Σημείωσε εισαγωγικά: «Οσες φορές κι αν επαναληφθεί από την πλειοψηφία της ΕΝΠΕ και τους περιφερειάρχες ο ισχυρισμός ότι στο πλαίσιο ενός βάρβαρου συστήματος και μιας αντιλαϊκής πολιτικής μπορεί να εφαρμοστεί μια φιλολαϊκή περιφερειακή πολιτική, που υποτίθεται "δεν θα αφήνει κανέναν πίσω" και "θα βελτιώνει την ποιότητα ζωής", τόσες φορές θα διαψεύδεται από τη σκληρή πραγματικότητα.
Από τη Μάνδρα, το Μάτι και το δάσος της Δαδιάς μέχρι τη Βαλένθια, τα μεγάλα λόγια θάβονται στα λασπόνερα και καίγονται στις πυρκαγιές. Μετράμε θύματα και ανυπολόγιστες καταστροφές ως αποτέλεσμα μια εγκληματικής πολιτικής, που σε επίπεδο ΕΕ ιεραρχεί έργα, υποδομές και χρηματοδοτήσεις με βασικό κριτήριο τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας των λίγων.
Οι ευθύνες κυβερνήσεων και περιφερειακών αρχών δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από αναφορές στις "προκλήσεις της κλιματικής κρίσης".
Αδιάψευστος μάρτυρας είναι οι προϋπολογισμοί των Περιφερειών, τα Τεχνικά Προγράμματα που εγκρίνονται αυτήν την περίοδο από τα Περιφερειακά Συμβούλια και χαρακτηρίζονται από την ανεπάρκεια πόρων για απαραίτητα έργα και υπηρεσίες, από τα στοιχειώδη, όπως οι καθαρισμοί ρεμάτων και οι συντηρήσεις στο περιφερειακό οδικό δίκτυο, μέχρι και τα πιο σύνθετα.
Οσα έργα και παρεμβάσεις εγκρίνονται είναι ελάχιστα μπροστά στις ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα τα χρυσοπληρώνει ο λαός μας προς τις μεγάλες κατασκευαστικές επιχειρήσεις και τους προμηθευτές, αλλά και στους ομίλους που αναλαμβάνουν τη συντήρηση και λειτουργία. Πολλά από αυτά, ιδιαίτερα τα αντιπλημμυρικά έργα, καθυστερούν χαρακτηριστικά και "κοσμούν" χρόνια τους πίνακες των Τεχνικών Προγραμμάτων και ΠΔΕ.
Τα πάντα, ακόμα και τα πιο απλά, τα οποία θα μπορούσαν να υλοποιούνται από καλά στελεχωμένες και εξοπλισμένες υπηρεσίες, παραδίδονται στους εργολάβους, μετατρέποντας δήμους και Περιφέρειες σε "τροχονόμους" συμφερόντων.
Αλλά και από τα ΠΕΠ - ΕΣΠΑ που διαχειρίζονται οι περιφερειάρχες απουσιάζουν ολοκληρωμένες παρεμβάσεις αντιπλημμυρικής προστασίας. Χαρακτηριστικά, από το 1,5 δισ. του ΠΕΠ - ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την περίοδο 2021 - 2027, στην αντιπλημμυρική προστασία φαίνεται να κατευθύνεται ένα ποσό της τάξης των 50 εκατομμυρίων για νέα έργα, ενώ άλλα μεταφέρονται από προγραμματική περίοδο σε προγραμματική περίοδο.
Οσο για τον πολύ κρίσιμο τομέα για τη χώρα μας, της αντισεισμικής θωράκισης, αυτός βρίσκεται χρόνια στα "αζήτητα" προϋπολογισμών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Η περιβόητη "δημοσιονομική στενότητα" και το "δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα" δεν ισχύουν για τους ομίλους, για τις μεγάλες επιχειρήσεις και ιδιαίτερα όσους επενδύουν στην "πράσινη και ψηφιακή μετάβαση".
Σε αυτούς κατευθύνεται, βασικά, ο πακτωλός χρημάτων ο οποίος συγκεντρώνεται από τη νόμιμη κλοπή του πλούτου που παράγουν οι εργαζόμενοι στη χώρα μας και σε όλη την Ευρώπη, και διανέμεται μέσω τομεακών και περιφερειακών ΕΣΠΑ, Ταμείου Ανάκαμψης, κρατικού και περιφερειακών προϋπολογισμών».
Και πρόσθεσε σχετικά με τη λεγόμενη «Χάρτα Αυτοδιοίκησης»: «Η σκληρή πραγματικότητα για τον λαό μας δεν θα αλλάξει ούτε με την επερχόμενη διοικητική θεσμική μεταρρύθμιση, με την περιβόητη νέα "Χάρτα", γιατί αυτή θα φτιαχτεί με τα γνωστά παλιά υλικά. Δηλαδή με υποχρηματοδότηση κοινωνικά αναγκαίων έργων και υπηρεσιών, υποστελέχωση, μεταφορά φορολογικών βαρών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, με περαιτέρω υπονόμευση του αποκλειστικά δημόσιου και ενιαίου χαρακτήρα που πρέπει να έχουν οι ευαίσθητοι τομείς της Υγείας, της Παιδείας και της Πρόνοιας.
