ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Απρίλη 2011
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Παλεύουμε για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών

Ανακοίνωση για τα σχέδια της κυβέρνησης για το «νέο Λύκειο»

Συντριπτικό χτύπημα στη μόρφωση των παιδιών του λαού μας αποτελούν τα σχέδια που παρουσίασε η κυβέρνηση για την αναμόρφωση του Λυκείου, από κοινού με το «Νέο Σχολείο», το νόμο 3848/10 και τα άλλα κυβερνητικά μέτρα (νέα διοικητική δομή, ολοήμερα, πρότυπα σχολεία κ.τ.λ.), σύμφωνα με την Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Σε ανακοίνωσή της για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το «νέο Λύκειο», η Γραμματεία επισημαίνει τις συνέπειες που αυτό θα έχει και συγκεκριμένα:

  • Οι μαθητές θα μαθαίνουν διαφορετικά πράγματα στο ένα σχολείο από το άλλο, αλλά και μέσα στο ίδιο το σχολείο. Σαν αποτέλεσμα, θα έχουμε τη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων ανάμεσα στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και σ' αυτά των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων. Η παιδεία γίνεται πιο ταξική και ως προς το κόστος και ως προς το μορφωτικό περιεχόμενο.
  • Απαξιώνεται παραπέρα η γενική μόρφωση. Το Λύκειο χάνει παντελώς το μορφωτικό του χαρακτήρα αφού τα μαθήματα γενικής παιδείας θα είναι μέχρι την Α' Λυκείου, ενώ η νέα δομή του σχολείου και το εξεταστικό σπρώχνουν τα παιδιά να προετοιμάζονται αποκλειστικά για τα μαθήματα των εξετάσεων και την πρόσβαση στα ΑΕΙ.
  • Θεριεύει η παραπαιδεία, η εμπορευματοποίηση της Παιδείας.
  • Ενισχύεται ο ρόλος του σχολείου ως ιδεολογικός μηχανισμός του κράτους.

Ενάντια σε αυτή την προοπτική, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί «όλους τους εκπαιδευτικούς να απορρίψουν τις αντιδραστικές θεωρίες που στηρίζουν αυτή την πολιτική ότι υπάρχουν μαθητές που δεν παίρνουν τα γράμματα και γι' αυτό πρέπει να αρκούνται μόνο στα στοιχειώδη. Καλεί τους μαθητές και τους γονείς να απορρίψουν το "Νέο Λύκειο" και να οργανώσουν την πάλη τους με κατεύθυνση το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Ακόμα επισημαίνει:

«Πλούτος και γνώση υπάρχουν για να μπορούν όλα τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα και οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει!

Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, υπάρχει πλούτος και γνώση ώστε η βασική εκπαίδευση να διευρυνθεί. Η εξασφάλιση βασικής-γενικής εκπαίδευσης ως τα 18 χρόνια που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά μέσα από Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αποτελεί δυνατότητα και ανάγκη της εποχής.

Παλεύουμε για:
  • Κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου (Γενική-Επαγγελματική Εκπαίδευση) και κάθε διαφοροποίησης εντός του Λυκείου (κατευθύνσεις κτλ.) που αναπαράγει το διαχωρισμό διανοητικής και χειρωνακτικής εργασίας, αλλά και της διάσπασης σε Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο που εκφράζει ιστορικά ξεπερασμένα στάδια μόρφωσης του λαού μας.
  • Σχολείο κοινό για όλους τους νέους, με ενιαίο πρόγραμμα, σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και ενιαία-δωρεάν βιβλία. Σχολείο που θα ολοκληρώνει τη διαπαιδαγωγητική του εργασία χωρίς να χρειάζεται κανένα φροντιστήριο μέσα ή έξω από αυτό, γιατί θα παρέχει όλα τα εφόδια για το μέλλον, πρώτα-πρώτα με το να βοηθά το παιδί και τον έφηβο να καλύψουν τις ανάγκες τους, να ζήσουν τις χαρές της ηλικίας τους.
  • Ριζική αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία ώστε το σχολείο να δημιουργεί κριτήριο αλήθειας και επιστημονική αντίληψη για την πραγματικότητα, με νέα βιβλία, επικεντρωμένα στα πιο σταθερά και ουσιαστικά στοιχεία της γνώσης, στις αρχές και στους νόμους που διέπουν τη φύση και την κοινωνία.
  • Καθιέρωση συστήματος δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών, που μετά την ολοκλήρωση της δωδεκάχρονης εκπαίδευσης θα παρέχουν ουσιαστική ειδίκευση και επάρκεια για την πλήρη άσκηση επαγγέλματος, χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση ή "κατάρτιση"».
Ρυθμίσεις για μετεγγραφές και εξετάσεις

Το νομοσχέδιο που αλλοιώνει το χαρακτήρα των Πειραματικών Σχολείων και φτιάχνει μόνο «Πρότυπα» Σχολεία κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας. Με το νομοσχέδιο, επίσης, ιδρύεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όπου υπάγονται, πλέον, οι αρμοδιότητες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας, του Ινστιτούτου Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Θεσμοθετείται επίσης το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος»», στο οποίο υπάγεται και η δραστηριότητα του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ).

