Το 25ο Φεστιβάλ Ολυμπίας συνεχίζεται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας του φεστιβάλ, με μια ευρεία επιλογή ταινιών από τα διαγωνιστικά προγράμματα και με ξεχωριστά αφιερώματα μόνο online. Περισσότερες πληροφορίες για το φεστιβάλ στην ιστοσελίδα https://olympiafestival.gr/ και στην πλατφόρμα https://online.olympiafestival.gr/.
Στο πλαίσιο του προγράμματος - αφιερώματος στον σπουδαίο Ινγκμαρ Μπέργκμαν #BERGMANNITES στον κινηματογράφο «Ανδόρα», συνεχίζει και αυτή τη βδομάδα η ταινία «Η Πηγή των Παρθένων» για πρώτη φορά σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες
Σε επανέκδοση και μεταγλωττισμένο, λόγω των ημερών, βγαίνει και «Το Πολικό Εξπρές» (The Polar Express) του Ρόμπερτ Ζεμέκις.
Ο Jake Sully και η Neytiri κάνουν τα πάντα για να κρατήσουν την οικογένειά τους ενωμένη. Οταν αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σπίτι τους, ταξιδεύουν μέχρι τα πέρατα του πλανήτη Πανδώρα για να βρουν καταφύγιο στα μέρη της φυλής των Metkayina, που ζει αρμονικά με τον ωκεανό...
H Ραμπιγιέ, μια Τουρκάλα μετανάστρια στη Γερμανία, ανακαλύπτει ότι ο μεγαλύτερος γιος της, Μουράτ, έχει τεθεί υπό κράτηση στο στρατόπεδο του Γκουαντάναμο, και με τη βοήθεια ενός δικηγόρου ανθρωπίνων δικαιωμάτων ξεκινούν μια δικαστική διαμάχη για τη διεξαγωγή μιας δίκαιης δίκης, που τους οδηγεί μέχρι το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ...
Βασισμένη στην αληθινή ιστορία της Ρουμπιγιέ, μιας ιδιαίτερα αισιόδοξης και ζωντανής γυναίκας. Ο σκηνοθέτης μάς αφηγείται τον δαιδαλώδη λαβύρινθο που ακολούθησε μέχρι να καταφέρει να απελευθερωθεί το παιδί της. Χωρίς να βαραίνει περισσότερο την ιστορία, δίνοντας μια διάσταση χιούμορ μέσω του κεντρικού του χαρακτήρα, ο Ντρέσεν καταφέρνει να μας αναδείξει το πολιτικό περιεχόμενο του Γκουαντάναμο. Κι αυτή είναι και η ομορφιά της ταινίας. Να μιλάς για τα δύσκολα με χιούμορ...
Ο Μουράτ βασανίστηκε συστηματικά κατά τη διάρκεια της εξώδικης κράτησής του (5 χρόνια) και, μέχρι την προβολή της ταινίας, δεν έχει λάβει ακόμη οποιαδήποτε μορφή αποζημίωσης ή συγγνώμης για τη μεταχείρισή του.
Τη βραδιά των εκλογών του 1981, οι εορτασμοί κρατούν γερά στους δρόμους, αλλά για την Ελιζαμπέτ ο γάμος της μόλις έχει τελειώσει και τώρα πρέπει να βρει μια δουλειά για να στηρίξει τον εαυτό της και τα δύο παιδιά της, που είναι στην εφηβεία. Βρίσκει μια θέση στην αγαπημένη της βραδινή ραδιοφωνική εκπομπή όπου συναντά μια μοναχική κοπέλα...
Τρυφερή, ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία, που περιγράφει τα ήθη μιας εποχής και τη σχέση μιας μητέρας με τα παιδιά της, όπου παιδιά της στην ουσία γίνονται ακόμα κι εκείνα που βρίσκει κυριολεκτικά στον δρόμο. Η Σαρλότ Γκενσμπούργκ είναι υπέροχη στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Είναι σχεδόν «αέρινη», χαμηλόφωνη, δίνει μια μοναδική διάσταση στην ευαισθησία της γυναίκας που παλεύει να σταθεί στα πόδια της. Η ταινία δεν έχει κάποιον παραπέρα ορίζοντα, διηγείται μια απλή τρυφερή ιστορία, κι αυτό είναι αρκετό.
Στη Γαλλία του 1789, λίγο πριν την Επανάσταση, η γαστρονομία αποτελεί αυστηρά τομέα των αριστοκρατών. Οταν ο μάγειρας Μανσερόν σερβίρει ένα μη εγκεκριμένο πιάτο δικής του εμπνεύσεως σε ένα δείπνο που παραθέτει ο Δούκας του Σαμφόρ, οι επιπτώσεις είναι σκληρές και απολύεται γοργά. Ο πληγωμένος Μανσερόν αποσύρεται σε ένα περιφερειακό πανδοχείο και όταν καταφτάνει μια μυστηριώδης γυναίκα που προτείνει να γίνει μαθητευόμενή του, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία του πρώτου εστιατορίου..
Ταινία εποχής, που δεν στηρίζεται σε αληθινά γεγονότα, με υπέροχα κοστούμια, σκηνικά και ερμηνείες από τους Γκρέγκορι Γκαντεμπουά και Ιζαμπέλ Καρέ, που αναδεικνύει ότι όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτως τάξης (για εκείνη την εποχή) έχουν δικαίωμα στην απόλαυση του φαγητού ως μαγειρικής τέχνης, που μέχρι τότε ήταν προνόμιο των αριστοκρατών. Ξεχωρίζει ο (πιο προοδευτικός από τον πατέρα) γιος του μάγειρα, που θέλει να μορφωθεί και να ασπαστεί τις απόψεις της εποχής της Γαλλικής Επανάστασης. Liberte, Egalite, Fraternite σε όλα και κυρίως στα πιο απλά και ουσιώδη...
Η Μήδεια και ο Ιάσων με τα δύο παιδιά τους είναι τώρα πρόσφυγες στην Κόρινθο. Ο Ιάσων τους εγκαταλείπει για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά Κρέοντα. Μετά από αυτό, η Μήδεια διατάζεται να φύγει αμέσως, μαζί με τα παιδιά της, επί ποινή θανάτου.
Μια από τις ταινίες που παρακολουθήσαμε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στηριγμένη στην τραγωδία του Ευριπίδη, μας υπενθυμίζει τη διαχρονικότητα του μύθου. Γυρισμένη στο βουνό, με ελάχιστα σκηνικά, αφού σκηνικό είναι η ίδια η φύση, δεν τοποθετείται σε συγκεκριμένο φιλμικό χρόνο, εάν εξαιρέσει κανείς τα κοστούμια της ταινίας που μαρτυρούν το παρελθόν. Ασπρόμαυρη, με λιτή σκηνοθετική ματιά, ενώ έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει σύγχρονη, δυστυχώς δεν αποφεύγει την έντονη θεατρικότητα και τις πομπώδεις ερμηνείες. Η Αλεξάνδρα Καζάζου εντυπωσιάζει σαν Μήδεια με το παρουσιαστικό και τη δύναμη του βλέμματός της, αλλά δεν ξεφεύγει της σκηνοθετικής οδηγίας, και άλλες στιγμές είναι κινηματογραφική και άλλες σαν να ερμηνεύει στην Επίδαυρο.