ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Ιούλη 2023 - Κυριακή 16 Ιούλη 2023
Σελ. /40
Στο πλευρό των εργαζομένων στα αεροδρόμια το ΚΚΕ

Το ΚΚΕ από τις αρχές Απρίλη, με διάφορες παρεμβάσεις, όπως και Ερωτήσεις στη Βουλή, έχει θέσει τα σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και υποδομών στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και τις εργασιακές συνθήκες συνολικά στον χώρο των αερομεταφορών.

Ειδικότερα για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», σε Ερώτηση που κατέθεσε το Κόμμα τον περασμένο Απρίλη ανέδειξε ότι η αυξημένη κίνηση «δεν δύναται να εξυπηρετηθεί με ασφάλεια στις υπάρχουσες υποδομές, ούτε των τερματικών σταθμών ούτε του υπάρχοντος δικτύου δρόμων εξυπηρέτησης αεροσκαφών, στους οποίους κινούνται ακατάπαυστα εκατοντάδες οχήματα, λεωφορεία με επιβάτες, ανυψωτικά μηχανήματα έλξης, ρυμουλκά κ.λπ. Παράλληλα, ακατάλληλη είναι και η υπάρχουσα δομή διαχωρισμού αποσκευών, στην οποία έχουν γίνει δεκάδες ατυχήματα και τραυματισμοί μέσα στη χρονιά που μας πέρασε».

Στάθηκε επίσης στο ότι «οι υπάρχοντες χώροι ξεκούρασης εργαζομένων είναι λιγοστοί και δεν υπάρχουν αποδυτήρια, ούτε καν τουαλέτες, αφού σε πολλές περιπτώσεις αντιστοιχεί μία τουαλέτα για εξήντα εργαζόμενους».

Με βάση αυτά, το ΚΚΕ ζήτησε να παρθούν μέτρα για την ασφαλή κίνηση οχημάτων και αεροσκαφών στην πίστα του αεροδρομίου. Για την ύπαρξη κατάλληλων χώρων, τόσο στον διαχωρισμό αποσκευών όσο και στους χώρους αναμονής και επιβίβασης, όπως και για τη δημιουργία επαρκών χώρων ανάπαυσης των εργαζομένων.

Η ακραία εντατικοποίηση προειδοποιεί για σοβαρά ατυχήματα

Συνολικά για τις εργασιακές συνθήκες στον χώρο των αερομεταφορών, το ΚΚΕ κατέθεσε Ερώτηση προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σε αυτή μεταξύ άλλων σημειωνόταν:

«Οι εργασιακές συνθήκες γαλέρας, οι μισθοί και τα μεροκάματα πείνας οδηγούν αρκετούς εργαζόμενους μακριά από τον χώρο των αερομεταφορών. Η "προσπάθεια" των εταιρειών για προσλήψεις όχι μόνο δεν καλύπτει τις προαναφερθείσες αποχωρήσεις έμπειρου και ειδικευμένου προσωπικού, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις υπολείπεται των αναγκαίων για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία τους. (...)

Οι τραυματισμοί, οι ασθένειες από την κόπωση και τα εργατικά ατυχήματα ως αποτέλεσμα της εντατικοποίησης έχουν αυξηθεί δραματικά, αφού οι επιχειρήσεις πιέζουν τους εργαζόμενους να δουλέψουν υπερωρίες ακόμα και στα ρεπό τους προκειμένου να βγει η δουλειά. Είναι προφανές ότι το ζήτημα αυτό επηρεάζει την ψυχική και σωματική υγεία των εργαζομένων, έχοντας άμεσες επιπτώσεις στην ίδια την ποιότητα του παρεχόμενου αεροπορικού έργου και τελικά στην ασφάλεια των επιβατών.

Το νεοπροσλαμβανόμενο προσωπικό καλείται να καλύψει γρήγορα μεγάλο όγκο εκπαιδεύσεων και πληροφοριών, που πολλές φορές έχουν τυπικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, γίνονται ηλεκτρονικές εκπαιδεύσεις σε 8 ώρες για 50 και 60 εργαζόμενους, ενώ παράλληλα, λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, οι εταιρείες καλούν συνταξιούχους ξανά πίσω στη δουλειά. Υπενθυμίζουμε ότι οι εργαζόμενοι δουλεύουν ακόμα και με 15ήμερες συμβάσεις, με μόνιμο άγχος την ανεργία, λαμβάνουν 15ήμερο πρόγραμμα εργασίας και στο τέλος της σεζόν απολύονται, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις, κυρίως στην περιφέρεια, δεν συμπληρώνουν τα απαραίτητα ένσημα για το επίδομα ανεργίας.

Το ΚΚΕ έθεσε και θέτει τα ζητήματα άμεσης πρόσληψης εργαζομένων με σταθερές σχέσεις εργασίας αορίστου χρόνου, να γίνονται οι απαραίτητες εκπαιδεύσεις διά ζώσης καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, οι εποχικά απασχολούμενοι εργαζόμενοι να θεμελιώνουν επίδομα ανεργίας με 100 μέρες εργασίας - ασφάλισης, ανεξαρτήτως τού αν η εταιρεία στην οποία εργάζονται χαρακτηρίζεται εποχική ή μη. Επίσης, την τήρηση των μέτρων υγείας και ασφάλειας για τους εργαζόμενους σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