Είναι γνωστή η στάση της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, που, παρά τις αντιδράσεις και τις διαφωνίες πολλών φορέων της ακαδημαϊκής κοινότητας, δηλώνει ότι θα προχωρήσει στην κατάθεση του νομοσχεδίου για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα. Απέναντι σ' αυτή την αδιαλλαξία, οι φοιτητές έχουν δηλώσει ότι θα απαντήσουν με την κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους. «Η κατάθεση των νομοσχεδίων θα βρει τους φοιτητές στους δρόμους και τις σχολές κλειστές», όπως έχουν επανειλημμένα «προειδοποιήσει», μέσα από τις αποφάσεις των γενικών τους συνελεύσεων και του Πανελλαδικού Συντονιστικού.
Γι' αυτή την κλιμάκωση, λοιπόν, θα συζητήσουν τη Δευτέρα εκπρόσωποι δεκάδων φοιτητικών γενικών συνελεύσεων, βασισμένοι στις εκφρασμένες διαθέσεις των φοιτητών που στηρίζουν μαζικά τα αγωνιστικά διεκδικητικά πλαίσια.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την απόφαση της 37ης Συνόδου Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημίων, τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί και έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων, με μόνο θέμα «τις θέσεις της Συνόδου επί των αρχών της διακήρυξης της Μπολόνια και την προετοιμασία προτάσεων για την επικείμενη Σύνοδο της Πράγας». Οι πρυτάνεις των ελληνικών πανεπιστημίων έχουν πάρει σαφή θέση αντίθεσης στις προτάσεις του κειμένου της Μπολόνια, το οποίο συνέταξαν οι υπουργοί Παιδείας των χωρών - μελών της ΕΕ τον Ιούνιο του 1999 και αφορά ιδιαίτερα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι φοιτητές από την πλευρά τους τονίζουν ότι οι κατευθύνσεις της Μπολόνια έχουν στόχο τη λειτουργία των ΑΕΙ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και «τη διαμόρφωση του αυριανού "απασχολήσιμου" εργατικού δυναμικού, χωρίς δικαιώματα και απαιτήσεις και γι' αυτό χρησιμοποιεί ως όχημα και την κοινοτική χρηματοδότηση μέσω ΕΠΕΑΕΚ».
Με αίτημα αιχμής το δικαίωμα στη μόρφωση και τη ζωή, και την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525/97 και 2640/98 οι μαθητές προχωρούν για ακόμη μια φορά σε νέο συλλαλητήριο την Τρίτη 19 Δεκέμβρη. Ετσι οι μαθητές των ΤΕΕ μαζί με τους συμμαθητές τους από τα Ενιαία Λύκεια θα συναντηθούν στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια και στη συνέχεια θα πορευτούν προς το υπουργείο Παιδείας. Το νέο συλλαλητήριο αποφασίστηκε κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Αγώνα ΤΕΕ Αθήνας.
Την ίδια μέρα, στις 6 το απόγευμα, οι μαθητές συμμετέχουν στο συλλαλητήριο των εργαζομένων ενάντια στον προϋπολογισμό της φτώχειας. Το ραντεβού είναι στην πλατεία Κάνιγγος.
Οι μαθητές των ΤΕΕ, μαζί με τους συμμαθητές τους από τα Ενιαία Λύκεια, αγωνίστηκαν και συνεχίζουν να αγωνίζονται και να απαιτούν:
Επίσης:
Στο μεταξύ, χτες το πρωί οι μαθητές από το 3ο Ενιαίο Λύκειο Αμπελοκήπων πραγματοποίησαν κινητοποίηση διαμαρτυρόμενοι για το κρούσμα αυταρχισμού που σημειώθηκε προχτές Τρίτη στο σχολείο τους. Ετσι χτες το πρωί οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στο σχολείο τους, το οποίο ακόμα τελεί υπό κατάληψη. Στη συνέχεια, φωνάζοντας συνθήματα κατά της τρομοκρατίας, απέκλεισαν συμβολικά τη Λεωφ. Αλεξάνδρας στο ύψος της ΓΑΔΑ και η πορεία των μαθητών έφτασε στη Νομαρχία Αθηνών, όπου και παρέμειναν για λίγη ώρα.
