-- «Οι αγνοούμενοι (Μια ενδιαφέρουσα ζωή)» (θίασος «Σαλτιμπάγκοι», θέατρο «Ροές»): Ο Βασίλης Κατσικονούρης είναι μια άκρως ελπιδοφόρα για το παρόν και το αύριο του ελληνικού θεατρικού έργου περίπτωση δραματουργού, με την κυριολεκτική έννοια της λέξης. Ο Β. Κατσικονούρης όλο και περισσότερο κατακτά την κλασική «μαστορική» της δραματουργίας. Γράφει πλήρες θέατρο, με ουσιώδη - επίκαιρου κοινωνιολογικού και όχι ομφαλοσκοπικού ενδιαφέροντος - θεματολογία. Με καλοχτισμένη μυθοπλοκή, που έχει αρχή, μέση, τέλος, συγκρουσιακές κορυφώσεις. Με αληθινούς ανθρώπινους χαρακτήρες. Με ζωντανή, καίρια, ανεπιτήδευτη γλώσσα. Μια ακόμα μεγάλη απόδειξη της δραματουργικής δεινότητας του Β. Κατσικονούρη δίνει το σημαντικότατο - και από θεματολογική και από δραματουργική άποψη - πολύ δυνατό και κοινωνικοϊδεολογικά τολμηρό έργο του «Οι αγνοούμενοι» (με περιπαικτικό υπότιτλο «Μια ενδιαφέρουσα ζωή») έργο του, που παίζεται στις «Ροές». Με «πυρήνα» το αναπάντητο μέχρι σήμερα ζήτημα της «τύχης» των αγνοουμένων από την εισβολή του «Αττίλα» στην Κύπρο, ο συγγραφέας καταγγέλλει τους υπαιτίους της εισβολής, τα ευρωατλαντικά κέντρα εξουσίας και συμφέροντα που αδιαφόρησαν για την τύχη των αγνοουμένων από τα κατεχόμενα, αλλά και όποιον ανέχεται, συμβιβάζεται, ή υπηρετεί τα συμφέροντα αυτών των κέντρων, αγνοώντας, αδιαφορώντας για την τραγωδία των αγνοουμένων. Ως συνειδησιακά και ηθικά «αγνοούμενους», «χαμένους» και χωρίς ουσιαστικά «ενδιαφέρουσα ζωή», κρίνει ο συγγραφέας κάθε ανεχόμενο την υπερατλαντική και ευρωενωσιακή πολιτική που ξεριζώνει λαούς και τα οικονομικοπολιτικά της συμφέροντα. Κάθε άλλο παρά ενδιαφέρουσα, ουσιαστική, ευτυχισμένη είναι η ζωή του μεσοαστικού ζευγαριού του έργου. Ο σύζυγος είναι ένας καλοπληρωμένος δημοσιογραφικός κονδυλοφόρος, εξυπηρέτησης των συμφερόντων του διαπλεκόμενου με μεγάλο ευρωενωσιακό κεφάλαιο, επιχειρηματία και εκδότη αθηναϊκής εφημερίδας. Η Κύπρια σύζυγος, από οικογένεια με σκοτωμένο και αγνοούμενο, αργόσχολη, χωρίς ελπίδα πια να γεννήσει και να δώσει νόημα στη ζωή της ένα παιδί, είναι αποστασιοποιημένη ακόμα και από την αδελφή της που αγωνιζόμενη για το θέμα των αγνοουμένων, αυτοπυρπολείται, διαμαρτυρόμενη για το συνεχιζόμενο δράμα του κυπριακού λαού. Ο θάνατος της αδελφής της και το ξεγύμνωμα της ανούσιας, αδιάφορης ζωής της με έναν άντρα που βάζει υπεράνω όλων το χρήμα, οδηγεί τη σύζυγο σε ένα συνειδητοποιημένο πια, αλλά και μοναχικό δρόμο. Το έργο υπηρετήθηκε απόλυτα, με την ποιητικής ευαισθησίας ρεαλιστική σκηνοθεσία του Δημοσθένη Παπαδόπουλου, το λιτό σκηνικό του Αντώνη Δαγκλίδη, τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς του Λευτέρη Παυλόπουλου και τις εξαιρετικής αμεσότητας, απλότητας και αλήθειας ερμηνείες των Βαγγέλη Ρόκκου, Εύας Κοτανίδη και Ναταλίας Καποδίστρια.
