ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Δεκέμβρη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
Ανάγκη συσπείρωσης σε ένα ενιαίο, μαχητικό Σωματείο

Ανακοίνωση εξέδωσε το Σωματείο Εργαζομένων στην Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ), για τη στάση εργασίας που είχαν προχωρήσει στις 20 και 21 Νοέμβρη, καθώς και για την ανάγκη μαζικής συμμετοχής στην απεργία στις 3 Δεκέμβρη.

Ανάμεσα στα άλλα σημειώνουν:

«Το Σωματείο Εργαζομένων στην ΕΛΣ χαιρετίζει τους συναδέλφους που άντεξαν στις πιέσεις της εργοδοσίας και έκαναν στάση εργασίας την Παρασκευή 20 Νοέμβρη και το Σάββατο 21 Νοέμβρη και που είχαν σαν αποτέλεσμα τη ματαίωση της παράστασης "Capuleti e Montecchi" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Οι κινητοποιήσεις αυτές έγιναν με αφορμή την καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων ενός μήνα, για την επαναλαμβανόμενη καθυστέρηση πληρωμών τον τελευταίο περίπου χρόνο, αλλά και για να καταδείξουμε την επίθεση που δέχεται ο πολιτισμός στη χώρα μας και φυσικά όσοι εργάζονται στον τομέα αυτό.

Η μάχη που δόθηκε ήταν πολύ δύσκολη, γιατί είχαμε να αντιμετωπίσουμε την ίδια την εργοδοσία αλλά και τους μηχανισμούς της, που με τρομοκρατία και ψέματα έσπερνε ψευδαισθήσεις στους εργαζόμενους για την κατάσταση καθυστέρησης των πληρωμών, με πρόθεση να διασπάσει το δίκαιο αγώνα μας. Είχαμε να αντιμετωπίσουμε και διοικήσεις σωματείων μέσα στο θέατρο, που είτε δεν ενημέρωναν τα μέλη τους, είτε ολιγωρούσαν θέτοντας σε στάση αναμονής τους εργαζόμενους και προπαγάνδιζαν την ανοχή μιας τέτοιας κατάστασης. Υπήρχαν και κάποιοι που, με τη στάση τους, έπαιρναν καθαρά το μέρος της διοίκησης κόντρα στα συμφέροντά τους.

Ηταν μια ευκαιρία να γίνει συζήτηση στους χώρους εργασίας και οι περισσότεροι εργαζόμενοι συνειδητοποίησαν ότι όλα αυτά δεν οφείλονται στο λάθος ενός υπαλλήλου του υπουργείου ή στην ανικανότητα και κακή διαχείριση της Διοίκησης, αλλά είναι απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής, που επιτίθεται στους μισθούς και στις συντάξεις, καταργεί θέσεις εργασίας και φορτώνει με δυσβάσταχτους φόρους το λαό. Ταυτόχρονα, μειώνει και τους προϋπολογισμούς των κρατικών θεάτρων, με αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις των πληρωμών και τις συνέπειές τους στους εργαζόμενους.

Οι τελευταίες κινητοποιήσεις επιβεβαιώνουν την άμεση ανάγκη συσπείρωσης όλων των εργαζομένων της ΕΛΣ σε ένα ενιαίο Σωματείο, αγωνιστικό, μαχητικό, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, αλλά και την ανάγκη συνεχούς συζήτησης αυτών των θεμάτων με όλους τους εργαζόμενους. Ενα σωματείο που βλέπει τον αγώνα των εργαζομένων ενιαία, κόντρα σε κυβερνητικές αυταπάτες.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους - τόσο αυτούς που συμμετείχαν αλλά κι όσους από φόβο, αμφιβολία ή άλλους λόγους δεν πήραν μέρος στις κινητοποιήσεις - να ενώσουμε τον αγώνα μας και να αντιπαλέψουμε τα μέτρα της κυβέρνησης. Να διεκδικήσουμε γενναία χρηματοδότηση του πολιτισμού και των κρατικών θεάτρων, κόντρα σε κάθε σχεδιασμό παράδοσή τους σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, στοχεύοντας έτσι τον πραγματικό αντίπαλο».

«Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού»

Ενα αγαπημένο νεοελληνικό έργο, «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, ζωντανεύει από σήμερα, στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη», κάθε Δευτέρα και Τρίτη, για είκοσι προγραμματισμένες παραστάσεις. Τέσσερις δεκαετίες μετά το πρώτο του ανέβασμα, το έργο «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» μοιάζει σαν να γράφτηκε χτες, καθώς καυτηριάζει τους ανελέητους ενδοκαπιταλιστικούς ανταγωνισμούς και τα αδιέξοδα του καπιταλισμού με μοναδικό τρόπο. Η παράσταση προσεγγίζει το κείμενο με μια σύγχρονη οπτική, αναδεικνύοντας το χιούμορ και την κωμικότητά του.

Λίγα λόγια για το έργο, όπως τα έγραψε ο ίδιος ο συγγραφέας: «...Τα εφτά αδέρφια, γυναίκες κι άντρες, κληρονόμοι μιας μεγάλης βιομηχανικής επιχείρησης, ζουν κάτω από την τυραννική αθανασία ενός εφτάψυχου πατέρα, που μολονότι είναι σε μόνιμη αφασία, διατηρεί το 51% των μετοχών, κρατώντας έτσι τους διαδόχους του σε άγνοια για τη μελλοντική υπόσταση του καθενός μέσα στην εταιρεία. Ανελέητες ραδιουργίες και λυσσαλέοι καβγάδες γίνονται συνέχεια ανάμεσά τους, με στόχο την εξασφάλιση του πόστου ηγεσίας. Στην πιο άγρια απ' τις μεταξύ τους διαμάχες και ενώ έχουν φτάσει στη με όλα τα μέσα αλληλοεξουθένωση, διαπιστώνουν, σε απόγνωση, ότι κυνηγούν μια "τελειωμένη" υπόθεση, επενδύουν σε ένα μέλλον που δεν το ορίζουν...». (Απόσπασμα από το σημείωμα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, 1978).

