«Με πρόσχημα την καταπολέμηση του οξύτατου προβλήματος της ανεργίας, εδώ και ένα χρόνο είναι σε εξέλιξη τα πεντάμηνα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, σε σύμπραξη φορέων του Δημοσίου με ΜΚΟ και ΚΕΚ. Αυτά τα προγράμματα όχι μόνο δε λύνουν το πρόβλημα, αλλά το ανακυκλώνουν. Η αντιδραστική εργατική νομοθεσία φέρνει χειρότερους όρους στα προγράμματα, καθώς αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους ως αναλώσιμους μίας χρήσης, ενώ παράλληλα έχει πάρει τεράστια έκταση το φαινόμενο των απλήρωτων εργαζόμενων σε αυτά.
Πιο συγκεκριμένα, τον Απρίλη του 2013 έγιναν προσλήψεις στο ΥΠΠΟΑ με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ. Πρόκειται για σύγχρονο δουλεμπόριο με ενοικίαση προσωπικού, αφού οι προσλήψεις δεν πραγματοποιήθηκαν από το υπουργείο Πολιτισμού αλλά ανατέθηκαν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, συγκεκριμένα σε ΜΚΟ. Υπάρχουν τουλάχιστον δέκα ΜΚΟ που έχουν πραγματοποιήσει προσλήψεις σε όλη την Ελλάδα. Κάθε ΜΚΟ αναλαμβάνει «τα δικά της» μουσεία, ιδιωτικά ή και δημόσια, καθώς και Εφορείες Αρχαιοτήτων, όπου εργάζονται εκατοντάδες εργαζόμενοι. Οι ΜΚΟ παίρνουν ποσοστό χρημάτων του συνολικού έργου ή κατά άτομο. Η σύμβαση είναι επτάμηνη, αλλά επειδή το πρόγραμμα είναι μέχρι τις 31/12/13, οι εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν πριν από λίγο καιρό, δε θα δουλέψουν επτάμηνο αλλά λιγότερο.
Το πρόγραμμα αυτό απευθύνθηκε κυρίως σε νέους κάτω των 29 ετών και μακροχρόνια ανέργους σε διάφορες ειδικότητες προς επάνδρωση μουσείων (αρχαιολόγους, φύλακες, νυχτοφύλακες, καθαριστές, εργατοτεχνίτες, μουσειολόγους κ.λπ.). Στη σύμβαση που υπέγραψαν οι εργαζόμενοι, κάτω από την πίεση της ανεργίας, ο μισθός φτάνει τα 625 ευρώ μηνιαίως. Δεν υπάρχει δικαίωμα αδείας (ασθενείας και κανονική), ούτε φυσικά τα αντίστοιχα επιδόματα. Παράλληλα, οι φύλακες και οι νυχτοφύλακες δε δικαιούνται προσαυξήσεις για τα σαββατοκύριακα και τις νυχτερινές ώρες, αντιστοίχως.
Στους εργαζόμενους, ή αλλιώς «ωφελούμενους», όπως τους χαρακτηρίζουν, ενώ βρίσκονται ένα μήνα πριν από τη λήξη του προγράμματος έχει καταβληθεί έως τώρα μικρό μέρος των δεδουλευμένων, ενώ υπάρχουν εργαζόμενοι που παραμένουν απλήρωτοι και ανασφάλιστοι.
Ενδεικτικά αναφέρουμε: Οι ΜΚΟ ΚΕΑΕΠ, UNESCO και ΕΠΕΚΑ έχουν καταβάλει μόνο την πρώτη δόση. Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο δεν έχουν δοθεί καθόλου δεδουλευμένα. Επίσης η ΜΚΟ ΕΠΕΚΑ κατέβαλε δεδουλευμένα, με βάση τις εργάσιμες μέρες και όχι με βάση το μηνιαίο μισθό των 625 ευρώ όπως αναφερόταν στη σύμβαση. Η διαφορά δόθηκε κάτω από την πίεση των εργαζομένων. Ως προς το θέμα των δεδουλευμένων και οι τρεις προαναφερθείσες ΜΚΟ κατέβαλαν μέρος των χρημάτων μετά από 4,5 μήνες και κατόπιν επίσης έντονων πιέσεων από τη μεριά των εργαζομένων.
Ολο αυτό το διάστημα, οι εργαζόμενοι έχουν γίνει «μπαλάκι» ανάμεσα στις διευθύνσεις των υπηρεσιών, στις οποίες δουλεύουν, τις ΜΚΟ, με τις οποίες έχουν υπογράψει, και το ΥΠΠΟΑ.
