ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 31 Μάρτη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να στηριχθεί η «Ορχήστρα των Χρωμάτων»

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού

Επίκαιρη Ερώτηση περί της «Ορχήστρας των Χρωμάτων» κατέθεσε στις 28/3 η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου προς τον υπουργό Πολιτισμού - Τουρισμού, τονίζοντας:

«Η "Ορχήστρα των Χρωμάτων", μια από τις σημαντικότερες ορχήστρες της χώρας, που φέρει τη σφραγίδα του δημιουργού της, Μάνου Χατζιδάκι, μετά από μια πορεία χρόνιας εγκατάλειψης και απαξίωσης από τις εναλλασσόμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, οδηγείται σε αδιέξοδο με ορατό τον κίνδυνο κατάργησής της.

Συγκεκριμένα, η κρατικά επιχορηγούμενη αυτή συμφωνική ορχήστρα λειτουργεί για χρόνια με ελλείμματα - που δεν της επιτρέπουν να καταβάλλει έγκαιρα ούτε τη μισθοδοσία των μουσικών της, με αποτέλεσμα να πληρώνονται με καθυστέρηση 7-12 μηνών - και με πολλαπλά δυσεπίλυτα προβλήματα, όπως καλλιτεχνικού διευθυντή, στέγης, αυξανόμενου χρέους κλπ., ενώ φέτος - σύμφωνα με πληροφορίες μας - το ΥΠΠΟΤ δεν έχει ακόμη καταθέσει ούτε την προβλεπόμενη ελλειμματική επιχορήγησή της. Παράλληλα, στους μουσικούς κύκλους διαδίδεται ως "έγκυρη" η είδηση ότι επίκειται η συγχώνευσή της με τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ, γεγονός που θα σημάνει τον τερματισμό της εικοσάχρονης πορείας της και την αφαίρεση από την πολιτιστική ζωή του τόπου μας ενός πολύτιμου κομματιού της. Την ίδια στιγμή η κρίση και το δημοσιονομικό χρέος δεν εμποδίζουν το ΥΠΠΟΤ να χρηματοδοτεί αδρά διάφορα αποχαυνωτικά για το λαό θεάματα τύπου Γιουροβίζιον, καθώς και πολιτιστικά ιδρύματα μονοπωλιακών ομίλων, όπως το Μέγαρο Μουσικής. Το τελευταίο μάλιστα χρηματοδοτείται διπλά και τριπλά από τον κρατικό κορβανά, καθώς απαιτεί πανάκριβα ενοίκια για να διαθέσει τις αίθουσές του στις άστεγες κρατικές και επιχορηγούμενες ορχήστρες, όπως αυτή των Χρωμάτων.

Ερωτάται ο κ. υπουργός αν προτίθεται - σε αντίθεση με τα όσα φημολογούνται περί "συγχώνευσης" και "κατάργησης" της "Ορχήστρας των Χρωμάτων" - να πάρει μέτρα για:

  • Απρόσκοπτη λειτουργία και τη διαφύλαξη του υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου της, με την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και την έγκαιρη καταβολή της, ώστε το μόνιμο και έκτακτο προσωπικό της να αμείβεται χωρίς καθυστερήσεις.
  • Παραχώρηση κατάλληλου χώρου για τις ανάγκες προβών και συναυλιών.
  • Τοποθέτηση καλλιτεχνικού διευθυντή».
Δραματικές μορφές στη σκηνή

«Καμίλ Κλωντέλ: το κύμα της τρέλας»
«Καμίλ Κλωντέλ: το κύμα της τρέλας»
Ο πολιτιστικός οργανισμός «Αιών» παρουσιάζει, μέχρι 13 Απρίλη, στο θέατρο «Μεταξουργείο» την παράσταση «Καμίλ Κλωντέλ: το κύμα της τρέλας», βασισμένη στην αλληλογραφία της γλύπτριας με τον μεγάλο της έρωτα, τον Αύγουστο Ροντέν, και με τον αδελφό της, διπλωμάτη και συγγραφέα Πωλ Κλωντέλ. Σκηνοθεσία - δραματουργική επεξεργασία Στέλιου Κρασανάκη, μετάφραση Ρούλας Τσιτούρη. Καμίλ, η Λυδία Φωτοπούλου. Σκηνικά - κουστούμια Ντόρα Λελούδα. Βίντεο Χρήστου Δήμα. Ηχοι Σπύρου Αραβοσιτά. Κίνηση Αμάλιας Μπέννετ. Φωτισμοί Γιάννη Δρακουλαράκoυ. Η παράσταση παρακολουθεί τη διαδρομή της Καμίλ Κλωντέλ από τη νιότη έως τον εγκλεισμό της για 30 χρόνια σε άσυλο και το θάνατό της (1943), ακολουθώντας τις μορφές και φόρμες που εκείνη πρώτη επινόησε. Το κείμενο ιχνηλατεί τη συντριβή μιας δημιουργού με θριαμβευτική δύναμη, σε μια εποχή έντονα συντηρητική, με κοινωνικές ανακατατάξεις και ανδροκρατούμενες αντιλήψεις.

