Eurokinissi |
«Δεν είναι η πρώτη φορά» - επισημαίνεται στην ανακοίνωση - «που η πολιτιστική μας κληρονομιά γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης για οικονομικούς λόγους. Η ασέβεια προς την ίδια την αρχαιολογική μας κληρονομιά, παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις, διατυπώθηκε πολλές φορές από το επίσημο κράτος στο πρόσφατο παρελθόν. Στα πλαίσια της ίδιας πολιτικής, της πολιτικής εμπορευματοποίησης της αρχαιολογικής κληρονομιάς, έγινε η θεσμοθέτηση του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης αλλά και η δημιουργία του προβληματικού ΟΠΕΠ το 1997, η συνειδητή οικονομική αφαίμαξη του ΤΑΠ που σήμερα έχει αποψιλωθεί από προσωπικό αλλά και από αντίγραφα στα πωλητήρια στα μουσεία. Να θυμίσουμε την παραχώρηση του Ηρωδείου στον Κάλβιν Κλάιν για επίδειξη μόδας, κάτι που ματαίωσε η κινητοποίηση των καλλιτεχνών στο τέλος της δεκαετίας του 1990. Να θυμίσουμε ακόμα ότι στη διετία 2007-2009, 16 ολόκληρα εκατομμύρια ευρώ από το αποθεματικό του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων μετακόμισαν σκανδαλωδώς στο Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων και στη (νεκρή πλέον) Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Πόρων».
«Τα μέλη του ΚΑΣ κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν για το αν μπορούν να δέχονται τα μνημεία εκδηλώσεις που ξεφεύγουν από τον καθαρά αρχαιολογικό χαρακτήρα τους. Κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν για την παραχώρηση του Παναθηναϊκού Σταδίου και της Στοάς του Αττάλου στη Γεν. Συνέλευση της Επενδυτικής Εταιρείας Κεφαλαίων "Ardian" και στο συνέδριο της Παγκόσμιας Οργάνωσης Επιχειρηματιών Ε.Ο. Και τα δύο γεγονότα θα συνδυάζονται, όμως, με πολιτιστικές εκδηλώσεις (προβολή στο Καλλιμάρμαρο, χορευτικό δρώμενο στη Στοά του Αττάλου) και με... δείπνο. Η απαξίωση της αρχαιολογικής κληρονομιάς γίνεται με πολλούς τρόπους από την Ευρωπαϊκή Ενωση, τις κυβερνήσεις και τους καλοθελητές τους: Η εγκληματική αποψίλωση από ειδικευμένο προσωπικό (αρχαιολόγους, συντηρητές, εργατοτεχνίτες και αρχαιοφύλακες) της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, η μείωση των δαπανών για τις ανάγκες της και η προγραμματισμένη εξαθλίωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων είναι η άλλη όψη του νομίσματος που θέλει τα μνημεία κάδρο για επιχειρηματικές δραστηριότητες».
Στην Αρχαιολογική Εταιρεία παρουσιάστηκαν, τη Δευτέρα, οι τέσσερις πρώτοι τόμοι των υπό έκδοση «Απάντων» του «θεμελιωτή» του κοινωνικού ρεαλισμού και της σύγχρονης δραματουργίας, Ερρίκου Ιψεν (εκδόσεις «Gutenberg»). Πρόκειται για τα έργα: «Ο αρχιμάστορας Σόλνες», «Ιωάννης Γαβριήλ Μπόργκμαν», «Ο μικρός Εγιολφ», «Οταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί». Ακολουθούν: «Πέερ Γκυντ», «Ο εχθρός του λαού» και «Βρυκόλακες». Το τολμηρό μεταφραστικό εγχείρημα, βασισμένο στην πρώτη - διεθνώς καταξιωμένη - γερμανική έκδοση των ιψενικών «Απάντων» και συνοδευμένο με εισαγωγή, σχόλια και βιβλιογραφία για κάθε έργο (γεγονός πρωτοφανές όσον αφορά σε ελληνικές μεταφράσεις του Ιψεν), ανήκει στο νέο ηθοποιό Θεοδόση Α. Παπαδημητρόπουλο, ενώ η φιλολογική επιμέλεια στον Ηρκο Ρ. Αποστολίδη.
Αυτό το εγχείρημα χαιρέτισε ο ομότιμος καθηγητής Θεατρολογίας και σκηνοθέτης Σπύρος Ευαγγελάτος, ευχόμενος να μεταφραστούν και τα 60 έργα - και τα αμετάφραστα και άγνωστα στην Ελλάδα - «ώστε να γνωρίσουμε πλήρως την ιψενική δημιουργία». Ο κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος (προλογίζει την έκδοση), αναφέρθηκε στις σπουδαίες μεταφράσεις του Λέοντα Κουκούλα και στην προλογισμένη από τον Γρηγόριο Ξενόπουλο πρώτη ελληνική παράσταση, το 1889, των «Βρυκολάκων» και υπογράμμισε ανάμεσα σε άλλα ότι «ο μέγιστος στοχαστής πάνω στα ανθρώπινα, Ιψεν, ξεκινώντας από το ρομαντισμό φτάνει στο ρεαλισμό, στα θέματα της βιομηχανικής επανάστασης, στην κριτική της αστικής τάξης και του καπιταλισμού». Ο Γ. Κιμούλης, χαρακτήρισε την έκδοση των «Απάντων» «δώρο για τα γράμματα, τους αναγνώστες και τους ερμηνευτές του Ιψεν». Μίλησαν, επίσης, ο μεταφραστής και ο επιμελητής.
Η ΟΓΕ καλεί τα μέλη και τους φίλους της να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Ηλιος στην πέτρα», της Σοφίας Αδαμίδου, την Κυριακή 6 Απρίλη και ώρα 7 μ.μ. στο θέατρο «ΣΗΜΕΙΟ» (πρώην «ΑΠΛΟ») (Χαριλάου Τρικούπη 4, πίσω από το Πάντειο). Δηλώσεις συμμετοχής γίνονται στους Συλλόγους, στις Ομάδες και στα γραφεία της ΟΓΕ (Ιπποκράτους 120, τηλέφωνο 210.3629.460).
Το Εργαστήριο Μουσικού Θεάτρου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας διοργανώνει στις 6 Απρίλη (12μ-3μμ), στο θέατρο «Απόλλων», ακρόαση για τη στελέχωσή του την επόμενη διδακτική περίοδο και τη μελλοντική του δραστηριότητα. Η ακρόαση είναι ανοιχτή σε λυρικούς τραγουδιστές, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να εκτελέσουν: Ενα σολιστικό κομμάτι από όπερα ή οπερέτα της επιλογής τους στην πρωτότυπη γλώσσα και ένα κομμάτι στην ελληνική γλώσσα. Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να αποστείλουν στα γραφεία του θεάτρου, Λ. Οθωνος Αμαλίας 6, ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση dipethepatras@yahoo.gr, με την ένδειξη «Ακρόαση ΕΜΘ», τα ακόλουθα στοιχεία: Βιογραφικό σημείωμα, φωτογραφία και τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Τον τύπο φωνής. Τον τίτλο των κομματιών που θα ερμηνεύσουν στην ακρόαση, στην οποία απαιτείται η παρουσία συνοδού στο πιάνο. Οι αιτήσεις πρέπει να σταλούν έως το μεσημέρι της 4 Απρίλη. Πληροφορίες στο τηλ: 2610273613