ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Απρίλη 2007
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΜΕΤΑΣΤΕΓΑΣΗ ΥΠΠΟ
Καθολικό «όχι» των εργαζομένων

Αυτό είναι το «ευάερο» και «ευήλιο», κατά το ΥΠΠΟ - και «κλουβί» στην πραγματικότητα - κτίριο. Να σημειωθεί ότι το φως που φαίνεται, θα εξαφανιστεί με την τοποθέτηση της ψευδοροφής...
Αυτό είναι το «ευάερο» και «ευήλιο», κατά το ΥΠΠΟ - και «κλουβί» στην πραγματικότητα - κτίριο. Να σημειωθεί ότι το φως που φαίνεται, θα εξαφανιστεί με την τοποθέτηση της ψευδοροφής...
Την αντίθεσή τους στη μεταστέγαση του ΥΠΠΟ στις πρώην καπναποθήκες Κεράνη, στο Ρέντη, όπου θα συστεγαστεί με το υπουργείο Τουρισμού, εξέφρασαν οι εργαζόμενοι του ΥΠΠΟ στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου του Ενιαίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής - Στερεάς και Νήσων, η οποία μετατράπηκε σε «γενική συνέλευση», αφού οι εργαζόμενοι κατέκλυσαν το αμφιθέατρο του υπουργείου.

Η αντίθεση αυτή βασίζεται σε δύο αντικειμενικούς παράγοντες: Στην ακαταλληλότητα του κτιρίου για τη συγκεκριμένη χρήση και στην περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής που ξεπέρασε τα όριά της σε αυτούς τους τομείς. Ωστόσο, οι ταξικές δυνάμεις στο ΥΠΠΟ αναδεικνύουν και δύο ακόμη σημαντικές διαφωνίες: 1) Τη χωροταξική σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό, μέσω της συστέγασης των δύο υπουργείων, στο πλαίσιο της χρήσης του πολιτισμού ως κερδοφόρου τουριστικού κεφαλαίου. 2) Την παράλληλη, με την απόφαση μεταστέγασης, επιδίωξη της ηγεσίας του ΥΠΠΟ και της κυβέρνησης να εμπορευματοποιήσει εκατοντάδες ιδιόκτητα ακίνητά του στην Πλάκα, που θα μπορούσαν, όπως και το υπό ανακαίνιση πρώην ξενοδοχείο «Ακροπόλ» (Πατησίων), να φιλοξενήσουν και άλλες υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, αντί να θεωρούνται «βαρίδια» - κατά την υπουργική έκφραση - και να ξεπουληθούν σε ιδιώτες με αρνητικές συνέπειες σε όλο το ιστορικό κέντρο της πόλης. Θέματα, που έθεσε κατ' επανάληψη η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συσπείρωση» ΥΠΠΟ.

Περιέργως, όμως, αυτά τα δύο σημαντικά ζητήματα, ειδικά το δεύτερο, που είναι το αμεσότερο, αποσιωπήθηκαν από τον πρόεδρο του Ενιαίου Συλλόγου, Μάκη Κρασανάκη και από τον πρόεδρο της ΠΟΣΥΠΠΟ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων ΥΠΠΟ) Γ. Τσακοπιάκο. Ούτε πήραν ξεκάθαρη θέση, όταν τέθηκαν από το ακροατήριο.

Από τη συζήτηση, προέκυψε πως οι σχετικές αποφάσεις λαμβάνονται από την πολιτική ηγεσία εν κρυπτώ από τους εργαζόμενους και ούτε οι αρχαιολόγοι των Εφορειών γνωρίζουν αν θα μεταστεγαστούν.

Βέβαιο είναι ότι από το 1998 που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το κτίριο για στέγαση υπουργείων, αντέδρασαν οι εργαζόμενοι, όπως του ΥΠΕΧΩΔΕ, με τη ΝΔ ως αντιπολίτευση να καταθέτει Ερωτήσεις στη Βουλή, ενώ σήμερα η ΝΔ ως κυβέρνηση θέλει να συστεγάσει δύο υπουργεία, με το ΠΑΣΟΚ τώρα να καταθέτει ερωτήσεις... για το αντίθετο. Ετσι, το θέμα εξελίχθηκε σε υποκριτικό δικομματικό «καυγά». Ερώτηση με την οποία αναδεικνυόταν η ακαταλληλότητα του κτιρίου για στέγαση υπουργείου είχε καταθέσει το ΚΚΕ το 2003.

