ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Απρίλη 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΞΟΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
Προσοχή στην οδήγηση και στους δρόμους - καρμανιόλες

Ποια είναι τα επικίνδυνα σημεία των εθνικών οδών

Eurokinissi

Με ...«φόντο» τους πέντε νεκρούς, εκ των οποίων ένα επτάχρονο αγόρι, στην Εθνική Οδό Αντιρρίου - Ιωαννίνων και τους δύο μοτοσικλετιστές που έχασαν τη ζωή τους στο «φονικό πέταλο» του Μαλιακού, την περασμένη Κυριακή, ανακοινώθηκαν τα μέτρα της Τροχαίας, ενόψει των γιορτών του Πάσχα.

Από τις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ, τονίστηκε η ανάγκη εντατικοποίησης των ελέγχων για επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η μέθη, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, το αντικανονικό προσπέρασμα, ενώ δόθηκαν εντολές με στόχο την αύξηση του βαθμού οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας.

Παράλληλα, επισημάνθηκαν οι επικίνδυνες διαδρομές, όπου οι οδηγοί παρακαλούνται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή, επειδή στα σημεία αυτά έχουν σημειωθεί στο παρελθόν πολλά τροχαία ατυχήματα. Τα σημεία αυτά βρίσκονται στα εξής τμήματα των εθνικών οδών:

  • Αθηνών - Κορίνθου (Δαφνί - Ασπρόπυργος - Κακιά Σκάλα).
  • Κορίνθου - Πάτρας (τα 120ό - 129ο, 137ο και 190ό - 205ο χιλιόμετρο).
  • Κορίνθου - Τρίπολης (τα 105ο, 123ο, 129ο και 161ο χιλιόμετρο).
  • Τρίπολης - Καλαμάτας (Καλογερικό - Μεγαλόπολη - Τσακώνα).
  • Αντιρρίου - Ιωαννίνων (τα 1ο, 6ο - 10ο, 60ό - 68ο, 78ο - 79ο και 183ο - 198ο χλμ.).
  • Αθηνών - Λαμίας (κόμβος Κηφισιάς, τα 36ο - 37ο, 92ο - 98ο, 117ο - 131ο, 132ο χλμ. και το Πέταλο Μαλιακού).
  • Λαμίας - Θεσσαλονίκης (χ/θ 216-260, 263-271, 316, Τέμπη και 410-473).
  • Θεσσαλονίκης - Μουδανιών.
  • Θεσσαλονίκης - Καβάλας.
  • Καβάλας - Ξάνθης (τα 31ο - 39ο χιλιόμετρο).
  • Ξάνθης - Κομοτηνής (τα 2ο - 25ο χιλιόμετρο).
  • Κομοτηνής - Αλεξανδρούπολης (τα 5ο - 14ο χιλιόμετρο) και Τρικάλων - Ιωαννίνων (η Κατάρα).
Με ελικόπτερα και περιπολικά

Οπως έγινε γνωστό, κατά την έξοδο, πάνω από τα κεφάλια των εκδρομέων θα πετάει ένα ελικόπτερο της Αστυνομίας, θα κυκλοφορούν 900 περιπολικά, 240 δίκυκλες μοτοσικλέτες, 19 γερανοί, 80 «μυστικά» οχήματα της Τροχαίας με ραντάρ, ενώ σε σύνολο οι αστυνομικοί Τροχαίας, άνδρες και γυναίκες, θα φτάνουν τους 2.200. Επικεφαλής στους δρόμους θα είναι 270 αξιωματικοί.

Στόχος του υπουργείου δεν είναι άλλος από την τήρηση του προγράμματος που ακολουθεί η «νέα» κυβέρνηση, το γνωστό ως «Καθ' οδόν 2001 - 2005», για το οποίο υπερηφανεύονται όλοι πως έχει πετύχει. Την ίδια στιγμή, πολλά σημεία των εθνικών δρόμων βρίσκονται σε άθλια κατάσταση λόγω των κακοτεχνιών, ενώ η σήμανση είναι ελλιπής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι έγιναν 15.732 τροχαία ατυχήματα, στα οποία είχαν χάσει τη ζωή τους 1.607 άνθρωποι, 2.347 είχαν τραυματιστεί σοβαρά, ενώ οι ελαφρά τραυματίες είχαν φτάσει τα 18.196 άτομα. Από τα στοιχεία αυτά, λείπουν πόσοι σοβαρά τραυματισμένοι πέθαναν και πόσοι έχασαν τη ζωή τους περιμένοντας το ασθενοφόρο...

