Δεύτερο κρούσμα ληστείας σε βάρος οδηγού ταξί μέσα σε δύο μέρες σημειώθηκε χτες τα ξημερώματα. Αυτή τη φορά μάλιστα οι δράστες "έγδυσαν" και τον πελάτη.
Τρία τέταρτα μετά τα μεσάνυχτα δύο άγνωστοι που επέβαιναν στο ταξί του Ιωάννη Παπαδογιαννόπουλου,με την απειλή μαχαιριών του πήραν ένα πεντοχίλιαρο. Στη συνέχεια τον έδεσαν σε δέντρο στην περιοχή Πεντέλης και εξανάγκασαν τον επιβάτη Παναγιώτη Βυθούλκα να τους οδηγήσει στο σπίτι του στην οδό Νυμφών 6 στο Γαλάτσι. Εκεί του πήραν 30.000 δραχμές, ένα βίντεο και χρυσαφικά.
Προχτές άγνωστοι είχαν ληστέψει τον οδηγό ταξί Βασίλειο Χριστοδουλόπουλο,του άρπαξαν 35.000 δραχμές και το ταξί τραυματίζοντάς τον.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Τομέα Εγκληματολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, που έγινε το χρονικό διάστημα Φθινόπωρο 1996 - Χειμώνας 1997, ένας στους τέσσερις οδηγούς ταξί έχει πέσει θύμα ληστείας. Οι μισές ληστείες γίνονται μέσα στην πόλη, στη μεγάλη τους πλειοψηφία πραγματοποιούνται από τις 6 μ.μ. μέχρι τα ξημερώματα, ενώ το 46% των περιπτώσεων συνέβησαν το χειμώνα, κοντά στις γιορτές των Χριστουγέννων. Στο 65,5% των περιπτώσεων ο δράστης κατείχε κάποιο όπλο, κύρια στιλέτο ή μαχαίρι, ενώ ένα ποσοστό 20% των οδηγών έχει πέσει θύμα ληστείας πάνω από μια φορά.
Οσον αφορά τις συνέπειες της πράξης, στο 20,5% των συμβάντων σημειώθηκε σωματική βλάβη. "Το σύνολο σχεδόν των ερωτώμενων υφίστανται ένα σημαντικό βαθμό ψυχικού τραυματισμού, με κυρίαρχα συναισθήματα το φόβο και την ανασφάλεια, χωρίς όμως να εκλείπει και ο πανικός σε ορισμένες των περιπτώσεων", επισημαίνει η έρευνα.
Πολλοί όμως δεν καταγγέλλουν τα περιστατικά στην Αστυνομία. Σύμφωνα με την έρευνα, καταγγέλλονται στις αρχές το 43% των ληστειών. "Αντίθετα στις υπόλοιπες δεν υπάρχει καμία αναφορά επειδή το ποσό ήταν μικρό, η εμπλοκή στις διαδικασίες θεωρήθηκε χάσιμο χρόνου ή αποτελεσματικότητας, δε δόθηκε η απαιτούμενη σοβαρότητα και θεωρήθηκε από το θύμα ότι δε θα γινόταν τίποτα". Αλλωστε μόνο το 24% των οδηγών που κατήγγειλαν την επίθεση έμεινε ευχαριστημένο από την αντιμετώπιση του περιστατικού από τις αστυνομικές αρχές. Πάντως, οι περιπτώσεις που καταγγέλθηκαν σύλληψη του δράστη ή των δραστών, ανέρχονται σε ποσοστό 28,6%, όπου τελικά σημειώνεται είτε καταδίκη, είτε μια απλή μήνυση.
Τα μέτρα προστασίας που θεωρούνται πιο σημαντικά από τους οδηγούς ταξί είναι ο διαχωρισμός της θέσης του οδηγού από τις υπόλοιπες μέσω κρυστάλλου ή αλεξίσφαιρου τζαμιού, η άδεια οπλοφορίας για άμυνα (π.χ., μαχαίρι, λοστός, γκλομπ, σπρέι), ο περισσότερος έλεγχος και η αστυνόμευση στις απομονωμένες περιοχές, η επιλογή περιοχής ή και πελάτη και η ασύρματη επικοινωνία με συναδέλφους ή την Αστυνομία.
Η έρευνα έγινε στην Αθήνα και σε έξι επαρχιακές πόλεις με προσωπικές συνεντεύξεις μέσω ερωτηματολογίου σε 195 οδηγούς ταξί.
Το Παράρτημα ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ της ΠΕΑΕΑ διοργανώνει εκδήλωση σήμερα στις 6μμ,για την επέτειο των 50 χρόνων του ΔΣΕ, στο Πολιτιστικό Κέντρο του δήμου, Θεσσαλονίκης 20.
Τα παρακάτω Παραρτήματα της ΠΕΑΕΑ καλούν τα μέλη τους να παραβρεθούν στις Γενικές Συνελεύσεις που πραγματοποιούν:
Το Παράρτημα ΑΧΑΡΝΩΝ - ΒΑΘΗΣσήμερα στις 6 μμ,διοργανώνει σεμινάριο με θέμα: "Η Φιλοσοφία, η Ηθική και η Αισθητική της Εθνικής μας Αντίστασης". Το θέμα αναλύει ο συγγραφέας - ερευνητής του ΚΜΕ και μέλος του Παρ/τος Γ. Νικολόπουλος.
Σκηνές από ταινίες κατασκοπίας θυμίζει ο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών ασφάλισης ζωής και των τραπεζών για προσέλκυση πελατών και την εγγραφή τους στην κάρτα VISA!
