ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Νοέμβρη 2013
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Απαγόρευση εισόδου καταγγέλλουν οι κριτικοί!

Κλιμακώνει την επίθεση στους κριτικούς κινηματογράφου το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης επειδή... «τόλμησαν» να ταχθούν κατά του νόμου για τον κινηματογράφο που θεσμοθετήθηκε το 2010 επί υπουργίας Γερουλάνου! Σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου σημειώνεται ότι «επειδή διατυπώσαμε ενστάσεις για το νόμο Γερουλάνου και την άνιση μεταχείριση των ελληνικών ταινιών, απαγόρευσε (σ.σ. ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Δ. Εϊπίδης) πέρυσι τη συμμετοχή μας στην τελετή λήξης και απονομής βραβείων. Βαφτίζοντας "λασπολογία" τη διαμαρτυρία και διεκδικώντας την παγκόσμια πρωτοτυπία, στερεί τώρα και το δικαίωμα εισόδου και άσκησης του επαγγέλματός τους από κριτικούς και δημοσιογράφους».

Η ΠΕΚΚ προσθέτει ότι «επειδή: α) η προληπτική λογοκρισία αποτελεί μορφή βίας, β) κάθε κατάχρηση εξουσίας είναι ασύμβατη μ' οποιονδήποτε πολιτιστικό οργανισμό και, γ) είναι υποχρέωση ενός πνευματικού σωματείου η δημόσια κατάθεση απόψεων, δίχως εμπάθεια ή προκαταλήψεις, καλούμε την κινηματογραφική κοινότητα, ενώσεις και φορείς, τους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ, την κοινωνία των πολιτών και τους φίλους του σινεμά ν' αποδοκιμάσουν το κρούσμα αυταρχισμού, τους δε αρμόδιους ν' αναλογισθούν επιτέλους τις ευθύνες τους».

Να σημειωθεί ότι οι ελληνικές ταινίες «διαχέονται» σε διάφορα τμήματα στο πρόγραμμα του φεστιβάλ, γεγονός το οποίο έχει ξεσηκώσει εδώ και χρόνια διαμαρτυρίες εκ μέρους της κινηματογραφικής κοινότητας που βλέπει τον ελληνικό κινηματογράφο, όχι μόνο να είναι ουσιαστικά στα «αζήτητα» της διανομής, αλλά και να υποβαθμίζεται ακόμη και σε φεστιβαλικό επίπεδο.

«Δικαίωμα στη μουσική» από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

(C)2009 PAVLOS KONSTANTINIDIS,

«Δικαίωμα στη μουσική» τιτλοφορείται το διευρυμένο φέτος εκπαιδευτικό έργο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (ΚΟΑ). Σε σχετική ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι σήμερα «περισσότερο από ποτέ, επιμένει ότι η μουσική δεν είναι μία πολυτέλεια προορισμένη μόνον για μυημένους ή προνομιούχους, αλλά αγαθό στο οποίο μπορούν και πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι. Η ορχήστρα συναντά κάθε ηλικίας συμπολίτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας ή οικονομικά, ή αναγκάζονται να ζουν περιορισμένοι ή μακριά και τους προσφέρει τη χαρά της ακρόασης ζωντανής μουσικής».

Η ΚΟΑ με οκτώ διαφορετικά μουσικά σύνολα - από μουσικά «ζεύγη» έως ορχήστρες δωματίου - από τις 7/10 δίνει δωρεάν συναυλίες σε ειδικά σχολεία, ιδρύματα για παιδιά, σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές, νοσοκομεία παίδων, ιδρύματα αγωγής ανηλίκων και θεραπευτικές κοινότητες. Τουλάχιστον πενήντα (50) τέτοιες συναυλίες έχουν συνολικά προγραμματιστεί σε όλη την Αττική για την περίοδο 2013 - 2014. Λ.χ., σε μονάδες του «18 ΑΝΩ», στο πρόγραμμα απεξάρτησης «Θησέας», στις Φυλακές Κορυδαλλού και Ανηλίκων Αυλώνα, στην «Κιβωτό του κόσμου», στη «Θεοτόκο», στα ιδρύματα «Χατζηκυριάκειο» και «Χατζηκώνστα», στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών και στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού».

