ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Οργανισμός Λιμένα Πειραιά
Τεμάχισμα και ξεπούλημα

Το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΛΠ ΑΕ προβλέπει συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων, τεμαχισμό του λιμανιού και παράδοση τμημάτων του στους ιδιώτες

Αποψη του λιμανιού του Πειραιά
Αποψη του λιμανιού του Πειραιά
Μέγα «έγκλημα», με τεράστιες και πολλαπλές κοινωνικές συνέπειες, αποτελεί η υπόθεση της παράδοσης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, στα χέρια των ιδιωτών. Αυτό αποδεικνύεται από το Επιχειρησιακό Σχέδιο του ΟΛΠ ΑΕ, που αποτελεί ένα ακόμα τερατούργημα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Στο Επιχειρησιακό Σχέδιο προβλέπεται «μαχαίρι» σε θέσεις εργασίας και εργασιακά δικαιώματα, ο τεμαχισμός του λιμανιού και η παράδοση κάθε κομματιού σε ιδιώτες, δραστική αύξηση των τιμολογίων του, με ό,τι αυτό σημαίνει για επιβάτες και τις κοινωνίες των νησιών! Επίσης η «προικοδότηση» των ιδιωτών με 76,9 δισ. δραχμές, ποσό που επίσημα αποτελεί το ύψος των επενδύσεων που έχουν προϋπολογιστεί για το λιμάνι την 5ετία 2000 - 2004! Το ποσό αυτό θα δοθεί είτε με μορφή επιχορηγήσεων είτε με την παραπέρα αύξηση των τιμολογίων και των «χτύπημα» των εργαζομένων»!

Τα όσα προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε βάρος του πρώτου ελληνικού λιμανιού, ξεπερνούν την «Πράσινη Βίβλο για τα λιμάνια»! Αποτελούν μάλιστα ...«ευρωπαϊκή πρωτοπορία», καθώς η Ευρωπαϊκή Ενωση μόλις τον περασμένο Δεκέμβρη συνέταξε σχέδιο οδηγίας, η οποία προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση και σε επίπεδο υπηρεσιών, των ευρωπαϊκών λιμανιών!

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο έχει ήδη πάρει την πρώτη του έγκριση από τη διοίκηση του ΟΛΠ στις 9 Γενάρη 2001, ενώ αναμένεται και η τελική έγκριση. Σε αυτό εντάσσεται και το Σχέδιο Ανάπλασης του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά. Ειδικότερα, προωθείται το «κόψιμο» του λιμανιού σε 6 «φέτες»: «Διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων», «διακίνηση αυτοκινήτων», «διακίνηση συμβατικού φορτίου», «εξυπηρέτηση ακτοπλοϊκής κίνησης», «εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων» και «εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας». Στο τελευταίο «κομμάτι» περιλαμβάνεται και η «στρατηγική αναδιοργάνωσης για της ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες». Κάθε «κομμάτι» θα είναι «αυτόνομη οργανωτική μονάδα», όπως αναφέρεται, ενώ η «εισβολή» του ιδιώτη θα γίνεται με προσχήματα του τύπου «συνέταιρος» ή «συνεργάτης»... Για τη «βελτίωση του λειτουργικού κόστους» των μονάδων, προβλέπεται η δραστική μείωση του αριθμού των λιμενεργατών και η ...«αλλαγή του τρόπου αμοιβής τους». Χτύπημα θα δεχτεί και το μόνιμο προσωπικό, μέσω της «αναδιοργάνωσης της κατανομής» του.

Οι λιμενεργάτες διώκονται τελείως από το τμήμα «εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης». Το Σχέδιο προβλέπει συγκεκριμένα: «Αναδιάρθρωση των τιμολογίων του επιβατικού λιμένα προς την κατεύθυνση της ανταποδοτικότητας», «άμεση μείωση του συνόλου των εργασιών που προσφέρονται από τον ΟΛΠ για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοϊκής κίνησης και εκτελούνται κυρίως από τους λιμενεργάτες (διάφορες φορτοεκφορτώσεις, γενικές εργασίες) και ανάληψη της σχετικής ευθύνης από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, έτσι ώστε να απεμπλακεί ο ΟΛΠ από την υποχρέωση διατήρησης εργατικού δυναμικού»! Προτείνεται ακόμα η «αναζήτηση συνεταίρων για την υλοποίηση των έργων» που έχουν προγραμματιστεί, «η αποδοτική εκμετάλλευση των οποίων απαιτεί πόρους, τεχνογνωσία, στελέχη και μέσα που δε διαθέτει ο ΟΛΠ»!

Σε ό,τι αφορά την «εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας», προβλέπεται η ανάληψη της ευθύνης της λειτουργίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης «από τρίτους φορείς», ενώ για τη βελτίωση του λειτουργικού του κόστους θα γίνει «σταδιακή αναπροσαρμογή των τιμολογίων», με ό,τι αυτό σημαίνει για τις μικροεπιχειρήσεις και τους εργατοτεχνίτες της Ζώνης!

