«Μας λένε ότι το θέατρο παίρνει μέτρα προστασίας. Ναι, παίρνει μέτρα προστασίας σύμφωνα με τα πρωτόκολλα που διαμορφώνει η κυβέρνηση. Πρωτόκολλα "ΛΑΣΤΙΧΟ"» σημειώνουν οι εργαζόμενοι στη Λυρική, οι οποίοι θέτουν και συγκεκριμένες ερωτήσεις. «Γιατί δεν συνεχίζονται τα δωρεάν τεστ για όλους τους εργαζόμενους, ώστε να προλάβουμε τη διασπορά, αφού γνωρίζουμε ότι μεταδίδουν τον κορονοϊό και οι εμβολιασμένοι και οι νοσήσαντες; Γιατί δεν εισακούγονται οι εκκλήσεις μας για υποχρεωτικό rapid test πριν μπουν στο χώρο εργασίας όλοι οι εμπλεκόμενοι σε μια ζωντανή παράσταση όπου αναγκαζόμαστε να βγάλουμε τις μάσκες; Ρητορικές ερωτήσεις για ένα κράτος που κοιτάει μόνο πώς θα λειτουργήσει η οικονομία υπέρ των λίγων και μας "κουνάει το δάχτυλο" χωρίς να λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας μας».
Το Σωματείο ζητά: «Να αλλάξουν τα πρωτόκολλα για να διασφαλιστεί η υγεία μας. Μαζικά, επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε όλους με ευθύνη του κράτους και της διοίκησης. Επιπλέον rapid test πριν από την είσοδο στο χώρο εργασίας για κάθε παράσταση. Εκτακτη κρατική επιχορήγηση για να εξασφαλιστεί η αμοιβή όλων των συνεργατών της Λυρικής που για λόγους κορονοϊού αδυνατούν να συμμετάσχουν σε παράσταση. Εξασφάλιση αποζημίωσης για παραγωγές που πιθανόν να ακυρωθούν λόγω της πανδημίας».
Πρωταγωνίστρια στη Λυρική για πάνω από 20ετία (1988 - 2009) μεσουράνησε σε δεκάδες ρόλους του ρεπερτορίου της (γαλλικού, ιταλικού και γερμανικού, στην όπερα και την οπερέτα) αφήνοντας το «χρυσό» της πάτημα επί γης, αλλά και επί της μνήμης και της καρδιάς μας. Ερμήνευσε τις: Τσερλίνα («Ντον Τζοβάνι»), Βιολέττα («Τραβιάτα»), Νορίνα («Ελιξίριο του έρωτα»), Τζίλντα («Ριγολέττος»), Παμίνα («Μαγικός Αυλός»), Ροζίνα («Κουρέας της Σεβίλλης»), αλλά και τις ηρωίδες από τα έργα: «Τροβατόρε», «Σιμόνε Μποκανέγκρα», «Φάλσταφ», «Κουρσάρος», «Νόρμα», «Θαΐς», «Μποέμ» (Μουζέτα), «Κάρμεν» (Μικαέλα), «Παλιάτσι» κ.ά.
Εκτός της όπερας, η Αράπη διακρίθηκε και στο συμφωνικό ρεπερτόριο τραγουδώντας μεταξύ άλλων: «Μίσα Σολέμνις» και Ενάτη (Μπετόβεν), «Μεσσία» (Χέντελ), «Στάμπατ Μάτερ» (Ροσίνι), «Ρέκβιεμ» (Χάιδν, Φορέ και Βέρντι), «Κάρμινα Μπουράνα» (Ορφ), Συμφωνίες αρ. 2 και 14 (Μάλερ και Σοστακόβιτς αντίστοιχα) κ.ά., συμπράττοντας με όλες τις ελληνικές ορχήστρες, αλλά και ξένες (Φιλαρμονική Δρέσδης, Συμφωνική Ορχήστρα Πράγας, Ορχήστρα της Οπερας της Σόφιας κ.ά.). Την διηύθυναν επανειλημμένα μεταξύ άλλων οι μαέστροι Γκάτο, Καβαλάρο, Κάσπτσικ, Σάβιτς, Ολμι, Κολάσης, Κ. Καρύδης, Καρυτινός, Φιδετζής και Βουδούρης, ενώ συνέπραξε με όλους σχεδόν τους Ελληνες τραγουδιστές, όπως τους Γ. Παππά, Βουτσίνο, Καβράκο, Τζ. Μοδινό, Πασχάλη, Χριστογιαννόπουλο, Γιολάντα ντι Τάσσο και πολλούς ξένους. Καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο και στα «Ολύμπια» καθώς και σε Ιταλία, Γαλλία, Πολωνία, Λουξεμβούργο κ.α.
