ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Μάρτη 2016
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Εκδηλώσεις καταδίκης του ιμπεριαλισμού και αλληλεγγύης στους ξεριζωμένους

Από τις χτεσινές εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη
Από τις χτεσινές εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη
Χτες, Παγκόσμια Μέρα κατά του Ρατσισμού, το ΜΑΣ και φοιτητικοί - σπουδαστικοί σύλλογοι πραγματοποίησαν ποικιλόμορφες εκδηλώσεις καταδίκης του ιμπεριαλισμού και αλληλεγγύης στους ξεριζωμένους από τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και επεμβάσεις. Συναυλίες, προβολές ταινιών, γιγαντοπανό, δεκάδες εκδηλώσεις στα ιδρύματα της χώρας πραγματοποιήθηκαν και θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα. Ακούστηκε η φωνή των φοιτητών και των σπουδαστών που αρνούνται να υποκύψουν σ' ένα σύστημα που γεννά φτώχεια, ανεργία, πολέμους, προσφυγιά.

Στον Πειραιά, από νωρίς χτες το απόγευμα μέχρι και αργά το βράδυ, το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στους πρόσφυγες και τις οικογένειές τους και την ίδια στιγμή καταδίκασαν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία είναι πιστή στις αποφάσεις της ΕΕ αλλά και στους δολοφόνους του ΝΑΤΟ, που μετατρέπουν τις θάλασσές μας σε ατελείωτους υγρούς τάφους και τις στεριές σε μέρος εγκλωβισμού. Εκατοντάδες ήταν εκείνοι που έδωσαν από το υστέρημά τους είδη πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες, με αποτέλεσμα να χρειαστούν πάνω από 20 αυτοκίνητα για να φορτωθούν όσα συγκεντρώθηκαν τις προηγούμενες μέρες στις σχολές.

Αντιρατσιστική συναυλία στη Θεσσαλονίκη

Με μαζική συμμετοχή μαθητών, γονέων και φοιτητών πραγματοποιήθηκε χτες βράδυ, στο Αγαλμα Βενιζέλου, η αντιφασιστική - αντιρατσιστική συναυλία που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, μαζί με μαθητικά συμβούλια και φοιτητικούς συλλόγους, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Μέρας κατά του Ρατσισμού.

Η εκδήλωση άνοιξε με σύντομους χαιρετισμούς από τον Κώστα Τουλή, πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας και από την Βάντα Αστερίου, από το ΔΣ του Συλλόγου Φοιτητών Μαθηματικού. Οι ομιλητές κάλεσαν τη νεολαία και το λαό να μη δείξει καμία ανοχή στο ρατσισμό και την ξενοφοβία, να παλέψει ενάντια στο φασισμό και τους φασίστες, στα σχολεία, στις σχολές, στις γειτονιές. Να δυναμώσει η αλληλεγγύη στους πρόσφυγες και ο αγώνας για να φύγει το ΝΑΤΟ από το Αιγαίο, για καμία συμμετοχή της χώρας μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και τις επεμβάσεις.

Στη συναυλία συμμετείχαν μαθητικά και φοιτητικά συγκροτήματα και συγκροτήματα γονέων.

Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ενταση της σχολικής διαφοροποίησης φέρνει ο «διάλογος»

Σε μια προσπάθεια να συγκεντρώσει κάποια πρώτα συμπεράσματα από τον κύκλο των συνεδριάσεών της με μια σειρά φορέων στο πλαίσιο του «διαλόγου» για την Παιδεία, συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Με ένα τρισέλιδο κείμενο που έστειλε στα μέλη της επιτροπής ο πρόεδρός της, Κ. Γαβρόγλου, ξεχωρίζει 20 σημεία για τις αναδιαρθρώσεις που θα προκύψουν από το «διάλογο», κάποια από τα οποία πέρα από το γενικόλογο χαρακτήρα τους, είναι ενδεικτικά των κατευθύνσεων που θα έχουν αυτές οι αναδιαρθρώσεις.

Ετσι, ψηλά ψηλά στα 20 σημεία ξεχωρίζει ο στόχος για «ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων». Πρόκειται για ένα στόχο που ο ΟΟΣΑ τον θέτει επιτακτικά στις εκθέσεις του για τη χώρα μας από τη δεκαετία του '90 και τόσο οι προηγούμενες όσο και η παρούσα κυβέρνηση ταυτίζονται πλήρως με αυτόν. Η αυτονομία όμως σημαίνει ουσιαστικά ένα ακόμα πιο σκληρό ταξικό σχολείο. Στην πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο εκτιμάμε χαρακτηριστικά: «Η "αυτόνομη" σχολική μονάδα είναι περισσότερο "ευαίσθητη" στις απαιτήσεις των "πελατών", η συντήρηση ή η ανάπτυξή της εξαρτάται άμεσα από τη "ζήτηση" των εκπαιδευτικών ή ερευνητικών "προϊόντων" τους, την αξιολόγησή της από την αγορά». Μια τέτοιου τύπου σχολική μονάδα χρειάζεται φυσικά και τον μάνατζέρ της, γι' αυτό και ανάμεσα στα 20 σημεία του Κ. Γαβρόγλου διαβάζουμε το στόχο για «κατάρτιση των διευθυντών στη διοίκηση των σχολικών μονάδων».

