ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Μάρτη 2010
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Χαιρετίζει τους εκπαιδευτικούς των απεργιακών φρουρών

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί παλεύουν και ενάντια στις δυνάμεις που επικαλούνται το «δικαίωμα» της απεργοσπασίας και στήνουν μηχανισμούς τρομοκράτησης εκπαιδευτικών και μαθητών

Συνεχίζεται η αντιπαράθεση ανάμεσα στους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται για τη ριζοσπαστικοποίηση των εργαζομένων, υπερασπίζοντας το δικαίωμα στην απεργία, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική. Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, σε ανακοίνωσή της χαιρετίζει τους εκπαιδευτικούς των απεργιακών φρουρών και σημειώνει ότι στα σχολεία απ' όλο και περισσότερους μαθητές διατυπώνεται το παρακάτω ερώτημα: «Γιατί κύριε/α δεν έκανες απεργία;». Το ερώτημα αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που δεν αποφασίζουν να συμμετάσχουν στην απεργία, προβάλλοντας στους μαθητές μια παθητική στάση ζωής. Υπάρχει, όμως, και η άλλη αντίληψη στους δασκάλους, αυτή που διδάσκει την αγωνιστική στάση ζωής. Στις δύο τελευταίες απεργίες μάχιμοι εκπαιδευτικοί συγκρότησαν απεργιακές φρουρές και μαζί με μαθητές και γονείς περιφρούρησαν την απεργία, κόντρα σε κάθε απεργοσπαστικό μηχανισμό των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, ορισμένων διευθυντών σχολείων και στελεχών εκπαίδευσης.

Συμμετοχή στην απεργία μέχρι την τελευταία στιγμή

Στην Πάτρα, στην απεργία στις 5 Μάρτη ορισμένοι διευθυντές σχολείων επιτέθηκαν σε απεργιακές φρουρές, με στόχο να τις σπάσουν, ενώ απείλησαν μαθητές με απουσίες, προσπαθώντας να τους αποτρέψουν να συμμετάσχουν στις απεργιακές συγκεντρώσεις. Μάλιστα, η Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας λίγες μέρες μετά συνεδρίασε με στόχο την καταδίκη του ΠΑΜΕ για τις απεργιακές φρουρές, κάτι που τελικά δεν έγινε. Παρ' όλα αυτά οι απεργιακές φρουρές βοήθησαν πολλούς μαθητές να συμμετάσχουν στην απεργία. Στην απεργία στις 11 Μάρτη οι απεργιακές φρουρές είχαν επιτυχία, αφού προέτρεψαν εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην απεργία την τελευταία στιγμή.

Στιγμιότυπα από την περιφρούρηση της απεργίας σε σχολεία της Αθήνας
Στιγμιότυπα από την περιφρούρηση της απεργίας σε σχολεία της Αθήνας
Στη Σπάρτη στην απεργία στις 5 Μάρτη πολλοί μαθητές του σχολικού συγκροτήματος του 2ου Γυμνασίου και 2ου Λύκειου Σπάρτης, αλλά και καθηγητές αποφάσισαν να έρθουν στην απεργιακή συγκέντρωση με το ΠΑΜΕ, μετά το κάλεσμα της απεργιακής φρουράς.

Στη Ζάκυνθο, στις 5 Μάρτη, στο ΕΠΑΛ του νησιού, που έχει σοβαρά κτιριακά πρόβλημα, υπήρχε απεργιακή φρουρά, η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών έκανε απεργία, ενώ στην κινητοποίηση συμμετείχαν και μαθητές. Παραφωνία ήταν ο συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ στο ΔΣ της ΕΛΜΕ, ο οποίος με προσωπική του ανακοίνωση προσπάθησε να συκοφαντήσει την περιφρούρηση της απεργίας.

