ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Μάη 1997
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 1998
Σταθερός οδηγός η λιτότητα!

Η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών για την κατάρτιση του επόμενου προϋπολογισμού. Ακόμα σφιχτότερη πολιτική για τις δαπάνες κοινωνικού χαρακτήρα, ακόμα πιο ανοιχτοχέρα πολιτική για την "ιδιωτική πρωτοβουλία"

Προϋπολογισμό λιτότητας, παραπέρα συρρίκνωσης των εναπομεινάντων δαπανών κοινωνικού χαρακτήρα και εξασφάλισης κερδών για την "ιδιωτική πρωτοβουλία" καταρτίζει ήδη το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για το 1998! Ηδη, με σχετική εγκύκλιο, το περιεχόμενο της οποίας αποκαλύπτει σήμερα ο "Ρ", διατάσσεται το "πάγωμα" όλων των επιχορηγήσεων στα φετινά επίπεδα - που παραμένουν καθηλωμένα στα επίπεδα του 1993! Η εγκύκλιος είναι του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και αποδέκτες της τα υπουργεία και οι εποπτευόμενοι από αυτά φορείς. Η συγκράτηση των συνολικών πρωτογενών δαπανών και των επιχορηγήσεων στα φετινά επίπεδα, η καθιέρωση ανώτατου ορίου πιστώσεων για κάθε υπουργείο, οι περικοπές παλαιότερων δραστηριοτήτων των υπουργείων στις περιπτώσεις που υπάρχει ανάγκη για νέα προγράμματα, η κάλυψη των δαπανών των νομικών προσώπων κατεξοχήν από δικά τους έσοδα,είναι ορισμένα από τα βασικότερα σημεία της εγκυκλίου - οδηγού για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του επόμενου έτους.

Στην εγκύκλιο εκφράζεται για άλλη μια φορά η τυφλή προσήλωση της κυβέρνησης στην επίτευξη των όρων του προγράμματος "σύγκλισης" και όπως αναφέρεται ο κρατικός προϋπολογισμός "εκφράζει τη δημοσιονομική πολιτική της κυβέρνησης η οποία πρέπει να είναι σύμφωνη με το πρόγραμμα σύγκλισης 1994 - 1999". Αφού διατυπώνεται η γνωστή κυβερνητική αισιοδοξία για την πορεία εκτέλεσης του φετινού προϋπολογισμού, σημειώνεται ότι το έλλειμμα του κεντρικού προϋπολογισμού θα μειωθεί στο 6,2% του ΑΕΠ, καθώς επίσης ότι το αποτέλεσμα αυτό δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του 1998, ο οποίος πρέπει να εμφανίσει πρωτογενές πλεόνασμα ακόμα μεγαλύτερο από αυτό που προβλέπεται για το 1997.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο, ο κεντρικός άξονας των προτάσεων που θα υποβληθούν για τον προϋπολογισμό του 1998, πρέπει να κινείται στην εξής λογική:

