Ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα πολύνεκρα ναυάγια μεταναστών
Στην Ερώτηση σημειώνεται: «Μόνο τις τελευταίες μέρες έξι παιδιά και δύο γυναίκες έχασαν τη ζωή τους σε ναυάγιο βόρεια της Σάμου, ένας άνδρας στην παραλία Φαρά Λέσβου και ήρθαν να προστεθούν στον μακρύ κατάλογο μόνο των τελευταίων βδομάδων, όπου είχαν βρεθεί τέσσερις νεκροί στα νότια της Ρόδου, δύο νεκροί στα ανοιχτά της Σάμου, ένας νεκρός και τρεις αγνοούμενοι στα ανοιχτά της Γαύδου, τέσσερις νεκροί στην περιοχή Ψαλίδι στην Κω - δύο γυναίκες και δύο μικρά παιδιά ηλικίας μεταξύ 2 και 4 ετών. Μόλις τον προηγούμενο μήνα, στην περιοχή και πάλι της Σάμου ανασύρθηκαν τέσσερις νεκροί από ναυάγιο, ενώ δεκάδες ήταν οι αγνοούμενοι, πιο πριν στην Κρήτη με έναν νεκρό και δύο αγνοούμενους.
Τα παραπάνω επαναλαμβανόμενα περιστατικά συνδέονται με την περίοδο που διανύουμε, στην οποία κλιμακώνονται οι ανταγωνισμοί με δύο μέτωπα ιμπεριαλιστικού πολέμου, σε αυτό ανάμεσα σε ΝΑΤΟ και καπιταλιστική Ρωσία στην Ουκρανία αλλά και στη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού και τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στον Λίβανο (στον οποίο βρίσκονται εγκατεστημένοι 2,5 εκατομμύρια Παλαιστίνιοι και Σύροι πρόσφυγες), στη Συρία, στο Ιράν, στην Υεμένη από το κράτος - κατακτητή Ισραήλ στη Μέση Ανατολή. Αυτά είναι που προκαλούν κυρίως τα τεράστια καραβάνια των ξεριζωμένων, αφετέρου η ΕΕ, στο πλαίσιο και της ευρύτερης πολεμικής προετοιμασίας, επιφυλάσσει την πλέον άγρια καταστολή ως "υποδοχή" για τους ξεριζωμένους. Την ίδια ώρα μετανάστες και πρόσφυγες, στη βάση διμερών συμφωνιών εργασιακής γαλέρας από κράτη - μέλη της ΕΕ, θεωρούνται καλοδεχούμενοι μόνο για τα συμφέροντα της μεγαλοεργοδοσίας.
Πριν στεγνώσει το μελάνι της υπογραφής του αντιδραστικού Συμφώνου της ΕΕ για τη Μετανάστευση, που επιχειρεί να καταργήσει ντε φάκτο τη Συνθήκη της Γενεύης με τις προβλέψεις του για fast track απορρίψεις αιτήσεων ασύλου, ένταση της καταστολής στα σύνορα και εγκλωβισμό σε σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης σε τρίτες χώρες, έχουν ξεκινήσει ήδη οι συζητήσεις για ακόμα πιο βάρβαρα μέτρα. Τέτοια είναι η αποστολή αιτούντων άσυλο σε φυλακές "τρίτων χωρών", μεθοδεύοντας νέα, ακόμα πιο αντιδραστική Οδηγία για άρση κάθε εμποδίου στις απελάσεις με χαρακτηρισμό χωρών όπως η Συρία ως "ασφαλών", ακόμα και την παρεμπόδιση κατάθεσης αίτησης ασύλου για πρόσφυγες με την επίκληση "υβριδικού πολέμου".
Μεγάλες είναι και οι ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ, με την εμπλοκή της χώρας και τον ρόλο σημαιοφόρου που έχει αναλάβει για λογαριασμό της αστικής τάξης στους δύο ιμπεριαλιστικούς πολέμους, έχοντας τη στήριξη και όλων των άλλων αστικών κομμάτων, τη στιγμή που εντείνει την καταστολή απέναντι σε ξεριζωμένους πρόσφυγες και μετανάστες, με τη λεγόμενη "ενεργητική αποτροπή" στο Αιγαίο, δηλαδή τις επαναπροωθήσεις με κίνδυνο της ζωής τους. Για τον λόγο αυτό επιβάλλεται "σιγή νεκροταφείου" για τις πραγματικές συνθήκες των συνεχόμενων ναυαγίων με τον θάνατο κατατρεγμένων ανθρώπων, ενώ ακόμα δεν έχουν δοθεί απαντήσεις ούτε έχουν αποδοθεί ευθύνες για το πιο πολύνεκρο ναυάγιο στις θάλασσες της Μεσογείου ανοιχτά της Πύλου, το καλοκαίρι του 2023.
