Μέτρα για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, ζητούν οι βουλευτές του ΚΚΕ
Μέτρα για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που υπάρχουν στην υδροδότηση του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ζητούν, με Ερώτηση που κατέθεσαν προς την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης και Γιώργος Χουρμουζιάδης.
Ενα ακόμη δύσκολο καλοκαίρι θα περάσουν οι Θεσσαλονικείς και οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής - επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - λόγω των εκτεταμένων διακοπών υδροδότησης που πραγματοποιεί η Εταιρία Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ). Το πρόβλημα δεν είναι σημερινό, είναι χρόνιο. Η αύξηση της κατανάλωσης νερού, που θεωρείται το κύριο αίτιο της πτώσης του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής, δε μειώνει καθόλου τις ευθύνες της πολιτείας που δεν προχωράει στην άμεση υλοποίηση κατασκευής του κεντρικού αγωγού ύδρευσης, ο οποίος θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τον ποταμό Αλιάκμονα.
Μεγάλη η ευθύνη - τονίζουν οι δύο βουλευτές - και των τοπικών αρχόντων, Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι, αντί να διεκδικήσουν αγωνιστικά την επίλυση του προβλήματος, αρκέστηκαν και αρκούνται στις όποιες εξαγγελίες - υποσχέσεις της κεντρικής εξουσίας, η οποία, διά στόματος του εκάστοτε διορισμένου περιφερειάρχη, μεταφέρει την επίλυσή του από χρόνο σε χρόνο.
Τέλος, οι βουλευτές του ΚΚΕ θέτουν τα εξής καίρια ερωτήματα προς την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ:
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη χτεσινή ενημέρωση, οι νέες ηλεκτρονικές «έξυπνες κάρτες» θα μπορούν, εκτός από μηνιαία ή ετήσια χρέωση, να προσφερθούν στους επιβάτες με τη μορφή εβδομαδιαίας ή τριήμερης διάρκειας κάρτας, καθώς, επίσης, και με τη μορφή οικογενειακών ή εταιρικών εισιτηρίων, ενώ θα εξακολουθεί, παράλληλα, να ισχύει και το εισιτήριο της μιας διαδρομής. Το σύστημα αυτό θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από το 2004, ενώ, όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, σε δεύτερη φάση θα προωθηθεί μια άλλη «έξυπνη κάρτα», η οποία θα αφορά όλα τα υπάρχοντα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και τα υπό κατασκευή τραμ και προαστιακό σιδηρόδρομο. Η κάρτα αυτή δε θα έχει ισχύ για απεριόριστες διαδρομές μέσα σε ορισμένο χρονικό διάστημα, αλλά θα «φορτώνεται» με ορισμένο ποσό χρημάτων, έτσι ώστε ο κάτοχός της κάθε φορά που θα χρησιμοποιεί ένα μέσο Μαζικής Μεταφοράς το ακυρωτικό μηχάνημα θα αφαιρεί ποσόν ίσο με την αξία του εισιτηρίου της συγκεκριμένης διαδρομής του συγκεκριμένου μέσου.
Για τη λειτουργία του συγκεκριμένου αυτοματοποιημένου συστήματος, θα απαιτηθούν 16,1 δισ. δρχ. Για την προμήθεια των συστημάτων αυτών, θα γίνουν ξεχωριστοί διαγωνισμοί για κάθε ένα συγκοινωνιακό φορέα (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, μετρό, τραμ, προαστιακό), που θα ξεκινήσουν από το Σεπτέμβρη. Ο ΟΑΣΑ, μάλιστα, υπολογίζει ότι η απόσβεση του ποσού αυτού θα γίνει μέσα σε πέντε χρόνια, εξαιτίας κυρίως της μείωσης των «τζαμπατζήδων» και της δυσκολίας κατασκευής πλαστών καρτών.
Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε, επίσης, ότι ο στόχος ύπαρξης 45 χιλιομέτρων λεωφορειολωρίδων στην Αθήνα μέχρι το 2004 θα υπερκαλυφθεί, ενώ στο τέλος Αυγούστου θα αποφασιστεί ποιο είδος διαχωριστικού των λωρίδων αυτών θα χρησιμοποιηθεί. Οπως είπε ο υπουργός, στις λεωφορειολωρίδες θα κυκλοφορούν ελεύθερα, εκτός από τα λεωφορεία, και τα τρόλεϊ και τα δίκυκλα, που αποτελούν το 50% των κυκλοφορούντων οχημάτων. Επίσης, παρουσίασε αποτελέσματα έρευνας, με βάση την οποία την επέκταση των λεωφορειοδρόμων επιθυμεί το 80% των όσων ρωτήθηκαν. Τέλος, ο υπουργός υπενθύμισε ότι στις λεωφορειολωρίδες μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα όλα τα οχήματα από τις 9 το βράδυ έως τις 6.30 το πρωί. Επίσης, ανακοίνωσε την προμήθεια από τον ΟΑΣΑ άλλων 8 - 10 φωτογραφικών μηχανών για την παρακολούθηση της παράνομης στάθμευσης και την επιτήρηση των λεωφορειοδρόμων, αλλά και άλλων 5 γερανοφόρων οχημάτων, που θα μεταφέρουν τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα.
Με τη χτεσινή 6η κλήρωση της 190ής έκδοσης, ημέρα 2η, του Εθνικού Λαχείου, κερδίζουν οι αριθμοί:
Ο αριθμός 25511 κερδίζει 30.000 ευρώ
Από 15.000 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:
44627 190570
Από 3.000 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:
25533 44649 190592
Από 1.500 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:
25244 44360 190303
Από 900 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:
25106 25130 25427 25472
25476 25498 25596 44222
44246 44543 44588 44592
44614 44712 190165 190189
190486 190531 190535 190557
190655
Από 600 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:
25032 25267 25448 25628
25633 25766 25775 25827
25915 25951 44031 44067
44148 44383 44564 44744
44749 44882 44891 44943
190010 190091 190326 190507
190687 190692 190825 190834
190886 190974
Από 300 ευρώ κερδίζουν οι αριθμοί:
25002 25012 25050 25065
25072 25102 25111 25153
25204 25257 25290 25296
25298 25337 25345 25346
25378 25406 25410 25422
25445 25473 25478 25503
25519 25541 25551 25592
25660 25664 25665 25731
25738 25761 25816 25843
25863 25913 25942 25999
44029 44058 44115 44118
44128 44166 44181 44188
44218 44227 44269 44320
44373 44406 44412 44414
44453 44461 44462 44494
44522 44526 44538 44561
44589 44594 44619 44635
44657 44667 44708 44776
44780 44781 44847 44854
44877 44932 44959 44979
190001 190058 190061 190071
190109 190124 190131 190161
190170 190212 190263 190316
190349 190355 190357 190396
190404 190405 190437 190465
190469 190481 190504 190532
190537 190562 190578 190600
190610 190651 190719 190723
190724 190790 190797 190820
190875 190902 190922 190972
Τέλος, από 180 ευρώ κερδίζουν όλοι οι άλλοι αριθμοί από 25000 έως 25999, από 44000 έως 44999 και από 190000 έως 190999 που δεν αναγράφονται στον παραπάνω πίνακα.
Την Κυριακή, 28 Ιούλη 2002, διοργανώνονται οι παρακάτω αντιστασιακές εκδηλώσεις:
Τα κεντρικά της ΠΕΑΕΑ δρομολογούν πούλμαν, που θα αναχωρήσουν από την πλατεία Κάνιγγος στις 6.30 π.μ., την Κυριακή 28/7. Τηλ.: 010 8234296 και 010 8831368.
Την ενοχή μόνον του κυβερνήτη του πρωθυπουργικού «Φάλκον» Ι. Ανδρουλάκη για «ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια», σε σχέση με την τραγωδία πάνω από το Βουκουρέστι στις 14-9-1999, ζήτησε χτες, κατά την αγόρευσή της, η εισαγγελέας της έδρας του Γ` Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών Κωνσταντίνα Κόλια. Για τους υπόλοιπους οχτώ κατηγορούμενους τεχνικούς και τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους Γρηγ. Σινέκογλου, πρότεινε να κηρυχτούν αθώοι. Παράλληλα, η εισαγγελέας ζήτησε να διαβιβαστούν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών τα πρακτικά της δίκης, προκειμένου να ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του τότε γενικού διευθυντή της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» Μιλτ. Τσαγκαράκη, ο οποίος ήταν και διευθυντής στον Τομέα Πτητικής Εκμετάλλευσης, επειδή δεν είχε εντάξει το «Φάλκον» σε σμήνος, όπως είχε κάνει με τα άλλα αεροσκάφη, ώστε να έχει καλύτερη τεχνική υποστήριξη.