Μια τέτοια υπόθεση έφτασε και στα δικαστήρια, αφού με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών παραπέμφθηκαν ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών τέσσερις εργαζόμενοι ανταγωνιστριών εταιριών, αντιμετωπίζοντας αδικήματα πλημμεληματικού χαρακτήρα και συγκεκριμένα για "παράβαση του απόρρητου στοιχείων ή προγραμμάτων των ηλεκτρονικών υπολογιστών" και για "αθέμιτο ανταγωνισμό".
Συγκεκριμένα, υπάλληλος της "Ιντεραμέρικαν" έδωσε απόρρητα στοιχεία 105 πελατών της εταιρίας του σε τρεις συγκατηγορούμενους του, εκ των οποίων οι δύο ενεργούσαν για λογαριασμό της "Σίτιμπανκ" και ο τρίτος για ξένη τράπεζα.
Η υπόθεση έφτασε στον Αρειο Πάγο προκειμένου να αναιρεθεί το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, αλλά το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο απέρριψε την αίτηση αναίρεσης με το σκεπτικό ότι δεν μπορεί να γίνει αναίρεση κατά βουλεύματος για πλημμέλημα.
Μέχρι το τέλος Ιούνη 1997 υπολογίζει η κυβέρνηση να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την πρόσληψη διευθύνοντα συμβούλου σε "Ολυμπιακή Αεροπορία", ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ και τους συγκοινωνιακούς φορείς ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ.
Με κοινή απόφαση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και του υφυπουργού Μεταφορών, προκηρύχτηκε ήδη η θέση διευθύνοντα συμβούλου σε ΟΑΣΑ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται να προκηρυχτούν και οι θέσεις για ΟΣΕ, ΕΛΤΑ και ΟΑ.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, ο διευθύνων σύμβουλος που θα επιλεγεί με διεθνή διαγωνισμό, θα υπογράψει 5ετές συμβόλαιο και η αμοιβή του θα είναι "ανάλογη με τις απαιτήσεις της θέσης, ενώ ένα σημαντικό μέρος της θα συνδέεται άμεσα με το επιχειρησιακό αποτέλεσμα".
Ελεύθερες να "αλώσουν" τις εθνικές αερομεταφορές είναι από χτες, 1η Απρίλη 1997, οι αεροπορικές εταιρίες - κολοσσοί.
Από χτες, σύμφωνα με οδηγία της ΕΕ, ισχύει η πλήρης απελευθέρωση στις αερομεταφορές. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι καταργείται το μονοπώλιο στην εσωτερική αεροπορική αγορά και στο εξής, κάθε αεροπορική εταιρία θα μπορεί να εκτελεί πτήσεις στο εσωτερικό οποιασδήποτε χώρας - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η απελευθέρωση αυτή, όπως είναι αυταπόδεικτο, ευνοεί τις μεγάλες αεροπορικές εταιρίες και πλήττει καίρια μικρούς αερομεταφορείς, όπως είναι και η "Ολυμπιακή Αεροπορία", με τα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζει και όσον αφορά το αποκαλούμενο "πρόγραμμα εξυγίανσης", αλλά και ενόψει της μεταφοράς της στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο Σπάτων.
Την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη ζητά με επιστολή του ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος "Η Ακρόπολη", προκειμένου να προστατευτούν τα αρχαιολογικά μνημεία του Παρθενώνα από τα καυσαέρια που εκπέμπουν τα βαριά οχήματα και τα φορτηγά που κυκλοφορούν στους δρόμους γύρω απ' την Ακρόπολη.Ο σύλλογος επισημαίνει στην επιστολή του τις επιπτώσεις στο μνημείο της Ακρόπολης από τα καυσαέρια των οχημάτων και τονίζει ότι είναι άμεση η ανάγκη της τοποθέτησης απαγορευτικών πινακίδων για τα φορτηγά και τα βαριά οχήματα σε συγκεκριμένα σημεία, όπου δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. "Επί σειρά ετών μας εμπαίζουν και τα υπομνήματά μας μεταβιβάζονται από αρμόδιο σε αρμόδιο, με αποτέλεσμα ενώ όλοι συμφωνούν για τη ζημιά που προκαλείται από το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τη ρύπανση της ατμόσφαιρας και την καταστροφή των μνημείων, δεν έχουν τοποθετηθεί μέχρι σήμερα οι απαγορευτικές πινακίδες", σημειώνει στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, ο σύλλογος.
Υπενθυμίζεται ότι, τα τελευταία οκτώ χρόνια ο σύλλογος έχει στείλει δεκάδες υπομνήματα με αποδέκτες το ΥΠΕΧΩΔΕ, το υπουργείο Τουρισμού, το Δήμο Αθήνας, την Τροχαία και τον ΕΟΤ, στα οποία επισημαίνει το πρόβλημα και υποδεικνύει τα σημεία όπου πρέπει να τοποθετηθούν οι απαγορευτικές πινακίδες. Τα σημεία είναι: η κάθοδος της Ερμού προς την Αγ. Ασωμάτων, οι συμβολές των οδών Ερμού και Αγ. Ασωμάτων, Πειραιώς και Ερμού, Πειραιώς και Θερμοπυλών, Πειραιώς και Κολοκυνθούς, Ηρακλειδών και Νηλέως, Θησέως και Δημητρακοπούλου, Χαμοστέρνας και Δημητρακοπούλου, Καλλιρρόης και Βούρβαχης, Βούρβαχης και Συγγρού, Συγγρού και Χατζηχρήστου, Φαλήρου και Χατζηχρήστου και Δημητρακοπούλου και Χατζηχρήστου.