Εδωσε πάμπολλα ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό κάνοντας ηχογραφήσεις για την ελληνική και ξένες ραδιοφωνίες, με ελληνικό, γαλλικό και γερμανικό λιντ, δίνοντας πολλές πρώτες εκτελέσεις ελληνικών τραγουδιών.
Στη σταδιοδρομία της δίδαξε σε αρκετά ωδεία, μεταξύ άλλων στο «Σύγχρονο», στους «Μουσικούς Ορίζοντες», Κλασικής και Σύγχρονης Μουσικής, βγάζοντας λαμπρούς μαθητές, όπως τις Μαριλένα Στριφτόμπολα, Παυλίνα Χαμάντε, Δήμητρα Τσιάπου και την κόρη της, Λυδία Ζερβάνου, τον Γιώργο Παπαδημητρίου κ.ά.
Η σημαντικότερη προσφορά της όμως στην ιστορία είναι η παγκόσμια πρώτη εγγραφή σε δίσκους ελληνικών οπερών, υπό τη διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή, του οποίου το όνειρο ενστερνίστηκε και έδωσε ερμηνείες αναφοράς. Ηχογράφησε λοιπόν τις όπερες των: Καρρέρ («Κυρά - Φροσύνη», «Δέσπω ηρωίς του Σουλίου», «Μαραθών - Σαλαμίς»), Σαμάρα («Η Ξανθούλα και η Δεσποινίς του Μπελ-Ιλ»), Μητρόπουλου («Αδερφή Βεατρίκη»), και άλλα έργα των Μάντζαρου, Ριάδη, Λιάλιου, Θεοδωράκη, Κούκου, Μικρούτσικου κ.λπ.
Εχει τιμηθεί με διάφορα βραβεία για την προσφορά της στην όπερα και τη νεοελληνική έντεχνη μουσική.
Η Αράπη ήταν ένας γλυκύτατος άνθρωπος, δίκαιος και ενθαρρυντικός, σεμνός, αλλά και το «βαρύ πυροβολικό» του θεάτρου μας ταυτόχρονα, που δεν δίσταζε να σε αγκαλιάσει με το γλυκό της λόγο και να νιώσεις ότι είναι δίπλα σου. Συγκινημένη θυμάμαι, στην συναυλία που έδωσα στο «Σπίτι του Λαού» για τα 100χρονα του ΚΚΕ (2018) τραγούδαγε την Διεθνή και μου ζήτησε συγγνώμη που δεν θυμόταν όλες τις στροφές από μνήμης. Το μητρικό της χάδι κάθε φορά στο μάγουλό μου, έλεγε «προχώρα Χρηστάκη». Αχ... δυσκολεύομαι να την αποχαιρετήσω...
Ο ηγέτης της Αντίστασης, ο πρωτοκαπετάνιος του θρυλικού ΕΛΑΣ που ελευθέρωσε τη χώρα από τους ναζί, ο φόβος και ο τρόμος των ντόπιων συνεργατών του χιτλερισμού, «γύρισε». Ισως γιατί ποτέ δεν έφυγε, αφού ο «μύθος» του μένει ζωντανός από γενιά σε γενιά.
Ο Αρης, το «ΠΑΙΔΙ της Λιάκουρας, σπαθί του Γερανοβουνιού κι αητός της Γκιώνας», αυτός που δεν «ήξερε μαθές από χαρτιά και μπερδεμένα λόγια», αυτός που «με το σπαθί του γύρναγε του κόσμου τις σελίδες και διάβαζε ολόισια την καρδιά χωρίς πολλά τερτίπια μ' ένα ΝΑΙ, μ' ένα ΟΧΙ», χρόνια φυλαγμένος στις καρδιές μας, στη σκέψη και στις συζητήσεις μας, «έρχεται» με ένα φανάρι αναμμένο, καλεσμένος μιας ανάγκης. Της ανάγκης του «θέλω», της ανάγκης του «μπορώ», της ανάγκης του «εμείς».