  • Οι συνολικές πρωτογενείς δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού πλην των μισθολογικών δαπανών και των συντάξεων θα συγκρατηθούν στα επίπεδα του προϋπολογισμού του 1997.
  • Για την επίτευξη του στόχου συγκράτησης των δαπανών κρίνεται σκόπιμο να καθοριστεί και πάλι ανώτατο όριο πιστώσεων για κάθε υπουργείο.
  • Οι επιχορηγήσεις θα συγκρατηθούν στα επίπεδα του 1997, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου "Περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις". Γενικότερος στόχος του προϋπολογισμού του 1998 είναι να μη δίνεται πλέον καμία επιχορήγηση "στα τυφλά" χωρίς να υπάρχει μία στοιχειώδης πρόβλεψη αξιοποίησής της και εκτίμηση της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας και δυνατότητας του κάθε φορέα. Εάν σε επιμέρους περιπτώσεις κρίνεται επιβεβλημένη και αναγκαία η αύξηση της επιχορήγησης, αυτό μπορεί να γίνει μόνο με αντίστοιχη μείωση της επιχορήγησης άλλων φορέων της εποπτείας τους. Τονίζεται ακόμη ότι στόχος όλων ανεξαιρέτως των επιχορηγούμενων νομικών προσώπων πρέπει να είναι η κάλυψη των δαπανών τους καταρχήν από δικά τους έσοδα και δευτερευόντως από την ενίσχυση του κρατικού προϋπολογισμού.
  • Το μέρος των επιχορηγήσεων που αφορά όλες τις πρόσθετες παροχές, όχι μόνο δε θα υπερβεί το αντίστοιχο ποσό του 1997, αλλά θα πρέπει να είναι αισθητά μειωμένο στα πλαίσια των νέων ρυθμίσεων και αυστηρών προϋποθέσεων που τίθενται με το νέο μισθολόγιο.
  • Στο συνολικό ύψος των πιστώσεων του κάθε υπουργείου μπορεί να ενταχθούν δαπάνες για την υλοποίηση νέων προγραμμάτων, με την προϋπόθεση ότι θα περιοριστούν ή θα περικοπούν άλλα προγράμματα ή δραστηριότητες που κατά την κρίση των υπευθύνων είναι χαμηλής προτεραιότητας. Ως επίπεδο αναφοράς για τη διαμόρφωση των πιστώσεων του προϋπολογισμού του 1998 δε θα χρησιμοποιείται πλέον η προσδοκώμενη διαμόρφωση του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, οι αυξήσεις και οι συγκρίσεις των πιστώσεων του 1998 θα γίνονται με βάση τις προϋπολογισθείσες πιστώσεις του 1997 και όχι με βάση το υψηλότερο ή χαμηλότερο επίπεδο στο οποίο θα διαμορφωθούν οι δαπάνες μέχρι το τέλος του έτους.
  • Ο αριθμός των συνολικών ετήσιων προσλήψεων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τη σχέση: μία πρόσληψη το 1998 για κάθε πέντε αποχωρήσεις του 1997. Από τον κανόνα αυτό εξαιρούνται μόνο τα Σώματα Ασφαλείας, το εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των βαθμίδων, το Λιμενικό Σώμα και το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
  • Επίσης, δίνεται εντολή να εξεταστεί η δυνατότητα μείωσης των θέσεων των αντιπροσώπων των υπουργείων στα διάφορα όργανα στην αλλοδαπή, στον απαραίτητο μόνο αριθμό. Ακόμη να εξεταστεί από κάθε υπουργείο ή και φορέα η επαναφορά των αποσπασθέντων υπαλλήλων στις υπηρεσίες που οργανικά ανήκουν, καθώς και η δυνατότητα μεταφοράς του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες οι οποίες παρουσιάζουν έλλειψη.
  • Ολοι οι φορείς που επιχορηγούνται ή τους αποδίδονται έσοδα που υπερβαίνουν το ποσό των 100 εκατ. δραχμών από τον κρατικό προϋπολογισμό θα υποβάλλουν επιχειρησιακά σχέδια που θα καταλήγουν στη συγκράτηση του ποσοστού αύξησης της επιχορήγησης σε ονομαστικούς όρους μέχρι το μισό του προβλεπόμενου πληθωρισμού για το 1998, μέσω της αξιοποίησης των περιουσιακών τους στοιχείων, της προώθησης των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, της συγκράτησης των δαπανών τους και της πιο αποτελεσματικής διαχείρισης των ίδιων εσόδων. Με βάση το πρόγραμμα "σύγκλισης", στόχος για τον πληθωρισμό το 1998 είναι το 2,5%!
  • Ταυτόχρονα με την υποβολή του προϋπολογισμού κάθε επιχορηγούμενου φορέα θα γίνει και προσπάθεια συνοπτικής περιγραφής του είδους και της έκτασης του παραγόμενου έργου του.

Αξιοσημείωτο είναι τέλος, ότι σχετικά με τις λειτουργικές δαπάνες των φορέων αναφέρεται ότι οι δαπάνες αυτές... μπορούν να συγκρατηθούν αισθητά (περιορισμός κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, μείωση τηλεφωνικών δαπανών, έλεγχος διαθέσεως αναλωσίμων υλικών κλπ). Προστίθεται μάλιστα ότι οι απαιτούμενες πιστώσεις θα αφορούν μόνο τις προβλεπόμενες δαπάνες για το 1998 και όχι αποπληρωμή παρελθόντων χρεών.

