Οι χώροι αυτοί, όπως επισημαίνουν πολλοί από τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές τους, βρίσκονταν πολλά χρόνια κυριολεκτικά στον αέρα, αφού ο προηγούμενος νόμος αναγνώριζε μόνο κάποια παλιά θέατρα. Ηταν ένας νόμος της δικτατορίας του Ιωάννη Μεταξά (νόμος του 1937).
Οι επαγγελματίες του χώρου ήδη σε ανακοίνωσή τους από τις 27 Μάρτη 2014, επισήμαιναν ότι η προπαρασκευή του νέου νόμου έγινε «κάτω από πολλή πίεση» και ζητούσαν οι όποιες ρυθμίσεις να έχουν μεταβατικό χαρακτήρα «και η νομοθεσία που διέπει τα θέατρα να κωδικοποιηθεί σωστά».
Το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή το Δεκέμβρη του 2013, ψηφίστηκε αρχές του 2014 και αποτελεί ήδη νόμο. Στην ίδια ανακοίνωση ωστόσο, την οποία υπογράφει η Ενωση Χώρων Πολιτισμού, τονίζεται ότι «ήδη έχουν παρουσιαστεί σοβαρά προβλήματα ερμηνείας ως προς κάποια σημεία του νόμου (Αρθρο 3.3 και 4.3 αναφορικά με την αδειοδότηση χώρων κάτω των 50 θέσεων καθώς και την άδεια παράστασης, η οποία θεσμοθετείται για πρώτη φορά στη χώρα μας). Ετσι, ο δήμος μεταφράζει εσφαλμένα το Αρθρο 3.3 ζητώντας από αδειοδοτημένους χώρους συνάθροισης κοινού κάτω των 50 ατόμων βάσει της ενεργητικής πυροπροστασίας ΚΑΙ ΑΔΕΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ, ουσιαστικά κάνοντας "μια τρύπα στο νερό" σε σχέση με την προηγούμενη κατάστασή τους και ζητώντας μας - μεταξύ αστείου και σοβαρού - να ανοίξουμε ....καφενεία προκειμένου να μπορούμε να κάνουμε θέατρο».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, «μέχρι την 9η Ιανουαρίου του 2015 παρατείνεται η προθεσμία για τη λήψη πιστοποιητικού πυροπροστασίας και για την υποβολή αίτησης για άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας των χώρων θεατρικών και άλλων οπτικοακουστικών παραστάσεων. Αυτό προβλέπεται σε σχετική τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και ψηφίστηκε από το Β' Θερινό Τμήμα της Βουλής στο πλαίσιο νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας. Σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 4229/2010, δινόταν στους ιδιοκτήτες ή στους μισθωτές χώρων θεατρικών και άλλων οπτικοακουστικών παραστάσεων χρονικό διάστημα 6 μηνών - έως τις 9 Ιουλίου - προκειμένου να λάβουν προσωρινό ή οριστικό πιστοποιητικό ενεργητικής πυροπροστασίας από την Πυροσβεστική Υπηρεσία και να υποβάλουν αίτηση για άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρου. Στην πράξη το χρονικό αυτό διάστημα κρίθηκε ανεπαρκές λόγω των χρονοβόρων γραφειοκρατικών διαδικασιών, με αποτέλεσμα δεκάδες θεατρικοί χώροι, κυρίως στην Αθήνα, να απειλούνται εκ νέου με σφράγιση. Η παράταση των 6 μηνών έχει αναδρομική ισχύ, από την ημέρα λήξης της αρχικής προθεσμίας - την 9η Ιουλίου - ώστε να καταστούν ανενεργές οι αποφάσεις σφράγισης που θα έχουν επιδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος της τροπολογίας».
Εγιναν δεκτοί 9 από: Ν. Κορέα, Ιαπωνία, Σκωτία, Γαλλία, Ελβετία, Ρωσία, Αργεντινή, Πολωνία και Καναδά - Ελλάδα ο Χρήστος Ηλ. Κολοβός.
Οι παραπάνω διηύθυναν αποσπάσματα όπερας από τον Γκλουκ ως το βερισμό στο θέατρο του παλατιού Σένμπρουν της Βιέννης στις 26/7. Ο μαέστρος Χρ. Κολοβός διηύθυνε την εισαγωγή από τη «Μήδεια» του Κερουμπίνι και την άρια του μπάσου από την Τζοκόντα του Πονκιέλι. Κατόπιν η ορχήστρα ψήφισε τον νικητή του διαγωνισμού που θα διηύθυνε στις 31/7 στην αίθουσα του MuTh, έδρα της Παιδικής Χορωδίας της Βιέννης, την εισαγωγή του Κοριολανού, δίπλα στον Μο Σάιτ, ο οποίος θα έδινε το 5ο κοντσέρτο του Μπετόβεν και την 8η Συμφ. του.
Νικητής του διαγωνισμού ήταν ο Χρ. Κολοβός.
PHOTO NIKOS DANIILIDIS |