Η ουσία είναι πως το κτίριο δεν πληροί τους στοιχειώδεις όρους υγιεινής και ασφάλειας εργαζομένων και κοινού, ενώ δημιουργείται και κίνδυνος, αφού η αρχική μελέτη προέβλεπε στέγαση 1.300 υπαλλήλων και 500 επισκεπτών, τώρα το κτίριο ξηλώνεται για να στοιβάξει 3.500 υπαλλήλους! Επιπλέον, το κτίριο είναι πάνω από 70 ετών και οι όροφοι είναι κάτω του προβλεπόμενου ύψους των 2,40 μ. Τα όρια του σκανδάλου αγγίζουν και τα 17 δισ. δραχμές που δόθηκαν για την αρχική μετατροπή του κτιρίου, που τώρα... ξαναμετατρέπεται. Ο σύλλογος εξήγγειλε 3ωρη στάση εργασίας στις 19/4.

Πολύπλευρη προσφορά

«Γιάννης Κολέφας (1927-1986) - Οδοιπορικό στην τέχνη του ψηφιδωτού», τιτλοφορείται η έκθεση που φιλοξενεί το Βυζαντινο-Χριστιανικό Μουσείο. Η έκθεση αναδείχνει την πολύπλευρη προσφορά του Γιάννη Κολέφα στον τομέα της συντήρησης, της δημιουργίας και της διδασκαλίας της τέχνης του ψηφιδωτού, μέσα από ένα πολύ σημαντικό μέρος της δουλιάς του. Στην πρώτη ενότητα, με τίτλο «Σε αναζήτηση του προσωπικού καλλιτεχνικού δρόμου (1955-1963)» εκτίθενται τα πρώιμα ζωγραφικά έργα του Κολέφα, τα οποία πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια των σπουδών του.

Στη συνέχεια παρουσιάζονται, για πρώτη φορά στο κοινό, φωτογραφίες από το αρχείο του Κεντρικού Εργαστηρίου Συντηρήσεως και Αποκαταστάσεως Ζωγραφιών και Ψηφιδωτών (στο ΚΕΣ εργάστηκαν οι σπουδαίοι συντηρητές Φώτης Ζαχαρίου, Τάσος Μαργαριτώφ, Σταύρος Μπαλτογιάννης) και από το αρχείο Κολέφα. Στην ενότητα «Αντίγραφα έργων βυζαντινής τέχνης» εκτίθενται αντίγραφα βυζαντινών ψηφιδωτών φιλοτεχνημένα από τον Γιάννη Κολέφα, τα οποία προέρχονται από τη Συλλογή Αντιγράφων του Βυζαντινού-Χριστιανικού Μουσείου. Παρουσίαση του προσωπικού του χώρου έμπνευσης και δημιουργίας αποτελεί η ενότητα «Στο εργαστήριο του ψηφοθέτη». Τα ψηφιδωτά και ζωγραφικά έργα της τελευταίας δημιουργικής του περιόδου, με θέματα προερχόμενα από την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Ηπειρο, εκτίθενται στην επόμενη αίθουσα - «Επιστροφή στην Ηπειρο (1980-1986), ενώ το μωσαϊκό της ζωής και της δημιουργίας του - «Υμνος στην ιστορία και την τέχνη της Μακεδονίας» - ολοκληρώνεται με αναφορά στη σπουδαία ψηφιδωτή του σύνθεση στην κεντρική αίθουσα τελετών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Εξαιρετικές ερμηνείες

Τη μαγευτική ατμόσφαιρα της συναυλιακής παράστασης που έδωσαν οι Χάρις Αλεξίου, Σωκράτης Μάλαμας και Αλκίνοος Ιωαννίδης, τον περασμένο Σεπτέμβρη στο Λυκαβηττό, μεταφέρει το live album (2πλό CD και DVD), που κυκλοφόρησε η «Estia Records». Ενα άλμπουμ με εξαιρετικά εκφραστικές ερμηνείες. To ρεπερτόριό τους έσμιξε και μοιράστηκε απρόβλεπτα: Τραγούδησαν ο ένας το τραγούδι του άλλου, τραγούδησαν παρέα και οι τρεις επί σκηνής, αλλά και ντουέτο και σόλο... Εσμιξαν τις φωνές τους με του κόσμου και μοιράστηκαν συγκινήσεις, σε μια σπάνια μουσική συνάντηση... Η ζωντανή ηχογράφησή της ξαναζωντανεύει αυτό το γεμάτο μνήμες και συναισθήματα μελωδικό κλίμα. Για όσους δεν είχαν την τύχη να απολαύσουν αυτή τη συναυλία στο Λυκαβηττό είναι ένα «ταξίδι» γεμάτο εκπλήξεις. Κορυφαία στιγμή το «Τίποτα δεν πάει χαμένο» του Λοΐζου, σμιλεμένο από τις ερμηνείες και των τριών...

Ακρόαση

Αναζητεί άνδρες ηθοποιούς έως 30 ετών η Κάρμεν Ρουγγέρη. Απαραίτητη η γνώση ξιφασκίας. Η ακρόαση θα γίνει στις 12 Απρίλη 11π.μ., στο θέατρο ΚΙΒΩΤΟΣ (Πειραιώς 115 - Γκάζι). Πληροφορίες: 210.9345.378 και 210.9340.038. Fax: 210.9340.839. e-mail: info@texnis.com.

Φεστιβάλ θεάτρου στη Ρόδο

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρόδου διοργανώνει Φεστιβάλ Θεάτρου στο Κινηματοθέατρο ΡΟΔΟΝ, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη.

Προσκεκλημένοι του Φεστιβάλ είναι ερασιτεχνικοί κυρίως θίασοι της Ρόδου και των Δωδεκανήσων, καθώς και οι θίασοι και σύλλογοι της ομογένειας. Εκτός των παραδοσιακών σχημάτων, θα φιλοξενηθούν και πειραματικές ομάδες, θίασοι και θεατρικά έργα που αντλούν τη θεματολογία τους από τη σύγχρονη ζωή αλλά και την παράδοση της Δωδεκανήσου. Πληροφορίες και υποβολή αιτήσεων συμμετοχής, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρόδου, μέχρι τις 15 Μάη. Τηλέφωνα: 22410.36710, 22410.30668 (Κα Ζουρούδη Σταματία) ή στο e-mail dipethe@rho.forthnet.gr.

Κλειστό το Μουσείο Αργοστολίου

Σοβαρότερες, από την αρχική εκτίμηση, είναι οι ζημιές στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αργοστολίου, από το σεισμό στις 25/3. Αυτό προκύπτει από τη λακωνικότατη ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, σύμφωνα με την οποία το μουσείο «θα παραμείνει κλειστό για το κοινό μετά τη σεισμική δόνηση». Η πρώτη ανακοίνωση του ΥΠΠΟ έλεγε ότι το μουσείο θα παραμείνει κλειστό «μέχρι να εκτονωθεί η σεισμική δραστηριότητα στο Νομό».

Θυμίζουμε ότι το κτίριο υπέστη ρωγμές, ενώ ζημιές αναφέρονται και στα εκθέματα. Ο προθάλαμος έχει τρεις διαμπερείς ρωγμές, ενώ αρχιτεκτονικά μεταλλικά ή ξύλινα στοιχεία, που έχουν προστεθεί μετά το 2000, στα σημεία επαφής τους με το φέροντα οργανισμό του κτιρίου εμφανίζουν σημεία αποκόλλησης. Πολλά από τα εκθέματα έπεσαν στο δάπεδο.

Λόγω της μεγάλης προσέλευσης του κοινού στην έκθεση «ΧΡΑΑΑΤΣ! Μόδα από χαρτί», το Μουσείο Μπενάκη παρατείνει τη διάρκειά της μέχρι τις 29 Απρίλη. Η έκθεση φιλοξενείται στο κτίριο της οδού Πειραιώς (Πειραιώς 138).

Εργα των Μιχάλη Οικονόμου, Ο. Respighi, Τ. Takemitsu, Περικλή Κούκου και D. Popper περιλαμβάνει η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, σήμερα (8.30μμ), στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138, 210.3671.000). Συμπράττουν οι σολίστ Μαρίνα Κρίλοβιτς - μεσόφωνος, Αντώνης Σουσάμογλου - βιολί, Δημήτρης Γούζιος, Δημήτρης Μαγκριώτης, Νίκος Κοτζιάς - βιολοντσέλο. Είσοδος ελεύθερη.

Σ' έναν ταλαντούχο νέο καλλιτέχνη, στον 28χρονο τενόρο από τη Ζάκυνθο Δήμο Φλεμοτόμο απονεμήθηκε η νέα υποτροφία του Σωματείου «Υποτροφίες Μαρία Κάλλας», θεσμός που καθιέρωσε η ίδια η Μ. Κάλλας, για την ενίσχυση νέων Ελλήνων λυρικών καλλιτεχνών. Ως επιλαχούσα του Διαγωνισμού διακρίθηκε η 24χρονη σοπράνο Χριστίνα Πουλίτση, η οποία θα λάβει υποτροφία για τελειοποίηση σπουδών στο εξωτερικό, μετά το δίπλωμά της.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