Eurokinissi |
Οπως καταγγέλλει το ΣΕΗ, η υπουργός Πολιτισμού, χωρίς να ενημερώσει το Σωματείο, κάλεσε και το υπουργείο Εργασίας, την εργοδοσία του ΚΘΒΕ, αλλά και δημοσιογράφους, ενώ παράλληλα απαγόρευσε την είσοδο στους εργαζόμενους ηθοποιούς που διαμαρτύρονταν απ' έξω. Ολα τα παραπάνω αποτελούν ένα ακόμα δείγμα της πίεσης που έχουν δεχτεί κυβέρνηση και διοίκηση από τον αγώνα των ηθοποιών του Θεάτρου, που διεκδικούν εδώ και ένα μήνα το αυτονόητο δικαίωμά τους, την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Οσον αφορά το ζήτημα της υπογραφής Σύμβασης στο Κρατικό, από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού κατατέθηκαν ξανά ως προτάσεις, αυτές που έχουν αρνηθεί οι ίδιοι οι ηθοποιοί του Θεάτρου μέσα από τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις. Η απάντηση των ηθοποιών είναι μία: Υπογραφή της ίδιας με την προηγούμενη Σύμβαση, χωρίς όρους και αστερίσκους, που στην ουσία καταργούν την ίδια τη Σύμβαση.
Για την υπουργό Πολιτισμού, Μ. Ζορμπά, η απαίτηση των ηθοποιών για υπογραφή Σύμβασης, που θα τους εξασφαλίζει το δικαίωμα στη ζωή αλλά και στις απαιτήσεις της τέχνης τους είναι ότι ζητάνε... «παντεσπάνι»! Η Μ. Ζορμπά το πήγε και ένα βήμα παραπέρα δηλώνοντας κυνικά: «Η πρότασή μας είναι αυτή γιατί αλλιώς υπάρχουν και χειρότερα». Τα παραπάνω σημειώνονται σε ανακοίνωση του ΣΕΗ που προσθέτει:
«Ηταν λοιπόν εξαρχής φανερή η πρόθεση της κυβέρνησης για μια ακόμη φορά χέρι χέρι με την εργοδοσία. Για μια ακόμη φορά καμία απάντηση, καμιά προσπάθεια να βρεθεί λύση στο ζήτημα, για μια ακόμη φορά κλειστές οι πόρτες στους εργαζόμενους.
Ρωτάμε τους κ. Αναστασάκη και Στυλιανού: Αυτή είναι η γνώμη που έχουν για τους ηθοποιούς του θεάτρου που διοικούν; Οτι είναι αμόρφωτοι και χαζοί; Γι' αυτό μας προτείνουν με 2 προτάσεις απλά να υπογράψουμε κάτι που θα εξασφαλίσει μια νίκη τους ενάντια στους ηθοποιούς στο δικαστήριο;
Ρωτάμε την υπουργό Πολιτισμού: Αυτό είναι το ενδιαφέρον για το Κρατικό Θέατρο της χώρας και τη λειτουργία του; Μετά από 1 μήνα κινητοποιήσεων το συμπέρασμά της είναι ότι οι ηθοποιοί ζητούν παντεσπάνι; Τελικά ποιανού είναι ο ρόλος της Μαρίας Αντουανέτας σ' αυτήν την ιστορία;
Και τελικά γιατί δέχτηκε το ραντεβού; Για να επαναλάβει η διοίκηση τις προτάσεις που έχουν ήδη καταψηφιστεί από τις Γενικές Συνελεύσεις των ηθοποιών και που έχει αποδειχτεί με κάθε τρόπο (ακόμη και από τις δικές τους υπηρεσίες) ότι δεν συνιστούν ουσιαστικά Σύμβαση Εργασίας;
Απαιτούμε το υπουργείο Πολιτισμού να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι σ' ένα κλειστό θέατρο, απέναντι στις ζωές των εργαζόμενων ηθοποιών.
Να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι σ' έναν πολιτισμό που μαραζώνει και στους ανθρώπους του που δεν μπορούν να επιβιώσουν απ' αυτόν.
Ο αγώνας των ηθοποιών για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους είναι ένας αγώνας για την τέχνη. Ενας αγώνας που θα κερδηθεί, γιατί είναι ένας αγώνας δίκαιος».
Οσον αφορά τη συνέχιση του αγώνα των ηθοποιών του ΚΘΒΕ: Σήμερα Τετάρτη και την Πέμπτη οι σκηνές θα ανοίξουν για να μπορέσουν και με αυτόν τον τρόπο να ενημερώσουν οι ηθοποιοί το κοινό για τον αγώνα τους και να το καλέσουν να σταθεί πλάι τους. Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή θα πραγματοποιηθούν στάσεις εργασίας. Την Κυριακή θα πραγματοποιηθεί και Γενική Συνέλευση των ηθοποιών, για να αποφασίσουν την παραπέρα στάση τους.
Τα εγκαίνια της έκθεσης είναι σήμερα, Τετάρτη 23 Γενάρη, στις 19.00.
