτό το υπουργείο και η Αγροτική σκάβουνε το λάκκο στην παραγωγή" και "θέλουμε δουλιά και όχι ανεργία",πάνω από 300 εργαζόμενοι των δύο επιχειρήσεων, με τη συμπαράσταση συνδικαλιστών του Εργατικού Κέντρου και σωματείων, απαίτησαν τη λήψη μέτρων στήριξης του κλάδου και της εγχώριας παραγωγής.

Ομως, για άλλη μια φορά ο υπουργός Γεωργίας, όχι μόνο αρνήθηκε να δεσμευτεί για κάτι ουσιαστικό, αλλά, απαντώντας στο αίτημα των εργαζομένων τούς παρέπεμψε σε άλλο υπουργείο, στο ΥΠΕΘΟ. Παράλληλα, από τα λεγόμενα του υπουργού προέκυψε ότι η κυβέρνηση δεν έχει καμία βούληση για τη στήριξη της εγχώριας παραγωγής και προστασίας του κλάδου από τις αθρόες εισαγωγές και τον αθέμιτο ανταγωνισμό (μέχρι και με γαλλικά κοτόπουλα σιτίζεται ο στρατός), αλλά διαφάνηκε καθαρά ότι ο κλάδος (τουλάχιστον για την Εύβοια που παράγεται το 50% της ελληνικής παραγωγής λευκού κρέατος) θα επιβιώσει ή θα "πεθάνει" ανάλογα με τις εξελίξεις στην εκκαθάριση και πώληση της... "ΜΙΜΙΚΟΣ".

Στα υπόλοιπα αιτήματα των σωματείων απάντησε με γενικόλογες υποσχέσεις του τύπου "θα προσπαθήσω να παρέμβω στην ΑΤΕ να μεριμνήσει για τους εργαζόμενους της ΣΥΝΚΟ" ή "θα δούμε τι μπορεί να γίνει με τις ρυθμίσεις των χρεών των επιχειρηματιών"...

"Οι ρυθμίσεις των χρεών κ. υπουργέ - ήρθε η απάντηση του προέδρου του σωματείου εργαζομένων στην "Κελαϊδίτης" Θανάση Χαλαστάρα - από μόνες τους δε λύνουν κανένα πρόβλημα αν δε συνοδευτούν με μέτρα που στηρίζουν τον κλάδο και την παραγωγή. Εμείς γι' αυτό παλεύουμε".

Οοι εργαζόμενοι έδωσαν νέο ραντεβού σε δέκα ημέρες και αποχωρώντας διατράνωσαν "τέρμα πια στον εμπαιγμό με τα μονοπώλια ή με το λαό".

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Συγκέντρωση σήμερα στον "Οίκο Ναύτου"

Νέους αγώνες αποφάσισαν οι μηχανικοί του Εμπορικού Ναυτικού. Εσπασαν κάθε ρεκόρ τα τρελά υπερκέρδη των εφοπλιστών

Πρόσω ολοταχώς για νέους αγώνες βάζουν οι μηχανικοί, όπως αποφάσισαν χτες στη γενική συνέλευση του σωματείου. Οι μηχανικοί, που στις 10 το πρωί κατέκλυσαν την αίθουσα συνεδριάσεων της ΠΕΜΕΝ,αποφάσισαν να αξιοποιήσουν όλες τις μορφές αγωνιστικών κινητοποιήσεων για την απόκρουση της αντιναυτεργατικής πολιτικής.

Ο νέος αγωνιστικός κύκλος αρχίζει με τη σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει η ΠΕΜΕΝ μαζί με τον "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και την Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών στις 10 το πρωί έξω από τον Οίκο Ναύτου.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΕΜΕΝ, που παρουσίασε στη συνέλευση ο πρόεδρός της Γιώργος Τούσσας,σήμερα οι Ελληνες εφοπλιστές διαχειρίζονται τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου, που αντιπροσωπεύει επενδυμένη αξία 12 τρισεκατομμύρια δραχμές και καλύπτει το 15,83% των αναγκών του παγκόσμιου μεταφορικού έργου, πράγμα που αποτελεί επίδοση χωρίς προηγούμενο! Το 1997, το 38% των συνολικών αγορών μεταχειρισμένων πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο ανήκει στους Ελληνες εφοπλιστές! Επίσης, ενώ το 1993 οι ελληνικές παραγγελίες σε ναυπηγεία αντιπροσώπευαν το 3,6% του παγκόσμιου υπό ναυπήγηση τονάζ, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε το 1994 σε 5,7% και στα τέλη του 1997 εκπροσωπούσε το 11,5%!Το 1998, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, βρίσκονταν υπό ναυπήγηση 115 ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία, συνολικής χωρητικότητας 8.286.402 τόνων DW, το κόστος των οποίων υπερβαίνει τα 5 δισ. δολάρια!

