ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 31 Γενάρη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Καταγγέλλει καταστροφή γλυπτών στη Νίκαια

Το στιγμιότυπο είναι από το 2006, στο χώρο όπου είχαν τοποθετηθεί τα γλυπτά στο πλαίσιο του διεθνούς Συμποσίου γλυπτικής
Το στιγμιότυπο είναι από το 2006, στο χώρο όπου είχαν τοποθετηθεί τα γλυπτά στο πλαίσιο του διεθνούς Συμποσίου γλυπτικής
Το ΔΣ του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ) καταγγέλλει την καταστροφή γλυπτών του Διεθνούς Συμποσίου Χαρακτικής «Πρόσφυγες», το οποίο πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2006 στη θέση Σελεπίτσαρι, μπροστά στο Κατράκειο Θέατρο στη Νίκαια. Συμπόσιο όπου δημιουργήθηκαν 20 μεγάλου μεγέθους γλυπτά σε πέτρα, μέσα από μια εξαιρετικά σημαντική διαδικασία πολιτισμού που έφερε κοντά για σχεδόν δυο μήνες το λαό της Νίκαιας με καλλιτέχνες από τη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια και που είχε τη δυνατότητα να ζήσει από κοντά τη δημιουργία ενός γλυπτού μέσα από την ίδια την καλλιτεχνική πράξη.

Στην ανακοίνωση - καταγγελία επισημαίνει ανάμεσα σε άλλα: «Αυθαίρετα και παρά την αντίθετη γνώμη που εξέφρασε το ΕΕΤΕ, παρά τους όρους της παραχώρησης των γλυπτών προς το Δήμο της Νίκαιας από τους καλλιτέχνες το 2006, όρους που όριζαν τα γλυπτά ως ενιαίο σύνολο, σε χώρο - πάρκο Γλυπτικής - με θέμα "Πρόσφυγες", ο νυν Δήμαρχος Νίκαιας - Ρέντη "διέλυσε" τη θεματική ενότητα μεταφέροντας ένα μέρος αυτών των γλυπτών σε ακατάλληλο χώρο και τα τοποθέτησε σε ακατάλληλα σημεία στη Θέση "Περιβολάκι" (Πλατεία Δαβάκη). Το ΔΣ του ΕΕΤΕ είχε προβεί σε καταγγελία στην Περιφέρεια για το θέμα για την οποία δεν πήρε απάντηση.

Πρόσφατα, η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νίκαιας - Ρέντη γνωστοποίησε στο ΕΕΤΕ ότι τα γλυπτά που έμειναν στο χώρο στο Κατράκειο Θέατρο, στη θέση Σελεπίτσαρι, έμειναν αφύλακτα και καταστράφηκαν ολοσχερώς. Να σημειώσουμε ότι πριν τις τελευταίες Δημοτικές εκλογές το ΔΣ του ΕΕΤΕ και η Εφορία Γλυπτικής του ΕΕΤΕ σε συνεργασία με την προηγούμενη Δημοτική Αρχή μελέτησε τα σχέδια της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου για την ανάδειξη Θεματικού Πάρκου "Πρόσφυγες" στη θέση Σελεπίτσαρι στο Κατράκειο Θέατρο και υπέδειξε τη θέση του κάθε έργου και τον τρόπο πάκτωσής του στο έδαφος για λόγους ασφάλειας του διερχόμενου κόσμου. Οι μελέτες αυτές εγκαταλείφθηκαν από τη σημερινή πλειοψηφία του Δήμου, η οποία όπως φαίνεται έχει άλλα σχέδια για το χώρο. Φοβόμαστε πως σύντομα στο Σελεπίτσαρι, στο Κατράκειο, θα δούμε κάποιον ιδιώτη να νέμεται τη δημόσια περιουσία, τη φυσική αυτή ομορφιά της Νίκαιας».

Τα αδιέξοδα του σύγχρονου κόσμου

Το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Η Πόλη», πιο επίκαιρο από ποτέ, ανεβαίνει ανανεωμένο στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου Επί Κολωνώ, σε σκηνοθεσία Στέλιου Μάινα, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για τη Δευτέρα 10 Φλεβάρη. Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου. Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος, Μουσική: Lost Bodies. Διανομή: Βαγγέλης Ρόκκος, Κάτια Σπερελάκη, Γιώργος Ψυχογιός. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Τελευταία παράσταση: Τρίτη 15 Απρίλη.

Ο Κίμων και η Ελισάβετ ένα παράξενο ζευγάρι, περιφέρονται από πόλη σε πόλη, στην επαρχία μιας κατεστραμμένης χώρας. Ενώ το συνεχές αυτό ταξίδι τους φαντάζει ανούσιο, υπάρχει μια ακατανίκητη τάση που τους ωθεί σ' αυτήν την αέναη μετακίνηση. Τα μέρη διαμονής τους που εναλλάσσονται γίνονται οι τόποι μιας μάταιης προσπάθειας να επινοηθούν εμπειρίες που θα παραμερίσουν τις έντονες μνήμες ενός οδυνηρού παρελθόντος.

