ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 22 Μάρτη 2003
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΣΔΕ
Διαλέχτε ... «χαράτσια»

Οι αγροτοκτηνοτρόφοι θα μπορούν να πληρώνουν στο εξής και ιδιώτες για τη συμπλήρωση αιτήσεων!

«Για λόγους συνέπειας προς τον υγιή ανταγωνισμό...» οι αγροτοκτηνοτρόφοι καλούνται να πληρώνουν χαράτσι για να πάρουν την οποιαδήποτε επιδότηση
«Για λόγους συνέπειας προς τον υγιή ανταγωνισμό...» οι αγροτοκτηνοτρόφοι καλούνται να πληρώνουν χαράτσι για να πάρουν την οποιαδήποτε επιδότηση
Επιλογή ...στο πού θα πληρώνουν «χαράτσια» οι αγροτοκτηνοτρόφοι, με την κατάθεση-συμπλήρωση των δηλώσεων ΟΣΔΕ (Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Επιδοτήσεων), προκειμένου να λάβουν τις όποιες επιδοτήσεις, δίνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας, μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Χτες ο ΟΠΕΚΕΠΕ ανακοίνωσε πως «για λόγους συνέπειας προς τον υγιή ανταγωνισμό (και όχι μόνο)» θα μπορούν από την τρέχουσα περίοδο να κάνουν και ιδιώτες τη δουλιά που έκαναν μέχρι τώρα οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών, μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ ΠΑΣΕΓΕΣ-ΟΠΕΚΕΠΕ. Ανακοίνωσε επίσης πως «όσοι φορείς και ιδιώτες επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα ως "σύμβουλοι" των παραγωγών στη συμπλήρωση των αιτήσεων, οφείλουν να απευθυνθούν στον ΟΠΕΚΕΠΕ για την πιστοποίησή τους». Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται επίσης πως «όσοι παραγωγοί δεν επιθυμούν τη συνεργασία τους με τις ΕΑΣ δύνανται να απευθύνονται στους φορείς για βοήθεια στη συμπλήρωση της αίτησής τους, που στη συνέχεια θα υποβληθεί στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις προκειμένου οι παραγωγοί να ενταχθούν στο πρόγραμμα ΟΣΔΕ και να τύχουν των προβλεπομένων επιδοτήσεων».

Αυτό που δε λέει η χτεσινή ανακοίνωση είναι τι πρέπει να κάνουν οι αγροτοκτηνοτρόφοι που δεν επιθυμούν να συμπληρώσουν τις αιτήσεις ΟΣΔΕ ούτε στις ΕΑΣ ούτε σε ιδιώτες. Θα μπορούν, αν θέλουν και μπορούν, να συμπληρώσουν τις αιτήσεις μόνοι τους και να τις καταθέσουν στις νομαρχίες χωρίς κανένα πρόβλημα; Γιατί στη χτεσινή ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ δε γίνεται καμία αναφορά επ' αυτού και μια σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Γεωργίας με ημερομηνία 13/2, ότι οι παραγωγοί μπορούν να καταθέτουν τις αιτήσεις ΟΣΔΕ στις νομαρχίες, αποδείχτηκε στην πράξη πέρα για πέρα απατηλή!