Διοικητικές μεταρρυθμίσεις και ψηφιοποίηση δεν αλλάζουν τον χαρακτήρα του κράτους, που είναι πολύ ικανό στο να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων αλλά εχθρικό απέναντι στην κοινωνική πλειοψηφία. Αυτό αποκαλύπτεται από την τραγική κατάσταση στην Παιδεία και στην Υγεία, στην Πολιτική Προστασία».
Και κατέληξε: «Οσο παραμένει ο δρόμος ανάπτυξης που έχει ως κριτήριο την κερδοφορία των ομίλων και όχι την ικανοποίηση του συνόλου των κοινωνικών αναγκών, τόσο θα συνεχίζεται η αντιλαϊκή πολιτική, και σε αυτήν την κατεύθυνση οι Περιφέρειες θα παίξουν ακόμα πιο αναβαθμισμένο ρόλο.
Το σύγχρονο και αναγκαίο λοιπόν για τον λαό δεν είναι ακόμα μια μεταρρύθμιση και ανακατανομή αρμοδιοτήτων ανάμεσα στα διάφορα επίπεδα της αντιλαϊκής διακυβέρνησης, αλλά μεγάλες, ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα κατοχυρώσουν εκτός των άλλων νέους, πραγματικά δημοκρατικούς και αποτελεσματικούς θεσμούς για τους πολλούς, με επίκεντρο την ενεργητική συμμετοχή όλων στη διαδικασία λήψης, εφαρμογής και ελέγχου των αποφάσεων.
Εμείς ως "Λαϊκή Συσπείρωση" στηρίζουμε αυτήν την προοπτική και ταυτόχρονα αγωνιζόμαστε για:
- Να καταργηθεί το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Περιφερειακής και Τοπικής Διοίκησης ("Καποδίστριας", "Καλλικράτης", "Κλεισθένης", μνημονιακοί νόμοι, Αναπτυξιακοί Οργανισμοί, Οικονομικό Παρατηρητήριο, ο ληστρικός εκλογικός ν.4804/21, ο νέος ν.5056/23), που καθιστά δήμους και Περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δράσης και φοροεισπρακτικό μηχανισμό.
- Να μη μεταφερθούν σε Περιφέρειες και δήμους αρμοδιότητες που πρέπει να ανήκουν στο κεντρικό κράτος, όπως της Υγείας - Πρόνοιας και της Παιδείας, που πρέπει να είναι ενιαίες, αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν. Είμαστε αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση της Ενέργειας, των ορυκτών, του νερού, των παραλιών, των ορεινών όγκων και δασών, κρίσιμων μεταφορικών υποδομών όπως είναι τα λιμάνια και η Εγνατία, ζητάμε κατάργηση των διοδίων.
- Στηρίζουμε την απλή ανόθευτη αναλογική, χωρίς δεύτερο γύρο και πλαφόν, κόντρα στα σχέδια της κυβέρνησης.
Ακόμα, διεκδικούμε:
- Αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, η οποία θα προέλθει βασικά από αύξηση της φορολογίας του μεγάλου κεφαλαίου. Να αποδοθούν όλοι οι πόροι που έχουν θεσπιστεί για τις Περιφέρειες και τους δήμους, και όλα τα οφειλόμενα.
- Να κατευθυνθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις σε τομείς που θα δώσουν έστω και προσωρινή ανακούφιση σήμερα κόντρα στους σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων, της ΕΕ, διαδοχικών κυβερνήσεων και διοικήσεων σε περιφερειακό επίπεδο.
- Να τεθούν σε προτεραιότητα και να υλοποιηθούν αναγκαία για τις λαϊκές ανάγκες έργα και υπηρεσίες, όπως έργα αντιπλημμυρικής, αντισεισμικής και αντιπυρικής θωράκισης, ανάπτυξης υποδομών Παιδείας και Υγείας, κοινωνικής προστασίας. Αλλά και έργα ύδρευσης - άρδευσης - αποχέτευσης, ανάπτυξης επαρκών ΜΜΜ, πραγματικής προστασίας του περιβάλλοντος, αξιοποίησης και επέκτασης των ελεύθερων χώρων για τον λαό, ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων και αποβλήτων, χωρίς καύση, κ.ά.
- Ιδιαίτερα για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, η οποία αντιμετωπίζει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα, στο πλαίσιο της ανισόμετρης ανάπτυξης των Περιφερειών.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κάλυψη όλων των κενών στις Περιφέρειες με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, πλήρους απασχόλησης, η μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων. Η εξασφάλιση του αναγκαίου εξοπλισμού και μέσων, ώστε να εκτελούν ευρύ φάσμα έργων, χωρίς εργολάβους.
