Μάχη με όλα τα μέσα για να υπερασπιστεί την ΣΣΕ με το Εθνικό Θέατρο δίνει το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ), απέναντι στις προσπάθειες που κάνει η διεύθυνση του Θεάτρου να την υπονομεύσει. Το ΣΕΗ εντόπισε ότι πάνω από 150 συμβόλαια ήταν παράνομα και κατήγγειλε το γεγονός στην Επιθεώρηση Εργασίας. Οπως προέκυψε:
Επίσης, καταρρίφθηκαν οι ισχυρισμοί του Εθνικού Θεάτρου περί εφαρμογής των διατάξεων του ιδρυτικού του νόμου, θεωρώντας ότι αυτές δεν το απαλλάσσουν από την υποχρέωση εφαρμογής της ΣΣΕ. Τελικά, η απόφαση της Επιθεώρησης Εργασίας, που εκδόθηκε στις 23 Δεκέμβρη 2016, καλεί το Εθνικό Θέατρο να παραλείψει τη μη εφαρμογή των όρων της ΣΣΕ και να υποβάλει γραπτές εξηγήσεις.
Με αφορμή τα παραπάνω, το ΣΕΗ σημειώνει ότι οι εξελίξεις είναι ενδεικτικές «όχι μόνο όσον αφορά το ειδικό ζήτημα τήρησης των συμφωνηθέντων, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο προσπάθησε το Εθνικό Θέατρο να μαγειρέψει τα δεδομένα, να βαφτίσει το κρέας ψάρι, κάτι που δείχνει τι έχουμε να περιμένουμε το επόμενο διάστημα».
Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης, αναφέρει: «Καταρρίπτεται, πλέον, κάθε προσπάθεια καλλιέργειας αυταπατών για καλές προθέσεις που δήθεν στο μέλλον θα έρθουν να λύσουν τα προβλήματα υποαπασχόλησης που χτύπησαν πια και την πόρτα του Εθνικού Θεάτρου.
Καθίσταται σαφές τι αντιμετωπίσαμε απέναντί μας το προηγούμενο διάστημα, καθώς και η μάχη που δώσαμε κόντρα σε κάθε προσπάθεια παραπληροφόρησης και δημιουργίας κλίματος που ακόμα συνεχίζεται. Οι ενέργειες αυτές βρίσκουν έδαφος πάνω στο συνολικότερο αντιλαϊκό και αντεργατικό πλαίσιο που διαμορφώνουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις - προσκυνητές της ΕΕ και της καπιταλιστικής ανάπτυξης.
Παραμένουμε στον αγώνα για την υπογραφή της ΣΣΕ που ήδη έχουμε. Καλούμε το σύνολο του κλάδου, ιδιαίτερα δε τους συναδέλφους στο Εθνικό Θέατρο να βγάλουν συμπεράσματα, να βαδίσουμε μαζί τον δρόμο για ένα Εθνικό Θέατρο αντάξιο της ιστορίας του τόπου του και των αγώνων του λαού του».
Το «Πού 'ναι η μάνα σου, μωρή;» αποτελεί μια εκ βαθέων προσωπική μαρτυρία και συγχρόνως ένα ιστορικό ντοκουμέντο με αληθινά γεγονότα και υπαρκτά ονόματα. Σ' αυτήν την προσωπική τραγωδία αντικατοπτρίζεται όλη η Ιστορία της Ελλάδας. Εκείνο το κρύο πρωινό του Γενάρη του 1946, λίγα μέτρα έξω από το σπίτι τους, δολοφονούνται ομαδικά τα περισσότερα μέλη της οικογένειας Πέτρουλα, από τις ένοπλες συμμορίες της "Χ". Το τρίχρονο κοριτσάκι της οικογένειας που επέζησε της σφαγής κατέγραψε αργότερα τα φοβερά εκείνα γεγονότα της εξόντωσης της μάνας της, των αδελφιών της και των άλλων συγγενών της.
Τα σκηνικά - κοστούμια είναι της Χριστίνας Κωστέα και οι φωτισμοί της Ελίζας Αλεξανδροπούλου. Φωτογραφίες: Σωτηρία Ψαρού, Κική Παπαδοπούλου. Παίζουν επίσης: Ορνέλα Λούτη και Αγάπη Παπαθανασιάδου.