Φαίνεται, δηλαδή, ότι και η χτεσινή ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ επιχειρεί να λειτουργήσει αποπροσανατολιστικά σε βάρος των αγροτοκτηνοτρόφων και, παράλληλα, βάζει στο παιχνίδι της «κονόμας» και διάφορους ιδιώτες, μεμονωμένους ή εταιρίες. Εκτός αυτών, η χτεσινή κίνηση καθόλου τυχαία δε θεωρείται, αφού η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας αρνείται εδώ και δύο χρόνια την κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό των απαιτούμενων εξόδων για την υλοποίηση του ΟΣΔΕ. Ετσι, φόρτωσε τα «σπασμένα», πάλι, στους αγροτοκτηνοτρόφους. Αρχικά, το ρόλο του «φοροεισπράκτορα» ανέλαβε, για δεύτερη χρονιά, η διοίκηση της ΠΑΣΕΓΕΣ. Ομως, πήρε μεγάλη εισπρακτική φόρα και φέτος όρισε ακόμα πιο εξωφρενικά «χαράτσια» στους αγροτοκτηνοτρόφους. Η κυβέρνηση, διά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Γεωργίας, μπροστά στη δικαιολογημένη αγανάκτηση των αγροτοκτηνοτρόφων, αναδιπλώθηκε... και έτσι μετά τα «καραγκιοζιλίκια» της «πρασινογάλαζης» διοίκησης της ΠΑΣΕΓΕΣ, προέκυψε χτες η σχετική ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ομως, εδώ προκύπτουν και κάποια ακόμα θέματα για το πώς θα λειτουργήσει το όλο πράγμα: Θεωρεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργίας πως αν οι ιδιώτες ζητήσουν κάπως μικρότερες αμοιβές από αυτές της ΠΑΣΕΓΕΣ θα λυθεί το όλο πρόβλημα; Επίσης, στο μνημόνιο συνεργασίας προβλέπεται, ανάμεσα σε άλλα, πως η δαπάνη αναπαραγωγής και διανομής του απαιτούμενου υλικού, καθώς και η ηλεκτρονική καταχώριση θα βαρύνουν την ΠΑΣΕΓΕΣ ή τις ΕΑΣ, το ίδιο και η πληρωμή του απασχολούμενου προσωπικού. Ισχύει ακριβώς το ίδιο και για τους ιδιώτες;... Και, τελικά, γιατί θα πρέπει να πληρώνουν, έτσι ή αλλιώς, οι αγροτοκτηνοτρόφοι τα «κερατιάτικα» της κυβέρνησης;!

Επεκτάσεις του δικτύου της ΔΕΠΑ

Στην επέκταση του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου σε Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ) σχεδιάζει να προχωρήσει η ΔΕΠΑ, ενώ ήδη έχει υπογράψει συμφωνία με την ΠΕΣΙΝΕ, ώστε να μεταφέρει στις εγκαταστάσεις της φυσικό αέριο.

Συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του αγωγού Λιβαδειάς - Ασπρων Σπιτιών όπου βρίσκονται και οι εγκαταστάσεις της ΠΕΣΙΝΕ («Αλουμίνιον της Ελλάδος») και θα είναι μήκους 29 χλμ. και διαμέτρου 14 ιντσών. Ο προϋπολογισμός του έργου μαζί με τον μετρητικό σταθμό στην Αντίκυρα είναι 16,5 εκατ. ευρώ. Η βιομηχανία θα απορροφά περίπου 300 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως, ενώ μέχρι το τέλος Απρίλη θα έχει επιλεγεί ο ανάδοχος του έργου. Οι ποσότητες του φυσικού αερίου θα τροφοδοτήσουν τις τρεις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής (75MW εκάστη) που προγραμματίζει να κατασκευάσει η «Αλουμίνιον της Ελλάδος».

Η ΔΕΠΑ προσανατολίζεται ακόμα στην επέκταση του δικτύου της προς τα διυλιστήρια της ΜΟΤΟR OIL και την πόλη της Κορίνθου. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης και θα ενεργοποιηθεί υπό την προϋπόθεση ότι θα υπογραφεί η συμφωνία ΔΕΠΑ - MOTOR OIL λόγω των ποσοτήτων που θα απορροφήσει το διυλιστήριο.

Επεκτάσεις επίσης σχεδιάζονται για τις:

Βιομηχανική Περιοχή Λαμίας - Πόλη Λαμίας. Ο αγωγός θα συνδέει τον κεντρικό αγωγό φυσικού αερίου με τη ΒΙΠΕ και την πόλη της Λαμίας.

Κιλκίς - ΒΙΠΕ Κιλκίς. Ο αγωγός θα συνδέει τον κεντρικό με την πόλη και τη ΒΙΠΕ του Κιλκίς. Θα έχει μήκος 50 χλμ. και είναι προϋπολογισμού 11,2 εκατ. ευρώ.

Εκλογές στον κλάδο των στεγνοκαθαριστηρίων

Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση πραγματοποιεί την Κυριακή η Πανελλήνια Ομοσπονδία Στεγνοκαθαριστηρίων - Ταπητοκαθαριστηρίων - Πλυντηρίων - Σιδηρωτηρίων - Βαφείων και Συναφών Επαγγελμάτων. Τα μέλη της καλούνται να ψηφίσουν και να αναδείξουν, για άλλη μια φορά, αγωνιστές συνδικαλιστές στην ηγεσία της προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου.