Στο Σχέδιο υπάρχει και παράγραφος με τίτλο «Ανάλυση Ευαισθησίας», στην οποία αναφέρεται ότι ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ, αν εφαρμοστούν όσα προβλέπονται, θα επιφέρει αύξηση 47,6 δισ. το 2004 και στα κέρδη προ φόρων 21 δισ. «Σε περίπτωση - συνεχίζει - που δεν επιτευχθούν οι προσπάθειες ελέγχου του κόστους λιμενεργατών, τα κέρδη προ φόρων θα περιοριστούν σε 15,9 δισ. δραχμές, δηλαδή θα είναι μειωμένα κατά 24%»! Ανάλογα περιορισμένα θα είναι τα έσοδα, αν δεν αυξηθούν και τα τιμολόγια στην ακτοπλοΐα με ρυθμούς 25% ετησίως ως το 2004!

Σχετικά με την ανάπλαση του κεντρικού λιμανιού, προβλέπεται η «κατεδάφιση» κάθε παραγωγικού του τμήματος. Δηλαδή, οι μόνιμες δεξαμενές του ΟΛΠ στην περιοχή Βασιλειάδη, που εντάσσονται στη δύναμη της ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης, θα μετατραπούν σε «εκθεσιακό χώρο ιστορικών σκαφών», οι αποθήκες σε ναυτιλιακό - εμπορικό κέντρο και τα σιλό δημητριακών θα ενταχθούν στο «ευρύτερο πολιτισμικό πάρκο»!


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Ωράριο με επικίνδυνες προεκτάσεις

Την 24ωρη λειτουργία(!) των καταστημάτων στα αεροδρόμια της Ελλάδας και με νομοθετική ρύθμιση, γνωμοδότησε κατά πλειοψηφία το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας, που συγκλήθηκε χτες. Το υπουργείο Εργασίας ανέλαβε την «πρωτοβουλία» ύστερα από απαίτηση της γερμανικής πολυεθνικής «Χόχτιφ» για τον νέο αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος»! Μια τέτοια ρύθμιση ανοίγει το δρόμο για γενικευμένη ανατροπή του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, κάτι για το οποίο οι πολυεθνικές και μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις πιέζουν εδώ και καιρό. «Να σταματήσει εδώ η περαιτέρω απελευθέρωση του ωραρίου», απαίτησαν χτες, στο πλαίσιο παράστασης διαμαρτυρίας, που πραγματοποίησαν στη συνεδρίαση του ΑΣΕ, συνδικαλιστές του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και του σωματείου εργαζομένων στα «ΚΑΡΦΟΥΡ - Μαρινόπουλος».

Κατά τη συνεδρίαση του ΑΣΕ, το επιχείρημα που επικράτησε για την προώθηση της ρύθμισης, ήταν πως μέχρι σήμερα υπήρχε «νομοθετικό κενό» σ' ό,τι αφορά το ωράριο των καταστημάτων στα αεροδρόμια. Κατά αυτής της προσπάθειας, που έχει γενικότερο χαρακτήρα και θα ανοίξει ζήτημα συνολικά για το ωράριο, τάχθηκε εξ αρχής η Χριστίνα Τσεντούρου, εκπρόσωπος των εργαζομένων, η οποία επισήμανε την παράνομη μέχρι τώρα ολοήμερη λειτουργία των καταστημάτων στα αεροδρόμια και ότι αντί το ΑΣΕ να αντιμετωπίσει την παρανομία αυτή, γνωμοδοτεί υπέρ της νομοθετικής ρύθμισης.

Στο υπόμνημα που κατέθεσαν χτες στο ΑΣΕ τα σωματεία, τονίζεται ότι επιδιώκεται η χωροταξική απελευθέρωση του ωραρίου για τις ανάγκες του αεροδρομίου. «Αύριο - συνεχίζει - με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς Αγώνες θα επιδιωχτεί η πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου σ' όλη την Επικράτεια. Αυτού του είδους οι προσπάθειες είναι ενταγμένες σε μια νεοφιλελεύθερη πολιτική, που βγάζει στο σφυρί τα δικαιώματα των εργαζομένων, χρησιμοποιώντας αναληθείς προθέσεις, με στόχο το "εθνικό συμφέρον" όπως πάντα».

Σημειώνεται δε ότι οι εργαζόμενοι στο εμπόριο πληρώνουν καθημερινά τις συνέπειες από την απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, που είναι αλληλένδετο βέβαια με την απελευθέρωση της εργασιακής τους σχέσης. Εχουν εκδηλώσει την αντίθεσή τους στην περαιτέρω απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας και με καθολικές αποφάσεις στις γενικές συνελεύσεις, αλλά και με κινητοποιήσεις τους, βάζοντας φραγμό σ' αυτές τις προσπάθειες.

«Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο - αναφέρεται - που πήρε την τελική του μορφή μετά από κοινή υπουργική απόφαση (υπουργεία Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης, Εργασίας) είναι επαρκέστερο για να καλύψει και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού και του νέου αεροδρομίου, όπως και τις ανάγκες των καταναλωτών ενόψει της Ολυμπιάδας 2004».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