Η συντονιστική επιτροπή των φορέων, όμως, δηλώνει κατηγορηματικά ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί, καθώς υπάρχουν ακόμα όργανα και θεσμοί που τιμούν την αποστολή τους.
Ανάμεσα σε δηλώσεις Παντερμαλή, προς το δήμο, ότι ο ΓΓ της Αρχαιολογικής Εταιρείας, κύριος Πετράκος «διαθέτει 150 σελίδες της αρχαιολογικής μελέτης του χώρου Μακρυγιάννη και να τις δημοσιεύσει αυτός» ο ακαδημαϊκός απάντησε στη Συντονιστική Επιτροπή «έχω να δω τον Παντερμαλή 4 χρόνια και ούτε εγώ ή κάποιος από την Αρχαιολογική Εταιρεία έχει δει τέτοια μελέτη, γιατί να είστε σίγουροι ότι θα τη δημοσίευα».
Επίσης σε δηλώσεις Παντερμαλή στο Δημοτικό Συμβούλιο περί συμφωνίας για διημερίδα με το ICOMOS, το Ελληνικό ICOMOS δεν έχει συμφωνήσει. Η μελέτη θεμελίωσης που επιδείχτηκε στους εκπροσώπους του ICOMOS δεν είναι η τελική και δεν αντιστοιχεί με τις θέσεις θεμελίωσης που έχουν υποδειχτεί από την αρχαιολόγο κυρία Τριάντη.
Σήμερα ύστερα από τη σημερινή ξεθεμελίωση των τοίχων του κτιρίου των θερμών, με τη χρήση μπουλντόζας, κατατέθηκε μήνυση στο οικείο αστυνομικό τμήμα της περιοχής. Ακόμα έχει κατατεθεί από τη συντονιστική επιτροπή ένσταση - παρέμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο για το σχέδιο σύμβασης της ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗΣ ΑΕ με τον ΟΑΝΜΑ, που έχει κατατεθεί για έγκριση χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένη Αρχιτεκτονική Μελέτη και έγκριση από το ΚΑΣ.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Αρχαία Ολυμπία και άλλες πόλεις του Νομού Ηλείας, υποδέχονται Πανεπιστημιακούς Θιάσους, σκηνοθέτες, καθηγητές και φοιτητές στα πλαίσια της Διεθνούς Συνάντησης Πανεπιστημιακού Θεάτρου Ολυμπίας, που θα διαρκέσει από σήμερα μέχρι και τις 3 Αυγούστου.
Ο νέος αυτός θεσμός είναι μια πρωτοβουλία του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και υλοποιείται υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού. Οι βασικοί σκοποί της Συνάντησης είναι: Να δημιουργηθεί ένα διεθνές φόρουμ ανταλλαγής ιδεών, εμπειριών και νέων δημιουργικών πειραματισμών πάνω στο Πανεπιστημιακό Θέατρο. Να ενισχύσει το διάλογο ανάμεσα στις κουλτούρες και στους λαούς, τη δημιουργική συνεργασία ομάδων νέων ανθρώπων, τη σχέση επαγγελματικής και ερασιτεχνικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Να φέρει σ' επαφή το ελληνικό κοινό με τα προϊόντα του Πανεπιστημιακού Θεάτρου ανά τον κόσμο.
Κέντρο των εκδηλώσεων θα είναι η Αρχαία Ολυμπία ενώ παράλληλες εκδηλώσεις θα γίνουν και σε άλλες περιοχές του Νομού Ηλείας: Κρέστενα, Κυλλήνη-Κάστρο Χλεμουτσίου, Δήμος Φολόης, Λέπρεο, Ναός Επικούρειου Απόλλωνα. Συμμετέχουν 11 θίασοι από πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού. Θα παρουσιαστεί η μουσική παράσταση «Η Μηχανή του Ορφέα» της Φένιας Παπαδόδημα και του Γιώργου Παλαμιώτη. Θα γίνουν τρία θεατρικά εργαστήρια για επαγγελματίες του θεάτρου και ερασιτέχνες.
Την 1η Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Αρχαίοι μύθοι στο Σύγχρονο Θέατρο» με εισηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Εκτός από τις προβολές ταινιών, στη διάθεση των επισκεπτών της Συνάντησης θα υπάρχει και Ταινιοθήκη με βίντεο θεατρικού περιεχομένου.
Το πρόγραμμα του αφιερώματος έχει ως εξής: 29/7: «Κύκλωπας» του Ευριπίδη από τη Θεατρική Ομάδα «Τσιριτσάντσουλες» στο Μουσείο - Πλατεία Σολωμού. 30/7: Συναυλία με το συγκρότημα Νίκου Γιούσεφ στην Πλατεία Σολωμού. 1/8: «Νύχτα παραμυθιών» με αναγνώσεις ζακυνθινών παραμυθιών που ερμηνεύει ο Δημήτρης Αβούρης, καθώς και με ανάγνωση του έργου του Ευγένιου Τριβιζά «Το όνειρο του Σκιάχτρου» με μουσική του Ιάκωβου Κονιτόπουλου και στο πιάνο η Ντάνα Γιακουμέλου (στο Πλάτωμα Φανερωμένης). Ακολουθεί συναυλία και παντομίμα με παιδικούς σκοπούς κλασικών συνθετών. 2/8: «Των ανθρώπων αισθήσεις μουσικές» με κλασικά κομμάτια στο Πλάτωμα Φανερωμένης. 9/8: Μελοποιημένη ποίηση, στο Λόφο Στράνη.
Μουσική εκδήλωση μνήμης και αναφοράς στη ζωή και τα τραγούδια της Μαρίκας Νίνου και της Σωτηρίας Μπέλλου πραγματοποιείται, σήμερα, στις 8.30 μ.μ. στην πλατεία Ηρώων του Δήμου Αμαρουσίου. Ερμηνεύει η Νάντια Καραγιάννη.
Στο υπαίθριο θέατρο της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών στα Ιωάννινα, τη Δευτέρα παρουσιάζεται η εκδήλωση του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ιωαννιτών με τη θεατρική παράσταση: «Ο Εβρος απέναντι» των Ρέππα - Παπαθανασίου σε σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη.