Δύο χρόνια μετά την αναδρομική του έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη, ο Παναγιώτης Τέτσης επιστρέφει στην εκθεσιακή ζωή της Αθήνας, παρουσιάζοντας από την Τρίτη έργα του στην γκαλερί «Νέες Μορφές» (Βαλαωρίτου 9), κάτω από το γενικό τίτλο «Π. Τέτσης, Υδρα 1999 - 2001». Πρόκειται για δέκα καινούρια έργα, τα οποία υμνούν το φως, το χρώμα και την ατμόσφαιρα της αγαπημένης του Υδρας, ένα θέμα με το οποίο έχει πολλές φορές ασχοληθεί στο παρελθόν. Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο ζωγράφος για την καινούρια του δουλιά: «Προσπαθώ να γίνομαι όλο και περισσότερο λιτός, πιο περιεκτικός, πειραματίζομαι με τον ίδιο μου τον εαυτό». Σημειώνουμε ότι με την ευκαιρία της έκθεσης κυκλοφορεί το βιβλίο «Π. Τέτσης, Υδρα 1999 - 2001», που περιλαμβάνει τα έργα αυτής της περιόδου. Παράλληλα, σκιαγραφείται το πορτρέτο του ζωγράφου μέσα από φωτογραφίες των χώρων όπου δουλεύει και από μικρά κείμενα, αποσπάσματα συνεντεύξεων που τον εκφράζουν. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 20 Μαΐου.
Σχόλια του Ελ Γκρέκο για τους καλλιτέχνες της Αναγέννησης, περιλαμβάνει το βιβλίο που εκδόθηκε πριν λίγα χρόνια στην Ισπανία και κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες στα ελληνικά από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Τίτλος του: «Ο Γκρέκο και η τέχνη της εποχής του - Τα σχόλια στους Βίους του Βαζάρι». Τα σχόλια του Γκρέκο είναι γραμμένα στα περιθώρια των σελίδων του πιο πολυδιαβασμένου βιβλίου της εποχής του, τους «Βίους των πλέον εξαίρετων ζωγράφων, γλυπτών και αρχιτεκτόνων» του Βαζάρι, το οποίο περιέχει αποτιμήσεις για το έργο των μεγάλων Ιταλών καλλιτεχνών του 15ου και 16ου αιώνα. Η έκδοση αυτή ανακαλύφθηκε τη δεκαετία του '60 από τον τότε διευθυντή του Μουσείου Πράντο Χαβιέ ντε Σάλας.
Κάποιες από τις κρίσεις του Ελ Γκρέκο εκπλήσσουν, όπως εκείνη που διατυπώνει για το «ιερό τέρας» της εποχής, τον Μιχαήλ Αγγελο, τον οποίο θαύμαζε ως μεγάλο γλύπτη και αρχιτέκτονα, αλλά απέρριπτε κατηγορηματικά ως ζωγράφο. Αντίθετα, δεν κρύβει το θαυμασμό του για τον Τιντορέτο, αλλά και τον Τιτσιάνο, για τον οποίο αναφέρει ότι πρόκειται «για το μέγιστο μιμητή της φύσης με την όμορφη τεχνοτροπία στο χρώμα».
Ατομική έκθεση του καθηγητή της ΑΣΚΤ, Γιώργου Λάππα, φιλοξενεί έως τις 17/5, η γκαλερί BERNIER - ELIADES (Επταχάλκου 11). Στα έργα που εκτίθενται κυριαρχεί η πάλη μεταξύ γλυπτικής και φωτογραφικής διαφάνειας, ώστε να καταστεί δυνατή η απορρόφηση των φωτογραφικών στοιχείων και η χρήση τους, στη δημιουργία ισχυρών φωτεινών χώρων. Στην τελευταία του δουλιά, ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί φωτογραφικές μεμβράνες σε μεγάλη κλίμακα, για να δημιουργήσει την αναπαράσταση κάποιου αντικειμένου. Αντικαθιστώντας το πραγματικό με την τρισδιάστατη φωτογραφική αναπαράστασή του, εμπλέκεται σε ένα παιχνίδι μεταμόρφωσης. Παίζοντας με το φως και τον περιβάλλοντα χώρο, ξεκινά ένα διάλογο μεταξύ της γλυπτικής και της φωτογραφίας. Στην έκθεση σημαντική θέση κατέχει ένα «Φορτηγό για τη μεταφορά σκαφών», εξ ολοκλήρου δημιουργημένο σε φυσικό μέγεθος, από φωτογραφικές διαφάνειες.
Ο σκιτσογράφος Δημήτρης Χαντζόπουλος παρουσιάζει σκίτσα του στην έκθεση που φιλοξενείται έως τις 29/4 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη» στο παλιό Πιλοποιείο Πουλόπουλου (Ηρακλειδών και Θεσσαλονίκης). Μαζί με τα επιλεγμένα σκίτσα, εκτίθενται και ζωγραφικά έργα μικρών διαστάσεων με θέμα τους το Ρέθυμνο.
Εως την Κυριακή συνεχίζεται η έκθεση «Τέχνης Παλμοί», η οποία φιλοξενείται στο αίθριο του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου. Παρουσιάζουν έργα τους οι: Δ. Ανδρεαδάκης, Κ. Βελώνης, Δ. Καμπόλης, Ζ. Ξαγοράκης, Αχ. Παπακώστας, Αιμ. Παπαφιλίππου, Κ. Τριανταφύλλου κ.ά.