Οι θάνατοι ανθρώπων που προσπαθούν να ξεφύγουν από τη φωτιά του ιμπεριαλιστικού πολέμου δεν μπορούν ούτε πρέπει να γίνουν συνήθεια. Μόνη απάντηση είναι η πάλη ενάντια στη βαρβαρότητα των πολέμων και του ξεριζωμού, η υπεράσπιση του δικαιώματος στο άσυλο για τους πρόσφυγες στις χώρες πραγματικού προορισμού τους, σε σύγκρουση με την πολιτική ΕΕ και κυβερνήσεων».
Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του Κόμματος κατέθεσε τα παρακάτω ερωτήματα:
«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο:
- ότι τα συνεχή ναυάγια σκαφών στο Αιγαίο είναι αποτέλεσμα της έντασης της καταστολής και με την αποδεδειγμένη συνδρομή της Frontex, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων και στόχων της ΕΕ για μείωση των "παράτυπων μεταναστευτικών ροών", όπως βαφτίζει η ίδια τους Παλαιστίνιους, Λιβανέζους, Σύρους και άλλους ξεριζωμένους πρόσφυγες;
- Αίτημα για απόδοση ασύλου και εξασφάλιση μετακίνησης των θυμάτων των πολέμων στις χώρες που επιθυμούν κατ' εφαρμογή της Συνθήκης της Γενεύης για τους Πρόσφυγες, με ευθύνη της ΕΕ, του ΟΗΕ και των κυβερνήσεων;
- Οτι με βάση και τις πρόσφατες με σκοπιμότητα τοποθετήσεις συγκεκριμένων κυβερνήσεων αποτελεί η Συρία "ασφαλή" χώρα για επιστροφή προσφύγων;».
Οχι σε αύξηση των δημοτικών τελών για τα λαϊκά στρώματα
Η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται να φέρει νέες αυξήσεις +30% στα δημοτικά τέλη, εκτινάσσοντας την αύξηση στο +70% στη διετία.
Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ) των εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης με ανακοίνωσή της αποκαλύπτει ότι με αφορμή και τις νέες ιδιωτικοποιήσεις που σχεδιάζει η διοίκηση του δήμου στην υπηρεσία καθαριότητας, προετοιμάζει τη νέα αύξηση στα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού.
Σύμφωνα με εισήγηση της διοίκησης προτείνεται τα δημοτικά τέλη για το 2025 να αυξηθούν κατά 30%, όταν ήδη το 2024 αυξήθηκαν κατά 35%. Το θέμα ήρθε για συζήτηση στη δημοτική επιτροπή χτες Τετάρτη και αναμένεται να πάει για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο τελικά θα αποφασίσει, τη Δευτέρα 2 Δεκέμβρη.
Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Τα σίγουρα κέρδη των ιδιωτικών εταιρειών θέλουν να διασφαλίσουν και με αυτή τη μεγάλη αύξηση. Εκεί άλλωστε θα κατευθύνουν και τα περισσότερα από τα 15,5 εκατ. ευρώ που πήραν ως έκτακτη επιχορήγηση από την κυβέρνηση, αντί να ενισχύσουν τις υπηρεσίες του δήμου με εργαζόμενους και όλη την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Τα "καλά" των ιδιωτικοποιήσεων τα είδαμε το προηγούμενο διάστημα. Τα "ελλείμματα" που δήθεν ψάχνει η διοίκηση Αγγελούδη είναι τα υπέρογκα κέρδη των ιδιωτικών εταιρειών. Κοντά στα 10.000.000. ευρώ για συντηρήσεις οχημάτων την περασμένη 4ετία και υπήρχαν και υπάρχουν μέρες με έλλειψη οχημάτων, εκατομμύρια ευρώ σε εργολαβίες στη Διεύθυνση Πρασίνου που καταστρέψανε το πράσινο της πόλης, 19.000.000 ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία στο ηλεκτρολογικό κ.ά. Με περισσότερα χρήματα ετοιμάζεται να "προικίσει" τους μεγαλοεπιχειρηματίες η διοίκηση Αγγελούδη με τις νέες ιδιωτικοποιήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που ετοιμάζει.