Παράλληλα, θα μεταβούν μικρές και ευέλικτες ομάδες της ορχήστρας σε είκοσι (20) πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδος, για να δώσουν συναυλίες, να προσφερθούν δωρεάν σεμινάρια σε μαθητές Ωδείων και Μουσικών Σχολείων και να διοργανωθούν ακροάσεις σπουδαστών, προκειμένου οι πιο ταλαντούχοι, με τη στήριξη της ΚΟΑ, να σπουδάσουν με ετήσια υποτροφία, ή να επιδοτηθούν για αγορά οργάνου και μουσικού υλικού.

Επίσης, προσκαλεί σε επιλεγμένες «Ανοιχτές δοκιμές» της παιδιά προσχολικής ηλικίας και μαθητές δημοτικού να τις παρακολουθήσουν. Στις κανονικές συναυλίες της - για ομαδικές κρατήσεις - το εισιτήριο θα είναι 3 ευρώ για μαθητές σχολείων όλων των βαθμίδων και σπουδαστές Ωδείων. Τέλος, τα εργαστήρια για χάλκινα πνευστά όλων των επιπέδων και ηλικιών προσφέρονται δωρεάν στους ενδιαφερόμενους από κορυφαίους μουσικούς της ΚΟΑ και γίνονται στο Ωδείο «Φίλιππος Νάκας».

Να σημειωθεί πάντως ότι οι παραπάνω, απολύτως θετικές και απαραίτητες για το λαό, πρωτοβουλίες αυτού του σημαντικού κρατικού πολιτιστικού οργανισμού υπονομεύονται από το ίδιο το αστικό κράτος. Μόλις τον περασμένο Μάη, σε απολογισμό της περσινής καλλιτεχνικής περιόδου της Ορχήστρας σημειωνόταν ότι είναι αδύνατη η πρόσληψη ακόμα και των απολύτως απαραίτητων διοικητικών υπαλλήλων. Το ίδιο ισχύει και για τους μουσικούς: Από τις 20 νευραλγικές κενές θέσεις μουσικών, προσφάτως εγκρίθηκε η πλήρωση μόλις τριών (3) θέσεων! Την κατάσταση της ορχήστρας επιδεινώνει το νέο καθεστώς για την εκταμίευση των επιχορηγήσεων, που προκαλεί όλο και περισσότερα προσκόμματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ορχήστρα καλείται, όπως και πολλοί άλλοι φορείς, να υποβάλλει έκθεση αναγκαιότητας και νομιμότητας της επιχορήγησής της, η έγκριση της οποίας καθυστερεί δραματικά. Αλλά και από το ήδη εγκεκριμένο ποσόν της περικομμένης επιχορήγησης για το 2013, δεν είχε φτάσει μέχρι εκείνη τη στιγμή ούτε ένα ευρώ στα ταμεία της ορχήστρας, παρότι ήταν σχεδόν στη μέση της χρονιάς.

Φυσικά πρόκειται για συνειδητή πολιτική επιλογή των αστικών κυβερνήσεων στο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης - ιδιωτικοποίησης του πολιτισμού και των φορέων του. Επιλογή που «σπρώχνει» τους φορείς αυτούς να αναζητούν ή να αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να αποδέχονται «χορηγίες» από το μεγάλο κεφάλαιο, όπως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση.

«Ενα καπέλο γεμάτο βροχή»

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει, στη Νεανική Σκηνή, που φέτος ιδρύεται αποκτώντας για πρώτη φορά τη μόνιμη στέγη της στο θέατρο REX-Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», το έργο του Αμερικανού ηθοποιού και θεατρικού συγγραφέα Μάικλ Βιτσέντζο Γκάτσο «Ενα καπέλο γεμάτο βροχή».