Επίσης, πρέπει να αναφέρουμε ότι στη ...«νέα» και χρυσοπληρωμένη Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, τη διετία 2000 - 2001, έχασαν τη ζωή τους 173 άτομα (147 ήταν οι βαριά τραυματισμένοι και 547 οι ελαφρότερα), ενώ στο δεύτερο δρόμο καρμανιόλα, την Εθνική Αντιρρίου - Ιωαννίνων οι νεκροί έφταναν τους 135, χωρίς φυσικά να αναφερθούμε για το τελευταίο διάστημα όπου η κατάσταση στις εθνικές οδούς παραμένει η ίδια ή αλλάζει στο ελάχιστο.

Γι' αυτούς που κινούνται κατά μήκος του εθνικού δικτύου, τα σημεία - καρμανιόλες είναι πολύ περισσότερα. Σε αντίθεση με τις ανακοινώσεις του υπουργείου, αυτά φτάνουν περίπου τα 4.500.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ
«Φρένο» στην ανεξέλεγκτη κυκλοφορία των φορτηγών

Τη λήψη μέτρων ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα και αποτελεσματικά τα προβλήματα που προκαλούν τα ανεξέλεγκτα φορτηγά αυτοκίνητα στους δρόμους, εξαιτίας της ασύδοτης λειτουργίας των επιχειρήσεων του κλάδου, ζητούν από την κυβέρνηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Τ. Τσιόγκας, Ν. Γκατζής και Αντ. Σκυλλάκος.

Σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι τρεις βουλευτές του Κόμματος, επισημαίνουν ότι ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, εξακολουθούν να μη γίνονται έλεγχοι σε λεωφορεία και φορτηγά που κινούνται στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας. Το κράτος βρίσκεται σε «χειμέρια νάρκη» όσον αφορά στην ασφάλεια στους δρόμους, παρά τις αλλεπάλληλες καταγγελίες των Συνδικάτων Επαγγελματιών Οδηγών Αυτοκινήτων.

Καθημερινά καταστρατηγείται η νομοθεσία από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά, αφού οι πιο πολλές απ' αυτές δεν εφαρμόζουν την εργατική νομοθεσία, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας κλπ. Με την απειλή της απόλυσης - σε έναν κλάδο με μεγάλη ανεργία - εξαναγκάζουν τους οδηγούς να εργάζονται περισσότερες ώρες από τις κανονικές, οδηγώντας φορτηγά που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, με φθαρμένα ελαστικά, με προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης και πέδησης κλπ. Επιπλέον, δεν καταβάλλουν στους οδηγούς τις νόμιμες αποδοχές, ούτε τις υπερωρίες για να μην πληρώνουν τις αντίστοιχες εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ σε πολλές περιπτώσεις απασχολούν οδηγούς από γειτονικές χώρες, οι οποίοι συχνά στερούνται του κανονικού διπλώματος και εργάζονται ανασφάλιστοι.

Από την άλλη πλευρά - τονίζουν οι τρεις βουλευτές του Κόμματος - οι Επιθεωρήσεις Εργασίας στερούνται το αναγκαίο προσωπικό, με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται μια σχεδόν ανεξέλεγκτη κατάσταση, που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή και την περιουσία των ίδιων των οδηγών, των πεζών, των επιβατών των υπόλοιπων αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους και των ανθρώπων που κατοικούν ή κινούνται κατά μήκος των οδικών αξόνων.

Οι Τ. Τσιόγκας, Ν. Γκατζής και Αντ. Σκυλλάκος ρωτούν τους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα και αποτελεσματικά τα προβλήματα που προκαλούν τα ανεξέλεγκτα φορτηγά στους δρόμους, εξαιτίας της ασυδοσίας που απολαμβάνουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, οι οποίες μπροστά στην κερδοφορία τους δε βάζουν τίποτα άλλο.