Ολα τα υπουργεία και οι επιχορηγούμενοι από τον κρατικό προϋπολογισμό φορείς του δημοσίου, καλούνται να καταρτίσουν και να υποβάλλουν σχέδια των προϋπολογισμών τους το αργότερο μέχρι τις 23 Ιούνη 1997.

Βάσω ΜΠΑΡΜΠΑ

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 1998
Σταθερός οδηγός η λιτότητα!

Η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών για την κατάρτιση του επόμενου προϋπολογισμού. Ακόμα σφιχτότερη πολιτική για τις δαπάνες κοινωνικού χαρακτήρα, ακόμα πιο ανοιχτοχέρα πολιτική για την "ιδιωτική πρωτοβουλία"

Προϋπολογισμό λιτότητας, παραπέρα συρρίκνωσης των εναπομεινάντων δαπανών κοινωνικού χαρακτήρα και εξασφάλισης κερδών για την "ιδιωτική πρωτοβουλία" καταρτίζει ήδη το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για το 1998! Ηδη, με σχετική εγκύκλιο, το περιεχόμενο της οποίας αποκαλύπτει σήμερα ο "Ρ", διατάσσεται το "πάγωμα" όλων των επιχορηγήσεων στα φετινά επίπεδα - που παραμένουν καθηλωμένα στα επίπεδα του 1993! Η εγκύκλιος είναι του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και αποδέκτες της τα υπουργεία και οι εποπτευόμενοι από αυτά φορείς. Η συγκράτηση των συνολικών πρωτογενών δαπανών και των επιχορηγήσεων στα φετινά επίπεδα, η καθιέρωση ανώτατου ορίου πιστώσεων για κάθε υπουργείο, οι περικοπές παλαιότερων δραστηριοτήτων των υπουργείων στις περιπτώσεις που υπάρχει ανάγκη για νέα προγράμματα, η κάλυψη των δαπανών των νομικών προσώπων κατεξοχήν από δικά τους έσοδα,είναι ορισμένα από τα βασικότερα σημεία της εγκυκλίου - οδηγού για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του επόμενου έτους.

Στην εγκύκλιο εκφράζεται για άλλη μια φορά η τυφλή προσήλωση της κυβέρνησης στην επίτευξη των όρων του προγράμματος "σύγκλισης" και όπως αναφέρεται ο κρατικός προϋπολογισμός "εκφράζει τη δημοσιονομική πολιτική της κυβέρνησης η οποία πρέπει να είναι σύμφωνη με το πρόγραμμα σύγκλισης 1994 - 1999". Αφού διατυπώνεται η γνωστή κυβερνητική αισιοδοξία για την πορεία εκτέλεσης του φετινού προϋπολογισμού, σημειώνεται ότι το έλλειμμα του κεντρικού προϋπολογισμού θα μειωθεί στο 6,2% του ΑΕΠ, καθώς επίσης ότι το αποτέλεσμα αυτό δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του 1998, ο οποίος πρέπει να εμφανίσει πρωτογενές πλεόνασμα ακόμα μεγαλύτερο από αυτό που προβλέπεται για το 1997.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο, ο κεντρικός άξονας των προτάσεων που θα υποβληθούν για τον προϋπολογισμό του 1998, πρέπει να κινείται στην εξής λογική:

