Μεταξύ αυτών και ο Χαρίλαος Φλωράκης, ο οποίος διακριτικά κάθισε σε μια από τις τελευταίες κερκίδες του πρώτου διαζώματος του κοίλου. Από εκεί παρακολούθησε όλη την παράσταση και στο τέλος της έσπευσε να κατεβεί για να συγχαρεί πρώτος, μετά την υπόκλιση του θιάσου, τον καταχειροκροτούμενο από το κοινό συνθέτη, τον σκηνοθέτη, την πρωταγωνίστρια Λήδα Τασοπούλου και τους άλλους ηθοποιούς και καλλιτεχνικούς συντελεστές της ενδιαφέρουσας παράστασης.
Η δημιουργική σχέση του Μίκη Θεοδωράκη με το αρχαίο δράμα και τους αρχαίους μύθους δεν είναι μόνο μακρόχρονη. Αποτελεί και ένα μεγάλο «κεφάλαιο» του πολύμορφου συνθετικού του έργου. «Κεφάλαιο» που αρχίζει στο Παρίσι, το 1959, με το έργο του «Αντιγόνη», για μια παράσταση μπαλέτου στο «Κόβεν Γκάρντεν» και περιλαμβάνει τις όπερες «Μήδεια», «Ηλέκτρα» και «Λυσιστράτη» (η νέα όπερα που ετοιμάζει), και βέβαια τη μουσική του για παραστάσεις αρχαίου δράματος (τραγωδίες και κωμωδίες) από το Εθνικό Θέατρο («Φοίνισσες», «Αίας», «Τρωάδες», «Ικέτιδες», κ. ά.), από άλλους θιάσους και από το «Αμφι-Θέατρο». Η μουσική για τη φετινή παράσταση της «Μήδειας» είναι η έκτη του συνεργασία με το «Αμφι-Θέατρο» Οι προηγούμενες ήταν για τα έργα «Ευμενίδες», «Χοηφόροι», «Αγαμέμνων», «Ορέστεια» και «Προμηθέας Δεσμώτης».
Μετά το τέλος της παράστασης, καθώς ο Μ. Θεοδωράκης αναχωρούσε μαζί με τον Χ. Φλωράκη για φαγητό στου «Λεωνίδα», ρωτήσαμε τον συνθέτη για το «αίτιο» του μεγάλου δεσμού του με το αρχαίο δράμα. Και εκείνος εξομολογήθηκε: «Το τραγικό στοιχείο ταιριάζει με το χαρακτήρα μου. Με γοήτευσε, από την αρχή, περισσότερο από όποιο άλλο στοιχείο στη μουσική. Στην αρχή, στράφηκα στο αρχαίο δράμα σαν απλός εραστής των τραγικών. Αργότερα, στράφηκα σαν συνθέτης. Με την πάροδο του χρόνου, με διάφορους πειραματισμούς, ολοκληρώθηκε ο δεσμός μου με το αρχαίο δράμα. Λόγου χάρη για την "Αντιγόνη" έγραψα τρεις διαφορετικές μουσικές. Ως μπαλέτο, ως όπερα και ως παράσταση αρχαίου δράματος, όπως και για τη "Μήδεια". Η "Μήδεια" που έγραψα για την παράσταση του Ευαγγελάτου εκφράζει τα συναισθήματα, που μου προκαλεί το κείμενο, αλλά και την απόλυτη σχέση των εννοιών τραγωδία - τραγούδι».
Τις ετήσιες επιχορηγήσεις των ομάδων κλασικού και σύγχρονου χορού, περιόδου 2000-2001, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Πολιτισμού, σύμφωνα με την πρόταση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Χορού.
Η επιτροπή εξέτασε 41 αιτήσεις και κατέληξε στα εξής: Ομάδα Σύγχρονου Χορού «Sine Qua Non» και Εταιρεία Ορχηστικής Τέχνης «Οι χορευτές» από 20.000.000, Σωματείο «Ομάδα Κλασικού και Σύγχρονου Χορού Ν. Κονταξάκη - Μπακάλη» 16.000.000, Ομάδα Σύγχρονου Χορού «Μετα-κίνηση» 12.000.000, Ομάδα Χορού «Αίρεσις», Ομάδα Σύγχρονου Χορού «Πρόσχημα», Ομάδα Χορού Griffon, Ομάδα AD - LIB από 7.000.000 και Σωματείο «Ελληνικό Χορόδραμα» 6.000.000. Σύνολο: 102.000.000 δραχμές.
