ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Νοέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Η προπέλα ήταν σταματημένη

Νέα στοιχεία προκύπτουν από τις βιντεοταινίες, που παρουσιάστηκαν χτες στο δικαστήριο

Παρά τα εμπόδια, όλο και νέα επιβαρυντικά στοιχεία κατατίθενται στη δίκη για το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ»
Παρά τα εμπόδια, όλο και νέα επιβαρυντικά στοιχεία κατατίθενται στη δίκη για το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ»
Οι ενδείξεις γίνονται αποδείξεις. Το ενδεχόμενο η δεξιά προπέλα λίγο πριν το πλοίο προσκρούσει στις βραχονησίδες Πόρτες να είχε σταματήσει, ενισχύεται από τα στοιχεία που κατατέθηκαν χθες στη δίκη για το τραγικό ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, που βυθίστηκε πριν πέντε χρόνια στη θάλασσα της Πάρου και πήρε μαζί του 80 ανθρώπους. Τα νέα στοιχεία προκύπτουν από τις βιντεοκασέτες που παρουσιάστηκαν για δεύτερη μέρα χθες στο δικαστήριο, οι οποίες μαγνητοσκοπήθηκαν από τον δύτη Β. Δημητριάδη.

Στην εικόνα φάνηκε πεντακάθαρα η θέση του κομμένου πτερυγίου της δεξιάς έλικας. Το κόψιμο είναι σύρριζα στη βάση του, ενώ έχει απομείνει μόνον ένα μικρό κομμάτι ως υπόλειμμα. Ο τρόπος που έχει κοπεί το πτερύγιο, αλλά και το γεγονός ότι τα άλλα δύο είναι εντελώς ανέπαφα ενισχύει την περίπτωση ότι το πλοίο όταν χτύπησε στις Πόρτες είχε πάθει βλάβη και η προπέλα αυτή είχε σταματήσει. Παράλληλα, εκτός από το ένα πτερύγιο, είναι γδαρμένος και ο κώνος της δεξιάς έλικας, πράγμα που καταρρίπτει το ενδεχόμενο ότι χτύπησε και έσπασε στο βυθό.

Να σημειωθεί ότι το πτερύγιο της δεξιάς προπέλας που έχει κοπεί δεν έχει βρεθεί από τους δύτες ούτε κοντά στο ναυάγιο, ούτε στην περιοχή της πρόσκρουσης, στις Πόρτες...

Την υπόθεση της βλάβης επιβεβαιώνει και η εικόνα που έδειχνε ότι το αριστερό πηδάλιο του πλοίου είχε δεξιά κλίση, ενώ το δεξί πηδάλιο είχε αριστερή. Ακόμα, το δεξί είχε ένα βούλιαγμα και ένα μπάλωμα μπογιάς. Σε διαφορετική περίπτωση, όπως εξηγήθηκε στο δικαστήριο, δηλαδή αν δεν είχε βλάβη, και τα δύο πηδάλια θα είχαν την ίδια φορά.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι τα στοιχεία αυτά αναδείχτηκαν, παρά το γεγονός ότι η παρουσίαση των βιντεοκασετών των δυτών, σε μια τόσο σοβαρή δίκη, γίνεται χωρίς να υπάρχει κάποιος πραγματογνώμονας, που να εξηγεί, τόσο στο δικαστήριο, όσο και στους δικηγόρους της Πολιτικής Αγωγής και της υπεράσπισης τι ακριβώς βλέπουν, παρά αφήνεται στην ευγενή καλοσύνη των κατηγορουμένων και κάποιων τεχνικών να εξηγήσουν τι δείχνει το βίντεο. Την ίδια ώρα, ο Β. Δημητριάδης, ο δύτης που είχε κάνει τις λήψεις, με ευθύνη του προέδρου Νίκου Λεόντη, δεν έχει καταθέσει στη δίκη!

