Με την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, συναντήθηκε χτες αντιπροσωπεία της Διασωματειακής Επιτροπής των φορέων του κινηματογράφου
Μετά την ωριαία και πλέον συνάντηση, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα δήλωσε: «Είμαστε πραγματικά πρόθυμοι και διατεθειμένοι να στηρίξουμε τις δραστηριότητες και τα αιτήματα της Διασωματειακής επιτροπής που εκφράζει το χώρο του κινηματογράφου. Απέναντι στις εξαιρετικά επικίνδυνες προσπάθειες που γίνονται να παραμεριστούν τα σωματεία, τα οποία εκφράζουν με όλη την ποικιλία των απόψεών τους το συγκεκριμένο χώρο, και να υποκατασταθούν από διάφορα θεσμικά - ας τα πούμε - όργανα στα οποία εκφράζονται απολύτως ιδιωτικά - ατομικά συμφέροντα και τα οποία επισημοποιούν την κρατική πολιτική που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, για τη μετατροπή του καλλιτεχνικού έργου σε ένα εμπορικό προϊόν που σε αρκετές περιπτώσεις δεν εξασφαλίζει και την ποιότητα. Αλλά και πάνω απ' όλα παραμερίζει και υποκαθιστά την αυθόρμητη, την ουσιαστική δημιουργία είτε είναι σκηνοθέτες, είτε είναι ηθοποιοί και σε όσους άλλους μετέχουν στην παραγωγή ενός κινηματογραφικού έργου. Με αυτό τον τρόπο μπαίνει και περιορισμός στην ελευθερία της παραγωγής, από τη στιγμή που υπάρχει οικονομική ασφυξία και που απέναντί σου έχεις να κάνεις με τους έχοντες γερά πακέτα και διασυνδέσεις με τον κρατικό μηχανισμό, με την εκάστοτε κυβέρνηση, με το πολιτικό κυβερνητικό προσωπικό».
Εκ μέρους της Διασωματειακής μίλησε ο πρόεδρος της Ενωσης Μουσικοσυνθετών- Στιχουργών Ελλάδος, Γ. Γλέζος, ο οποίος ευχαρίστησε την Αλέκα Παπαρήγα για τη συνάντηση και τόνισε πως ο κινηματογραφικός χώρος «αυτή τη στιγμή δέχεται μια ανηλεή επίθεση από μια ανίερη συμμαχία θεσμικών φορέων και ιδιωτικών συμφερόντων μεγαλοπαραγωγών, μεγαλοδιανομέων και μεγαλοαιθουσαρχών, που έχουν μεθοδεύσει τους τελευταίους μήνες όλες αυτές τις κινήσεις με τα "περίφημα" ονόματα "Ομίχλη", με την "περίφημη" κίνηση μη αποστολής ταινιών και μποϊκοτάζ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και με την τελευταία "εφεύρεσή" τους, την "Ακαδημία Τεχνών"». Πρόσθεσε πως στόχος αυτών των κινήσεων είναι η απαξίωση των σωματείων και η «αντικατάστασή» τους από «μη θεσμικά όργανα». Δήλωσε την κάθετη αντίθεση της Διασωματειακής σε αυτές τις μεθοδεύσεις, λέγοντας: «Θα πολεμήσουμε με κάθε τρόπο για τη δυνατότητα να υπάρξει ένας νέος αναπτυξιακός νόμος για τον κινηματογράφο και σαν πολιτιστικό προϊόν και όχι μόνο σαν εμπορικό, όπως επιδιώκουν».
Την αντιπροσωπεία αποτελούσαν επίσης οι: Λ. Βαρδαρός (πρόεδρος Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών), Χ. Παπαδόπουλος (πρόεδρος Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών), Γ. Σγουράκης (πρόεδρος Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Κινηματογράφου - Πολυμέσων), Ντ. Γιώτης (πρόεδρος Ενωσης Σεναριογράφων Ελλάδας).
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν, επίσης, η Εύα Μελά και ο Γ. Σκαρπερός, μέλη του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ.