Αιτιολογώντας τις επιλογές της, η επιτροπή σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα, ότι «επιθυμεί να ενισχύσει νέους ανθρώπους που δείχνουν να έχουν ταλέντο και σοβαρότητα, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν», ενώ, πιστεύει «στην ανάγκη αλλαγής της όποιας άποψης "λίγα να δίνονται σε πολλούς" καθώς αυτή δε βοηθά στην ουσία κανέναν, απλώς διαιωνίζει μία κατάσταση μετριότητας. Αντίθετα τίθεται υπέρ της άποψης και πρακτικής "περισσότερα χρήματα να δίνονται σε μικρότερο αριθμό ομάδων", οι οποίες να επιλέγονται με βάση τη δραστηριοποίησή τους, τις παραστάσεις, την αναγνώρισή τους, το επίπεδο των εγχώριων και διεθνών συμμετοχών τους, τον αριθμό των θεατών και για τους πρωτοεμφανιζόμενους τις δυνατότητες που το έργο τους αφήνει να διαφανούν».
Διευκρινίζεται επίσης ότι οι Ομάδες Χορού: Ομάδα Εδάφους (Δημ. Παπαϊωάννου), Χοροθέατρο Οκτάνα (Κων/νος Ρήγος), Χορικά (Z. Νικολούδη), Λάθος Κίνηση (Κων/νος Μίχος), Σύλλογος Μοντέρνου Χορού (Χ. Μανταφούνης) έχουν κριθεί επιχορηγητέες στο πλαίσιο του διετούς προγραμματισμού για τη διετία 1999-2001 και γι' αυτό δεν αξιολογήθηκαν στην παρούσα κρίση. Η επιτροπή αποτελείται από τους: Παυλίνα Βερέμη, πρόεδρο, Γιάννη Μέτση, αντιπρόεδρο και Δημήτρη Καμινάρη, Αλέξη Κωστάλα και Νατάσα Χασιώτη, μέλη.
Ενα «ταξίδι»... 20 εκατομμύρια χρόνια πριν θα έχουν την ευκαιρία να «πραγματοποιήσουν» όσοι επισκεφθούν το νέο μουσείο στο Σίγρι της Λέσβου, το οποίο θα εγκαινιαστεί στις 2/9 και θα φιλοξενήσει τα ευρήματα των ανασκαφών στο γνωστό, απολιθωμένο δάσος του πανέμορφου νησιού.
Το κτίριο είναι μονώροφο, η λιθοδομή του χτίστηκε από γκρίζα λάβα και έχει εμβαδό 1.597 τ.μ. Εκτός των κυρίων εκθεσιακών χώρων διαθέτει συνεδριακό κέντρο, αίθουσα περιοδικών εκθέσεων, βιβλιοθήκη, ξενώνα κ.ά.
Σε αυτό το χώρο θα φιλοξενηθούν τα «κομμάτια» που συνθέτουν το «παζλ» του κλίματος, της χλωρίδας, της πανίδας και της γεωγραφίας της περιοχής πριν... 20 εκατομμύρια χρόνια και τα οποία έρχονται στην επιφάνεια κατά τις ανασκαφές στο απολιθωμένο δάσος, που καλύπτει έκταση 15.000 στρεμμάτων. Το οικοσύστημα το οποίο αναπτύχθηκε εκείνη την εποχή καλύφθηκε από τόνους λάβας με αποτέλεσμα να απολιθωθούν τα 35 είδη φυτών και δέντρων, αλλά και άλλοι οργανισμοί.
Ανάμεσα στα εκθέματα του μουσείου θα είναι και απολιθώματα προϊστορικών ζώων, ανάμεσά τους και μια μεγάλη, ακέραιη γνάθος ενός προγονικού είδους του ελέφαντα, η οποία αποτελεί σημαντικό εύρημα, όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα, διότι ελάχιστα δείγματα σπονδυλόζωων αυτής της περιόδου έχουν ανακαλυφθεί στην Ευρώπη.