ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Οχτώβρη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ
Εκρηκτικές ανατιμήσεις ενόψει!

Αυξήσεις 316 ευρώ στο χιλιόλιτρο επιβάλλουν οι εταιρείες από φέτος, ακόμη και εάν «επιστραφεί» ολόκληρη η διαφορά του φόρου

ICON

Πολύ βαθύτερα το χέρι στην τσέπη αναγκάζονται να βάλουν τα λαϊκά νοικοκυριά μετά και τις απανωτές ανατιμήσεις που επιβάλλει το κύκλωμα παραγωγής - διύλισης - μεγαλεμπόρων, που λυμαίνεται και θησαυρίζει από τη διακίνηση των υγρών καυσίμων (πετρέλαιο, βενζίνες). Το έργο τους έρχονται να συμπληρώσουν οι κυβερνήσεις, όπως σήμερα αυτή της ΝΔ, στο πλαίσιο του ευρωμονόδρομου, με συγκεκριμένα μέτρα όπως με τις απανωτές ανατιμήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης ή και την «ενοποίηση» των ήδη υφιστάμενων.

Τα σπασμένα φορτώνονται στις πλάτες των λαϊκών τάξεων. Για φέτος το χειμώνα δρομολογούνται νέες εκρηκτικές ανατιμήσεις που έχουν να κάνουν τόσο με τη διεθνή κερδοσκοπία όσο και με την τρίτη στη σειρά αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης -ψηφίστηκε από τον Ιούλη του 2006 - με τη σύμφωνη, επί της ουσίας, γνώμη και της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ, στο όνομα της εφαρμογής σχετικής κοινοτικής Οδηγίας.

Από φέτος το χειμώνα, το πετρέλαιο των νοικοκυριών, σύμφωνα με όσα ακούγονται (ή και διοχετεύονται από επιτήδειους) τις τελευταίες μέρες, αναμένεται να εκτιναχτεί στο 1 ευρώ το λίτρο. Με τις τιμές να τραβούν στην ανηφόρα, ακόμη και στην περίπτωση που επιστραφεί ολόκληρος ο επιπλέον φόρος, τα λαϊκά νοικοκυριά θα αναγκαστούν να βάλουν ακόμα βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Είναι απόλυτα φανερό το γεγονός ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο κύμα ακρίβειας.

Ας πάρουμε τα πράγματα σε χρονολογική σειρά:

  • Τον Οκτώβρη του 2006 τα νοικοκυριά αγόραζαν πετρέλαιο προς 42,9 λεπτά του ευρώ το λίτρο, ή 429 ευρώ στο χιλιόλιτρο. Το ποσό αυτό ήταν η τελική τιμή κατανάλωσης, (περιλάμβανε τους ειδικούς και άλλους φόρους).
  • Τον Οκτώβρη φέτος (2007) εκτιμάται να φτάσει στο 1 ευρώ το λίτρο ή 1.000 ευρώ στο χιλιόλιτρο. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης για τη θέρμανση είναι στα 21 ευρώ το χιλιόλιτρο και για το κίνησης στα 276 ευρώ. Ακόμη και στην περίπτωση που επιστραφεί πίσω ολόκληρη η διαφορά (276 μείον 21) δηλαδή 255 ευρώ, το τελικό ποσό (1.000 μείον 255) εκτινάσσεται από φέτος στα 745 ευρώ το χιλιόλιτρο.
  • Θα πρόκειται, δηλαδή, για εκρηκτική ανατίμηση ύψους 316 ευρώ στο χιλιόλιτρο που ισοδυναμεί με αύξηση 74%!

Είναι απόλυτα φανερό, η όποια (ακόμη και ολόκληρη) επιστροφή φόρου δεν μπορεί να απαντήσει ούτε να ανακουφίσει τα λαϊκά στρώματα. Σε αυτό το πλαίσιο, η συζήτηση και οι όποιες αντεγκλήσεις για τους τρόπους της επιστροφής έρχονται μόνο για να «διυλίσουν τον κώνωπα» και είναι ξεκομμένες από τα προβλήματα και τις ανάγκες των λαϊκών νοικοκυριών.

Μεγάλο κεφάλαιο και κράτος, καθένας από την πλευρά του, απομυζούν λαϊκά εισοδήματα και μέσω του κυκλώματος της ενέργειας. Και, βέβαια, η χτεσινή δήλωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ότι «καμία επιβάρυνση δε θα υπάρξει για τους συνεπείς φορολογούμενους από το νέο σύστημα διακίνησης και διάθεσης του πετρελαίου», έρχεται να συγκαλύψει και το μέγεθος της συντελούμενης λεηλασίας πάνω στα λαϊκά εισοδήματα και την ουσία της εφαρμοζόμενης πολιτικής.

