Από την πρόσφατη κινητοποίηση έξω από το ΥΠΠΟΤ |
«Καλούμε τους ανθρώπους του κινηματογραφικού χώρου και του πολιτισμού σε ένα κοινό μέτωπο πάλης για να αποκρούσει αυτό το νομοσχέδιο, να παλέψει για να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις ώστε ο δημιουργός να μπορεί να κάνει ταινίες χωρίς "μεσάζοντες" και "μεσολαβητές" της "αγοράς". Να είμαστε όλοι εκεί!» τονίζει στο κάλεσμά του το ΣΕΗ. Η προσυγκέντρωση των ηθοποιών θα γίνει στις 12 μ. έξω από το θέατρο «Τζένη Καρέζη» στην Ακαδημίας.
Θυμίζουμε ότι την περασμένη Τετάρτη πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία κατά του νομοσχεδίου έξω από το υπουργείο Πολιτισμού - Τουρισμού στην οδό Μπουμπουλίνας, με τη συμμετοχή του ΣΕΗ, της «Δημοκρατικής Ενότητας Σκηνοθετών» και του σωματείου «μικρό» για τη μικρού μήκους ταινία, ενώ παραβρέθηκε και η διοίκηση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.
Την ίδια μέρα κατατέθηκε το νομοσχέδιο στη Βουλή χωρίς να αλλάζει ο αντιδραστικός προσανατολισμός του, παρά το γεγονός ότι ακόμη και σε αυτή την παρωδία «διαβούλευσης» των ελάχιστων ημερών και μάλιστα μέσω διαδικτύου, η πλειοψηφία των σκηνοθετών που συμμετείχαν τάχθηκαν κατά του νομοσχεδίου. Το οποίο αποτελεί την «επιτομή», όχι μόνο ανάλογων νομοθετικών προσπαθειών των κυβερνήσεων του δικομματισμού, αλλά και του εμπορευματικού προσανατολισμού που επιβάλλουν τα μονοπώλια της ΕΕ στο σύνολο του πολιτισμού, έτσι ώστε αυτός να αποτελέσει ένα ακόμη πεδίο κερδοφορίας για την αύξηση της «ανταγωνιστικότητάς» τους. Οπως τόνισε το ΚΚΕ στη δημόσια κριτική του, το νομοσχέδιο «ουσιαστικά περιγράφει την κινηματογραφική βιομηχανία που θέλουν τα μονοπώλια για να συνεχιστεί η κυριαρχία τους» και στο πεδίο της ιδεολογικής χειραγώγησης.
Μ' αυτό το έργο συμμετείχε ο Γ. Κεραμίδας στην εικαστική έκθεση προς τιμή των 90χρονων του ΚΚΕ |
Γεννημένος στη Λιβαδειά, όπου ζούσε τα τελευταία χρόνια, ξεκίνησε την εικαστική του περιπέτεια το 1958, αυτοδίδακτος, ενώ αργότερα παρακολούθησε για τρία χρόνια, ελεύθερο σχέδιο. Η βιοπάλη και η δίψα για μάθηση ήταν τα ερεθίσματα που τον οδήγησαν στην Τέχνη. Ο ίδιος θεωρούσε πως «στόχος του καλλιτέχνη είναι να παίρνει τα μηνύματα της ζωής και της εποχής του και να τα μεταφέρει στα έργα του». Αυτή η αρχή διακατείχε όλη του τη δημιουργία.
Η πρώτη του ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε το 1982 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αγ. Αναργύρων, για να ακολουθήσουν οι αίθουσες: «Πλειάδες» (1984), «Γαλλικό Ινστιτούτο» (1987), «Αέναον» (1992), «Επίπεδα» (1996) κ.ά. Τα έργα χαρακτηρίζονται από ρεαλισμό, αλλά και χιούμορ. Στις ενότητες: «Δοκίμια», «Σειρές της αγωνίας», «Σύγχρονη ναΐφ τέχνη», «Οδοιπορικό» κ.ά. αποδίδει τις άμεσες προσωπικές εντυπώσεις του από το ελληνικό αγροτικό και αστικό τοπίο, υπογραμμίζοντας το δέσιμο των ανθρώπων με τη γη. Ταυτόχρονα, εκφράζει τον προβληματισμό του για τους αγώνες και το μόχθο τους. Τη δεκαετία του '90 έδωσε έργα με συμβολικές προεκτάσεις και με διάθεση κριτικής της σύγχρονης αστικής ζωής, στο πλαίσιο της ποπ αρτ.
