ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 9 Μάρτη 2002
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Νεκροθάφτες» της «Ολυμπιακής» κυβέρνηση και ΕΕ

Υστερα από προσφυγές ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών και με βάση την καταστροφική για την εταιρία κυβερνητική πολιτική, η Κομισιόν θέτει όρους που οδηγούν στο όπως όπως ξεπούλημα, ακόμη και στο κλείσιμο

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (του ανταποκριτή μας ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΑ ΓΚΙΝΙΑ).-

Οχι μόνο στο ξεπούλημα, αλλά ακόμη και στο κλείσιμο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» προς όφελος των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών εξωθεί η Κομισιόν, ύστερα από ομόφωνη επίσημη απόφαση, που πάρθηκε την περασμένη Τρίτη. Με την απόφαση αυτή που προκλήθηκε από προσφυγές ελληνικών ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών και στηρίχτηκε στην καταστροφική για την εταιρία πολιτική της κυβέρνησης, η Κομισιόν εγκαλεί την Ελλάδα επειδή «δεν έχει τηρηθεί το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του 1998», ενώ υπάρχουν «νέες παράνομες ενισχύσεις» και προειδοποιεί ότι «είναι απίθανο» να υπάρξει συμβιβαστική επανεκτίμηση και χωρίς πρόγραμμα «δεν είναι δυνατή η έγκριση οποιασδήποτε ενίσχυσης για σκοπούς αναδιάρθρωσης».

Τα παραπάνω συμπεριλαμβάνονται σε επιστολή - έκθεση που μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να δημοσιευτεί στην «Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων». Στην ουσία πρόκειται για το τέλος της δημόσιας επιχείρησης αερομεταφορών στην Ελλάδα, αλλά και τεράστιο σκάνδαλο αφού η Κομισιόν καταγγέλλει εγγράφως σωρεία παρανομιών και νοθειών στην κυβερνητική διαχείριση των δύο «προγραμμάτων αναδιάρθρωσης» του 1994 και 1998.

Είναι χαρακτηριστικό των ατασθαλιών, ότι όπως αναφέρει η Κομισιόν «οι φορολογικές αρχές δεν έχουν προβεί σε έλεγχο των λογιστικών βιβλίων και στοιχείων των εταιριών που συγκροτούν την ΟΑ επί σειρά ετών». Επίσης, ότι «οι λογαριασμοί της εταιρίας για τα έτη 1999 και 2000 δεν έχουν μέχρι σήμερα κοινοποιηθεί στην Κομισιόν από την ελληνική κυβέρνηση», ότι «δεν έχουν διαβιβαστεί καθόλου στοιχεία για τη χρηματοδοτική κατάσταση της εταιρίας κατά το έτος 2001, η ΟΑ δε δημοσίευσε λογαριασμούς για το έτος 2000» και ότι «δεν είναι εξάλλου διαθέσιμες οι εκτιμήσεις για το έτος 2001».

Η επιστολή - έκθεση καταπέλτης της Κομισιόν, με κωδικό C (2002) 585, αποτελείται από 43 σελίδες και απεστάλη στις 5/3/2002 στον υπουργό Εξωτερικών Γ. Παπανδρέου. Η Κομισιόν:

  • Καλεί την κυβέρνηση «να υποβάλει τις παρατηρήσεις της και να χορηγήσει κάθε συναφή χρήσιμη πληροφορία εντός ενός μηνός από την παραλαβή της επιστολής».
  • Κινεί «εκ νέου» τη διαδικασία «καταχρηστικής εφαρμογής» των ενισχύσεων και τη «σχετική διαδικασία» όσον αφορά τη νέα επίμαχη ενίσχυση στη βάση του άρθρου 88 της Συνθήκης.

Η Κομισιόν απευθύνει «διαταγή παροχής πληροφοριών» (!!!) κατ' εφαρμογή του άρθρου 10 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 659/1999 του Συμβουλίου για να αποφασίσει σχετικά με την «εικαζόμενη παραβίαση των δεσμεύσεων και όρων που περιλαμβάνονταν στην απόφαση του 1998» και σχετικά με την «εικαζόμενη νέα παράνομη ενίσχυση».

Η επιστολή - έκθεση αποκαλύπτει πράγματι όλες τις σκοτεινές πλευρές του «φακέλου ΟΑ», υπεύθυνη για τις οποίες είναι η κυβέρνηση. Ταυτόχρονα, η Κομισιόν ξεκινά λεπτομερή διερεύνηση, η οποία αναμένεται να διαρκέσει κάποιους μήνες, ίσως ένα εξάμηνο. Κατά την περίοδο αυτή απαγορεύεται οποιαδήποτε κρατική ενίσχυση στην ΟΑ. Οι κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν από το 1994 στην ΟΑ ανέρχονται σε 625 δισ. δραχμές και το ποσό αυτό δεν μπορεί να πληρωθεί στο κράτος από την εταιρία. Η ΟΑ δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί εάν «αναδιαρθρωθεί». Σύμφωνα με την Κομισιόν «το πρόγραμμα 1998 - 2002 είναι απολύτως ξεπερασμένο», ενώ «στο παρόν στάδιο φαίνεται απίθανο οι ενισχύσεις να εκπληρώνουν τους όρους του συμβιβάσιμου χαρακτήρα». Οι Βρυξέλλες εξουδετερώνουν εκ προοιμίου τη «νέα ΟΑ».