Σκηνοθεσία: Γιώργος Δάμπασης. Σκηνικά - κοστούμια: Μίκα Πανάγου. Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου. Επιμέλεια κίνησης: Εύα Μιχαλά. Βοηθός σκηνοθέτη: Θαλασσιά Αντωνοπούλου. Μουσική: Φοίβος Δεληβοριάς. Παίζουν: Ντίνα Μιχαηλίδη, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Φώτης Λαζάρου, Ηρώ Μπέζου, Μιχάλης Τιτόπουλος, Αλέξανδρος Σωτηρίου, Πέτρος Σπυρόπουλος, Κλεοπάτρα Μάρκου, Εύα Μιχαλά.

Οι Gitante σε μια μοναδική συνάντηση...

Οι Gitante θα συναντηθούν με τον καλλιτέχνη, Αλέκο Βρέττο, σε μια μοναδική παράσταση το Σάββατο 5 Δεκέμβρη, στις 23.00, στο Jazz Point (Ακαδημίας 18, Αθήνα).

Ενα δυναμικό πρόγραμμα ορχηστρικής μουσικής που ενώνει τη μουσική παράδοση των λαών με την κλασική μουσική δωματίου και την τζαζ. Κιθάρα με άρωμα φλαμένκο, φλάουτο, βιολί και φαγκότο πρωταγωνιστούν σε μια παράσταση γεμάτη μυστήριο, ένταση, ρυθμό, περίτεχνες ενορχηστρώσεις και αυτοσχεδιασμούς! Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συνθέσεις των σπουδαίων κλασικών συνθετών διασκευασμένες σε στιλ φλαμένκο και όχι μόνο, καθώς και σύγχρονων συνθετών από διάφορες σκηνές όπως του Ian Anderson και του Ennio Morricone. Ολα με την επιμέλεια των Gitante δένονται μεταξύ τους και παρουσιάζονται μ' έναν τρόπο τελείως διαφορετικό και τολμηρό!

Οι Gitante είναι οι: Μυρσίνη Βεστάκη - βιολί, φλογέρες, Στέφανος Χατζηαναγνώστου - φλάουτο, Δημήτρης Κουφαλάκος - φαγκότο, φυσαρμόνικα, Μιχάλης Τουμανίδης κιθάρα.

«Εφυγε» ο Μηνάς Χατζησάββας

«Εφυγε» χτες βράδυ από τη ζωή ο δημοφιλής ηθοποιός Μηνάς Χατζησάββας στα 67 του χρόνια. Ο Μηνάς Χατζησάββας ήταν απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1969) και υπήρξε ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Ελεύθερου Θεάτρου (1970). Από το 1978 ως το 1983 συνεργαζόταν σταθερά με το Εθνικό Θέατρο και από το 1984 ως το 1998 με το Ανοιχτό Θέατρο. Επαιξε σε πολλά θεατρικά έργα, ενώ σημαντική ήταν η παρουσία του στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Είχε εκδώσεις τρεις συλλογές διηγημάτων με το ψευδώνυμο Πρόδρομος Σαββίδης, ενώ το 1995 τιμήθηκε με το Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ταινία «Η Ζωή Ενάμισυ χιλιάρικο».

Εκθεση για τον Μάνο Χατζιδάκι

Ενενήντα χρόνια από τη γέννηση του Μάνου Χατζιδάκι, η «Ελληνογερμανική Αγωγή» μνημονεύει τον κορυφαίο συνθέτη και γιορτάζει τη μουσική και τα τραγούδια του με μια ιδιαίτερη έκθεση, που θα κορυφωθεί με μια εκδήλωση στο αμφιθέατρο των εκπαιδευτηρίων, στην Παλλήνη. Η έκθεση, την οποία επιμελήθηκαν ο δημοσιογράφος Φώτης Απέργης και η ιστορικός και κριτικός Τέχνης Αθηνά Σχινά, εγκαινιάζεται αύριο, Τετάρτη 2 Δεκέμβρη, και θα διαρκέσει έως τις 8 Δεκέμβρη.

Η έκθεση περιλαμβάνει σπάνιες φωτογραφίες που ανήκουν στο «Αρχείο Γιώργου Χατζιδάκι» και τις οποίες παραχώρησε γι' αυτό το σκοπό ο Γιώργος Χατζιδάκις, γιος του Μάνου. Απεικονίζουν στιγμές του συνθέτη με τους ερμηνευτές και τους μουσικούς του κατά την ηχογράφηση ιστορικών κύκλων τραγουδιών, όπως ο «Μεγάλος Ερωτικός», «Τα Παράλογα», «Η εποχή της Μελισσάνθης» και «Οι Μπαλάντες της οδού Αθηνάς». Ακόμα, απεικονίζουν ιδιόχειρες και μη παρτιτούρες για τα ίδια και άλλα έργα του Μάνου Χατζιδάκι, κινηματογραφικές αφίσες, ζωγραφικά έργα των Γιάννη Μόραλη, Μίνου Αργυράκη, Αλέξη Κυριτσόπουλου για εξώφυλλα δίσκων, καθώς και ένα άγνωστο έργο του Γιάννη Τσαρούχη που προοριζόταν για το εξώφυλλο του κύκλου «Τα Λειτουργικά».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