ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη 2003
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΥΠΠΟ
«Εισέπραξαν»... «πολιτική ευθύνη»

Από την κινητοποίηση των συμβασιούχων στη Χίο
Από την κινητοποίηση των συμβασιούχων στη Χίο
Η «ανάληψη της πολιτικής ευθύνης» ήταν η ...«απάντηση»(!) της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟ στα αιτήματα των χιλιάδων συμβασιούχων του, οι οποίοι πραγματοποίησαν χτες τη δεύτερη, μέσα σε μία βδομάδα, απεργιακή τους κινητοποίηση, η οποία συνοδεύτηκε με συγκέντρωση έξω από το ΥΠΠΟ.

Χτες, οι απεργοί κατάφεραν να συναντηθούν με τη γενική γραμματέα του ΥΠΠΟ, Λ. Μενδώνη, τον γενικό διευθυντή αρχαιοτήτων, Λ. Κολώνα, και τη γενική διευθύντρια διοικητικής υποστήριξης, Αννα Καρπούζη. Η γγ του υπουργείου κατέστησε σαφές πως και οι διαδικασίες προσλήψεων που δρομολογήθηκαν (750 αορίστου χρόνου για τις «ολυμπιακές ανάγκες», 300 θέσεις μονίμων με γραπτό διαγωνισμό και 85 αρχαιολόγων) είναι ειλημμένη απόφαση της πολιτικής ηγεσίας, η οποία «συνυπολόγισε όλες τις εισηγήσεις που έκαναν» για το θέμα υπηρεσιακοί φορείς. Ακόμα και για την εξόφθαλμη ισοπέδωση της μοριοδότησης των υποψηφίων από το γεγονός ότι εξομοιώνονται αυθαίρετα οι «συνεντεύξεις» στην επιτροπή κρίσης με την προϋπηρεσία, η Λ. Μενδώνη αρκέστηκε να πει ότι ο υπουργός έχει την πολιτική ευθύνη γι' αυτό!

Οι συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ, οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των υπηρεσιών του, απαιτούν: Εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 99/70. Να μετατραπούν οι συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου. Να γίνει αναδιατύπωση της απόφασης για προσλήψεις αορίστου χρόνου, προκειμένου να αναγνωρίζεται και να μοριοδοτείται με αυξημένο συντελεστή όλη η προϋπηρεσία στο υπουργείο Πολιτισμού. Κατάργηση της αδιαφανούς 7μελούς Επιτροπής και ενιαία διαδικασία προσλήψεων για όλες τις κατηγορίες των εργαζομένων, χωρίς γραπτούς διαγωνισμούς, με βάση τα τυπικά προσόντα και την προϋπηρεσία τους.

Σήμερα το πρωί προγραμματίζουν να συνέλθει σε γενική συνέλευση το σωματείου τους, ώστε να αποφασίσουν τα επόμενα βήματά του.

«Μήλον της Εριδος» τα Νεώρια Ηρακλείου

Το «χάος» που επικρατεί όσον αφορά στη διαχείριση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς αναδείχτηκε για μια ακόμη φορά στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, με αφορμή τη συζήτηση για τη μελέτη αποκατάστασης των Νεωρίων στο Ηράκλειο Κρήτης. Στην πραγματικότητα, η ίδια η μελέτη συζητήθηκε ελάχιστα σε σχέση με το κύριο ζήτημα, δηλαδή αυτό της χρήσης του μνημείου, το οποίο είναι ένα από τα λιγοστά σωζόμενα τμήματα του μεσαιωνικού λιμανιού του Χάνδακα.

Το μνημείο αποτελεί το «μήλον της Εριδος» μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας και του δήμου Ηρακλείου ήδη από το 1995. Αιτία, οι αιτήσεις των δύο τελευταίων φορέων προς το ΥΠΠΟ, για παραχώρηση της χρήσης του Νεωρίου. Η Περιφέρεια είχε παρουσιάσει μελέτη, η οποία περιλάμβανε από αίθουσα συνεδριάσεων μέχρι αναψυκτήριο - χρήσεις, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν από μέλος του ΚΑΣ ως «βαριές» και «βλαπτικές» για το μνημείο. Το ΚΑΣ «απέφυγε» το «σκόπελο», ζητώντας την εκπόνηση μελέτης αποκατάστασης και επανεξέταση των χρήσεων. Στο μεταξύ παρεμβαίνει και ο δήμος με ανάλογο αίτημα, χωρίς όμως συγκεκριμένες προτάσεις χρήσης. Το 1999 πραγματοποιήθηκε κοινή σύσκεψη των παραπάνω φορέων στο ΥΠΠΟ χωρίς αποτέλεσμα και το ΚΑΣ καταλήγει μόνο στην κατάθεση μελέτης αποκατάστασης.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι την ίδια εποχή, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ηρακλείου, σε επιστολή του προς τον υπουργό Πολιτισμού, με αφορμή την τότε μελέτη χρήσης, ζητούσε την άμεση παρέμβασή του, γιατί, εκτός των άλλων «προκαλείται ανεπανόρθωτη καταστροφή με μη αναστρέψιμες επεμβάσεις, δηλαδή 900 m3 εκσκαφές και προσθήκη ορόφων από μπετόν 530 m3, μέσα στα Νεώρια, κάτω μάλιστα από τον παραπλανητικό τίτλο... "Ανάπλαση Νεωρίων!"». Τελικά το θέμα εξακολουθεί να εκκρεμεί, αφού το ΚΑΣ γνωμοδότησε υπέρ, μόνο για τη μελέτη αποκατάστασης.