Την παράσταση για έναν ρόλο έχει σκηνοθετήσει ο Βασίλης Μπισμπίκης. Στον ρόλο του Αρη ο Τάσος Σωτηράκης.
Συγγραφέας: Σοφία Αδαμίδου
Μέρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
Ωρα έναρξης: 18.00
Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr.
Στο πόντιουμ του Μεγάρου των Φίλων της Μουσικής της Βιέννης θα σταθεί για τρίτη φορά ο Αργεντινός πιανίστας και αρχιμουσικός Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ. Υπό τη διεύθυνσή του, η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης θα ερμηνεύσει γνωστά και αγαπημένα έργα μεγάλων συνθετών όπως των Στράους, Χέλμσμπεργκ και Ζίχρερ.
Στην απρόβλεπτη και προκλητική stand up comedy παράσταση θα υπάρχει - όπως πάντα - κοινωνική και πολιτική σάτιρα, εγγυημένο κέφι, τρελή διάθεση και ανατρεπτικό χιούμορ, χωρίς επίσης να λείπουν οι αυτοσαρκασμοί και οι εύστοχοι σχολιασμοί για όλους και για όλα.
Πληροφορίες και κρατήσεις: Τηλ.: 2103636144 - 2103625520, Δευτέρα με Σάββατο 11.00 - 13.00 & 17.00 - 22.00 - www.theatrotzenikarezi.gr
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 14 ευρώ, 12 ευρώ μειωμένο (ΑμεΑ / άνεργοι, φοιτητές).
Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου
© 2021 Nikos Psathoyiannakis S |
Πιο συγκεκριμένα, το κοινό της Πάτρας και των ευρύτερων περιοχών μπορεί να απολαύσει τον «Καρυοθραύστη» στις 29 και 30 Δεκέμβρη και στις 1, 2, 5, 6, 8 και 9 Γενάρη.
Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στο αυτοκρατορικό θέατρο «Μαριίνσκι» της Αγίας Πετρούπολης στις 18/12/1892, σε χορογραφία του Λεφ Ιβάνοφ, λιμπρέτο του Μαριούς Πετιπά και μουσική του Πιότρ Ιλιτς Τσαϊκόφσκι. Η υπόθεση του μπαλέτου βασίζεται στο διήγημα του Ε. Τ. Α. Χόφμαν «Ο καρυοθραύστης και ο βασιλιάς των ποντικιών», το οποίο διασκεύασε ο Γάλλος συγγραφέας Αλέξανδρος Δουμάς.
Παραμονή Χριστουγέννων. Η μικρή Κλάρα παίρνει δώρο από τον νονό της Ντροσελμάγιερ, τον τρομερό εφευρέτη, ένα μικρό, ξύλινο στρατιωτάκι που χρησιμεύει ως καρυοθραύστης. Τη νύχτα, όταν όλοι κοιμούνται, η Κλάρα πηγαίνει στο χριστουγεννιάτικο δέντρο για να κοιμίσει το αγαπημένο της στρατιωτάκι. Το ρολόι χτυπά μεσάνυχτα και η Κλάρα βρίσκεται σε έναν μυστηριώδη, φανταστικό κόσμο...
Συντελεστές: Λιμπρέτο - χορογραφία: Γιάννης Αντωνίου. Βοηθός χορογράφου: Ολγα Θάνου.
Χορεύουν: Εμμανουέλα Αλεξανδρινάκη, Αγγελική Αναργύρου, Μαρία Καμπανού, Ανναθαλία Καράμπελα, Χριστιάνα Κατσιμπράκη, Μαρία Κίκινα, Ιωάννα Λουπέτη, Νόνη Μπούφη, Errik Nour, Αγγελική Πετράκη, Αλεξία Τσουρεκά, Αννα Φυτιλά, Ορφέας Χατζησπύρου.