Το έργο καταγγέλλει την υποκρισία της αμερικάνικης κοινωνίας, τη βία, τις καταστροφικές ψευδαισθήσεις και το αδιέξοδο των ανθρώπινων σχέσεων. Ο συγγραφέας ξετυλίγει την ανελέητη δράση του στο σπίτι ενός πανεπιστημιακού. Τα τέσσερα πρόσωπα μοιάζουν με τέσσερα αγρίμια σε κλουβί, ζώντας την πιο σκληρή, αποκαλυπτική και ίσως την πιο ειλικρινή νύχτα της ζωής τους. «Το έργο του Αλμπι» - σημειώνει ο Αντώνης Αντύπας - «μετά από 47 χρόνια διατηρεί στο ακέραιο την καταγγελτική του δύναμη και την οξυδερκή ματιά του μέσα στην ανθρώπινη ψυχή. Η καταγγελία της χρεοκοπίας όχι μόνο της αμερικάνικης, αλλά και κάθε κοινωνίας του καιρού μας, πιο επίκαιρη από ποτέ, κάνει το έργο του Αλμπι προφητικό και καταγγελτικό της διαφθοράς, του συμβιβασμού, της κατάλυσης κάθε έννοιας ηθικής. Μέσα από την ανελέητη βιαιότητα, τα εξουθενωτικά ψέματα και τις ψευδαισθήσεις, ελλοχεύει η έκρηξη της καλά κρυμμένης ωρολογιακής βόμβας που έχει στήσει ο συγγραφέας και αυτή η έκρηξη θα φέρει στο φως την αλήθεια, την κάθαρση και ίσως τη λύτρωση».
Κείμενο Ξένια Καλογεροπούλου, σκηνοθεσία Λίλο Μπάουρ, σκηνικά - κοστούμια Χρήστος Κωνσταντέλλος, κίνηση Ολια Λυδάκη, μουσικός συνεργάτης Μάνος Λυδάκης, φωτισμοί Νίκος Βλασσόπουλος, κατασκευές - κοστούμια Δέσποινα Μακαρούνη, ειδικές κατασκευές Δήμητρα Καίσαρη. Παίζουν: Μαίρη Λούση, Μάνος Λυδάκης, Αντώνης Μυριαγκός, Σοφία Πάσχου, Γιάννης Σαρακατσάνης, Θοδωρής Σκυφτούλης, Ερυφίλη Στεφανίδου.
«Του '60 οι εκδρομείς - Πώς ζήσαμε τα 60s στην Ελλάδα», τιτλοφορείται η έκθεση που παρουσιάζεται (έως 10/1) στο Μουσείο Μπενάκη (Κουμπάρη 1). Φωτογραφίες, εικόνες, αντικείμενα και ήχοι ανασυνθέτουν τις αναμνήσεις από τη δύσκολη για την Ελλάδα δεκαετία του 1960, που σφραγίστηκε από κοινωνικούς και πολιτικούς αγώνες. Τα εκθέματα αφορούν στην κοινωνική ζωή και το μουσικό πανόραμα της περιόδου. Η έκθεση αποτελεί μέρος των εκδηλώσεων «Σαββόπουλος και φίλοι - Το περιβόλι του τρελού. 60's το ροκ του μέλλοντός μας». Επιμέλεια: Τάσος Σακελλαρόπουλος, σε συνεργασία με τον Λάμπρο Λιάβα.
Την πασίγνωστη όπερα του Μπιζέ «Κάρμεν» παρουσιάζουν αύριο, 20, 22/12, στην αίθουσα «Palladium» της Λάρισας, ο Σύλλογος Φίλων Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Δήμου Λαρισαίων, το Δημοτικό Ωδείο Λάρισας (ΔΩΛ) και το «Συνεργείο Μουσικού Θεάτρου». Συμμετέχουν οι καλλιτεχνικοί φορείς: Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Δήμου Λαρισαίων, Χορωδία Οπερας ΔΩΛ, Μουσικός Σύλλογος Λάρισας, Παιδική Χορωδία ΔΩΛ. Σκηνοθεσία Κώστα Λαμπρούλη, μαέστροι οι Χρήστος Κτιστάκης, Δημήτρης Κτιστάκης, Δημήτρης Καρβούνης (παιδική χορωδία). Ερμηνεύουν: Μαρίτα Παπαρίζου, Δημήτρης Πακσόγλου, Μυρσίνη Μαργαρίτη, Δημήτρης Κασιούμης, Τάσος Αποστόλου κ.ά.