Για να δικαιολογήσουν τα νέα χαράτσια επικαλούνται και την "αύξηση" της μισθοδοσίας των εργαζομένων! Η "αύξηση" - ψίχουλα που πήραν οι εργαζόμενοι στους δήμους ήταν η πρώτη μετά από 15 χρόνια και σε καμιά περίπτωση δεν κάλυψε τις ανάγκες τους και πολύ περισσότερο τις μεγάλες ονομαστικές μειώσεις μισθών που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια».
Η ΔΑΣ καλεί τους εργαζόμενους του δήμου και τον λαό να διεκδικήσουν: Καμιά αύξηση στα δημοτικά τέλη, αντίθετα να μειωθούν. Να πληρώσουν αυτοί που παράγουν τα περισσότερα απορρίμματα και κερδίζουν, οι μεγαλοεπιχειρηματίες των πολυκαταστημάτων, των σούπερ μάρκετ, των μεγάλων ξενοδοχείων, των μεγάλων εταιρειών.
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στους δήμους. Επιστροφή όλων των χρημάτων που έχουν παρακρατηθεί από την κυβέρνηση.
Να φύγουν οι ιδιωτικές εταιρείες από τις υπηρεσίες των δήμων.
Δήμοι με υπηρεσίες πλήρως στελεχωμένες με εργαζόμενους και όλη την υλικοτεχνική υποδομή.
Το μπάχαλο και η πολιτική τού «πάμε κι όπου βγει» αποκαλύπτεται και στην έκδοση των ηλεκτρονικών καρτών του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ακόμα δεν ξεκίνησε η λειτουργία του Μετρό και εμφανίστηκαν ήδη τα πρώτα σημάδια της επιλεκτικής προχειρότητας και της ανοργανωσιάς.
Πριν από περίπου μια βδομάδα ο ΟΑΣΘ έδωσε εντολή σε 26 εργαζόμενούς του να μεταβούν από τον συνήθη χώρο εργασίας τους στις εγκαταστάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης για να εκπαιδευτούν σε χειρισμό Η/Υ, ώστε να απασχοληθούν στα εκδοτήρια στους σταθμούς του Μετρό για την έκδοση των νέων ηλεκτρονικών καρτών για διάστημα ενός μήνα, ενώ κάποιοι ίσως παραμείνουν μόνιμα εκεί.
Οπως καταγγέλλει η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, «η εταιρεία λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης "THEMA" ΑΕ έχει δικούς της υπαλλήλους για να στελεχώσουν τους 5 από τους 13 σταθμούς, ωστόσο για τους υπόλοιπους 8 θα αξιοποιηθούν υπάλληλοι του ΟΑΣΘ.
Ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού του ΟΑΣΘ ορίζει ότι "τόπος εργασίας για το προσωπικό του ΟΑΣΘ θεωρείται κάθε χώρος δραστηριότητας του Οργανισμού" και "το προσωπικό προσφέρει τις υπηρεσίες του σε οποιοδήποτε χώρο δραστηριότητας του ΟΑΣΘ τοποθετηθεί".
Τα εκδοτήρια του Μετρό δεν είναι χώρος δραστηριότητας του ΟΑΣΘ, γιατί λοιπόν πάρθηκε η απόφαση να "αποσπαστούν" εργαζόμενοί του για να καλύψουν κενά που θα έπρεπε να καλύψει η ιδιωτική εταιρεία;».
Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ τονίζει ότι έχει ευθύνη η κυβέρνηση που ενώ είχε τόσο χρόνο μπροστά της, δεν έκανε τον σωστό προγραμματισμό και τώρα με «πασαλείμματα» της τελευταίας στιγμής θα προσπαθήσει να παρουσιάσει μια πλασματική εικόνα μπροστά στις κάμερες και τα φώτα των εγκαινίων της λειτουργίας του Μετρό.
Σχολιάζει τη σιωπή της πλειοψηφίας του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, που μια βδομάδα τώρα σιωπά και δεν έχει βγάλει ούτε μια ανακοίνωση για το θέμα.
Ξεκαθαρίζει ότι τις ευθύνες του ΟΣΕΘ και της «THEMA» ΑΕ, που είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για το συγκεκριμένο μπάχαλο με την έκδοση των ηλεκτρονικών καρτών, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τις επωμιστούν οι εργαζόμενοι. Και απαιτεί «να γυρίσουν πίσω στα προηγούμενα καθήκοντά τους οι 26 συνάδελφοί τους και να σταματήσει η ταλαιπωρία τους. Δεν έχουν καμιά δουλειά να εξυπηρετούν την ιδιωτική εταιρεία».