Οι συμμετέχουσες δεν επιλέχθηκαν επειδή είναι γυναίκες, αλλά επειδή το καλλιτεχνικό τους έργο στο σύνολό του έχει μια συνέχεια και μια συνέπεια στο χρόνο και συμπυκνώνει σύγχρονες αναζητήσεις, μέσα από ποικίλα εκφραστικά μέσα, στιλ και υλικά.
Τα έργα των δέκα καλλιτεχνών συνομιλούν δημιουργικά σε διάφορα επίπεδα, συνθέτοντας ένα πολύπλευρο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, αντανάκλαση της σχέσης τους με την τέχνη ως εργαλείο προσωπικής έκφρασης, αλλά και της μακροχρόνιας παράλληλης πορείας τους.
Καλλιτέχνες: Αντιγόνη Καββαθά, Μαριγώ Κάσση, Πελαγία Κυριαζή, Αφροδίτη Λίτη, Εύα Μελά, Ελένη Μωραΐτη, Βάλλυ Νομίδου, Σπυριδούλα Πολίτη, Δέσποινα Τσάκνη, Μαίρη Χρηστέα.
Η έκθεση ολοκληρώνεται τον Απρίλη.
Πιο συγκεκριμένα, διεκδικεί το χρυσό αγαλματίδιο στις εξής κατηγορίες: Καλύτερης Ταινίας, Α' Γυναικείου Ρόλου (Ολίβια Κόλμαν), Β' Γυναικείου (Εμα Στόουν και Ρέιτσελ Βάις), Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μοντάζ (Γιώργος Μαυροψαρίδης), Κοστουμιών, Φωτογραφίας και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης.
Ο συγγραφέας γεννήθηκε στις 30 Δεκέμβρη του 1938 στην Κύμη Ευβοίας, με καταγωγή από τη Σκύρο. Είναι απόφοιτος του Παντείου Πανεπιστημίου. Στα τέλη της δεκαετίας του '50 έγινε εργάτης, βοηθός πρεσαδόρου, στο εργοστάσιο παραγωγής πλακών γραμμοφώνου της «Columbia» στην Αθήνα, και στη συνέχεια διευθυντικό στέλεχος της «Columbia» και της «Minos - EMI».
Ο Δ. Φεργάδης, με γλαφυρό και λαϊκό λόγο, αποτυπώνει τη δισκογραφία ...λίγο διαφορετικά από ό,τι τη γράφουν συνήθως. Υπότιτλος κάθε κεφαλαίου ένας στίχος τραγουδιού, που δίνει το στίγμα του συγγραφέα. Στο κεφάλαιο όπου αναφέρεται στους εργάτες της «Columbia», δανείζεται το στίχο από το τραγούδι «Φάμπρικες» του Βασίλη Τσιτσάνη: «Γεια σου περήφανη και αθάνατη εργατιά». Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός του οι εργαζόμενοι στη δισκογραφία, οι «ανώνυμοι» που με τον ιδρώτα τους φτιάχνονταν οι δίσκοι.
Πρόκειται για ένα αξιόλογο και ενδιαφέρον βιβλίο, στο οποίο αποτυπώνονται η μεγάλη εμπειρία του συγγραφέα στο χώρο της δισκογραφίας και η κοινωνικά ευαίσθητη οπτική του, η σταθερή συμμετοχή του στους κοινωνικούς αγώνες, σε συμπόρευση με το ΚΚΕ.
Για το βιβλίο μίλησαν ο Παναγιώτης Κουνάδης, μελετητής του ελληνικού τραγουδιού, ο Γιώργος Μονεμβασίτης, πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ, κριτικός και ιστορικός Μουσικής, ο Χρήστος Ασημακόπουλος, υπεύθυνος πωλήσεων και επικοινωνίας «Ογδοο music group». Σύντομη παρέμβαση έκανε ο συγγραφέας. Αποσπάσματα από το βιβλίο διάβασε η ηθοποιός Μαρία Μαυροματάκη. Συντόνισε ο Γιώργος Ελληνιάδης, δημοσιογράφος - ερευνητής. Τη βραδιά έκλεισαν μελωδικά ο Λάκης Χαλκιάς και το μουσικό συγκρότημα «Ρωμιοσύνη».
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», και ο Θοδωρής Σκολαρίκος, υποψήφιος δήμαρχος Αγίων Αναργύρων - Καματερού με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα της Κυβέρνησης» η ανάκληση της μεταβίβασης μνημείων, αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και ακινήτων του υπουργείου Πολιτισμού στο «υπερταμείο».
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων εκφράζει την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή και σημειώνει: «Ο αγώνας συνεχίζεται. Είναι επιτακτικό να παλέψουμε για να εξαιρεθούν και όσα μνημεία ή ακίνητα του ΥΠΠΟΑ περιλαμβάνονται στα 72.000 ακίνητα που έχουν μεταβιβαστεί στην ΕΤΑΔ (και δι' αυτής στο "υπερταμείο") πριν το 2016 - όπως το Νομισματικό Μουσείο, το Φρούριο Ιτζεδίν στα Χανιά, το Μπούρτζι Ναυπλίου, τα 36 ακίνητα στην Πλάκα - αλλά και για τη θεσμική θωράκιση των μνημείων και των ακινήτων του ΥΠΠΟΑ, στο διηνεκές, από κάθε μεταβίβαση κυριότητας, νομής και διαχείρισης».