ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Φλεβάρη 2006
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ AIDS
Με τη βούλα γερμανικής φαρμακοβιομηχανίας!

Διαφήμιση της φαρμακευτική εταιρίας χωρίς καμιά παιδαγωγική επεξεργασία, χαρακτήρισε το οπτικοακουστικό υλικό στέλεχος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ

Αλλη μία προκλητική κι απαράδεκτη εμπλοκή επιχειρήσεων συντελείται στο δημόσιο, κατά τα άλλα, εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας: Με τη χορηγία της φαρμακευτικής γερμανικής εταιρίας «Boehringer Ingelheim Hellas» (Μπόρινγκερ Ινγκελ Χάιν Ελλάς)μοιράστηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας εποπτικό υλικό σε CD Rom με θέμα: «Aids. Νικητής είναι η γνώση», στα Γυμνάσια, στα Λύκεια και τα Δημοτικά σχολεία της χώρας. Το CD Rom που πρόκειται να φτάσει σε 350.000 μαθητές, συνοδεύεται από επεξηγηματική επιστολή υπογεγραμμένη από το δημοσιογράφο Κωνσταντίνο Τσαρουχά, όπου καταγράφονται οι «αγαθοί» σκοποί της εταιρίας.

«Με τον τρόπο αυτό η Boehringer Ingelheim Hellas δείχνει για άλλη μία φορά ότι εκτός από το επιχειρηματικό της πρόσωπο διαθέτει κι ένα βαθιά κοινωνικό πρόσωπο. Αποδεικνύει, επίσης, την απόφασή της να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στον τομέα της πρόληψης που θα οδηγήσει στη δημιουργία υγειών σωματικά και ψυχικά πολιτών» σημειώνεται στη σχετική επιστολή του Κ. Τσαρουχά, σε μία προσπάθεια να εξωραΐσει τον εκμεταλλευτικό χαρακτήρα του κεφαλαίου. Το συγκεκριμένο υλικό έχει την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με ομόφωνες αποφάσεις του Συντονιστικού Συμβουλίου ως κατάλληλου (!) για ενημέρωση όλων των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Γεγονός που αποκαλύπτει τον αντιεκπαιδευτικό προσανατολισμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Υποτίθεται ότι αυτή η καμπάνια καλύπτει την ανάγκη ευαισθητοποίησης κι ενημέρωσης των νέων της χώρας πάνω στα κοινωνικά προβλήματα της εποχής, όπως η ουσιοεξάρτηση και το Aids.

Η Γιώτα Βαρβαρίγου, εκπαιδευτικός στο 1ο Γυμνάσιο Χαριλάου Θεσσαλονίκης και μέλος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ, που καλείται να διδάξει αυτό το υλικό στο μάθημα της Βιολογίας, επισημαίνει ότι με το CD Rom ουσιαστικά αναπαράγεται μία δημοσιογραφική έρευνα χωρίς εκπαιδευτικό χαρακτήρα με το επιστέγασμα της διαφήμισης της φαρμακευτικής εταιρίας. Η Γ. Βαρβαρίγου σχολιάζει σχετικά: «Το δημόσιο σχολείο χρειάζεται εποπτικό υλικό σε συνδυασμό με το πρόγραμμα, τα βιβλία και τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς. Αλλά όλα αυτά θα πρέπει να γίνονται με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό κι όχι με χορηγίες καπιταλιστικών επιχειρήσεων. Είναι απαράδεκτο οι εταιρίες να διαφημίζονται στους μαθητές για το "βαθιά κοινωνικό τους πρόσωπο"(!), όπως γράφεται στην επιστολή του Κωνσταντίνου Τσαρουχά και στη διαφήμιση της φαρμακευτικής εταιρίας. Για ποιο κοινωνικό πρόσωπο μιλούν οι επιχειρήσεις, όταν απολύουν εργαζόμενους για κέρδος, εκμεταλλεύονται την εργασία τους με τον πιο ωμό τρόπο αλλά και τους καταναλωτές με την ακρίβεια των προϊόντων; Καλούμε, λοιπόν, τους καθηγητές να αντισταθούν σε αυτή την εισβολή και να διαφυλάξουν την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου».