Μέσω του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, όμως, προωθούνται και οι παρακάτω αλλαγές:

  • Οι μετεγγραφές ...μετονομάζονται σε «θέσεις εισακτέων των κατόχων Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου, πέραν του καθορισμένου αριθμού» και δε θα υπερβαίνουν το 20% του συνόλου των εισακτέων. Η εισαγωγή των υποψηφίων ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι, αδέρφια σε άλλη πόλη απ' τον τόπο κατοικίας κ.ά.) στις σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα γίνονται μόνο εάν το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν ξεπερνά τα 50 χιλιάδες ευρώ. Η επιλογή θα γίνεται σύμφωνα με τα μόρια που έχει συγκεντρώσει ο κάθε ενδιαφερόμενος και τη δήλωση προτίμησης στο μηχανογραφικό.
  • Κάθε χρόνο, ένα μήνα πριν την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, το υπουργείο Παιδείας καθορίζει τον αριθμό των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, την ΑΣΠΑΙΤΕ κτλ. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, η απόφαση εκδίδεται «μετά από γνώμη της Συγκλήτου κάθε Πανεπιστημίου, του Συμβουλίου κάθε ΤΕΙ» κλπ., αλλά και γνώμη του ΕΣΥΠ.
  • Καταργείται από το σχολικό έτος 2012-13, η εισαγωγή αποφοίτων Λυκείων, προηγούμενων ετών, στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με το ποσοστό του 10%. Δηλαδή, καταργείται η δυνατότητα που υπήρχε να εισαχθεί ένας απόφοιτος Λυκείου προηγούμενων ετών χωρίς να δώσει εκ νέου εξετάσεις, αλλά μόνο καταθέτοντας το μηχανογραφικό του, με ισχύοντες τους βαθμούς που είχε συγκεντρώσει όταν είχε δώσει εξετάσεις.
  • Θεσμοθετείται η δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου Λυκείου χωρίς συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά με ενδοσχολικές εξετάσεις στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να καταθέτουν οι μαθητές σχετική αίτηση στο Λύκειό τους. Τα θέματα θα ορίζονται απ' το Σύλλογο Καθηγητών. Οι απόφοιτοι αυτοί θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις απ' την επόμενη χρονιά μετά την αποφοίτησή τους.
ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
Οι συγχωνεύσεις οδηγούν σε περαιτέρω υποβάθμιση

Να συζητηθεί το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο ζητούν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης»

Από κινητοποίηση ενάντια στην κατάργηση του σχολείου στο Στείρι Βοιωτίας
Από κινητοποίηση ενάντια στην κατάργηση του σχολείου στο Στείρι Βοιωτίας
Να συζητηθεί το θέμα των συγχωνεύσεων σχολείων στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας ζητούν, με επιστολή τους στον πρόεδρο του Συμβουλίου, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Τάσος Χρονάς, Γιώργος Γκικόπουλος και Σοφία Ντούρου.

Οπως τονίζουν οι περιφερειακοί σύμβουλοι, στους νομούς της Στερεάς Ελλάδας συνολικά 142 σχολικές μονάδες συγχωνεύονται σε 62. Συγκεκριμένα στο Νομό Εύβοιας 17 νηπιαγωγεία συγχωνεύονται σε 8, 44 δημοτικά σε 17 και 3 γυμνάσια σε 1. Στο Νομό Βοιωτίας 4 νηπιαγωγεία συγχωνεύονται σε 2, 13 δημοτικά σε 6 και 8 γυμνάσια σε 4. Στο Νομό Φθιώτιδας 8 νηπιαγωγεία συγχωνεύονται σε 4, 16 δημοτικά σε 7 και 8 γυμνάσια σε 4. Στο Νομό Φωκίδας 15 δημοτικά ενώνονται σε 6, και 4 γυμνάσια σε 2. Επίσης, στην Ευρυτανία 6 δημοτικά συγχωνεύονται σε 3. Ακόμα, καταργούνται 13 σχολικές μονάδες σε όλη την περιοχή.

Οι σύμβουλοι προειδοποιούν στην επιστολή τους ότι «οι περισσότερες από αυτές τις συγχωνεύσεις θα στριμώξουν τους μαθητές σε αυξημένου αριθμού μαθητών τάξεις και θα τους αναγκάσουν να μετακινούνται σε διπλανά χωριά, όταν την ίδια στιγμή τα ΚΤΕΛ των περισσότερων νομών έχουν δηλώσει αδυναμία να συνεχίσουν να μεταφέρουν τους μαθητές λόγω ανεξόφλητων οφειλών. Οι συγχωνεύσεις θα οδηγήσουν σε περαιτέρω υποβάθμιση της Παιδείας. Σε υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης στους μαθητές, αλλά και σε ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Θα οδηγήσουν στην παραπέρα εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Στο σχολείο της αγοράς που θα διαμορφώνει το απαραίτητο για το κεφάλαιο φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Το εκπαιδευτικό σύστημα και η παρεχόμενη εκπαίδευση θα υποβαθμιστούν. Οι λαϊκές οικογένειες θα φορτωθούν ακόμα μεγαλύτερο οικονομικό βάρος», τονίζουν δηλώνοντας ότι βρίσκονται στο πλευρό των εργατικών - λαϊκών οικογενειών και διατυπώνουν για άλλη μια φορά την κατηγορηματική τους αντίθεση στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και στο σχολείο της αγοράς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