Η δράση της Ενωσης Φίλων Μνήμης Διαμαντή

Την 1.4.04 έγινε (στην Αίθουσα Λογιστών) η Γενική Τακτική Συνέλευση της ΕΝΩΣΗΣ ΦΙΛΩΝ ΜΝΗΜΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗ, που ήταν και εκλογοαπολογιστική. Τον απολογισμό δουλιάς του ΔΣ για την περίοδο ενός χρόνου (Μάης '03 - Μάρτη '04) παρουσίασε ο πρόεδρός του Γιάννης Βούζας - Λαδιάς. Τον οικονομικό απολογισμό έκανε ο Κομνάς Αλεξάνδρου, μέλος του ΔΣ και ταμίας. Την έκθεση της Εξελεγκτικής Επιτροπής διάβασε ο πρόεδρός της Αλέκος Δρούκαλης.

Η δουλιά του ΔΣ κρίθηκε θετική και πράγματι ήταν από κάθε άποψη πλούσια. Τα οικονομικά απολύτως εντάξει. Στη συζήτηση μίλησαν ορισμένα μέλη του ΔΣ και της Ενωσης. Εκαναν παρατηρήσεις, επισήμαναν αδυναμίες και οι εισηγήσεις εγκρίθηκαν παμψηφεί.

Στη συνέλευση παραβρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμό: Εκ μέρους του ΚΚΕ ο Γ. Μωραΐτης, πρόεδρος της ΠΟΑΟ. Και από την ΠΕΕΠΠ ο Γ. Σύρος, που αναφέρθηκαν και στις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις, στις εκλογές, στις ευρωεκλογές και στις κρίσιμες στιγμές για την τύχη της Κύπρου, τονίζοντας ότι η απάντηση στα σχέδια των ιμπεριαλιστών να είναι ένα μυριόστομο «ΟΧΙ» από παντού. Αυτό, άλλωστε περνάει σαν «κόκκινη γραμμή» και στο ψήφισμα της συνέλευσης που εγκρίθηκε ομόφωνα.

Από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία που μπήκαν στην εισήγηση και συζητήθηκαν ήταν: Η ολοκλήρωση των εργασιών στο σπίτι του Διαμαντή στη Λιλαία (Κάτω Αγόριανη) και η λειτουργία του Μουσείου, ώστε να είναι δυνατές οι επισκέψεις έστω τα Σαββατοκύριακα. Η εξασφάλιση οικονομικών πόρων, ο γιορτασμός της επετείου του θανάτου του καπετάν Διαμαντή και η πιο μαζική συμμετοχή.

Η Ενωση ανακήρυξε επίτιμα μέλη της τον Νίκο Αργυρίου και τον Γιώργο Ματζάρο. Με ικανοποίηση σημειώθηκε η συμμετοχή των μελών της Ενωσης στους αγώνες του λαού μας και ειδικότερα στις αντιστασιακές εκδηλώσεις στην Αθήνα και στην επαρχία (Προπύλαια, Γοργοπόταμο κ.ά.).

Αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς η παμψηφεί έγκριση από τη συνέλευση της απόφασης του ΔΣ να γίνει η Ενωση μέλος της ΠΟΑΟ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αντιστασιακών Οργανώσεων).

Στις αρχαιρεσίες που ακολούθησαν εκλέχτηκαν νέα όργανα (ΔΣ και ΕΕ).

Σεισμός στα ελληνοαλβανικά σύνορα

Επιφυλακτικοί είναι οι επιστήμονες σχετικά με την εξέλιξη της σεισμικής δόνησης μεγέθους 5,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, που σημειώθηκε χθες τα ξημερώματα στην ελληνοαλβανική μεθόριο. Το επίκεντρο εντοπίστηκε 70 χιλιόμετρα δυτικά της Φλώρινας. Οι σεισμολόγοι δεν είναι σε θέση ακόμη να ανακοινώσουν αν πρόκειται για τον κύριο σεισμό. Η περιοχή έχει δώσει ισχυρούς σεισμούς το 1911 (6,7 Ρίχτερ) και το 1960 (6,5 Ρίχτερ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