Ενδεικτικά για την υπάρχουσα κατάσταση είναι και η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους με τις εκτιμήσεις τους για τα πρόσθετα φοροέσοδα του δημοσίου, όπως αυτά διαμορφώνονται από τη θεσμοθετημένη (Ιούλης 2006) αύξηση ειδικών φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και τις βενζίνες. Οι ετήσιες αυξήσεις στη μάζα των ειδικών φόρων είναι οι παρακάτω: 2006: 115 εκατ. ευρώ - 2007: 320 εκατ. ευρώ - 2008: 520 εκατ. ευρώ - 2009: Με την τελευταία (ήδη προγραμματισμένη) δόση των σταδιακών ανατιμήσεων, επιπλέον 620 εκατ. ευρώ το χρόνο!

Συνολικά, δηλαδή, η πλατιά λαϊκή κατανάλωση από το 2009 - σε σύγκριση με την ημερομηνία εφαρμογής του νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ - επιβαρύνεται με επιπλέον 1,6 δισ. ευρώ το χρόνο!

ΜΑΡΦΙΝ ΓΚΡΟΥΠ
Εξαγόρασε και την «Blue Star Ferries»

Πλώρη για νέες εξαγορές και για την εξάπλωση της οικονομικής της δραστηριότητας σε διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας βάζει ο όμιλος της «Μάρφιν Ινβέστμεντ Γκρουπ» (MIG) μετά και τη χτεσινή εξαγορά του 49,9% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΤΤΙΚΑ Συμμετοχών, τη «μαμά» εταιρεία της ναυτιλιακής «Blue Star Ferries», συμφερόντων Παναγόπουλου.

Στο πλαίσιο των κινήσεων της «Μαρφίν» χτες δόθηκε συνέντευξη Τύπου στην οποία, εκτός από τον Α. Βγενόπουλο, παραβρέθηκε και ο επικεφαλής της «Dubai Investment Group», που είναι ο μεγαλομέτοχος της «Μαρφίν».

Σύμφωνα με τον Α. Βγενόπουλο, η εξαγορά της Αττικα Συμμετοχών στοχεύει στο κομμάτι του τουρισμού και επίσης στις μεταφορές, (πλην της ποντοπόρου ναυτιλίας), όπου υπάρχουν «θετικές προσδοκίες» στο χώρο της Μεσογείου. Είναι απόλυτα φανερό το γεγονός ότι το ενδιαφέρον τους τροφοδοτείται από τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για περαιτέρω μετοχοποίηση των λιμανιών της χώρας και της παράδοσης των υποδομών τους στις «συμπράξεις» με τους ιδιώτες.

Η διοίκηση της «Μαρφίν», η οποία ήδη έχει βάλει πόδι στον ΟΤΕ, ρίχνει το γάντι στην κυβέρνηση, λέγοντας ότι περιμένει απάντηση στην «πρότασή» της να συμμετάσχει στη διοίκηση του Οργανισμού. Πάντως, όπως ειπώθηκε, η «Μαρφίν» δεν έχει αγοράσει μετοχές της «Cosmote», όπως φημολογείται τελευταία, ενώ υποστήριξαν πως δεν έχουν κανένα σχέδιο «κύκλωσης» του ΟΤΕ. Τέλος, «αδιάφοροι» για το ενδεχόμενο εξαγοράς της Τράπεζας Αττικής καθώς και για τη συμμετοχή τους στην ΕΧΑΕ και τα τυχερά παιχνίδια.

«Ναι» του ΣΕΒ

«Ορθές» οι προθέσεις του Κρατικού Προϋπολογισμού, όπως φαίνονται από το προσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση και «απαραίτητες» οι γενικές κατευθύνσεις του, δηλώνει ο ΣΕΒ, επιβεβαιώνοντας ότι τα συμφέροντα των μεγαλοβιομηχάνων εξυπηρετούνται στο έπακρο από την κυβερνητική πολιτική.

Ωστόσο, για καλό και για κακό, ο ΣΕΒ προειδοποιεί την κυβέρνηση ότι τα αυξημένα έσοδα που προβλέπονται, δεν πρέπει να προέλθουν από νέες φορολογικές επιβαρύνσεις επειδή τα ...εισοδήματα των εργαζομένων δεν είναι ελαστικά. Οχι, ο ΣΕΒ δεν εννοεί ότι θα πληρώσει αυτός το μάρμαρο λόγω της «στενότητας» των εργαζομένων. Εννοεί ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συνεχιστεί η φορολογική ασυλία τους, γιατί αλλιώς πώς θα ...πληρώσουν τους εργαζόμενους;

Με την ευκαιρία, οι μεγαλοβιομήχανοι δικαιολογούν την κυβέρνηση και για τη στασιμότητα των δαπανών για την ...Παιδεία, επικαλούμενοι το δημόσιο χρέος και επαναλαμβάνουν ότι πρωταρχικός στόχος του Προϋπολογισμού θα πρέπει να είναι η ταχεία ανάπτυξη στην οποία πρωταγωνιστεί - ποιος άλλος; - ο ιδιωτικός τομέας...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