  • Οι συνολικές πρωτογενείς δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού πλην των μισθολογικών δαπανών και των συντάξεων θα συγκρατηθούν στα επίπεδα του προϋπολογισμού του 1997.
  • Για την επίτευξη του στόχου συγκράτησης των δαπανών κρίνεται σκόπιμο να καθοριστεί και πάλι ανώτατο όριο πιστώσεων για κάθε υπουργείο.
  • Οι επιχορηγήσεις θα συγκρατηθούν στα επίπεδα του 1997, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου "Περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις". Γενικότερος στόχος του προϋπολογισμού του 1998 είναι να μη δίνεται πλέον καμία επιχορήγηση "στα τυφλά" χωρίς να υπάρχει μία στοιχειώδης πρόβλεψη αξιοποίησής της και εκτίμηση της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας και δυνατότητας του κάθε φορέα. Εάν σε επιμέρους περιπτώσεις κρίνεται επιβεβλημένη και αναγκαία η αύξηση της επιχορήγησης, αυτό μπορεί να γίνει μόνο με αντίστοιχη μείωση της επιχορήγησης άλλων φορέων της εποπτείας τους. Τονίζεται ακόμη ότι στόχος όλων ανεξαιρέτως των επιχορηγούμενων νομικών προσώπων πρέπει να είναι η κάλυψη των δαπανών τους καταρχήν από δικά τους έσοδα και δευτερευόντως από την ενίσχυση του κρατικού προϋπολογισμού.
  • Το μέρος των επιχορηγήσεων που αφορά όλες τις πρόσθετες παροχές, όχι μόνο δε θα υπερβεί το αντίστοιχο ποσό του 1997, αλλά θα πρέπει να είναι αισθητά μειωμένο στα πλαίσια των νέων ρυθμίσεων και αυστηρών προϋποθέσεων που τίθενται με το νέο μισθολόγιο.
  • Στο συνολικό ύψος των πιστώσεων του κάθε υπουργείου μπορεί να ενταχθούν δαπάνες για την υλοποίηση νέων προγραμμάτων, με την προϋπόθεση ότι θα περιοριστούν ή θα περικοπούν άλλα προγράμματα ή δραστηριότητες που κατά την κρίση των υπευθύνων είναι χαμηλής προτεραιότητας. Ως επίπεδο αναφοράς για τη διαμόρφωση των πιστώσεων του προϋπολογισμού του 1998 δε θα χρησιμοποιείται πλέον η προσδοκώμενη διαμόρφωση του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, οι αυξήσεις και οι συγκρίσεις των πιστώσεων του 1998 θα γίνονται με βάση τις προϋπολογισθείσες πιστώσεις του 1997 και όχι με βάση το υψηλότερο ή χαμηλότερο επίπεδο στο οποίο θα διαμορφωθούν οι δαπάνες μέχρι το τέλος του έτους.
  • Ο αριθμός των συνολικών ετήσιων προσλήψεων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τη σχέση: μία πρόσληψη το 1998 για κάθε πέντε αποχωρήσεις του 1997. Από τον κανόνα αυτό εξαιρούνται μόνο τα Σώματα Ασφαλείας, το εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των βαθμίδων, το Λιμενικό Σώμα και το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
  • Επίσης, δίνεται εντολή να εξεταστεί η δυνατότητα μείωσης των θέσεων των αντιπροσώπων των υπουργείων στα διάφορα όργανα στην αλλοδαπή, στον απαραίτητο μόνο αριθμό. Ακόμη να εξεταστεί από κάθε υπουργείο ή και φορέα η επαναφορά των αποσπασθέντων υπαλλήλων στις υπηρεσίες που οργανικά ανήκουν, καθώς και η δυνατότητα μεταφοράς του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες οι οποίες παρουσιάζουν έλλειψη.
  • Ολοι οι φορείς που επιχορηγούνται ή τους αποδίδονται έσοδα που υπερβαίνουν το ποσό των 100 εκατ. δραχμών από τον κρατικό προϋπολογισμό θα υποβάλλουν επιχειρησιακά σχέδια που θα καταλήγουν στη συγκράτηση του ποσοστού αύξησης της επιχορήγησης σε ονομαστικούς όρους μέχρι το μισό του προβλεπόμενου πληθωρισμού για το 1998, μέσω της αξιοποίησης των περιουσιακών τους στοιχείων, της προώθησης των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, της συγκράτησης των δαπανών τους και της πιο αποτελεσματικής διαχείρισης των ίδιων εσόδων. Με βάση το πρόγραμμα "σύγκλισης", στόχος για τον πληθωρισμό το 1998 είναι το 2,5%!
  • Ταυτόχρονα με την υποβολή του προϋπολογισμού κάθε επιχορηγούμενου φορέα θα γίνει και προσπάθεια συνοπτικής περιγραφής του είδους και της έκτασης του παραγόμενου έργου του.