Δημιουργός μιας ιδιαίτερης γραφής, η Λούλα Αναγνωστάκη αποτύπωσε στα έργα της το εσωτερικό τοπίο του σύγχρονου Ελληνα και τις μεταβολές του υπό την επίδραση της Ιστορίας. Πραγματεύτηκε τα σημαντικότερα θέματα της μεταπολεμικής περιόδου στη χώρα μας, όπως το τραύμα, η ενοχή, η μοναξιά, η ήττα. Παρακολουθώντας την εξέλιξη της νεοελληνικής κοινωνίας και μετά τη μεταπολίτευση, πραγματεύεται τον εγκλωβισμό των ανθρώπων και των κοινωνιών, τα αδιέξοδα του σύγχρονου κόσμου, τη μοναξιά, την έλλειψη επικοινωνίας και το αίσθημα ασφυξίας του ατόμου. Βαδίζει το δικό της δημιουργικό, μοναχικό δρόμο, επενδύοντας ιδιαιτέρως στη μουσική διάσταση του λόγου της, που ενισχύει τη δραματικότητα και την εμβέλειά του.

Ερωτας και πεπρωμένο

«

Εκπληκτικά συναισθήματα, εκφραστική κινησιολογία, ευφυής μουσική φαντασία» είναι μερικά από τα προτερήματα που έχει αναγνωρίσει η ευρωπαϊκή μουσικοκριτική στον, ανερχόμενο διεθνώς, 30χρονο Πολωνό αρχιμουσικό Μιχάλ Νασταρόβιτς. Το ντεμπούτο του στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών γίνεται στη συναυλία που θα πραγματοποιηθεί σήμερα Παρασκευή 31 Γενάρη, στις 20.30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με σολίστ την κορυφαία αρπίστα της Κρατικής Γωγώ Ξαγαρά.

Ο αιθέριος, ερωτικός ήχος της άρπας κυριαρχεί στο Κοντσέρτο του Φρανσουά - Αντριάν Μπουαλντιέ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμα το πρώτο μέρος από το μπαλέτο «Ερως και Ψυχή» του διακεκριμένου συνθέτη Γιώργου Ζερβού, καθώς και τη μεγαλειώδη Πέμπτη Συμφωνία του Πιοτρ Ιλιτς Τσαϊκόφσκι, έργο που απηχεί τη δραματική σύγκρουση του ανθρώπου με το πεπρωμένο του.

Το περιεχόμενο του έργου του Γιώργου Ζερβού παραπέμπει, όπως διευκρινίζει ο ίδιος ο συνθέτης, σ' ένα αιώνιο πρόβλημα: «Στο ανεκπλήρωτο - ανέφικτο του πραγματικού έρωτα, ο οποίος, μόλις αποκαλυφθεί, καταστρέφεται».

Στο Παρίσι των αρχών του 19ου αιώνα ο Φρανσουά - Αντριάν Μπουαλντιέ ήταν από τους σημαντικότερους και δημοφιλέστερους συνθέτες κωμικής όπερας. Τον αποκαλούσαν μάλιστα «Γάλλο Μότσαρτ» λόγω του αστείρευτου μελωδικού πλούτου των συνθέσεών του. Το Κοντσέρτο του για άρπα (μουσικό όργανο ιδιαίτερα αγαπητό τότε στους Παριζιάνους) γράφτηκε το 1801.

Ο Τσαϊκόφσκι συνέθεσε την Πέμπτη Συμφωνία το 1888, όντας δύσθυμος λόγω της αποτυχίας που είχε γνωρίσει η προηγούμενη απόπειρά του με τη Συμφωνία Μάνφρεντ. Στόχος του αυτήν τη φορά ήταν, όπως ανέφερε ο ίδιος στο σημειωματάριό του, να εκφράσει μουσικά την «παραίτηση μπροστά στη Μοίρα ή στις ανεξιχνίαστες προθέσεις της Πρόνοιας». Η Πέμπτη του Τσαϊκόφσκι συγκαταλέγεται στα πιο αγαπημένα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου.

Απογεύματα στο φουαγιέ της Λυρικής

Η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζει και φέτος τον ιδιαίτερα επιτυχημένο θεσμό των κυριακάτικων συναυλιών στο φουαγιέ, με ελεύθερη είσοδο. Την Κυριακή 2 Φλεβάρη στις 6 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί στο φουαγιέ του θεάτρου «Ολύμπια» συναυλία από το κουαρτέτο σαξοφώνων STAB με τίτλο «Με τον αέρα γραμμένο». Τέσσερις σολίστες συνθέτουν το σχήμα που δημιουργήθηκε το 2012 κι έχει ήδη εμφανιστεί σε σημαντικούς χώρους με ρεπερτόριο που περιλαμβάνει κλασσική μουσική του 20ού αιώνα, μπαρόκ, σύγχρονη μουσική, τζαζ και τάνγκο. Η συναυλία της Κυριακής αποτελεί ένα σαγηνευτικό μουσικό ταξίδι ανά τους αιώνες μέσα από τη μουσική των Βιβάλντι, Μπαχ, Ροσίνι, Μέλιτς, Ραβέλ, Δραγατάκη και Κουμεντάκη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