ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Οχτώβρη 1996
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
"Στρατηγός"... εν αποστρατεία ο πολιτισμός

Παλιά "Θα" για έργα, από τα οποία θα καρπώνονται εταιρίες διαπλεκομένων συμφερόντων

Δεν μπορούμε να έχουμε παράπονο από τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού. Ο Κ. Σημίτης δε μας αιφνιδίασε. Δε μίλησε για αύξηση των κονδυλίων του. Δεν τον ιεράρχησε πρώτο. Δε χρησιμοποίησε "πρωτοτυπίες" για το περί τετραετίας και... βλέπουμε, κυβερνητικό πολιτιστικό πρόγραμμα. Τον πολιτισμό τον άφησε λυμφατικό και έσχατο, ως... θεαματικό φινάλε της ομιλίας του. "Παρηγόρησε", βέβαια, και πάλι τους ανθρώπους του πολιτισμού, με το προεκλογικό, δημαγωγικό, ανεκδιήγητο εφεύρημα περί του "στρατηγικού ρόλου",που θα τους αναθέσει και παρέθεσε τετριμμένους, πλέον, τίτλους των "έργων" του πολιτιστικού προγράμματος.

Πρόκειται για "έργα", μερικά από τα οποία οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ υπόσχονται από το 1981 και άλλα που εξήγγειλαν κυβερνήσεις της ΝΔ και λίαν συναινετικά υιοθέτησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Και για ένα κοινοτικής επιλογής και διαταγής - το "Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο Πόλεων", που προωθήθηκε αμέσως από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

"Η τέχνη και ο πολιτισμός ούτε ασκούνται από το κράτος ούτε καθοδηγούνται", είπε ο πρωθυπουργός. Η περί "ελευθερίας" του πολιτισμού ρήση του πρωθυπουργού, απλούστατα υποκρύπτει την υπέρ της "ιδιωτικής πρωτοβουλίας" των διαπλεκομένων μεγαλοσυμφερόντων και στα ΜΜΕ, "φιλελεύθερη" πολιτική της κυβέρνησής του. Αποκαλυπτικά και ως προς αυτό είναι τα "έργα" της "τετραετίας" του:

  • Το νομοσχέδιο για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς (από το 1981 το τάζει το ΠΑΣΟΚ) αντί να βάλει οριστικά φραγμό στους ιδιώτες λαθρόχειρες, "φιλάρχαιους" συλλέκτες, τους αφήνει στο απυρόβλητο.
  • Το κοινοτικής κατεύθυνσης και κονδυλίων "Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο Πόλεων" ήδη άρχισαν να το νέμονται ημέτεροι "πολιτιστικοί παράγοντες" με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, αξιοποιώντας και την υπάρχουσα, δημιουργημένη από την ΤΑ, κτιριακή και καλλιτεχνική υποδομή.
  • Η ανέγερση του νέου Μουσείου Ακρόπολης (την ακούμε περισσότερο από μια δεκαετία), ενώ και αυτή αφορά εθνική κληρονομιά και τον κρατικό κορβανά, έγινε υπόθεση και διαχείριση φορέα ιδιωτικού δικαίου.
  • Η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, νομοθετικά προορίζεται να ανατεθεί σε ΑΕ ιδιωτικού δικαίου, για να φάνε κι από αυτή με "χρυσά κουτάλια" οι κατασκευαστικές εταιρίες των διαπλεκομένων συμφερόντων.
  • Η "Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα" (από το 1985 τάζουν έργα και κανένα σχεδόν δε θα είναι έτοιμο το 1997), αποτελεί ένα διαρκές σκάνδαλο, αφού έχει εξελιχθεί σε "μεγάλο φαγοπότι" 3 - 4 μεγαλοεταιριών και μερικών "παραγόντων" μεταξύ "Οργανισμού Πολιτιστικής Πρωτεύουσας" και των παρατάξεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στο δήμο Θεσσαλονίκης. (Βλέπε και σημερινό μας δημοσίευμα).
  • Η διάσωση της κληρονομιάς του Αγίου Ορους (την... καταληστευμένη και καμένη, τη θυμήθηκαν λόγω "Πολιτιστικής Πρωτεύουσας"), είναι υπόθεση αρκετών δισ. για έργα από ιδιώτες, με φτηνά χέρια δύστυχων μεταναστών. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην υπόθεση του Αγίου Ορους, σύμφωνα με δημοσίευμα, φέρεται ως "διοικητής",(με απόφαση του ΥΠΕΞ), ο διευθυντής της κυριακάτικης εφημερίδας του συγκροτήματος Λαμπράκη.
  • Τα για τρία χρόνια "θα" περί της ανάπλασης του αρχαιολογικού τριγώνου Πέλλα - Βεργίνα - Δίον,που επανέλαβε ο πρωθυπουργός, επιχειρούν να αποκρύψουν την απόρριψη του χρόνιου αιτήματος για ανέγερση μουσείου στη Βεργίνα. Και βέβαια, όποιο έργο γίνει, αν γίνει, θα ανατεθεί σε μεγαλοεταιρίες.
Περί Υδρας

