ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Ιούνη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Blow-Up...

«Blow-Up»
«Blow-Up»
Κινηματογραφική βδομάδα με λίγες νέες διανομές στις αίθουσες και πολλές προβολές.

Ξεχωρίζουμε τις βραδιές προβολών στο Μουσείο ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης στο Περιστέρι (Εθνικής Αντιστάσεως 33), με ελεύθερη είσοδο, οι οποίες περιλαμβάνουν: Σήμερα Πέμπτη 30 Ιούνη προβολή του ντοκιμαντέρ «Οι Παρτιζάνοι των Αθηνών», την Πέμπτη 7 Ιούλη προβολή του ντοκιμαντέρ «Καινούριος Ουρανός: Οι γυναίκες στον Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδας» και την Πέμπτη 14 Ιούλη προβολή του «Ludlow, οι Ελληνες στους Πολέμους του Ανθρακα». Ολες οι προβολές ξεκινούν στις 20.30. Οι εκδηλώσεις είναι αφιερωμένες στα 15 χρόνια λειτουργίας του Μουσείου, ενώ τις μέρες των προβολών θα λειτουργεί έκθεση βιβλίου. Σημειωτέον, από σήμερα έως και τις 14 Ιούλη θα υπάρχει δυνατότητα ξεναγήσεων στα εκθέματα του Μουσείου (κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 2105730026).

Ακόμα, ο Δημοτικός Κινητός Κινηματογράφος Πάτρας, σε συνεργασία με το Νεανικό Πλάνο και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για νέους και παιδιά, συνεχίζει και αυτήν τη βδομάδα τις προβολές, με την ταινία «Οσκαρ και Λίλι» του Αρας Ριαχί την Κυριακή 3/7, στο Νότιο Πάρκο - Ιχθυόσκαλα στις 21.30.

***

Το «Ουπς 2! Ο Νώε Ξαναέφυγε» (Ooops! The Adventure Continues) των Τόμπι Γκένκελ και Σον ΜακΚόρμακ πιάνει το νήμα από εκεί που το άφησε η πρώτη ταινία της σειράς και μας μεταφέρει στη ζωή στην κιβωτό μετά τον κατακλυσμό, όταν πλέον οι προμήθειες τελειώνουν σιγά σιγά και ο πόλεμος μεταξύ χορτοφάγων και σαρκοφάγων ζωών αρχίζει να εντείνεται... Θα καταφέρουν τα ζωάκια να συμφιλιωθούν και να βρουν μια στεριά; Τι ρόλο θα παίξουν οι γλυκύτατοι φρουφρούληδες στη διαμάχη; Τρυφερή ταινία, με ωραία μηνύματα για τους πολύ μικρούς σινεφίλ που είναι φαν της σειράς, και φυσικά μεταγλωττισμένη.