Η δράση της Νεανικής Σκηνής ξεκινά με ένα έργο πρωτοποριακό στην εποχή του (1955) και διαχρονικό στη θεματολογία του, το οποίο προκάλεσε το θεατρικό κόσμο, σπάζοντας ταμπού και προκαταλήψεις με τη ρεαλιστική και ανθρώπινη ματιά του συγγραφέα πάνω στο πρόβλημα του εθισμού στα ναρκωτικά. Ρίχνει φως πάνω στις μοιραίες επιπτώσεις του εθισμού που ταράζουν συθέμελα τις ανθρώπινες σχέσεις. Κεντρικός ήρωας του έργου είναι ο Τζόνι, ο οποίος επιστρέφει σε μια απρόσωπη μεγαλούπολη εθισμένος στα ναρκωτικά εξαιτίας της αιχμαλωσίας του σε έναν πόλεμο κάπου μακριά. Μετά από μια σύντομη αποτοξίνωση παγιδεύεται ξανά, αδυνατώντας να ενταχθεί στον ιστό μιας κοινωνίας σε κρίση, που έχει χάσει τις αξίες της και παραπαίει μέσα στη σύγχυση και το μηδενισμό. Μόνη του διέξοδος φαίνεται να είναι η οικογένειά του, ή ό,τι έχει απομείνει από αυτήν. Εκεί θα στραφεί για να βρει τη δύναμη να αγωνιστεί και να βγει νικητής, κερδίζοντας τη χαμένη του πίστη και την ελπίδα για το μέλλον.

Σκηνοθεσία: Γιώργος Κορδέλλας. Μετάφραση: Κάλλια Παπαδάκη. Σκηνικά - Κοστούμια: Κώστας Παππάς. Μουσική: Κώστας Αθυρίδης. Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος. Παίζουν: Ελίνα Ακριτίδου, Χάρης Εμμανουήλ, Στέλιος Ξανθουδάκης, Πέτρος Πετράκης, Στέλιος Πετράκης, Σήφης Πολυζωίδης, Αλεξάνδρα Μ. Ταβουλάρη, Αντώνης Χατζής. Λήξη παραστάσεων: 13 Απριλίου 2014

Παράσταση για παιδιά την Κυριακή στο Περιστέρι

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» ανεβάζει το θεατρικό έργο «Το όνειρο του σκιάχτρου» του Ευγένιου Τριβιζά, με τη θεατρική ομάδα ΠΣΙΤ. Το έργο μιλάει στα παιδιά για την ελευθερία, τη φιλία και τον αγώνα και την αλληλεγγύη σαν ελπίδα και δύναμη... Η παράσταση θα δοθεί την Κυριακή 10 Νοέμβρη στις 11 π.μ., στο Θέατρο Πολιτών του Περιστερίου και θα είναι δωρεάν για όλα τα παιδιά.

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ παρουσιάζουν ο Δήμος Αθηναίων και το Δίκτυο Υπηρεσιών Πρόληψης και Εγκαιρης Παρέμβασης του ΚΕΘΕΑ ως 15/11 στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου, «Μελίνα» (Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης, Θησείο, στάση μετρό Κεραμεικός). Εκτίθενται φωτογραφίες από «στιγμές» της πόλης, έργα μελών του Κέντρου Κοινοτικής Παρέμβασης Νέων (έφηβοι και νέοι 14-20 χρονών), γονιών που παρακολουθούν προγράμματα του προαναφερόμενου Δικτύου του ΚΕΘΕΑ, και του καθηγητή φωτογραφίας. Τρίτη - Σάββατο 10.00-20.00, Κυριακή 10.00-14.00. Είσοδος ελεύθερη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