-- «Αυτές» (εταιρικός θίασος ΣΕΗ «Συν-Ενα», «Θέατρο Παραμυθίας»): Το εκ γενετής, λαϊκής καταγωγής και ήθους, πηγαίο, πληθωρικό, άμεσο, εύστροφο, ευθύβολο κωμικό ταλέντο της ηθοποιού Ελένης Γερασιμίδου είναι πασίγνωστο. Ομως, ευρέως γνωστή δεν είναι η - επίσης πληθωρικού κωμωδιογραφικού και χιουμοριστικού αισθήματος -συγγραφική της ικανότητα. Η υπογράφουσα πριν λίγα χρόνια απόλαυσε το μικρό βιβλιαράκι της Ελένης Γερασιμίδου «Αυτές». Πρόκειται για σύντομες - πρωτοπρόσωπης εξομολογητικής αφήγησης αποκλειστικά γυναικείες ιστορίες - μνήμες της, από γυναίκες που έχει γνωρίσει, στις οποίες η ανδρική παρουσία δεν υπάρχει. Ιστορίες που, με γλυκόπικρα κριτικό, λεπτά ειρωνικό χιούμορ, ανάλαφρα μα κατά βάθος πολύ σοβαρά, με χαρακτηρολογική και ψυχογραφική εμβέλεια, με σεβασμό για τον αδύναμο κι άτυχο άνθρωπο - στην προκειμένη περίπτωση μικροαστικής αντίληψης γυναίκες - με κατανόηση και «συγχώρεση» για τις αδυναμίες χαρακτήρα ή κοινωνικής αντίληψης και συμπεριφοράς, για τις ανοησίες και τα προδιαγεγραμμένης αποτυχίας «όνειρά» τους, αποτυπώνουν γνώριμες σε όλους μας γυναίκες της «διπλανής πόρτας», νέες και ώριμες. Γυναίκες που λάθεψαν ή απέτυχαν στον έρωτα, στη συζυγική και κοινωνική ζωή, με την ανόητη, χωρίς ουσιαστικά ενδιαφέροντα, μικροαστική ζωή τους. Αυτές τις ιστορίες διασκευαστικά συνθεμένες σε μονολογικές και διαλογικές σκηνές, τις συνδέει ένα πρόσθετο πρόσωπο. Ενας άντρας, που λειτουργεί ως το πραγματικό ή φαντασιακό, κατακτημένο ή μη, αγαπημένο, μισημένο ή πεθαμένο «αντικείμενο του πόθου» των γυναικών. Με λιτό σκηνικό και χιουμοριστικά κοστούμια (Νίκη Πέρδικα), με παιγνιώδη σκηνοθεσία (Κωστή Καπελώνη), που ξεκινά την παράσταση σαν ταμπλό βιβάν, με πέντε «κούκλες», καθιστά τους μονολόγους και διαλόγους «πορτρέτα» γυναικών που βγαίνουν από το αρχικό «κάδρο» και ζωντανεύουν εξομολογούμενες την ιστορία τους. «Πορτρέτα» απολαυστικά, χάρη στο χιούμορ, τις εκφραστικές μεταμορφώσεις, το ομόθυμο υποκριτικό κέφι και των έξι ηθοποιών του θιάσου: Αδριανή Τουντοπούλου, Κατερίνα Σουβλή, Ελένη Γερασιμίδου, Αγγελική Πετροπετσιώτη, Αγγελική Ξένου, Αντώνης Ξένος.
-- «Αίμα κακό» (θέατρο «Πορεία»): Απόλυτα υποκειμενικής ματιάς και έκφρασης κειμενικό, σκηνοθετικό και υποκριτικό πείραμα γύρω από τον περιπετειώδη, πλάνητα, «καταραμένο», καταστροφικό και αυτοκαταστροφικό ποιητή Αρτύρ Ρεμπό, είναι η παράσταση του Αρη Ρέτσου «Αίμα κακό». Αντλώντας στοιχεία από το έργο «Μια ζωή στην κόλαση», ο μοναχικής θεατρικής πορείας Α. Ρέτσος, προσπάθησε να «διαβάσει» την αντιφατική φύση του ποιητή και να συνταιριάξει τη ρηξικέλευθη σκέψη με τον άρρωστο ψυχισμό του. Είδε τον Ρεμπό σαν έναν αυτοαχρηστευόμενο, αυτοεκτιθέμενο, τραγικωμικό παλιάτσο, έναν θλιβερό, έρημο και διαχρονικό «θεατρίνο», μιας τρελαμένης κοινωνίας. Ενδιαφέρουσα η πειραματική «ανάγνωση» του Α. Ρέτσου, μόνον που ο προβληματικά προφερόμενος λόγος του και οι έντονοι σκηνικοί ήχοι που σκεπάζουν το λόγο, εμποδίζουν την κατανόηση του κειμένου του.