Παράλληλα, γίνεται κατανοητό ότι η «αξιολόγηση», που σύμφωνα με το κείμενο «πρέπει να στοχεύει στη βελτίωση της διδακτικής πρακτικής και να μην έχει τιμωρητικό χαρακτήρα», θα είναι συνδεδεμένη με τη «διδακτική πρακτική» αυτού του σχολείου, με τέτοια λειτουργία των σχολικών μονάδων. Παρά τη «ζυγισμένη» διατύπωση που προσπαθεί να καθησυχάσει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δικαίως έχουν αντιδράσει μέχρι τώρα στη διαδικασία της «αξιολόγησης», ουσιαστικά ομολογείται ότι η «αξιολόγηση» είναι ένα εργαλείο επιβολής των αναδιαρθρώσεων. Και μπορεί το κείμενο των 20 σημείων να δίνει μόνο σε τίτλους κάποια πράγματα, όμως μια σειρά άλλων κειμένων των υποεπιτροπών της λεγόμενης «Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία» σκιαγραφούν αναλυτικά αυτό το περιεχόμενο των αναδιαρθρώσεων, που όπως λέμε και στην πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο, φιλοσοφική τους βάση «αποτελεί η διδασκαλία του κονστρουκτιβισμού, σύμφωνα με την οποία η γνώση δεν είναι αντανάκλαση της αντικειμενικής πραγματικότητας αλλά κατασκευάζεται είτε ατομικά είτε κοινωνικά, επομένως δεν υπάρχει δυνατότητα για τον άνθρωπο να την γνωρίσει στην ουσία της». Για του λόγου το αληθές διαβάζουμε στο κείμενο της υποεπιτροπής για το «πλαίσιο του εθνικού σχολικού προγράμματος»: «Η παιδαγωγική που προτείνεται είναι αυτή της "αναστοχαστικής εκπαίδευσης", δεδομένου ότι οι σπουδαστές θεωρούνται ενεργοί σχεδιαστές των νοημάτων, συνδημιουργοί της γνώσης και, φυσικά, δημιουργοί της δικής τους μάθησης». Η «αξιολόγηση», λοιπόν, θα ελέγχει και θα προωθεί (και) αυτή την αντίληψη στο όνομα της «βελτίωσης της διδακτικής πρακτικής».

Με άλλα λόγια, η διαφοροποίηση ανάμεσα στις σχολικές μονάδες θα πηγαίνει χέρι χέρι με την όλο και μεγαλύτερη διαφοροποίηση των μαθητών μέσα στην τάξη. Στο ίδιο κείμενο για το πλαίσιο του εθνικού σχολικού προγράμματος διαβάζουμε: «Χρειαζόμαστε ευέλικτα εκπαιδευτικά υλικά βασισμένα σε προγράμματα σπουδών με πρωτοτυποποιημένες προδιαγραφές που όμως δίνουν τη δυνατότητα της παρέμβασης του εκπαιδευτικού ώστε τα μαθήματα να προσαρμόζονται στους διαφορετικούς τύπους ευφυΐας των μαθητών, στις εμπειρίες, τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους». Μόνο που οι λεγόμενοι «διαφορετικοί τύποι ευφυΐας», οι εμπειρίες κ.τ.λ. των μαθητών αντανακλούν στις περισσότερες των περιπτώσεων τις διαφορετικές ταξικές αφετηρίες των μαθητών και η διαφοροποιημένη εκπαίδευση με βάση αυτές είναι μια πλήρως αντιδραστική αντίληψη που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ένταση των ταξικών διαφοροποιήσεων και όχι στην άμβλυνσή τους.


Γ. Σ.