Σχετικά με το χτεσινό δημοσίευμά μας, με τίτλο "Η Υδρα ανυπεράσπιστη" οι πρόεδρος και αντιπρόεδρος του Συλλόγου Οικολόγων Υδρας "Η Υδραίισσα Φώκια", με χτεσινή επιστολή τους διευκρινίζουν, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω: "τις καταγγελίες για το παράνομο ιδιωτικό ελικοδρόμιο, που έγινε προεκλογικά, τις έκανε εγγράφως στο ΥΠΠΟ και στην Πολεοδομία Πειραιά ο δικηγόρος του συλλόγου Σταμάτης Μπουντούρης, μέλος του συλλόγου μας. Στηρίζουμε την καταγγελία αυτή, την αλήθεια της οποίας διαπίστωσαν επί τόπου τα αρμόδια όργανα του ΥΠΠΟ, υπό την κ. Μιχαλοπούλου, υπάλληλο της Β' ΕΒΑ".

Προς "αποφυγή παρεξηγήσεων και εκμετάλλευσης", κάποιων λαθών του δημοσιεύματός μας, από τους αγοραστές καμένων εκτάσεων που έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες ο σύλλογος επισημαίνει: "Τα στρέμματα δάσους που κάηκαν ήταν 14.000 και όχι 14. Τα στρέμματα που αγόρασε ο τότε δημοτικός σύμβουλος, σήμερα δήμαρχος Υδρας, ήταν 205 και όχι 250. Είναι βέβαιο ότι όταν ανοιχτούν οι 5 περιφερειακοί δρόμοι θα κινδυνεύσουν και θα υποβαθμιστούν οι αρχαιότητες στο νησί και οπωσδήποτε θα ωφεληθούν όσοι είχαν στην κατοχή τους πριν καεί το δάσος κτήματα και όσοι αγόρασαν μετά την πυρκαγιά".

Στο Θέατρο Κολεγίου Αθηνών,τη Δευτέρα (8.30μμ), το Ιδρυμα Κοινωνικής Εργασίας διοργανώνει μουσική βραδιά με τη χορωδία της Τερψιχόρης Παπαστεφάνου,η οποία θα παρουσιάσει το έργο του Γιάννη Ρίτσου "Πόλεμος και Ειρήνη".Τα έσοδα της εκδήλωσης θα διατεθούν για τους σκοπούς του "Χατζηπατέρειου Κέντρου Αποκατάστασης Σπαστικών Παιδιών".

Το νέο Μουσείο Ακρόπολης, "έργο" της "τετραετίας" του Κ. Σημίτη

"Μικρόκοσμος" μεγάλης οθόνης

Προπομπός του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ενταγμένη στα "Δημήτρια '96" είναι η κινηματογραφική εκδήλωση που πραγματοποιείται στον κινηματογράφο "Μακεδονικόν" (διάρκεια μέχρι 17/10), με τίτλο "Ο μικρόκοσμος του Μάικ Λι".Πρόκειται για αφιέρωμα στον βραβευμένο με τον φετινό "Χρυσό Φοίνικα" των Καννών, Βρετανό σκηνοθέτη Μάικ Λι.

Το αφιέρωμα περιλαμβάνει δέκα ταινίες του σκηνοθέτη (οι οκτώ θα προβληθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα).

Το πρόγραμμα έχει ως εξής: Σήμερα: "Σκληρή δουλειά", "Σπίτι μου σπιτάκι μου" και "Μεγάλες προσδοκίες". Αύριο: "Ενήλικοι", "4 μέρες του Ιουλίου" και "Η ζωή είναι γλυκιά". Τη Δευτέρα, 14/10: "Το φιλί του θανάτου", "Τρελοί του Μάη" και "Γυμνός". Τρίτη, 15/10: "Ποιος είναι ποιος", "Σκληρή δουλειά", και "Μεγάλες προσδοκίες". Τετάρτη 16/10: "Σπίτι μου σπιτάκι μου", "Ενήλικοι" και "Η ζωή είναι γλυκιά". Πέμπτη, 17/10: "4 μέρες του Ιουλίου", "Το φιλί του θανάτου" και "Μεγάλες προσδοκίες". Καθημερινές προβολές στις 7μμ, 9μμ και 11μμ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