Ετσι μόνο, τελικά, μπορεί να ενισχυθεί το παραγωγικό και ελεγκτικό έργο των υπηρεσιών στον αγροδιατροφικό - κτηνοτροφικό τομέα, στη δημόσια Υγεία, στο περιβάλλον, στην αντιπλημμυρική προστασία κ.α.».
Αρνείται μέσω των συνηγόρων του κάθε κατηγορία για συμμετοχή στην υπόθεση της έκρηξης στο διαμέρισμα των Αμπελοκήπων ο 31χρονος Νίκος Ρωμανός, που είναι ο τελευταίος συλληφθείς (έχουν συλληφθεί άλλοι δύο με την κατηγορία της σύστασης τρομοκρατικής οργάνωσης). Κατά την απολογία του αύριο, Παρασκευή, αναμένεται να δηλώσει ότι από την αποφυλάκισή του το 2019 και έπειτα δεν έχει ασχοληθεί με έκνομες ενέργειες, οπότε το αποτύπωμα που έχει βρεθεί σε κινητό στοιχείο, μια σακούλα σκουπιδιών στο διαμέρισμα, πρέπει να προέρχεται από χρόνο πριν από το 2013, οπότε και είχε συλληφθεί πρώτη φορά από τις αρχές.
Επίσης, δηλώνει, σύμφωνα με τους συνηγόρους του, ότι «δεν γνωρίζει κανέναν έτερο συγκατηγορούμενό του ούτε είχε καμία απολύτως σχέση με το διαμέρισμα της οδού Αρκαδίας που σημειώθηκε η έκρηξη, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το σύνολο της δικογραφίας όπου δεν υπάρχει οτιδήποτε άλλο επιλήψιμο σε βάρος του». Συνήγορός του τονίζει ότι το μόνο εύρημα για τις κατηγορίες είναι «ένα και μόνο αποτύπωμα σε κινητό αντικείμενο το οποίο δεν έχει και ουσιαστικά καμία αξία. Αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν έχουν αντιμετωπιστεί με τελείως διαφορετικό τρόπο δικονομικά, στοιχεία τα οποία θα κατατεθούν αναλυτικά ενώπιον της κυρίας προέδρου. Η συσχέτισή του με το σύνολο του κατηγορητηρίου αλλά και με τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση είναι ανύπαρκτη, γεγονός που θα αποδειχθεί και στην προδικασία».
Οπλα, πιστόλια, σφαίρες, χειροβομβίδες και εκρηκτικές ύλες ανέφερε ότι βρήκε η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία κατά τη διάρκεια έρευνας το βράδυ της Τρίτης σε υπόγειο διαμέρισμα - αποθήκη πολυκατοικίας στο Παγκράτι. Ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος, απόστρατος των Ενόπλων Δυνάμεων, ενημέρωσε την Αμεση Δράση ότι ο άνδρας που είχε νοικιάσει τον χώρο έχει εξαφανιστεί.
Ο ιδιοκτήτης φαίνεται πως ήθελε να πουλήσει το ακίνητο κι έτσι όταν μετά από χρόνια κατέβηκε στην αποθήκη για να την ανοίξει, με τη βοήθεια κλειδαρά, διαπίστωσε πως μέσα υπήρχαν όπλα. Η αστυνομία διεξάγει έρευνα για την ανεύρεση υλικού DNA.
Στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του προέδρου και 4 ακόμη στελεχών της ΠΑΕ Ολυμπιακός προχώρησαν οι αρμόδιες δικαστικές αρχές, που χειρίζονται τη μεγάλη δικογραφία με τους 167 κατηγορούμενους για την εγκληματική οργάνωση στον χώρο του ποδοσφαίρου, στη δράση της οποίας εντάσσεται και ο θάνατος του αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη, σε επεισόδια έξω από το κλειστό του Ρέντη το 2023, όταν είχε δεχθεί ναυτική φωτοβολίδα υποκύπτοντας μετά από μερικές μέρες στα τραύματά του.
Ειδικότερα η δίωξη στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του Ολυμπιακού, Βαγγέλη Μαρινάκη, και κατά των Γιάννη Μώραλη, δημάρχου Πειραιά, των αντιπροέδρων της ΠΑΕ Κ. Καραπαπά και Δ. Αγραφιώτη, όπως και κατά του Μ. Κουντούρη. Η ΠΑΕ σε ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη εξέλιξη «υποκινούμενη από συγκεκριμένα πολιτικά και επιχειρηματικά κέντρα».
Ανακαλείται η λευκή και καστανή ζάχαρη με την εμπορική επωνυμία «ROYAL SUGAR» μετά την επιβεβαίωση καταγγελιών για την ύπαρξη ξένων σωμάτων (λευκών, πλαστικών, πολύ μικρού μεγέθους), σε χάρτινες συσκευασίες 1 kg. Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση των ακόλουθων παρτίδων με ημερομηνίες συσκευασίας 19-08-2024, 26-08-2024, 27-08-2024, 31-08-2024 και για προϊόν ζάχαρη καστανή από ζαχαροκάλαμο, με ημερομηνίες συσκευασίας 30-08- 2024, 03-09-2024, 03-10-2024 και 23-10-2024.