Το «Blow-Up» (1966) του Μικελάντζελο Αντονιόνι δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού ανήκει στον κλασικό κινηματογράφο και παίζεται συχνά στα θερινά σινεμά. Ο φωτογράφος μόδας Τόμας, που ζει μια ηδονιστική και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο νόημα ζωή, φωτογραφίζει κρυφά δύο εραστές σε ένα λονδρέζικο πάρκο. Η γυναίκα, η Τζέιν, τον καταδιώκει και απαιτεί το φιλμ, μα εκείνος της δίνει ένα άλλο. Πολλαπλά ζουμ στο ασπρόμαυρο φιλμ αποκαλύπτουν ότι η Τζέιν κοιτάζει ανήσυχη ένα τρίτο άτομο που παραμονεύει στα δέντρα με ένα πιστόλι, όταν λίγο αργότερα αποκαλύπτεται ένα πτώμα... Στηριγμένος σε διήγημα του Χούλιο Κορτάζαρ και σε σενάριο του σπουδαίου Τονίνο Γκουέρα, μόνιμου σχεδόν συνεργάτη του σκηνοθέτη, ο Αντονιόνι φτιάχνει μια δοκιμιακού χαρακτήρα ταινία σχετικά με τη φωτογραφία και τη σχέση της με την πραγματικότητα και την παραίσθηση. «Blow-Up» σημαίνει μεγέθυνση της εικόνας, και εδώ ακριβώς στηρίζεται και η αλληγορία της ταινίας: Πώς η μεγέθυνση και η παρατήρηση της πραγματικότητας μας ωθεί να δούμε καθαρότερα όσα δεν βλέπουμε με μια πρώτη ματιά. Παράλληλα ασκεί κριτική στην ψευδαίσθηση που μας δίνει η φωτογραφία των media, εκείνη που φτιάχνει ιδεατά κοινωνικά πρότυπα που δεν αφορούν τις ανάγκες του καθημερινού ανθρώπου και τον απομακρύνει από την αλήθεια. Αποτυπώνει την ατμόσφαιρα του Λονδίνου τη δεκαετία του '60 και τα ήθη της εποχής, και πλαισιώνεται από τον σπουδαίο φωτογράφο Κάρλο ντι Πάλμα και τη μουσική του μοναδικού Χέρμπι Χάνκοκ.

Η «Χαμένη Κόρη» (The Lost Daughter) της Μάγκι Τζίλενχαλ στηρίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Ελενα Φεράντε και αποτελεί την πρώτη σκηνοθετική δουλειά της Τζίλενχαλ. Γυρισμένη στις Σπέτσες με ένα αξιόλογο πρωταγωνιστικό καστ (Ολίβια Κόλμαν, Τζέσι Μπάκλεϊ, Πίτερ Σάρσγκαρντ, Ντακότα Τζόνσον, Εντ Χάρις), μας σκιαγραφεί πλευρές της γυναικείας φύσης και της μητρότητας μέσα από την Λήδα, που αποφασίζει να κάνει ένα μοναχικό ταξίδι διακοπών στην Ελλάδα. Στο ταξίδι της θα «συναντηθεί» με μια οικογένεια και παρατηρώντας τις γυναίκες που την αποτελούν, και ιδιαίτερα μια νέα μητέρα με την κόρη της, αναστοχάζεται τη δική της ζωή, τη σχέση της με τις κόρες της και τις επιλογές που έκανε. Αν και η θεματολογία της ταινίας προσφερόταν για μεγαλύτερη εμβάθυνση στον ρόλο της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία, η Τζίλενχαλ μένει στα προφανή και επιφανειακά. Πραγματεύεται την «απελευθέρωση» της γυναίκας μεν, αλλά μέσα από τα «δικαιωματικά» πρότυπα, και δεν καταφέρνει να δώσει ένα ουσιαστικότερο στίγμα. Παίζει μεταξύ αναπόλησης και μεταμέλειας... Βεβαίως η επιλογή της Ολίβια Κόλμαν στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι όλη η ταινία κυριολεκτικά... Μετά τον περσινό συγκλονιστικό «Πατέρα», η ερμηνεία της ανεβαίνει σκαλιά.

Τα «Τρία Πατώματα» (Tre Piani) του Νάνι Μορέτι, με βάση το μυθιστόρημα του Ισραηλινού Eshkol Nevo (Three Floors Up), είναι μια ταινία για τρεις οικογένειες που ζουν στο ίδιο κτίριο σε μία πολυτελή γειτονιά της Ρώμης. Μέσα σε μία δεκαετία, η ζωή αναγκάζει τους πρωταγωνιστές να έρθουν αντιμέτωποι με συγκρούσεις που επηρεάζουν τις σχέσεις μεταξύ αδελφών, γονιών, παιδιών και συζύγων. Ο Μορέτι, καταξιωμένος και σπουδαίος δημιουργός, αυτήν τη φορά ανοίγει τόσα ζητήματα και απλώνεται τόσο πολύ που ουσιαστικά δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει κανένα. Προσπαθεί να αναλύσει ολόκληρη τη δομή των οικογενειακών σχέσεων και μέχρι ένα σημείο τα καταφέρνει, δίνοντας ως λύση στα πάντα την αγάπη... Αποτελεί άραγε η αγάπη τη «λύση» σε αυτά τα τόσο σύνθετα κοινωνικά ζητήματα;


Π. Α.