Απαιτήσεις Βρυξελλών

Η Κομισιόν «διατάσσει» (!!!) την παροχή πληροφοριών και όλα τα συναφή στοιχεία για τα εξής: «Τους ελεγμένους οικονομικούς ισολογισμούς για τα έτη 2000 και 2001. Τη χρήση των εγγυήσεων για τα δάνεια που προβλέπονταν στην απόφαση του 1998 για την αγορά αεροσκαφών και για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στο αεροδρόμιο Σπάτων. Την κατάσταση όλων των περιπτώσεων χρηματοδοτικής και διαχειριστικής μίσθωσης αεροσκαφών που εκμεταλλεύονται η ΟΑ και οι θυγατρικές εταιρίες. Ολα τα στοιχεία που σχετίζονται με την καθιέρωση της πολιτικής κερδοφόρου διαχείρισης της απόδοσης και του προγράμματος. Ολα τα στοιχεία που σχετίζονται με τη μετεγκατάσταση όλων των δραστηριοτήτων της ΟΑ στον ΔΑΑ. Τις εκθέσεις για την εφαρμογή του προγράμματος αναδιάρθρωσης, οι οποίες οφείλονταν να υποβληθούν τον Μάρτιο και Οκτώβριο του 2000. Την κατάσταση και τις αναλυτικές λεπτομέρειες πληρωμής από την ΟΑ του τέλους του "Σπατόσημου" καθώς και του οφειλόμενου ΦΠΑ για την εταιρία και της θυγατρικής της επιχείρησης τα αερολιμενικά τέλη στο Ελληνικό και στο ΔΑΑ, αλλά και όλα τα μισθώματα, τέλη, δικαιώματα και εισφορές που ήταν καταβλητέα στο Ελληνικό, στο ΔΑΑ και σε όλους τους άλλους ελληνικούς αερολιμένες από το 1998 μέχρι σήμερα. Ολες τις σχετικές πληροφορίες και ιδίως όλες τις αναλυτικές λεπτομέρειες και όρους πληρωμής σε συνάρτηση με την εγγύηση δανείου ύψους 19,5 εκατομμυρίων ευρώ, που χορηγήθηκε το Φλεβάρη του 2002 από το ελληνικό κράτος (Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδος) στην ΟΑ προς κάλυψη του κόστους λειτουργίας της».

Ιστορία αμαρτιών

Η Κομισιόν αναφέρεται αναλυτικά στην ιστορία των δύο «προγραμμάτων εξυγίανσης» 1994 και 1998, καθώς και στις δύο κατηγορίες (12/10/2000 και 24/7/2001) της Ενωσης Ελλήνων Αερομεταφορέων (ΕΕΑ) που κατήγγειλαν στις Βρυξέλλες το ελληνικό κράτος για «παράνομες» φορολογικές απαλλαγές της ΟΑ. Το πρόγραμμα της 7/10/1994 «τελούσε υπό τον όρο ότι η Ελλάδα θα συμμορφωνόταν με τις 21 δεσμεύσεις τις οποίες είχε αναλάβει για να διασφαλιστεί ότι η ενίσχυση δεν επρόκειτο να επηρεάσει δυσμενώς τους όρους των συναλλαγών». Η Κομισιόν «αμφισβήτησε» στις 30.4.1996 την αναδιάρθρωση με κατηγορίες για «κυβερνητικές παρεμβάσεις» στη σύνθεση και λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΑ και στην «πρόσληψη προσωπικού» στην παράνομη «απαλλαγή από τη φορολογία ή τα κρατικά τέλη», στα «αποκλειστικά» δικαιώματα της ΟΑ κλπ. Στις 14.8.1998 η Κομισιόν εγκρίνει νέες ενισχύσεις, ενώ στις 20.12.2000 αρχίζει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης που «δεν ολοκληρώθηκε έκτοτε». Η Κομισιόν εκτιμά:

  • Υπάρχουν ορισμένες δεσμεύσεις και όροι οι οποίοι συμπεριλαμβάνονται στην εγκριτική απόφαση του 1998 οι οποίοι είναι προφανές ότι δεν έχουν τηρηθεί.
  • Είναι προφανές ότι υπάρχουν ορισμένες νέες παράνομες ενισχύσεις οι οποίες χορηγήθηκαν.