Η συγκυβέρνηση και το υπουργείο έχουν βαρύτατες ευθύνες που επέτρεψαν την είσοδο των ΜΚΟ στο παιχνίδι των προσλήψεων στο Δημόσιο, ανοίγοντας το δρόμο των ιδιωτικοποιήσεων. Εχουν σοβαρές ευθύνες για τη στήριξη της ασυδοσίας των εργολάβων. Τα παραπάνω προβλήματα των εργαζομένων υπάγονται στο γενικότερο πλαίσιο της κατάργησης των Συλλογικών Συμβάσεων, που επιτρέπει την υπογραφή τέτοιων συμβάσεων με κακοπληρωμένους μισθούς χωρίς δικαιώματα, που δεν καλύπτουν τις βασικές ανάγκες».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό τι προτίθεται να κάνει ώστε:
Στα «Χάλκινα Φεγγάρια» εμπεριέχεται και το «Ναύπλιο», τους στίχους του οποίου έγραψε στις 24 Γενάρη του 2003 ο Βασίλης Κανιάρης - την επόμενη μέρα της μεγαλειώδους διαδήλωσης στο Ναύπλιο για την υπεράσπιση της Κοινωνικής Ασφάλισης. Οι στίχοι δόθηκαν από τον στιχουργό στην Μαρία Δημητριάδη σε μια συναυλία της στην Κόρινθο το Δεκέμβρη του ίδιου έτους και, μετά από παρότρυνσή της, μελοποιήθηκαν από τον συνεργάτη της Μανώλη Ανδρουλιδάκη. Το «Ναύπλιο» το πρωτοτραγούδησε η ίδια μαζί με τον συνθέτη τον Απρίλη του 2005 στο Περιστέρι και μετά από νέα ενορχήστρωση και ψηφιακή επεξεργασία, ακούγεται για πρώτη φορά, ύστερα από αρκετά χρόνια, η φωνή της Μαρίας Δημητριάδη - που «έφυγε» το 2009 - σε αυτό το ανέκδοτο τραγούδι. Η καλλιτεχνική επιμέλεια του cd και οι ζωγραφιές είναι της Εύας Μελά.
Η νέα αυτή δουλειά θα παρουσιαστεί, στις 17 Δεκέμβρη, στο θέατρο «Τζένη Καρέζη» (Ακαδημίας 3), στις 7 μ.μ., με ομιλητές τον συνθέτη Χρήστο Λεοντή, την ηθοποιό Ελένη Γερασιμίδου και την τραγουδίστρια - στιχουργό Αφροδίτη Μάνου. Είσοδος ελεύθερη.
Η Ιταλίδα Ιστορικός Τέχνης Laura Perugini είχε γράψει, το 2010, για τον Γιώργο Πολ. Ιωαννίδη: «Στο έργο του Ιωαννίδη γίνεται αντιληπτός ο αγώνας απέναντι σ' έναν αντίπαλο που προσπαθεί να ταπεινώσει τον άνθρωπο. Στην τέχνη του έχουμε ανάταση του ανθρώπου στα ύψη των ηρωικών πράξεων, έχουμε το λυσσαλέο του πάθος για ανατροπή της ανθρώπινης ταπείνωσης και της κτηνωδίας της βίας, εξανάσταση και διαμαρτυρία».
Διάρκεια έκθεσης μέχρι και Παρασκευή 31 Γενάρη 2014. Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα έως Πέμπτη: 13.30 - 21.00, Παρασκευή 13.30 - 19.00 (ωράριο από 23/12/2013 έως 03/01/2014 - 11.00 - 15.00).
Εκδήλωση για τον αγωνιστή ποιητή Φώτη Αγγουλέ γίνεται μεθαύριο, Δευτέρα, 9/12, στις 7 μ.μ., στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών (Γενναδίου 8 και Ακαδημίας, 7ος όροφος), με ομιλίες, απαγγελίες ποιημάτων και τραγούδια.
Εκδήλωση μνήμης με τίτλο «Αποχαιρετούμε τον Νίκο Χουρμουζιάδη» διοργανώνει η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», τη Δευτέρα 9 Δεκέμβρη, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα τελετών της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ (παλαιό κτίριο). Στην εκδήλωση, συνάδελφοι, μαθητές και συνεργάτες του Νίκου Χουρμουζιάδη θα μιλήσουν για τη φιλολογική του προσφορά και τη θεατρική του δράση, με τη συνοδεία οπτικών ντοκουμέντων από τη ζωή και το έργο του.
Την ποιητική συλλογή του Χρήστου Παναγιωτόπουλου με τίτλο «ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ» παρουσιάζει τη Δευτέρα 9 Δεκέμβρη στις 12.30, ο εκδοτικός «Οργανισμός Λιβάνη». Η παρουσίαση θα γίνει στο εστιατόριο του Νέου Μουσείου Ακρόπολης. Για το βιβλίο μιλούν οι: Μάνος Ελευθερίου, Θάνος Μικρούτσικος, Ελενα Ακρίτα, Δημήτρης Παπαδημητρίου.