ΙΚΑΡΙΑ
Η ταλαιπωρία των νησιωτών δεν έχει τέλος

Μόνο με τους αγώνες μας, θα τελειώσουμε την ασυδοσία των εφοπλιστών και θα καταργήσουμε τις κυβερνητικές επιλογές που εξυπηρετούν αποκλειστικά τα συμφέροντά τους, επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Πανικάριας Συντονιστικής Επιτροπής για την Ακτοπλοϊα

Την αντιλαϊκή πολιτική που ασκείται στον τομέα της ακτοπλοΐας και των αερομεταφορών, που έχει σαν συνέπεια την ταλαιπωρία των νησιωτών, ενώ την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές «γεμίζουν τις τσέπες τους» σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Πανικάρια Συντονιστική Επιτροπή για την Ακτοπλοΐα.

Ως απάντηση στον προκλητικό ισχυρισμό του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη, ότι «κατά μέσο όρο τα ελληνικά πλοία είναι ποιοτικά, τα καλύτερα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη», στην ανακοίνωση αναφέρεται μια ακόμα από τις πολλές περιπτώσεις (την περασμένη Κυριακή 13/11 το απόγευμα στο λιμάνι του Ευδήλου), όπου ο κόσμος ταλαιπωρήθηκε περιμένοντας να ταξιδέψει, αλλά το πλοίο παρουσίασε βλάβη. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το πλοίο που δρομολογήθηκε για να ταξιδέψουν την επόμενη μέρα ήταν το «Δημητρούλα», το οποίο έχει παρουσιάσει πολλά προβλήματα, ενώ - όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση - «ταξιδεύει περίπου χωρίς στεγανά».

«Η ταλαιπωρία των νησιωτών δεν έχει τέλος, και οι καθημερινές βλάβες που παρουσιάζουν τα πλοία αποδεικνύουν ότι οι εφοπλιστές, με κριτήριο την αύξηση των κερδών τους, "ξεζουμίζουν" πλοία και ναυτεργάτες, δε δίνουν δεκάρα για τη συντήρηση των σκαφών και υποβαθμίζουν πλήρως κάθε έννοια ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», σημειώνει η Πανικάρια Επιτροπή. Και προσθέτει: «Για το "Εξπρές Απόλλων" έχει διαταχτεί δικαστική έρευνα για τα πιστοποιητικά ασφαλείας του. Η δίκη του "Εξπρές Σαμίνα" συνεχίζεται στον Πειραιά, με τους επιζώντες να καταθέτουν συγκλονιστικά στοιχεία για την κατάσταση του πλοίου».

Επιπλέον, η κυβέρνηση προχωρά σε νέες αυξήσεις στις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές και στην απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών από τον Πειραιά, έτσι ώστε οι εφοπλιστές να καθορίζουν αυθαίρετα τις τιμές των εισιτηρίων, τα δρομολόγια, τη συχνότητα των συνδέσεων κλπ. Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στις αερομεταφορές. Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, μετά το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής», θα αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων, τα μέτρα ασφαλείας θα μειωθούν, τα δρομολόγια θα διαμορφώνονται σύμφωνα με τα κέρδη, ενώ χιλιάδες εργαζόμενοι κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο.

«Οσο τα πλοία είναι στα χέρια των εφοπλιστών και ασκείται η ίδια αντιλαϊκή πολιτική με κριτήριο το κέρδος τους και γενικότερα του κεφαλαίου, η κατάσταση θα χειροτερεύει ακόμα περισσότερο στην ακτοπλοΐα για τους επιβάτες, τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των νησιών, τους ναυτεργάτες. Και δε θα αλλάξει, παρά μόνον όταν με τους αγώνες μας θα τελειώσουμε την ασυδοσία, το θράσος, την αναλγησία των εφοπλιστών, όταν θα καταργήσουμε τις κυβερνητικές επιλογές που στηρίζουν και εξυπηρετούν αποκλειστικά τα συμφέροντά τους. Οταν θα επιβάλουμε τη δημιουργία του δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών», καταλήγει η ανακοίνωση.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κατάληψη της Θεολογικής Σχολής