Εκδηλώσεις του ΕΣΥΝ
  • Η Ενωση Γονέων Καισαριανής και το ΕΣΥΝ συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα «Ναρκωτικά; Οχι! Ποτέ! Κανείς!», αύριο Τετάρτη, στις 6 το απόγευμα, στο Δημαρχείο Καισαριανής. Ομιλίες ημερίδας: Τα ναρκωτικά ως κοινωνικό φαινόμενο στην Ελλάδα της κρίσης - Καλύβας Βασίλης, πρόεδρος ΕΣΥΝ Καισαριανής - Βύρωνα. Ναρκωτικά - μύθοι και πραγματικότητα - Κατηφές Παναγιώτης, κοινωνιολόγος, ΕΣΥΝ. Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας στην Πρόληψη - Σαραντέα-Τσίγκα Μαρίνα, εκπαιδευτικός, πρόεδρος ΕΣΥΝ.
  • Το ΕΣΥΝ, σε συνεργασία με το Δήμο Πετρούπολης και το Κέντρο Πρόληψης «ΦΑΕΘΩΝ», διοργανώνουν ενημερωτικές εκδηλώσεις με μαθητές και γονείς στα σχολεία της Πετρούπολης για το κοινωνικό φαινόμενο της τοξικοεξάρτησης. Οι εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί είναι: Τετάρτη 23/3, στο 2ο και 5ο Γυμνάσιο Πετρούπολης. Δευτέρα 28/3, στο 4ο Γυμνάσιο Πετρούπολης. Δευτέρα 4/4, στο 4ο Λύκειο Πετρούπολης. Παρασκευή 8/4, στο 5ο Λύκειο και ΕΠΑΛ Πετρούπολης.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παρουσίαση της θέσης του ΚΚΕ για το σχολείο

Εκδήλωση για την παρουσίαση της πρότασης του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο οργανώνει η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ την Τετάρτη 23 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα Δ 31 της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Στο επίκεντρο η υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα των δομών

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα «Η Πρόκληση της Συνεργασίας στις Δομές Αντιμετώπισης της Εξάρτησης: Συνδέσεις, Φραγμοί, Προοπτικές», την περασμένη Παρασκευή, που διοργάνωσε το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης.

Οι ομιλητές - εργαζόμενοι από διαφορετικές δομές αντιμετώπισης της εξάρτησης - παρουσίασαν με συνοπτικό και αποκαλυπτικό τρόπο τη δύσκολη κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί στην κοινωνία και στις δομές, αλλά και τις δυνατότητες και προοπτικές για μια πιο ολοκληρωμένη απάντηση στις νέες προκλήσεις. Ανέλυσαν τα θεσμικά προβλήματα των Κέντρων Πρόληψης, του «18 Ανω» και των δομών του ΨΝΘ. Ενδεικτικά της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί αποτελούν τα στοιχεία που παρουσίασε ο εκπρόσωπος του θεραπευτικού προγράμματος «ΑΡΓΩ» του ΨΝΘ, όπου από το 2012 έχει φύγει περίπου το 1/3 των εργαζομένων, όχι μόνο από συνταξιοδοτήσεις, αλλά λόγω των μεταθέσεων - μετακινήσεων εντός του νοσοκομείου, καθώς «τα προγράμματα απεξάρτησης θεωρούνται ο εύκολος στόχος, η δεξαμενή μετακίνησης προσωπικού».

Ενας φρέσκος και ζωντανός διάλογος αναπτύχθηκε γύρω από τα ζητήματα του απομονωτισμού, της εξατομίκευσης, και άλλων προβλημάτων που γεννιούνται και αναπαράγονται πάνω στη βάση της σημερινής πολιτικής και που απειλούν πολλές φορές να αναιρέσουν «εκ των έσω» τις προσπάθειες κοινωνικής παρέμβασης και συμβολής στην ενεργοποίηση των μελών της κοινωνίας γύρω από το φαινόμενο της εξάρτησης. Στο επίκεντρο όλων των τοποθετήσεων τέθηκε η ανάγκη προάσπισης και ενδυνάμωσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα των δομών που σχετίζονται με την πρόληψη, την απεξάρτηση και την κοινωνική επανένταξη.

Εκδηλώσεις σε σχολές
  • Εκδήλωση με θέμα «ΜΚΟ και πρόσφυγες, αλληλεγγύη από ποιον και για ποιον», διοργανώνει σήμερα Τρίτη η ΚΝΕ στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στις 6 μ.μ. Θα μιλήσει ο Κ. Σιδηρόπουλος, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.
  • Βιβλιοπαρουσίαση του έργου του Λένιν «Ιμπεριαλισμός ανώτατο στάδιο του καπιταλισμού», με αφορμή τα 100 χρόνια από τη συγγραφή του, πραγματοποιεί αύριο Τετάρτη στις 2 μ.μ. η ΟΒ Τουρκικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθήνας της ΚΝΕ. Η εκδήλωση θα γίνει στον 1ο όροφο του κτιρίου της οδού Καπλανών 6. Θα μιλήσει ο Γρηγόρης Λιονής, μέλος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