Από τους πιο χαρακτηριστικούς τραγουδιστές της εποχής του, ξεχωρίζει για τις εξαιρετικές ερμηνείες του αλλά και για τις αυστηρές και συνεπείς καλλιτεχνικά επιλογές και αναζητήσεις του. Μαζί του η νέα τραγουδίστρια Επιστήμη Κάμπου. Ωρα έναρξης: 22.30. Τιμή εισόδου στο μπαρ: 12 ευρώ με μπίρα ή κρασί.
Πρόκειται για μια νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, προερχόμενη από την Εθνική Οπερα της Ουαλίας και το Θέατρο Βιέλκι - Εθνική Οπερα Πολωνίας. Η παραγωγή έλαβε θετικότατες κριτικές από το σύνολο του βρετανικού Τύπου, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, το 2013, στο Κάρντιφ και στο Μπέρμιγχαμ της Μεγάλης Βρετανίας. Την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Μύρων Μιχαηλίδης, ενώ τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης και σκηνογράφος Αντονι Μακ Ντόναλντ.
Ο μύθος ανάγεται σε ένα από τα πλέον αιματηρά ποιήματα ηρωικών ανδραγαθημάτων - chanson degeste - των τροβαδούρων του 12ου αιώνα. Σύμφωνα με την υπόθεση, ένας μυστηριώδης ιππότης έρχεται να υπερασπιστεί την Ελζα της Βραβάντης, η οποία κατηγορείται για τη δολοφονία του αδερφού της, που έχει εξαφανιστεί. Για να αγωνιστεί υπέρ της θέτει ως μοναδικό όρο εκείνη να μη ρωτήσει ποτέ σχετικά με το όνομα και την καταγωγή του. Ο Λόενγκριν νικά, η Ελζα αθωώνεται και γίνεται σύζυγός του. Ο κόμης Τέλραμουντ και η μάγισσα σύζυγός του, Ορτρουντ, η οποία τον υποκίνησε κατορθώνουν τελικά να σπείρουν στην Ελζα την αμφιβολία και να την κάνουν να θέσει την ερώτηση. Ο ιππότης αποκαλύπτει την ταυτότητά του κι έτσι υποχρεώνεται πλέον να αναχωρήσει. Ως τελευταία προσφορά, λύνει τα μάγια της Ορτρουντ και επιστρέφει στην Ελζα τον αγαπημένο της αδερφό.
Ο Βρετανός τενόρος Πίτερ Ουεντ θα ερμηνεύσει το ρόλο του Λόενγκριν. Στο ρόλο της Ελζα δύο σπουδαίες διεθνούς φήμης σοπράνο: Στην πρώτη διανομή η Σλοβάκα Γιολάνα Φογκάσοβα και στη δεύτερη η Ρουμάνα Γιούλια Ισάεφ. Με το ρόλο του Τέλραμουντ ντεμπουτάρει σε βαγκνερικό ρόλο ο μονωδός της ΕΛΣ, Δημήτρης Πλατανιάς. Στη δεύτερη διανομή το ρόλο ερμηνεύει ο Ρουμάνος βαρύτονος Βαλεντίν Βασίλιου. Στην πρώτη διανομή, στο ρόλο της Ορτρουντ η Σουηδή μεσόφωνος Μαρτίνα Ντίκε, και στη δεύτερη διανομή η υψίφωνος Τζούλια Σουγλάκου. Το καστ συμπληρώνουν οι διακεκριμένοι μονωδοί της ΕΛΣ Τάσος Αποστόλου και Πέτρος Μαγουλάς (Βασιλιάς), Διονύσης Σούρμπης και Δημήτρης Κασιούμης (Κήρυκας).
Φωτισμοί: Λούσι Κάρτερ. Κινησιολογία: Φιλίπ Ζιροντό. Συνεργάτιδα σκηνοθεσίας: Ελεν Κούπερ. Συνεργάτιδα κινησιολογίας: Λίζι Σόντερσον. Συνεργάτης φωτισμών: Νιλ Μπρίνκουορθ. Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη»: 27, 29 Γενάρη & 1, 3, 5 Φλεβάρη 2017. Ωρα έναρξης: 18.30.