Συνεχιζόταν μέχρι αργά το βράδυ η κατάληψη της Θεολογικής Σχολής στη Θεσσαλονίκη, που ξεκίνησε χτες το πρωί από ομάδα ατόμων που αυτοαποκαλούνται «αναρχικοί». Στη διάρκεια των επεισοδίων που προκλήθηκαν χτες το πρωί στο χώρο της Θεολογικής δύο φοιτητές τραυματίστηκαν την ώρα που προσπαθούσαν να μπουν στο κτίριο της Σχολής και μεταφέρθηκαν στο «Ιπποκράτειο» Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.

Η ομάδα των καταληψιών («περιθωριακούς» τους χαρακτήρισε ο Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής), ισχυρίζονται ότι η Αστυνομία της Θεσσαλονίκης ευθύνεται για το θάνατο του 30χρονου Βαγγέλη Γκουλούση από την Καβάλα, τον οποίο εμφανίζουν ως έναν από τους προσαχθέντες στην Αστυνομία το βράδυ των επεισοδίων της περασμένης Πέμπτης 17 Νοέμβρη. Ισχυρίζονται πως ο 30χρονος χτυπήθηκε άσχημα από αστυνομικούς και την επομένη της απελευθέρωσής του βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη.

Ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Γ. Ανδραβίζος, δήλωσε ότι το βράδυ της περασμένης Πέμπτης προσήχθησαν συνολικά 30 άτομα και ο Β. Γκουλούσης δεν ήταν μέσα σε αυτούς και πως η αστυνομία δεν έχει καμία σχέση με το θάνατό του. Ο ιατροδικαστής Μ. Τσούγκας που έκανε τη νεκροψία - νεκροτομή, ανέφερε πως ο θάνατος του 30χρονου οφείλεται σε πνευμονικό οίδημα.

ΛΗΜΝΟΣ
Αύριο η συγκέντρωση για τις συγκοινωνίες

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας διοργανώνει αύριο στη Λήμνο η Παναιγαιακή Επιτροπή Λήμνου, στο λιμάνι της Μύρινας, στις 6 το απόγευμα, για τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες. Εργατικά σωματεία της Λήμνου, μαζί με ναυτεργάτες και την αγροτιά του νησιού, θα συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο και θα διεκδικήσουν τη δημιουργία δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με σύγχρονα πλοία, που θα εξασφαλίζουν το αξιόπλοο των καραβιών. Κόντρα στη συμβιβαστική λογική του Επαρχιακού Συμβουλίου που ζητά «διάλογο» με τους βουλευτές του νομού και τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.

Οι κάτοικοι της Λήμνου διεκδικούν, μεταξύ άλλων: Σύγχρονα και ασφαλή πλοία με φτηνά εισιτήρια. Τακτική σύνδεση (χειμώνα - καλοκαίρι) των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Εγκαιρο προγραμματισμό των δρομολογίων των πλοίων και σε ώρες «ανθρώπινες» για το επιβατικό κοινό. Δρομολόγηση πιο σύγχρονου πλοίου της γραμμής Λήμνου - Αγ. Ευστρατίου. Μείωση του ναύλου μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων, χωρίς αυτό το κόστος να μετακυλιστεί, μέσω επιδοτήσεων ή άλλων τρόπων, στον κρατικό προϋπολογισμό. Μειωμένο εισιτήριο για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι ΝΑΤ, πολύτεκνοι, ΑμΕΑ και φοιτητές). Εξασφάλιση της δουλιάς των ναυτεργατών και βελτίωση των δικαιωμάτων τους. Παραμονή της «Ολυμπιακής» στο Δημόσιο, μείωση των τιμών των εισιτηρίων των αεροπορικών δρομολογίων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