ΒΟΛΟΣ
Αγωνιστική υποδοχή στον υφυπουργό

Αγωνιστική υποδοχή ετοίμασαν φοιτητές της Πανσπουδαστικής και μαθητές του Συντονιστικού Οργάνου Μαγνησίας, στον υφυπουργό Παιδείας Γ. Καλό, που επισκέφτηκε χτες το Βόλο για να παραβρεθεί σε άλλη μια φιέστα εγκαινίων σχολείου. Η επιχείρηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και διάφορων άλλων τοπικών κυβερνητικών παρατρεχάμενων να δημιουργήσουν εντυπώσεις με το κόψιμο της κορδέλας στο Μουσικό Λύκειο Βόλου, τελικά, απέτυχε, όταν οι φοιτητές και οι μαθητές συγκεντρώθηκαν έξω από το σχολείο φωνάζοντας συνεχώς συνθήματα κατά της εφαρμοζόμενης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που μετατρέπει το λαϊκό δικαίωμα στη μόρφωση σε εμπόρευμα. Ιδιαίτερα, στο στόχαστρο των διαδηλωτών βρέθηκε η επικείμενη αντιδραστική αναθεώρηση του Συντάγματος σε βάρος της δημόσιας Παιδείας, αλλά και μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στο νομό και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, απαιτώντας να δοθούν άμεσα λύσεις.

Οσον αφορά, δε, στο Μουσικό Λύκειο, φωνάζοντας το σύνθημα «Θέλουμε σχολεία δημοκρατικά, κι όχι θερμοκήπια για μαθητές "φυτά"» κατήγγειλαν το αυταρχικό μέτρο που επιβλήθηκε από τη διεύθυνση του σχολείου στους μαθητές του, το οποίο τους υποχρεώνει να έχουν ομοιόμορφη και «ευπρεπή» ενδυμασία...


Ολα τα σφυριά βαράνε στην ιδιωτικοποίηση

Στην προσπάθειά της να πείσει για την αναγκαιότητα ιδιωτικοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης, η κυβέρνηση έχει ήδη εξασφαλίσει τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ, ενώ βρίσκει και υποστηρίγματα σε τηλεοπτικές εκπομπές, εφημερίδες, στην αρθρογραφία «ειδικών», σε λογής λογής συνέδρια και ημερίδες με καλεσμένους διακεκριμένους επιστήμονες, με πιο πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνο της εκπομπής «Ερευνα» του Π. Τσίμα.

Οταν προβάλλουν πραγματικά περιστατικά σήψης, όπως διαπλοκές και εκβιασμούς στην εξέλιξη καθηγητών, την εκλογή πρυτάνεων κλπ. (που είναι φαινόμενα συνολικής σήψης του καπιταλισμού), εκείνο που επιδιώκουν είναι να ερεθίσουν το κοινό αίσθημα, που φρίττει στο αντίκρισμα τέτοιων φαινομένων (παρ' όλο που τα συναντάει καθημερινά). Και αμέσως μετά, να καταλήξουν στο «χάπι» της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης. Πολλές φορές μάλιστα, για να πειστεί το κοινό για το αγαθό των προθέσεων της κυβέρνησης, εκτίθενται πρώτα και κύρια οι δικές της δυνάμεις (μέλη της ΝΔ και της ΟΝΝΕΔ - ΔΑΠ), που πράγματι είναι πρωτοπόρες σε εκβιασμούς - δοσοληψίες - ρουσφέτια (χέρι χέρι με το ΠΑΣΟΚ).

Ακόμα, βομβαρδιζόμαστε από εικόνες, κολεγίων και ιδρυμάτων φραντσάιζιν που λειτουργούν ήδη στην Ελλάδα, τα οποία ούτε κύρος ούτε καλό επίπεδο σπουδών έχουν. Μετά, μας πλασάρουν ένα από τα πέντε καλύτερα πανεπιστήμια της Αγγλίας, ιδιωτικό, που προσελκύει φοιτητές από διάφορες χώρες, με υψηλά δίδακτρα... και την εικόνα συμπληρώνει η εμφάνιση του Θ. Βερέμη, προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, που λέει όλο νόημα: «Το ελληνικό πανεπιστήμιο μπορεί να γίνει Γουόρικ»! Δηλαδή, το ελληνικό πανεπιστήμιο μπορεί να γίνει ιδιωτικό και έτσι θα σταματήσει να είναι «αχούρι», όπως το χαρακτήρισε ο Θ. Βερέμης! Θα ...εξυγιανθεί!