  • Ο θίασος «Οψεις» ανέβασε την παράσταση «Σύλβια και Τεντ», σε κείμενο - σκηνοθεσία Ασπας Τομπούλη στο θέατρο «OLVIO» (26/3 - 17/4). Μία παράσταση για τον έρωτα, το γάμο, το χωρισμό των ποιητών Σύλβια Πλαθ και Τεντ Χιουζ. Η δημοφιλής ποίησή τους, η αυτοκτονία της Πλαθ σε ηλικία 30 ετών (1963), η αινιγματική προσωπικότητα του Χιουζ και η έκδοση των 88 αυτοβιογραφικών ποιημάτων του πριν τον θάνατό του (1998) συνθέτουν το «μύθο» τους. «Μύθος» που ακόμα γοητεύει και γίνεται αντικείμενο μελέτης, φαντασίωσης και μυθοπλασίας. Μετά το θάνατο της Πλαθ, ο Χιουζ ξεκινά ένα διάλογο με την ποιήτρια και γυναίκα Πλαθ. Η ζωή τους, αλλά και το έργο της εμπνέει τον Χιουζ, που δημιουργεί μια τεράστια ποιητική τοιχογραφία γεγονότων και αναφορών για τη σχέση τους, μέσα από τη ματιά του άνδρα και του ποιητή. Σκηνικά - κοστούμια: Κλερ Μπρέισγουελ. Παίζουν: Μαρία Ζορμπά, Νέστορας Κοψιδάς.
Διόρθωση

Το κάλεσμα για συνάντηση εικαστικών, προκειμένου να προετοιμασθεί η 5η Εκθεση Εικαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη δεν την οργάνωσε το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, όπως εκ παραδρομής γράφτηκε στο χθεσινό «Ρ», αλλά ομάδα πρωτοβουλίας εικαστικών, οι οποίοι υπογράφουν την πρόσκληση. Θυμίζουμε ότι η συνάντηση στην οποία καλεί η ομάδα πρωτοβουλίας προγραμματίζεται για αύριο 1/4, 6.30 μμ, στο ΕΕΤΕ.

«Εφυγε» ο Μπάμπης Τσικληρόπουλος

«Εφυγε» χθες, ο 72χρονος θεατρικός συγγραφέας Μπάμπης Τσικληρόπουλος, που νοσηλευόταν σε νοσοκομείο και κηδεύεται αύριο (4μμ) στη γενέτειρά του, τον Πύργο Ηλείας. Ο Μπάμπης Τσικληρόπουλος γεννήθηκε το 1939. Εγραψε θεατρικά έργα, σενάρια για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο, νουβέλες, παιδικά και στίχους που μελοποίησε ο Θάνος Μικρούτσικος και πρωτοτραγούδησε η Χαρούλα Αλεξίου.

«...Ρεκλάμες, πορείες, χαφιέδες, πανό, διαδηλώσεις, εμπόροι ρουφιάνοι πουλάνε ελπίδες με δόσεις κι εσύ με ρωτάς αν αντάμωσα την ευτυχία, γραμμένη στον τοίχο την είδα σε μια συνοικία» (Το γράμμα) και η «...Κι εσύ Ελένη και κάθε Ελένη της επαρχίας, της Αθήνας κοιμωμένη, η ζωή σου, να το ξέρεις, είναι επικηρυγμένη. Να πεθαίνεις για την Ελλάδα είναι άλλο κι άλλο εκείνη να σε πεθαίνει...».

Ο Μπάμπης Τσικληρόπουλος σε όλα του τα έργα «αλίευε» από το δρόμο ζωντανά πρόσωπα και καταστάσεις. Για τον κινηματογράφο μετέγραψε σε ομότιτλο σενάριο το μυθιστόρημά του «Ο βαρώνος» (σκηνοθεσία Σάκη Μανιάτη- Νίκου Ζερβού, 1996), «Τα βαποράκια» (σκηνοθεσία Παύλου Τάσιου) ενώ ήταν στη σεναριακή ομάδα της τελευταίας ταινίας του Νίκου Τζήμα «Το πέταγμα του κύκνου». Για την τηλεόραση έγραψε τα σενάρια: «Η επιστροφή», «Η κρουσταλλένια» (διασκευή του έργου του Αντώνη Τραυλαντώνη), «Η μικρή μας πόλη», «Ερασιτέχνης άνθρωπος» κ.ά.

Θεατρικά έργα: «Η έκπληξη», «Το υπόγειο», «Η πρόσκληση», «Οι κερατάδες», «Λέγε, Μήτσο» (μαζί με τους Ευθυμιάδη και Σκούρτη), «Ο κύριος σάλτο μορτάλε», «Ο κήπος με τα χελιδόνια», «Ωχ, τα νεφρά μου» κ.ά.

Ο Αλέξανδρος Μυράτ διορίστηκε διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, με απόφαση του υπουργού Πολιτισμού - Τουρισμού. Ο Αλ. Μυράτ είναι ο μόνιμος αρχιμουσικός της Καμεράτας - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, την οποία ανέλαβε από το 1991 και από το 2008 μόνιμος προσκεκλημένος της Φιλαρμονικής της Τάργκου Μούρες Τρανσιλβανίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