Οι «δάσκαλοι» της απεργοσπασίας

Στην Καλαμάτα στην απεργία στις 11 Μάρτη στα σχολεία που υπήρχε απεργιακή φρουρά η αντίδραση των μαθητών ήταν θετική, ενώ αρκετοί ήρθαν στη συγκέντρωση. Στις 5 Μάρτη, όμως, διευθυντές σχολείων και στελέχη εκπαίδευσης «δίδαξαν» την απεργοσπασία, φτάνοντας σε σημείο να πουν στους μαθητές ότι δε θα περάσουν τη χρονιά αν πάνε στην πορεία! Μάλιστα, μετά την απεργία στις 5 Μάρτη η Α' ΕΛΜΕ Μεσσηνίας έβγαλε ανακοίνωση καταγγέλλοντας τη στάση του ΠΑΜΕ στις απεργιακές φρουρές.

Στην Ηλεία και συγκεκριμένα στον Πύργο (2ο και 4ο Λύκειο), στις 5 Μάρτη, διευθυντές και καθηγητές που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ προπηλάκισαν την απεργιακή φρουρά, φτάνοντας στο σημείο να πούνε ότι είναι δικαίωμά τους να στηρίξουν την κυβέρνηση κάνοντας μάθημα! Και εδώ δεν έλειψαν οι απειλές στους μαθητές για τις απουσίες. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο 2ο Λύκειο ο απεργοσπαστικός μηχανισμός στήθηκε από στελέχη του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ.

Στο Ηράκλειο Κρήτης οι μηχανισμοί της ΠΑΣΚ όχι μόνο οργάνωσαν απεργοσπασία, αλλά ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου ...ενοχλήθηκε τόσο πολύ από τη δράση του ΠΑΜΕ που δήλωσε σε τοπική εφημερίδα ότι «είναι αντιδημοκρατική και αντιδεοντολογική τυχόν προσπάθεια παρεμπόδισης της εργασίας εκείνων που για τους δικούς τους λόγους αποφάσισαν να μην απεργήσουν». Επιπλέον, την ημέρα της απεργίας, ορισμένοι «δημοκράτες» διευθυντές (που ...κατά διαβολική σύμπτωση ανήκαν στην ΠΑΣΚ) κάλεσαν και την αστυνομία.

Στα Γιάννενα, η ΟΒ μαθητών της ΚΝΕ κατήγγειλε τις μεθόδους τρομοκράτησης από απεργοσπάστες καθηγητές. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο 1ο Γυμνάσιο, απεργοσπάστες κλείδωσαν τις πόρτες(!), απειλώντας τους μαθητές ότι θα τους δώσουν αποβολές και θα καλέσουν την αστυνομία. Ανάλογες απειλές δέχθηκαν και οι μαθητές του Γυμνασίου Βελισσαρίου, του 1ου και 8ου Λυκείου.

Καθηγητές και μαθητές μαζί στην περιφρούρηση

Στον Πειραιά, στις 11 Μάρτη, η δυναμική περιφρούρηση των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, στο 1ο ΕΠΑΛ Κορυδαλλού, έσπασε τους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς και έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετάσχουν στην απεργιακή συγκέντρωση. Μια απεργοσπάστρια καθηγήτρια κάλεσε την αστυνομία, ενώ δεν έλειψαν προσπάθειες εκφοβισμού των απεργών. Περιφρούρηση έγινε και στο 7ο ΕΠΑΛ Πειραιά στην Αγία Σοφία, όπου το σχολείο έκλεισε και δεν έγινε μάθημα. Αρκετοί μάλιστα ήταν και οι καθηγητές που ενώ πήγαν στο σχολείο, δήλωσαν απεργοί. Παράλληλα τα μέλη του ΠΑΜΕ και στα δύο σχολεία έκαναν συζήτηση με τους μαθητές και τους ενημέρωσαν για τα χειρότερα που έρχονται στην Παιδεία, στην εργασία και την ανάγκη και οι μαθητές να οργανώσουν τον αγώνα τους ενάντια στα νέα μέτρα.

Στην Αθήνα έγιναν απεργιακές φρουρές σε σχολεία του Ηρακλείου, του Αγ. Δημητρίου, του Ιλίου, στη Λεόντειο Σχολή, όπου γενικότερα είχαν αποδοχή με λίγες εξαιρέσεις. Στην Γκράβα ορισμένοι διευθυντές, χωρίς επιτυχία, προσπάθησαν να τρομοκρατήσουν, ενώ στο 1ο - 3ο ΕΠΑΛ στο Μεταξουργείο υπήρχαν απειλές για απουσίες στους μαθητές.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η «καινοτομία» ως μοχλός ... εξαγοράς των εκπαιδευτικών

Αρνητικά πρότυπα χαρακτήρισε τους εκπαιδευτικούς που διαμαρτύρονται και διεκδικούν η υπουργός Παιδείας!