Οσον αφορά τα περί φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο, τα στοιχεία της ΠΕΜΕΝ αποδεικνύουν ότι η μείωση του αριθμού των πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο δεν αντιστοιχεί και σε μείωση της χωρητικότητας. Αντίθετα τα πλοία που γράφτηκαν στο ελληνικό νηολόγιο το 1998 ξεπερνούν σε χωρητικότητα αυτά που διαγράφτηκαν κατά 65.996 κοχ!

Παρά τα τρελά υπερκέρδη των εφοπλιστών, συνεχίζεται η ραγδαία μείωση του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού, ενώ ίδια είναι η κατάσταση και για τους ναυτεργάτες συνολικά των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΕΜΕΝ, το 1985 στα κράτη - μέλη της ΕΕ οι ναυτεργάτες ήταν 216.000,το 1995 ήταν 129.000,ενώ το 1998 υπολογίζονται σε περίπου 100.000!

Οι μηχανικοί υπερψήφισαν τον πλούσιο απολογισμό δράσης της ΠΕΜΕΝ και αποφάσισαν να εντείνουν τον αγώνα τους για τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και να ενώσουν τα αγωνιστικά τους βήματα με όλους τους ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους γενικότερα, για να προτάξουν το δικό τους μέτωπο πάλης απέναντι στο "μαύρο" μέτωπο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του μεγάλου κεφαλαίου και των πολιτικών τους εκφραστών. Ταυτόχρονα καταδίκασαν τις υποταγμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΚ Πειραιά και ΠΝΟ και με την ψήφο τους έδωσαν εντολή στην ΠΕΜΕΝ να συμμετέχει δραστήρια στην πρωτοβουλία σωματείων και συνδικαλιστών για την αναζωογόνηση του αγωνιστικού προσανατολισμού του συνδικαλιστικού κινήματος. Κατήγγειλαν επίσης τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις ΗΠΑ - ΝΑΤΟ και ΕΕ ενάντια στους λαούς, αλλά και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που, ταυτιζόμενη με αυτές τις αντιδραστικές δυνάμεις, παρέδωσε τον Οτσαλάν και μετέτρεψε τη χώρα σε ορμητήριο των ιμπεριαλιστών για να μακελέψουν το λαό της Γιουγκοσλαβίας.

Αρχαιρεσίες στο "ΜΙΝΙΟΝ"

Τις πρώτες του εκλογές μετά τη μεγάλη και τελικά νικηφόρα μάχη που έδωσε για να παραμείνει το ΜΙΝΙΟΝ ανοιχτό και να διασφαλιστούν οι θέσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων, πραγματοποιεί σήμερα Πέμπτη και αύριο Παρασκευή, το επιχειρησιακό σωματείο.

Η Κάτια Νικολάου πρόεδρος της απερχόμενης διοίκησης και στέλεχος της της "Δημοκρατικής Ενότητας Εργαζομένων στο ΜΙΝΙΟΝ",δήλωσε σχετικά με τις εκλογές του σωματείου: "Για μια ακόμα φορά θα καλέσουμε τους εργαζόμενους να ψηφίσουν τη "Δημοκρατική Ενότητα", το συνδυασμό που τα δύο τελευταία χρόνια ως πλειοψηφία στη διοίκηση, αλλά και από το 1982 που παίρνει μέρος στις εκλογές, έδωσε δύσκολες μάχες έχοντας πάντα ως γνώμονα τα συμφέροντα των εργαζομένων. Σταθήκαμε όλα αυτά τα χρόνια με συνέπεια, αταλάντευτα δίπλα στους συναδέλφους. Αυτό φάνηκε ιδιαίτερα τα δύο τελευταία χρόνια, κατά τα οποία το ΜΙΝΙΟΝ, όπως είναι γνωστό, δέχτηκε σφοδρή επίθεση από μεγάλα συμφέροντα, από το μεγάλο εμπορικό κεφάλαιο, που το ήθελε κλειστό. Συσπειρώσαμε τους εργαζόμενους ενάντια σ' αυτά τα συμφέροντα, συγκρουστήκαμε μ' αυτά και με την κυβέρνηση, που απροκάλυπτα τα στήριζε και καταφέραμε να κρατήσουμε το κατάστημα ανοιχτό, δηλαδή να κρατήσουμε τις δουλιές μας και τα δικαιώματά μας. Είπαμε και θα συνεχίσουμε να λέμε ΟΧΙ στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, στο απελευθερωμένο ωράριο κ.α. Ετσι θα συνεχίσουμε από δω και εμπρός, δίπλα, μαζί με τους εργαζόμενους, για να υπερασπίσουμε τα δικαιώματά μας και θα συγκρουστούμε με συμφέροντα και κυβερνώντες που τα επιβουλεύονται".