Εργο του Αχιλλέα Χρηστίδη |
Στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας (Βίλα Καπαντζή, Βασ. Ολγας 108), φιλοξενείται έκθεση χαρακτικής της Τόνιας Νικολαΐδη. Παρουσιάζονται περίπου 75 έργα, από τα φοιτητικά χρόνια στην ΑΣΚΤ (1946-1952) - στο εργαστήριο χαρακτικής του Γιάννη Κεφαλληνού - έως την πρόσφατη δημιουργία της, τα ψηφιακά τυπώματα του 2010. Από τα τέλη της δεκαετίας του '70, η χαράκτρια χαράζει και τυπώνει τα έργα της συνδυάζοντας τη λινολαιογραφία, το ανάγλυφο, τη μεταξοτυπία, καθώς και τη φωτογραφία, όπου όμως πάντα σημαντικό ρόλο παίζει το χρώμα και η επιφάνεια. Εικόνες της θάλασσας, αμμουδιές, φλεγόμενα ξύλα, χάρτινα καράβια και πουλιά στοιχειοθετούν τη θεματολογία της. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ο άνθρωπος σε δύο μόνο σειρές της, όμως η παρουσία του, η αύρα του, υπάρχει σχεδόν παντού.
Εργα που δημιούργησε ο Δημήτρης Κούκος τα τελευταία χρόνια, αλλά και αντιπροσωπευτικές δημιουργίες από την 40χρονη εικαστική του διαδρομή, φιλοξενούνται στην αίθουσα τέχνης «Ατριον» (Τσιμισκή 94) και στην CASA BIANCA (Β. Ολγας 180 και Θεμιστοκλή Σοφούλη), αντίστοιχα.
Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Αχιλλέα Χρηστίδη φιλοξενείται στην «Tsatsis projects/artforum», (Μητροπόλεως 12, Θεσσαλονίκη).
Ανθρωπολογικό υλικό από το πρωτοελλαδικό νεκροταφείο στο Τσέπι Μαραθώνα και προϊστορικές θέσεις της ηπειρωτικής Ελλάδας (π.χ. Βολιμίδια Μεσσηνίας) επαναπατρίστηκαν από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Βιέννης, μέσα σε 36 κιβώτια.
Το υλικό είχε εξαχθεί νόμιμα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 στη Βιέννη από τον καθηγητή Breitinger, ο οποίος υπήρξε στενός συνεργάτης του σημαντικού Ελληνα αρχαιολόγου και ανασκαφέα του Τσεπίου, Σπ. Μαρινάτου. Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού - Τουρισμού «αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό σύνολο, η μελέτη του οποίου θα προσθέσει στις γνώσεις μας για τη διατροφή, την παλαιοπαθολογία και την κοινωνία της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού». Το υπουργείο ευχαριστεί επίσης τη διεύθυνση του αυστριακού μουσείου.
Ογδόντα τέσσερις συνθέτες από 28 χώρες συμμετείχαν στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Σύνθεσης για ορχήστρα εγχόρδων «Sofia 2010 International Composition Competition» όπου ο 23χρονος φοιτητής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ, Γιάννης Αγγελάκης, κέρδισε το δεύτερο βραβείο, για το έργο του «Quaint Tale of a flower». Τον περασμένο Αύγουστο είχε αποσπάσει ένα ακόμα βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό «1st International Antonin Dvorak Composition Competition» της Πράγας.
Ακροάσεις διοργανώνει η Λυρική Σκηνή, για τη σύσταση ορχήστρας δωματίου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της Παιδικής Σκηνής, Πειραματικής Σκηνής και Οπερας Δωματίου Αθηνών, για την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο, από 3/12/10 έως 28/5/11. Οι ακροάσεις γίνονται για Βιολιά, Βιόλες, Βιολοντσέλα, Κοντραμπάσο, Φλάουτο (με υποχρέωση πίκολο), Ομποε, (με υποχρέωση αγγλικό κόρνο) Κλαρινέτο (με υποχρέωση μπάσο κλαρινέτο), Κόρνο, Κρουστά, από τις 25/11, στην αίθουσα δοκιμών της Ορχήστρας (Αρχιμήδους 16, 177-78, Καλλιθέα). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Πρωτόκολλο της ΕΛΣ (Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου 3ος όροφος, 210 3711330), από 12- 23/11.