Αξιοσημείωτο είναι τέλος, ότι σχετικά με τις λειτουργικές δαπάνες των φορέων αναφέρεται ότι οι δαπάνες αυτές... μπορούν να συγκρατηθούν αισθητά (περιορισμός κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, μείωση τηλεφωνικών δαπανών, έλεγχος διαθέσεως αναλωσίμων υλικών κλπ). Προστίθεται μάλιστα ότι οι απαιτούμενες πιστώσεις θα αφορούν μόνο τις προβλεπόμενες δαπάνες για το 1998 και όχι αποπληρωμή παρελθόντων χρεών.

Ολα τα υπουργεία και οι επιχορηγούμενοι από τον κρατικό προϋπολογισμό φορείς του δημοσίου, καλούνται να καταρτίσουν και να υποβάλλουν σχέδια των προϋπολογισμών τους το αργότερο μέχρι τις 23 Ιούνη 1997.

Βάσω ΜΠΑΡΜΠΑ

Κυβερνητικό... σαμποτάζ στα κρατικά έσοδα

Με εγκύκλιό του το υπουργείο Οικονομικών αναγνωρίζει ότι με ευθύνη των δύο οικονομικών υπουργείων, δεν έχουν εκδοθεί ακόμα οι υπουργικές αποφάσεις, που αφορούν τη φορολόγηση των κερδοσκοπικών χρηματοοικονομικών προϊόντων

Στην κατεύθυνση της απροκάλυπτης υπονόμευσης του νόμου για τη φορολόγηση των παράγωγων χρηματοοικονομικών προϊόντων, πράξεις στις οποίες επιδίδονται οι κάτοχοι μεγάλων εισοδημάτων, και της στέρηση των αντίστοιχων κρατικών εσόδων, κινούνται τα υπουργεία Οικονομικών και Εθνικής Οικονομίας.

Τα εισοδήματα που προκύπτουν από παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα, δεν είναι τίποτα άλλο από τα τεράστια κέρδη που καρπώνονται τράπεζες, χρηματιστηριακές εταιρίες και μεγάλοι εισοδηματίες στηριζόμενοι στο "παιχνίδι" των προβλέψεων για τη διακύμανση των τιμών των νομισμάτων των επιτοκίων, των τιμών των εμπορευμάτων κλπ.

Με εγκύκλιο που κοινοποίησε χτες το υπουργείο Οικονομικών, η οποία μάλιστα φέρει την υπογραφή του αρμόδιου υφυπουργού Γ. Δρυ,κάνει γνωστό στους Ελληνες φορολογούμενους, ότι επειδή δεν έχουν εκδοθεί ακόμα οι κοινές αποφάσεις των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τον τρόπο προσδιορισμού της απόδοσης φόρου που προκύπτει από παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα, οι αναλυτικές καταστάσεις με στοιχεία τριμήνου από πράξεις των προϊόντων αυτών, που θα έπρεπε να έχουν παραδώσει οι τράπεζες στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, αναβάλλονται για το επόμενο τρίμηνο. Οπως αναφέρεται, οι αναλυτικές αυτές καταστάσεις, θα πρέπει να παραδοθούν τον Ιούλη, μαζί με αυτές του β τριμήνου.

Το υπουργείο Οικονομικών δηλαδή, αναγνωρίζει ότι με τη δική του ευθύνη και την ευθύνη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, το ελληνικό δημόσιο στερείται από έσοδα τα οποία σε διαφορετική περίπτωση θα εισέπραττε, αν είχε έγκαιρα εκδώσει τις σχετικές αποφάσεις. Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μία περίοδο κατά την οποία τα κρατικά έσοδα παρουσιάζουν μειωμένους ρυθμούς, ενώ τα οικονομικά υπουργεία επεξεργάζονται ήδη νέα φοροεισπρακτικά μέτρα.

Αν πάντως, αναλογιστεί κανείς ότι τράπεζες και μεγαλοεισοδηματίες έχουν αντιταχθεί σ' αυτόν τον τρόπο φορολόγησης των υπερκερδών τους, δεν αποκλείεται η καθυστέρηση να οφείλεται σε πιέσεις προς στην - ευάλωτη σε τέτοια θέματα - ηγεσία των οικονομικών υπουργείων και να αποτελεί το πρώτο βήμα για την αλλοίωση ή ακόμα και πλήρη κατάργηση του νόμου.