Εμπαιγμός

Η κοροϊδία σε βάρος των ναυτεργατών δεν έχει πια όριο. Ο λόγος για τα όσα ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, ο οποίος εξέφρασε τη... διαφωνία του με τις νέες αξιώσεις, που πρόβαλαν η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και οι εφοπλιστές του Λονδίνου και δήλωσε ότι: "Δε γίνεται ελληνική σημαία χωρίς Ελληνες ναυτεργάτες"! Τα λέει αυτά όταν ο ίδιος μετατρέπει τη νομοθεσία σε "κουρελόχαρτο", φροντίζοντας οι Ελληνες ναυτεργάτες να διώκονται μαζικά από τα πλοία. Οταν "βγάζει σπυράκια" στο αίτημα των ναυτεργατών οι ναυτολογήσεις να γίνονται μόνο από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, για να ελέγχει αν πράγματι σε πλοία με ελληνική σημαία δουλεύουν Ελληνες ναυτεργάτες, ενώ θα παταχτεί και το δουλεμπόριο σε βάρος Ελλήνων και αλλοδαπών ναυτεργατών. Μα ποιον προσπαθεί να πείσει;

Ευρω - πορεία στην Κολωνία

Το Δίκτυο Ευρω - πορειών κατά της ανεργίας ετοιμάζει διαδήλωση στις 29 Μάη, στην Κολωνία

Την αντίδραση Ευρωπαίων εργαζομένων, ανέργων, νέων, γυναικών και όλων αυτών που πλήττονται από τις πολιτικές λιτότητας και την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, ετοιμάζει το λεγόμενο Δίκτυο Ευρω - πορειών,το οποίο πραγματοποιεί διαδήλωση στις 29 Μάη στην Κολωνία, καλώντας σ' αυτή κινήματα ανέργων και οργανώσεις ενάντια στον κοινωνικό αποκλεισμό.

Οπως σημείωσε χτες, ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Επιτροπής του Δικτύου, Γ. Μητραλιάς,στην Κολωνία όπου θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του Ιούνη η Διάσκεψη Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ενωσης και λίγες μέρες αργότερα η διάσκεψη του "G8", δηλαδή των οκτώ πλουσιότερων κρατών, "θα γίνει μια αντισυνδιάσκεψη ανέργων και καταφρονεμένων της Ευρώπης. Σε όλα αυτά θα γίνει αισθητή η παρουσία της άλλης Ευρώπης, ενώ θα συμμετέχουν και εκατοντάδες εκπρόσωποι του τρίτου κόσμου, που δεν έχουν τη δική τους φωνή".Εκτός της διαδήλωσης στις 29 Μάη, θα πραγματοποιηθούν πολλές εκδηλώσεις και συζητήσεις από οργανώσεις που συμμετέχουν στο Δίκτυο Ευρω - πορειών. Στο Δίκτυο - όπως αναφέρθηκε - συμμετέχουν περισσότερες από 1.000 οργανώσεις, επιτροπές ανέργων, οργανώσεις μεταναστών, γυναικών, συνδικάτα, ενώ υποστηρίζονται από πολιτικά κόμματα.

Στόχος των διοργανωτών, ήταν να συγκεντρωθούν οδικώς στην Κολωνία, διαδηλωτές από πολλές χώρες της Ευρώπης, οι οποίοι θα περνούσαν και μέσα από τη Γιουγκοσλαβία, υπήρχε ακόμη και η σκέψη για ένα τρένο που θα περνούσε από διάφορες χώρες. Η επίθεση των Αμερικανών - ΝΑΤΟ - ΕΕ στη Γιουγκοσλαβία, κάνει δύσκολο αυτό το στόχο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