Στο όραμα ΕΕ - κυβέρνησης - ΠΑΣΟΚ, βασική αρχή λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης είναι η δοσοληψία, που ούτως ή άλλως υπάρχει στον καπιταλισμό, αλλά θα γίνει πιο έντονη με την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων. Θα είναι πια ένα σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης με ραχοκοκαλιά τη δοσοληψία, «τόσα δίνω τόσα παίρνω», με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ανάπτυξη της επιστήμης όσο και συνολικά στη διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων.

Πολλά και αποκαλυπτικά είναι τα παραδείγματα που έρχονται από τις ΗΠΑ, των οποίων το σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης θεωρείται μοντέλο για την ΕΕ. Για παράδειγμα, το Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνια, το 1998, παραχώρησε στον ελβετικό κολοσσό φαρμακοβιομηχανίας και βιοτεχνολογίας, Novartis, το δικαίωμα να ιδιοποιηθεί πάνω από το 1/3 των ανακαλύψεων του τομέα της μικροβιολογίας. Για αυτή την παραχώρηση, η εταιρία έκανε δωρεά ύψους 25 εκ. δολαρίων στο συγκεκριμένο τμήμα του πανεπιστημίου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει αφ' ενός ότι η εταιρία εξασφάλισε σε μεγάλο βαθμό την κατοχή και χρήση των νέων ανακαλύψεων στον τομέα της και βέβαια λόγο στον προσανατολισμό της έρευνας. Αφ' ετέρου ότι σε περίπτωση που μια ανακάλυψη δε συμφέρει οικονομικά την εταιρία, εκείνη μπορεί να την ...κλείσει σε ένα ντουλάπι και ούτε γάτα ούτε ζημιά!

Αυτό είναι το σύστημα που οραματίζονται ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ! Το απόλυτα ποδηγετημένο πανεπιστήμιο. Τους επιστήμονες που στο όνομα της βιωσιμότητας του ιδρύματος (και της δικής τους βέβαια...) θα είναι δεμένοι χειροπόδαρα. Και μάλιστα αυτό το μοντέλο προβάλλεται, με περισσή υποκρισία, ως πανάκεια στη σημερινή σήψη και διαπλοκή!


Ε.Χ.


Αναγκαία διευκρίνιση

Με επιστολή του προς την εφημερίδα μας, ο Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη απαντά στο δημοσίευμα (12/2/2006) με τίτλο «Αντικομμουνιστική Αγωγή στα σχολεία», που αναφερόταν στο βιβλίο Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή της Γ` Γυμνασίου και σημείωνε ότι το βιβλίο γράφτηκε «επί ΠΑΣΟΚ και εκδόθηκε από τον Εκδοτικό Οργανισμό Λιβάνη».

Ο εκδοτικός οίκος επισημαίνει ότι: «Ο Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη δεν είχε καμιά απολύτως συμμετοχή στη συγγραφή του βιβλίου. Απλώς παρέσχε, κατόπιν διαγωνισμού, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο την εκδοτική του τεχνογνωσία. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, στη σελίδα 6 του συνοδευτικού "Τετραδίου", αναφέρεται συγκεκριμένα ότι ο Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη είχε αποκλειστικά και μόνο την ευθύνη για την επιμέλεια, το σχεδιασμό του βιβλίου, την ηλεκτρονική σελιδοποίηση, την επεξεργασία εικόνας, τα φιλμ και το μοντάζ».

Τονίζει, ακόμα, ότι την αποκλειστική ευθύνη των κειμένων φέρουν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι επιστήμονες οι οποίοι συνέγραψαν και υπογράφουν το βιβλίο, καθώς και οι επιστήμονες οι οποίοι αξιολόγησαν και έκριναν το βιβλίο ως εκπρόσωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του υπουργείου Παιδείας, ενώ κάνει σαφές ότι τόσο το συγκεκριμένο βιβλίο, όσο και το συνοδευτικό Τετράδιο «εκδόθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και όχι από τις εκδόσεις μας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