Οι «Θεσμοφοριάζουσες» σε καλοκαιρινή περιοδεία

Οι «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, παρουσιάζονται σε μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Ενα από τα τρία έργα γυναικών του ποιητή, μαζί με τις «Εκκλησιάζουσες» και τη «Λυσιστράτη», είναι η προσπάθειά του να παρωδήσει τον Ευριπίδη, με βάση τη συμπεριφορά των Αθηναίων γυναικών στη διάρκεια μιας μεγάλης μυστικιστικής γιορτής αποκλειστικά γυναικείας, τα Θεσμοφόρια.

Διανομή:

Μνησίλοχος: Γιάννης Μπέζος. Ευριπίδης: Βλαδίμηρος Κυριακίδης. Κρίτυλλα: Φωτεινή Μπαξεβάνη. Αγάθωνας/Τοξότης: Λαέρτης Μαλκότσης. Χορός: Νίκη Σερέτη. Χορός: Γιάννα Παπαγεωργίου. Κλεισθένης: Παναγιώτης Κατσώλης. Χορός: Αρετή Πασχάλη. Χορός: Λήδα Καπνά. Υπηρέτης: Αλέξης Βιδαλάκης. Πρύτανης: Σταύρος Μαρκάλας. Χορός: Ντένια Στασινοπούλου. Χορός: Κωνσταντίνα Νταντάμη. Χορός: Αγγελική Γρηγοροπούλου. Χορός: Eλένη Ζαχοπούλου. Χορός: Μανταλένα Καραβάτου.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Μύρης (Κ. Γεωργουσόπουλος). Σκηνοθεσία: Γιάννης Μπέζος. Πρωτότυπη μουσική - σύνθεση: Φοίβος Δεληβοριάς. Ενορχήστρωση: Σταμάτης Σταματάκης. Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς. Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα. Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου. Φωτισμοί: Χρήστος Τσιόγκας. Διαφήμιση - Social Media: Renegade Media/ Βασίλης Ζαρκαδούλας. Βοηθός σκηνοθέτη: Σταύρος Μαρκάλας. Μουσική διδασκαλία: Νεφέλη Φασούλη.

Το πρόγραμμα της περιοδείας:

30/6, 1/7: Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου, 3-4/7: Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής», 6-7/7: Κηποθέατρο «Ν. Καζαντζάκης» - Ηράκλειο, 9/7: Θέατρο Ανατολικής Τάφρου - Χανιά, 11/7: Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» - Βύρωνας, 12/7: Ανοιχτό Θέατρο Ν. Ιωνίας Βόλου, 13/7: Δημοτικό Κηποθέατρο Αλκαζάρ - Λάρισα, 14/7: Θέατρο Αλσους «Μελίνα Μερκούρη» - Βέροια, 15/7: Αμφιθέατρο Σίβηρης - Κασσάνδρα, Θεσσαλονίκη, 16/7: Αμφιθέατρο Νέων Μουδανιών - Μουδανιά, Θεσσαλονίκη, 17/7: Αρχαίο Θέατρο Δίου, Πιερία, 18/7: Θέατρο Γαβαλιώτισσας - Εδεσσα, 19/7: Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών, 20/7: Θέατρο Λόφου - Κιλκίς, 21/7: Δημοτικό Θέατρο Κομοτηνής, 23/7: Θέατρο Αλτιναλμάζη - Αλεξανδρούπολη, 25-26-27/7: Θέατρο Δάσους - Θεσσαλονίκη, 28/7: Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Κοζάνης, 29/7: Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ - Φρόντζου - Γιάννενα, 30/7: Ανοικτό Θέατρο Δήμου Λευκάδας, 31/7: Θερινό Δημοτικό Θέατρο Δήμου Πατρέων.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
Διαμαρτυρία προς τη Λυρική για τους όρους σύμβασης και τις αμοιβές των μουσικών