Εντονες υποψίες εγείρονται σχετικά με τους όρους πληρωμής των αερολιμενικών τελών καθώς και σχετικά με την πληρωμή του φόρου ανάπτυξης του αερολιμένα («Σπατόσημου»). Η Κομισιόν «ανησυχεί» για τις κυβερνητικές δηλώσεις περί συμψηφισμού του ποσού ύψους 15 εκατ. ευρώ που οφείλει η ΟΑ για το τέλος του «Σπατόσημου».

Οσον αφορά τους εργαζόμενους στην ΟΑ, η Κομισιόν επαναλαμβάνει με έμφαση ότι «για κάθε πιθανή έγκριση των ενισχύσεων αναδιάρθρωσης υπέρ της ΟΑ θα χρειαστεί να υπάρξει σημαντική μείωση του δυναμικού της, για να ισοσταθμιστεί η νόθευση του ανταγωνισμού».

Αυξημένο το νέφος στην Αθήνα

Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα χτες το νέφος χτύπησε το καμπανάκι του κινδύνου στην πρωτεύουσα, αποδεικνύοντας ότι βρίσκεται πάντα «εδώ», παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να μας πείσει ότι το έχει καταπολεμήσει...

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, το διοξείδιο του αζώτου έφτασε στις 12 χτες το μεσημέρι στα 297 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα στην περιοχή της οδού Πατησίων, ξεπερνώντας κατά πολύ το όριο επιφυλακής των 200 μικρογραμμαρίων.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ, πάντως, χαρακτηρίζει ως «μέτρια» τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, προβλέποντας ότι θα υπάρξει μείωση των τιμών τις επόμενες μέρες εξαιτίας της αλλαγής του καιρού.

Μπαζώνουν το Φαληρικό Ορμο

Μεγαλώνουν τη στεριά στο Φαληρικό Ορμο για χάρη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004! Με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που εγκρίθηκε (απόφαση 55/2002) από το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας - το πάλαι ποτέ ονομαζόμενο και Οικολογικό - προβλέπεται η... επιχωμάτωση και η εκβάθυνση της περιοχής, η κατασκευή ναυταθλητικής μαρίνας 435 σκαφών, η δημιουργία δύο τεχνητών νησίδων, γήπεδο χάντμπολ - τάικ βο ντο 8.000 θέσεων, γήπεδο βόλεϊ 10.000 θέσεων, γήπεδο πυγμαχίας 10.000 θέσεων, γήπεδο μπιτς βόλεϊ 4.000 θέσεων, υπαίθριο θέατρο 4.000 θέσεων, γήπεδα ποδοσφαίρου, βόλεϊ και χάντμπολ, γυμναστήριο πολλαπλών χρήσεων, εγκαταστάσεις υποστήριξης των αθλητών, εστιατόρια κλπ.

Ολες αυτές οι εγκαταστάσεις γίνονται ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, με πρόσχημα την ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου και στην ουσία παραδίνουν στην τσιμεντοποίηση ολόκληρη την παραλιακή ζώνη που θα μπορούσε να να γίνει ελεύθερος χώρος αναψυχής για τους κατοίκους της Νότιας Αττικής.

Νίκη των μηχανικών Δημοσίου

Η κυβέρνηση, κάτω από την πίεση των τελευταίων απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου, αναγκάστηκε να επανεξετάσει τη στάση της και να προωθήσει λύσεις, που ικανοποιούν τα αιτήματα των χιλιάδων μηχανικών που εργάζονται στο Δημόσιο. Συγκεκριμένα:

  • Με έγγραφη απάντηση του υφυπουργού Εσωτερικών Στ. Μπένου, δέχεται να μην υπάρξει «συμψηφισμός» των διακριτών τους επιδομάτων 6 και 7 τοις χιλίοις με άλλα προς χορήγηση επιδόματα στο Δημόσιο.
  • Δόθηκε επίσης έγγραφη διαβεβαίωση ότι το συνολικό ύψος του επιδόματος 7 τοις χιλίοις για το 2001 που θα μοιραστεί στους μηχανικούς του Δημοσίου θα ανέλθει στο ποσόν των 38,2 εκατ. ευρώ (13 δισ. δρχ.).

Κατόπιν όλων αυτών, η Ομοσπονδία των Μηχανικών του Δημοσίου (ΕΜΔΥΔΑΣ) αποφάσισε την αναστολή των περαιτέρω κινητοποιήσεων, τονίζοντας, όμως, ότι ο κλάδος θα παραμείνει σε εγρήγορση, ενόψει της υλοποίησης των δεσμεύσεων της κυβέρνησης και στα υπόλοιπα αιτήματα που περιλαμβάνονται στην Ειδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράφηκε το 2001.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