Τα σχέδια για αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της γραπτής βαθμολογίας, με αντίστοιχη μείωση της προφορικής στο βαθμό του απολυτηρίου ενιαίου λυκείου, δημοσιοποίησε ο υπουργός Παιδείας, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προχτές το βράδυ. Χωρίς να κάνει λόγο για συγκεκριμένα ποσοστά, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι σχεδιάζεται να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στον γραπτό βαθμό έναντι του προφορικού, χωρίς αυτό να σημαίνει μηδενισμό της προφορικής βαθμολογίας. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η σχετική ρύθμιση θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου για το εξεταστικό, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή την ερχόμενη βδομάδα και θα συμπεριλαμβάνει όλες τις ρυθμίσεις που έχουν κατά καιρούς γίνει για το εξεταστικό, οι οποίες δεν έθιξαν την ουσία της «μεταρρύθμισης». Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, εξαγγέλθηκε και ανωτατοποίηση της ΣΕΛΕΤΕ με ρύθμιση που θα συμπεριληφθεί και στο νομοσχέδιο για την «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ.
Αμεση λύση των προβλημάτων της σχολικής στέγης ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Παιδείας
Τα οξυμένα προβλήματα σχολικής στέγης που αντιμετωπίζουν οι απομακρυσμένες περιοχές της χώρας και συγκεκριμένα η ορεινή περιοχή του Πηλίου, φέρνει για άλλη μια φορά στη Βουλή το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσαν στον υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του Νίκος Γκατζής και Γιάννης Πατάκης.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ αναφέρονται αναλυτικά στα προβλήματα του ορεινού Δήμου Ζαγοράς Πηλίου στην υποδομή και λειτουργία των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συνθέτουν μια απαράδεκτη κατάσταση και σημειώνουν: «Τα διδακτήρια των δημοτικών σχολείων στα χωριά Μακρυράχη και Πουρίου είναι σε άθλια κατάσταση, λόγω της πολύχρονης έλλειψης συντήρησής τους.
Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως προς τη θέρμανση. Ετσι «η στέγη του Πολυμέρειου Γυμνασίου - Λυκείου είναι "κόσκινο" και η τελευταία παρέμβαση ήταν πριν 25 χρόνια όταν κατασκευάστηκε. Υπάρχει παντελής έλλειψη χώρων άθλησης των μαθητών και στερούνται ακόμη και τη χρήση του αύλειου χώρου του σχολείου, εξαιτίας της αδιαφορίας της κυβέρνησης να ικανοποιήσει το χρόνιο αίτημα διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου.
Η επισκευή του πρώην δημοτικού σχολείου της Αγίας Παρασκευής (Ζαγοράς) δε θα ολοκληρωθεί αν δε διατεθούν, σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή, τουλάχιστον 20 εκατ.δρχ.
Με δεδομένο ότι είναι το μοναδικό ΤΕΕ στο Ανατολικό Πήλιο επιβάλλεται να υπάρξει μέριμνα για την πλήρη στελέχωσή του και τον κατάλληλο εξοπλισμό».
Και οι βουλευτές του ΚΚΕ καταλήγουν, ρωτώντας τον υπουργό τι μέτρα σκοπεύει να πάρει άμεσα για τη λύση των παραπάνω προβλημάτων.
Στις αρχές Γενάρη αναμένεται να οριστικοποιηθεί ο ακαδημαϊκός σχεδιασμός του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Αυτό προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας Π. Ευθυμίου με τη διοικούσα επιτροπή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, το Γενάρη έχει προγραμματιστεί νέα συνάντηση και μέχρι τότε αναμένεται να έχει προωθηθεί και η διαδικασία έκδοσης των δύο εκκρεμών Προεδρικών Διαταγμάτων, του ενός, που αφορά την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της διοικούσας επιτροπής και του δεύτερου, που αφορά τη σύσταση θέσεων προσωπικού για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.