«Κλαβιγκό» στο Ηρώδειο

Πλησιάζει τα 350 χρόνια κι όμως παραμένει το πιο νεανικό χορευτικό συγκρότημα του κόσμου. Πρόκειται για το περίφημο Μπαλέτο της Εθνικής Οπερας του Παρισιού, που αύριο και το Σάββατο, θα παρουσιάσει στο Ηρώδειο (8.30μ.μ.) το μπαλέτο «Κλαβιγκό», μια σύγχρονη δημιουργία του γνωστού χορογράφου Ρ. Πετί, βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Γκαίτε. Το μπαλέτο ιδρύθηκε το 1661 και με τους 154 χορευτές του, που έχουν μέσο όρο ηλικίας περίπου 25 χρόνια, προβάλλει τη γαλλική σχολή χορού σε ολόκληρο τον κόσμο.

Κεντρικός ήρωας του έργου είναι ο Κλαβιγκό, στον οποίο αρέσουν τα κορίτσια, η διασκέδαση και ο έρωτας. Ενας φίλος του, ο Κάρλο, τον ωθεί ακόμη περισσότερο σε ακρότητες και ασωτίες. Ο ήρωας ξελογιάζει την αθώα Μαρί. Εκείνη τον ερωτεύεται παράφορα, η αγάπη όμως του Κλαβιγκό γι' αυτήν κρατάει λίγο, κάνοντας την εγκατάλειψή της ακόμα πιο σκληρή και τη μοναξιά της αβάσταχτη. Ενα βράδυ, ο Κλαβιγκό νομίζει ότι τη βλέπει να έρχεται κοντά του όμοια με Συλφίδα, αλλά, όταν πάει να την πλησιάσει, εκείνη εξαφανίζεται. Ο Κλαβιγκό θα πεθάνει, όπως και η Μαρί.

Ο Ρ. Πετί προχώρησε σε κάποιες αλλαγές της πλοκής του πρωτότυπου έργου του μεγάλου Γερμανού συγγραφέα, προκειμένου να μπορεί να χορογραφηθεί. Η μουσική της παράστασης είναι του Gabriel Yared, τα σκηνικά του Jean-Michel Wilmotte και τα κοστούμια της Luisa Spinatelli. Σολίστ: Nicolas Le Riche, Claire-Marie Osta, Yann Bridard, Marie-Agnes Gillot, Yann Saiz.

«Κύκλος» του κόσμου

Μια βραδιά γεμάτη από τους ρυθμούς του κόσμου θα ζήσουν όσοι βρεθούν στις 27 Σεπτέμβρη, στο θέατρο του Λυκαβηττού, όπου θα παρουσιαστεί η παράσταση «Full Cycle». Ενας «πλήρης κύκλος» με μια ατέλειωτη συνομιλία χορών του δρόμου, μουσικών του κόσμου και video-προβολής από δεκαπέντε live κάμερες σε γιγαντοοθόνη...

Το κοινό θα έχει την ευκαιρία ν' απολαύσει τη νεοϋορκέζικη ομάδα «Urban Tap», με επικεφαλής το μοναδικό στο είδος του χορευτή, μουσικό και ζωγράφο Ταμάνγκο. Η παράσταση κινείται στο πλαίσιο της κεντρικής ιδέας του Ταμάνγκο για τη σύζευξη διαφορετικών πολιτισμών, που φέρνει κοντά χορευτές, μουσικούς και τραγουδιστές από κάθε γωνιά της Γης. Το πρόγραμμα συνδυάζει ινδική και τζαζ μουσική με παραδοσιακούς βραζιλιάνικους χορούς και χιπ χοπ. Ρυθμός και κλακέτες, street dance, μαζί με βραζιλιάνικη καποέιρα, ινδικά φωνητικά, αφρικανικά τύμπανα και ήχοι της τζαζ, σ' έναν αυτοσχεδιαστικό κύκλο, που αποτυπώνεται επί σκηνής με μουσικούς, χορευτές και βιντεοπροβολή.

μια ΕΚΘΕΣΗ

Συνεχίζεται (έως 28/9) η έκθεση «Ζορζ Μπρακ: Κανόνας και συγκίνηση» στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Ανδρο. Περιλαμβάνει χαρακτηριστικά έργα από ολόκληρη σχεδόν τη δημιουργία του καλλιτέχνη: ελαιογραφίες, έργα σε χαρτί, χαρακτικά, γλυπτά, κεραμικά, με θέματα νεκρές φύσεις, πουλιά, μουσικά όργανα, εσωτερικούς χώρους κ.ά. Συνολικά, εκτίθενται 150 έργα, ενώ υπάρχει αναλυτική βιογραφική παρουσίαση με πλούσιο φωτογραφικό υλικό για τη ζωή του.

Ξεκινά το Σάββατο (8.30μμ) στο Αλσος Περιστερίου το ετήσιο, διήμερο «Ηπειρώτικο Πανόραμα» που διοργανώνει η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδας, σε συνεργασία με το δήμο Περιστερίου και την Ενωση Ηπειρωτών Περιστερίου. Το Σάββατο θα εμφανιστούν χορωδίες από την Ηπειρο σε παραδοσιακά τραγούδια, ενώ την Κυριακή θα τραγουδήσουν σπουδαίοι Ηπειρώτες καλλιτέχνες, πλαισιωμένοι από χορευτικά συγκροτήματα συλλόγων της Δυτικής Αττικής και της Ηπείρου. Θα ακολουθήσει χορός και γλέντι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