Επιστολή προς τη διοίκηση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής απέστειλε ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος (ΠΜΣ), ζητώντας να σταματήσει ο «καταχρηστικός τρόπος πρόσληψης ως αυτοαπασχολούμενων των εργαζόμενων μουσικών σε παραγωγές της» και διεκδικώντας «αμοιβές αντίστοιχες με τις σπουδές και τις αυξημένες ικανότητες που απαιτούνται από τους μουσικούς που εργάζονται σε αυτές τις παραγωγές».

Στην επιστολή του ο ΠΜΣ φέρνει το παράδειγμα της δράσης «Η Οπερα διαδραστικά στα σχολεία», στην οποία όπως λέει οι περισσότεροι εργαζόμενοι θα προσληφθούν με Σύμβαση Εργασίας, ωστόσο για τους μουσικούς του Συνόλου, τους μονωδούς και τον μαέστρο «προβλέπεται Σύμβαση Εργου, με αμοιβή δε για την εργασία στις μέρες των παραστάσεων, αλλά όχι για τις μέρες των προβών».

«Θεωρούμε καταρχάς απαράδεκτη τη διαφορετική αρχή αντιμετώπισης των συντελεστών μιας παράστασης από το μοναδικό λυρικό θέατρο της χώρας», σημειώνει στην επιστολή του ο ΠΜΣ και συνεχίζει: «Οι μουσικοί εκτελεστές και οι πρωταγωνιστές δεν είναι συνεργάτες του θεάτρου, αλλά εργαζόμενοι σε αυτό. Κατ' επέκταση, μια σειρά δικαιωμάτων που προκύπτουν από την εργατική νομοθεσία δεν είναι δική τους υποχρέωση αλλά του θεάτρου».

«Βρισκόμαστε για μία ακόμα φορά απέναντι σε αυτήν την απαράδεκτη πρακτική της διοίκησης της ΕΛΣ, καλλιτεχνικής και διαχειριστικής, παρότι έχουν υπάρξει επανειλημμένως διαμαρτυρίες τόσο του Συλλόγου μας όσο και μεμονωμένων μουσικών σε διάφορες παραστάσεις. Η διοίκηση της ΕΛΣ προσπαθεί συστηματικά να προωθήσει την αυτοαπασχόληση για τους μουσικούς που εργάζονται στις παραγωγές της, καταργώντας εργασιακά δικαιώματα», σημειώνει ο ΠΜΣ και προσθέτει ότι «επιπλέον, αρνείστε πεισματικά να απαντήσετε στην πρόταση που σας έχουμε στείλει για τους όρους αμοιβής και εργασίας των μουσικών στις παραγωγές της ΕΛΣ».

«Για όλα τα παραπάνω ζητάμε άμεση συνάντηση, ώστε να δοθούν απαντήσεις στα αιτήματά μας», καταλήγει ο ΠΜΣ, ενώ προειδοποιεί για κινητοποιήσεις σε περίπτωση άρνησης της διοίκησης της ΕΛΣ.

ΚΑΒΑΛΑ
Σήμερα η παράσταση «Trio Lumpen - Η Φράουλα»

Με πρωτοβουλία των Σωματείων εργαζομένων στα Πετρέλαια και τα Λιπάσματα Καβάλας, όπως και των Σωματείων Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Επισιτισμού, Οικοδόμων, Συνταξιούχων ΙΚΑ και Δημοσίου Καβάλας, παρουσιάζεται σήμερα στο Φρούριο Καβάλας το θεατρικό «Trio Lumpen - Η Φράουλα».

Ωρα έναρξης: 9 π.μ. Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6983269743 και 6978199372



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