Κυβερνητικό... σαμποτάζ στα κρατικά έσοδα

Με εγκύκλιό του το υπουργείο Οικονομικών αναγνωρίζει ότι με ευθύνη των δύο οικονομικών υπουργείων, δεν έχουν εκδοθεί ακόμα οι υπουργικές αποφάσεις, που αφορούν τη φορολόγηση των κερδοσκοπικών χρηματοοικονομικών προϊόντων

Στην κατεύθυνση της απροκάλυπτης υπονόμευσης του νόμου για τη φορολόγηση των παράγωγων χρηματοοικονομικών προϊόντων, πράξεις στις οποίες επιδίδονται οι κάτοχοι μεγάλων εισοδημάτων, και της στέρηση των αντίστοιχων κρατικών εσόδων, κινούνται τα υπουργεία Οικονομικών και Εθνικής Οικονομίας.

Τα εισοδήματα που προκύπτουν από παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα, δεν είναι τίποτα άλλο από τα τεράστια κέρδη που καρπώνονται τράπεζες, χρηματιστηριακές εταιρίες και μεγάλοι εισοδηματίες στηριζόμενοι στο "παιχνίδι" των προβλέψεων για τη διακύμανση των τιμών των νομισμάτων των επιτοκίων, των τιμών των εμπορευμάτων κλπ.

Με εγκύκλιο που κοινοποίησε χτες το υπουργείο Οικονομικών, η οποία μάλιστα φέρει την υπογραφή του αρμόδιου υφυπουργού Γ. Δρυ,κάνει γνωστό στους Ελληνες φορολογούμενους, ότι επειδή δεν έχουν εκδοθεί ακόμα οι κοινές αποφάσεις των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τον τρόπο προσδιορισμού της απόδοσης φόρου που προκύπτει από παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα, οι αναλυτικές καταστάσεις με στοιχεία τριμήνου από πράξεις των προϊόντων αυτών, που θα έπρεπε να έχουν παραδώσει οι τράπεζες στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, αναβάλλονται για το επόμενο τρίμηνο. Οπως αναφέρεται, οι αναλυτικές αυτές καταστάσεις, θα πρέπει να παραδοθούν τον Ιούλη, μαζί με αυτές του β τριμήνου.

Το υπουργείο Οικονομικών δηλαδή, αναγνωρίζει ότι με τη δική του ευθύνη και την ευθύνη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, το ελληνικό δημόσιο στερείται από έσοδα τα οποία σε διαφορετική περίπτωση θα εισέπραττε, αν είχε έγκαιρα εκδώσει τις σχετικές αποφάσεις. Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μία περίοδο κατά την οποία τα κρατικά έσοδα παρουσιάζουν μειωμένους ρυθμούς, ενώ τα οικονομικά υπουργεία επεξεργάζονται ήδη νέα φοροεισπρακτικά μέτρα.

Αν πάντως, αναλογιστεί κανείς ότι τράπεζες και μεγαλοεισοδηματίες έχουν αντιταχθεί σ' αυτόν τον τρόπο φορολόγησης των υπερκερδών τους, δεν αποκλείεται η καθυστέρηση να οφείλεται σε πιέσεις προς στην - ευάλωτη σε τέτοια θέματα - ηγεσία των οικονομικών υπουργείων και να αποτελεί το πρώτο βήμα για την αλλοίωση ή ακόμα και πλήρη κατάργηση του νόμου.

Απίκο!

Στο τσεπάκι, φαίνεται να έχει η κυβέρνηση τη λύση, όταν πρόκειται να προωθήσει "εκσυγχρονιστικά" σχέδια κάθε τύπου, σε αντίθεση με τις κάθε λογής δυσκολίες και νομικά κωλύματα, που επικαλείται, αρνούμενη να ικανοποιήσει δίκαια αιτήματα ζωής εργαζομένων. Κλασικό παράδειγμα, οι έριδες που έχουν προκύψει τις τελευταίες μέρες, ανάμεσα στις διάφορες πιστώτριες τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία για τον τρόπο που θα εισπράξουν τα οφειλόμενα από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Οι εκπρόσωποι των τραπεζών εμφανίστηκαν άτεγκτοι. Θα μπλοκάρουν, λέει, κάθε εξέλιξη των διαδικασιών για τα ναυπηγεία, αν δεν προηγηθούν στην πληρωμή πριν και από το ΙΚΑ. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί νόμοι είναι σαφέστατοι και σύμφωνα με τους οποίους το ΙΚΑ, ως ασφαλιστικό ταμείο, προηγείται στην εξόφληση των οφειλών.