Πρώτη η ΔΕΚΥ στους υδραυλικούς

Οι υδραυλικοί της Αθήνας επιβεβαίωσαν την εμπιστοσύνη τους στη «Δημοκρατική Ενωτική Κίνηση Υδραυλικών» στις εκλογές που έγιναν την Τετάρτη και την Πέμπτη για την ανάδειξη νέας διοίκησης του Συνδέσμου Εγκαταστατών Υδραυλικών Αθήνας Κλιματιστικών και Θερμικών Εργων.

Ο συνδυασμός, που στηρίζεται από τη ΔΗΚΕΒΕ, αύξησε τις έδρες του στο εννιαμελές ΔΣ από 5 σε έξι. Η ΑΔΕΚΥ εξέλεξε 3 συμβούλους από 4 που είχε. Καμία έδρα δεν κατέλαβε ο συνδυασμός «Ενότητα Υδραυλικών».

Ε! όχι και κρίση!

«Κρίση στο Ιράκ». Ετσι χαρακτηρίζει ο ΕΟΤ τη δολοφονική ιμπεριαλιστική επίθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη και σπεύδει να εφαρμόσει πρόγραμμα δημοσίων σχέσεων για την προβολή της Ελλάδας «ως ασφαλούς και ειρηνικού προορισμού». Πρώτο βήμα είναι η φιλοξενία και ξενάγηση 20 Ολλανδών δημοσιογράφων. Ο Οργανισμός επισημαίνει όμως ότι θα διοργανωθούν και άλλες «ανάλογες επισκέψεις κατά τη διάρκεια της κρίσης στο Ιράκ». Ενα θέμα είναι ο τουρισμός στην Ελλάδα και ένα άλλο ο πόλεμος. Ανεξάρτητα από τις απόψεις για τα προβλήματα του τουρισμού αυτή την περίοδο, τις αιτίες τους και το ρόλο των εμπλεκομένων, είναι τουλάχιστον αχαρακτήριστο να χαρακτηρίζεται «κρίση» το αιματοκύλισμα ενός λαού. Πολύ περισσότερο όταν η ελληνική κυβέρνηση, απευθείας αλλά και μέσω της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, συμβάλει σε αυτό το αιματοκύλισμα προσφέροντας, ανοχή, πιλότους, πολεμικά πλοία, πολεμικές βάσεις.

Ο... «αγώνας» συνεχίζεται

Μια αντιπαράθεση - αστραπή με έντονο το στοιχείο των ανατροπών, διεξήχθη μεταξύ του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων και της «Travel Card», τις δύο προηγούμενες μέρες.

Ο Σύνδεσμος κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για παραπλανητική διαφήμιση εναντίον της εταιρίας που υποστηρίζει ότι προσφέρει «ποιοτικές και φθηνές διακοπές» στους Ελληνες. Την Πέμπτη, ο πρόεδρος Υπηρεσίας του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών διέταξε την άμεση διακοπή της διαφημιστικής καμπάνιας της «Travel Card», μέχρι την εκδίκαση της αίτησης. Χτες, ο Σύνδεσμος κατήγγειλε τη μη συμμόρφωση της εταιρίας στη διαταγή, ενώ η «Travel Card» ανακοίνωσε πως ανακλήθηκε από τον πρόεδρο υπηρεσίας η διαταγή απαγόρευσης και μπορεί πλέον να διαφημίζει ελεύθερα και νόμιμα το προϊόν της.

Ο τεκμαρτός φόρος στους φορτηγατζήδες

Διευκρινίσεις για τη φορολόγηση των εισοδημάτων που απέκτησαν οι εκμεταλλευτές φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης απέστελε στις Εφορίες το υπουργείο Οικονομικών. Τα κατ' αποκοπή ποσά με τα οποία εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση για το 2002 διαμορφώνονται ως εξής:

  • Μέχρι 500 τόνους με οδηγό τον ιδιοκτήτη τα 500 ευρώ. Με οδηγό τρίτο σε 350 ευρώ.
  • Από 5 μέχρι 11 τόνους σε 700 και 500 ευρώ αντίστοιχα.
  • Από 11 μέχρι 16,5 τόνους σε 1.200 και 800 ευρώ.
  • Πάνω 16,5 τόνους σε 1.500 και 1.000 ευρώ.

Για επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό κάτω από 20.000 κατοίκους τα τεκμαρτά ποσά φόρου μειώνονται σε ποσοστό 20%.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