Ο «νέος» εκπαιδευτικός που επιδιώκει να διαμορφώσει το υπουργείο Παιδείας αποκαλύφθηκε στην εκδήλωση βράβευσης εκπαιδευτικών για «καινοτομία» των έργων τους, το Σάββατο. Το «πρότυπο» του εκπαιδευτικού θα δουλεύει με οικονομικό κίνητρο, ακολουθώντας τους «κανόνες» του «νέου» σχολείου της αγοράς, ενώ θα πρέπει να υποτάσσεται και να μη διεκδικεί τα δικαιώματά του.

Ολα αυτά προέκυψαν ανάγλυφα στην εκδήλωση, η οποία «διακόπηκε» από διαμαρτυρίες ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, για τις ελαστικές σχέσεις. Αρχισαν να φωνάζουν συνθήματα και ύψωσαν ένα πανό, ενώ άνδρας της ασφάλειας της υπουργού τους ...προέτρεψε να το κατεβάσουν. Μετά από μικροσυμπλοκές, αποκαλύφθηκε ότι οπλοφορούσε. Η υπουργός, Αννα Διαμαντοπούλου, μετά από λίγη ώρα ανέβηκε στο βήμα, ενώ τα συνθήματα συνεχίζονταν, και ξεκίνησε «ατάραχη» την ομιλία της. Τα «πρότυπα» των εκπαιδευτικών, είπε, βρίσκονται «εδώ», δείχνοντας τους βραβευμένους, «και όχι εδώ», δείχνοντας τους διαμαρτυρόμενους! Η προκλητική αυτή δήλωση της υπουργού, προφανώς, δεν αφορούσε μόνο τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς που διαμαρτύρονταν, αλλά αποτύπωσε την πολιτική αντίληψη της κυβέρνησης: «Πρότυπα» είναι όσοι ακολουθούν τις «ανάγκες» της αγοράς, οι υπόλοιποι που διαμαρτύρονται είναι καταδικαστέοι!

Πίσω απ' τις βραβεύσεις για «καινοτομία»

Σε δηλώσεις της η υπουργός υποστήριξε ότι πρέπει «να αναδεικνύεται η καινοτομία, να δημιουργούνται πρότυπα, να μην ισοπεδώνονται όλοι», καλλιεργώντας το γνωστό ιδεολόγημα του συστήματος περί «άξιων» που πρέπει να αμείβονται και «ανάξιων» που μένουν πίσω. Υπενθυμίζουμε ότι η Αννα Διαμαντοπούλου έχει συνδέσει ξεκάθαρα το μισθό του εκπαιδευτικού με την παραγωγικότητα, σε παλιότερη συνέντευξή της, αποκαλύπτοντας τους σχεδιασμούς του υπουργείου, μέσω της βράβευσης «καινοτόμων» εκπαιδευτικών: «Στις 13 Μαρτίου (σ.σ. μέρα της εκδήλωσης) θα παρουσιάσουμε τους καινοτόμους εκπαιδευτικούς», «σε πρώτη φάση, λοιπόν, θα τους αναδείξουμε σε όλα τα σχολεία, μέσω του Διαδικτύου, με το όνομα, τη φωτογραφία τους και τη δουλειά τους. Από του χρόνου θα προχωρήσουμε και στην υλική ανταμοιβή τους».

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Γόνιμη η σύσκεψη στην Αθήνα

Οι εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεψης που διοργάνωσε την περασμένη Κυριακή η Επιτροπή Αγώνα Ωρομισθίων - Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Αθήνας. Στη σύσκεψη, εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, συζήτησαν για τις εξαγγελίες για το «νέο σχολείο», τα σχέδια για νέες ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, τη σύνδεση των αλλαγών στο σχολείο με την επίθεση σε δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζομένων. Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε η ανάγκη ταξικού προσανατολισμού, συντονισμού και συμπόρευσης των εκπαιδευτικών με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