Προκειμένου, λοιπόν, να ξεπεραστεί το πρόβλημα και να υλοποιηθεί η ιδιωτικοποίηση που η κυβέρνηση αποφάσισε, αγοραστής, τράπεζες και ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης φέρονται να ζήτησαν από τον πρωθυπουργό να παρέμβει προσωπικά, καλώντας το ΙΚΑ να άρει το δικαίωμα που του παρέχει ο νόμος!

Αυτό είναι "εκσυγχρονισμός". Ο πρωθυπουργός, όχι μόνο να μην παρεμβαίνει αλλά και να ευνοεί τη διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, να μην παρεμβαίνει στις οδηγίες της Κοινότητας για καταστροφή των ναυπηγείων, να μην παρεμβαίνει στην υπονόμευση και τη λεηλασία της μονάδας της Ελευσίνας, να μην παρεμβαίνει όταν οι εργαζόμενοι πετιούνται στο δρόμο, αλλά να είναι πάντα"απίκο", όταν αυτό επιτάσσει το συμφέρον των πιο μεγάλων και των πλέον διαπλεκομένων συμφερόντων. Να δηλώνει παρών και να παρεμβαίνει προσωπικά, όταν πρέπει να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των τραπεζιτών και του μεγάλου κεφαλαίου...

Απίκο!

Στο τσεπάκι, φαίνεται να έχει η κυβέρνηση τη λύση, όταν πρόκειται να προωθήσει "εκσυγχρονιστικά" σχέδια κάθε τύπου, σε αντίθεση με τις κάθε λογής δυσκολίες και νομικά κωλύματα, που επικαλείται, αρνούμενη να ικανοποιήσει δίκαια αιτήματα ζωής εργαζομένων. Κλασικό παράδειγμα, οι έριδες που έχουν προκύψει τις τελευταίες μέρες, ανάμεσα στις διάφορες πιστώτριες τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία για τον τρόπο που θα εισπράξουν τα οφειλόμενα από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Οι εκπρόσωποι των τραπεζών εμφανίστηκαν άτεγκτοι. Θα μπλοκάρουν, λέει, κάθε εξέλιξη των διαδικασιών για τα ναυπηγεία, αν δεν προηγηθούν στην πληρωμή πριν και από το ΙΚΑ. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί νόμοι είναι σαφέστατοι και σύμφωνα με τους οποίους το ΙΚΑ, ως ασφαλιστικό ταμείο, προηγείται στην εξόφληση των οφειλών.

Προκειμένου, λοιπόν, να ξεπεραστεί το πρόβλημα και να υλοποιηθεί η ιδιωτικοποίηση που η κυβέρνηση αποφάσισε, αγοραστής, τράπεζες και ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης φέρονται να ζήτησαν από τον πρωθυπουργό να παρέμβει προσωπικά, καλώντας το ΙΚΑ να άρει το δικαίωμα που του παρέχει ο νόμος!

Αυτό είναι "εκσυγχρονισμός". Ο πρωθυπουργός, όχι μόνο να μην παρεμβαίνει αλλά και να ευνοεί τη διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, να μην παρεμβαίνει στις οδηγίες της Κοινότητας για καταστροφή των ναυπηγείων, να μην παρεμβαίνει στην υπονόμευση και τη λεηλασία της μονάδας της Ελευσίνας, να μην παρεμβαίνει όταν οι εργαζόμενοι πετιούνται στο δρόμο, αλλά να είναι πάντα"απίκο", όταν αυτό επιτάσσει το συμφέρον των πιο μεγάλων και των πλέον διαπλεκομένων συμφερόντων. Να δηλώνει παρών και να παρεμβαίνει προσωπικά, όταν πρέπει να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των τραπεζιτών και του μεγάλου κεφαλαίου...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