ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Απρίλη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Συνολική πρόταση διεκδίκησης για δουλιά με αξιοπρέπεια

Η πρόταση της ΕΣΑΚ ΔΕΕ για την εκπαίδευση και το διορισμό των εκπαιδευτικών, ενάντια στις αποσπασματικές λύσεις που εντείνουν τα αδιέξοδα

Από παλιότερη κινητοποίηση των εκπαιδευτικών
Από παλιότερη κινητοποίηση των εκπαιδευτικών
Η επιστημονική και παιδαγωγική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, η κατοχύρωση του πτυχίου ως του μοναδικού προσόντος για εργασία και η διασφάλιση των εργασιακών κατακτήσεων απέναντι στην επίθεση της ΕΕ, είναι τα χαρακτηριστικά της πρότασης της ΕΣΑΚ ΔΕΕ για την εκπαίδευση και το διορισμό των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για συνολική πρόταση, που δίνει άμεσες απαντήσεις στη σημερινή άσχημη πραγματικότητα που έχει δημιουργήσει η πολιτική ανατροπής των εργασιακών σχέσεων κυβέρνησης - ΕΕ και η λογική του «εφικτού» των πλειοψηφιών της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Ετσι, για την εκπαίδευση και την ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ προτείνει τη Δημιουργία Ενιαίων Παιδαγωγικών Σχολών μέσα από αναδιάρθρωση των πανεπιστημίων. Αυτές θα δίνουν πλήρη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια σε τμήματα αντίστοιχα με την ειδικότητα διδασκαλίας και τις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε ηλικιακής ομάδας.

Ο διορισμός στην εκπαίδευση να γίνεται από την επετηρίδα των πτυχιούχων, χωρίς διαγωνισμούς ή άλλα κριτήρια.

Αποκλειστικά μόνιμο το εκπαιδευτικό προσωπικό

Η πρόταση της ΕΣΑΚ ΔΕΕ προβλέπει κατάργηση τώρα του θεσμού του αναπληρωτή και του ωρομισθίου και διορισμό μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού στη διάθεση του υπουργείου Παιδείας για την κάλυψη των εκτάκτων και συνηθισμένων αναγκών. Αποκλειστικά μόνιμο όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με προσωρινή διάθεση στο ΥΠΕΠΘ θα αποτελούν, σύμφωνα με την πρόταση, μια ανανεούμενη κάθε χρόνο «δεξαμενή», από την οποία θα διορίζονται οι μόνιμοι σε «οργανικές» (δηλαδή οι μέχρι τώρα μόνιμοι διορισμοί σε περιοχές) και στη συνέχεια θα γίνονται νέοι διορισμοί μονίμων με διάθεση στο ΥΠΕΠΘ, ανάλογα με τις προβλεπόμενες συνολικές ανάγκες (συνήθεις και έκτακτες). Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με διάθεση στο ΥΠΕΠΘ θα καλύπτουν τις έκτακτες ανάγκες, με βάση δήλωση προτίμησης και θα ικανοποιούν και θα ενισχύουν τις συνηθισμένες ανάγκες π.χ. αριθμός επιμορφούμενων εκπαιδευτικών, αριθμός εκπαιδευτικών αδειών, αποσπάσεις σε Γραφεία-ΙΕΚ κλπ., εισαγωγική επιμόρφωση, άδειες άνευ αποδοχών. Η διάθεση στο ΥΠΕΠΘ θα είναι μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη και μετά ο μόνιμος εκπαιδευτικός θα τοποθετείται με αίτησή του για ολόκληρη τη σχολική χρονιά σε ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣΔΕ, για την κάλυψη των αναγκών.

Με βάση τις πραγματικές ανάγκες

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες, δηλώνει ότι αυτή τη στιγμή χρειάζονται 37.000 διορισμοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 30.000 στην Πρωτοβάθμια, στα πλαίσια μιας πολιτικής η οποία επιδιώκει στοιχειωδώς να αναβαθμίσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα μεγέθη αυτά προκύπτουν αν παρθούν άμεσα τα παρακάτω βελτιωτικά μέτρα:

  • Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ώστε η αναλογία εκπαιδευτικού - μαθητών να διαμορφωθεί στο 1/15 στο νηπιαγωγείο, την Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 1/20 στις υπόλοιπες. Το μέτρο αυτό απαιτεί άμεσα 12.000 μόνιμους διορισμούς στη ΔΕ, 3.500 δασκάλους και 1.300 νηπιαγωγούς περίπου.
  • Καθιέρωση ετήσιας περιοδικής επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Προκειμένου κάθε εκπαιδευτικός να έχει τη δυνατότητα να επιμορφωθεί 2-3 φορές σε όλη τη διάρκεια της εργασίας του, απαιτείται ο διορισμός 7.000 καθηγητών, 5.000 δασκάλων και 2.000 νηπιαγωγών.
  • Ικανοποίηση των αιτήσεων για εκπαιδευτική άδεια σημαίνει περίπου 500 θέσεις καθηγητών, 500 δασκάλων και 200 νηπιαγωγών περίπου.
  • Μείωση του ορίου συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών κατά 5 χρόνια, αντιστοιχεί σε 7.500 διορισμούς καθηγητών, 6.000 δασκάλων και 1.500 νηπιαγωγών περίπου.
  • Κατάργηση του θεσμού του αναπληρωτή και του ωρομίσθιου και διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών για όλες τις ανάγκες. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 10.000 διορισμούς στη ΔΕ και άλλες 10.000 στην ΠΕ. Αφού τόσος είναι ο μέσος όρος αναπληρωτών και ωρομισθίων την τελευταία 3ετία.

Οι παραπάνω 37.000 στη ΔΕ και 30.000 στην ΠΕ μόνιμοι διορισμοί θα καλύψουν οργανικά κενά, οργανικές θέσεις που θα προκύψουν από τη μετατροπή των πάγιων, πάνω από 2 χρόνια, λειτουργικών κενών και οι υπόλοιποι θα παραμείνουν σε προσωρινή διάθεση του ΥΠΕΠΘ, για κάλυψη όλων των αναγκών.

Μεταβατικά
  • Μέχρι τη δημιουργία των Ενιαίων Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών Σχολών έχουν δικαίωμα για εργασία στην εκπαίδευση οι σημερινοί πτυχιούχοι των λεγόμενων καθηγητικών σχολών, όπως επίσης οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί.
  • Οι ενταγμένοι στον πίνακα του 16μηνου διορίζονται σύμφωνα με όσα προβλέπει η νομοθεσία (απορρόφησή τους έως 2005).
  • Καταργείται άμεσα ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Δημιουργείται ξανά η επετηρίδα με υποβολή νέων αιτήσεων. Η σειρά εγγραφής σ' αυτή να γίνεται σύμφωνα με ό,τι ίσχυε στην προηγούμενη επετηρίδα (ημερομηνία κατάθεσης αίτησης). Ειδικά για την αρχική σύνταξη της επετηρίδας, αυτή να γίνει με βάση το άθροισμα των μορίων του κάθε εκπαιδευτικού, που προέρχονται από το χρόνο που έχει μεσολαβήσει από την απόκτηση του πτυχίου του (1 για κάθε μήνα) και τη συνολική προϋπηρεσία του μέχρι τον προσεχή Ιούλιο (1 για κάθε μήνα, με αναγωγή στο υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο). Οι διορισμοί από δω και πέρα, που θα είναι μόνο μόνιμοι, πραγματοποιούνται από τη νεοσυσταθείσα επετηρίδα.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ καλεί οι προτάσεις της να αποτελέσουν άμεσους στόχους πάλης για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα στην προοπτική και της διεκδίκησης του ενιαίου 12χρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου για όλους.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τονίζει ότι «διεκδικήσεις και αιτήματα που αντιμετωπίζουν το ζήτημα της εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού - του διορισμού των εκπαιδευτικών - το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών στις επιμέρους πλευρές τους και αποσπασματικά, οδηγούν σε αδιέξοδο. Αλλη μια αποσπασματική ρύθμιση στο ζήτημα των διορισμών, όπως επιδιώκουν κάποιοι, δεν πρόκειται, όπως έδειξε και η ρύθμιση για το 16μηνο, να έχει αποτέλεσμα και τα αδιέξοδα θα πολλαπλασιάζονται. Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς, για μόνιμη σταθερή εργασία, απαιτείται να ενταχθεί σε ένα πλαίσιο που περιλαμβάνει την εκπαίδευση του εκπαιδευτικού, την επετηρίδα, τη μονιμότητα, τα άμεσα μέτρα αναβάθμισης της εκπαίδευσης, δηλαδή μέτρα που στο σύνολό τους στοχεύουν στο σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών».


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Καλλιεργεί» προσδοκίες στους αναπληρωτές

Τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει για τους εκπαιδευτικούς η κατάργηση της επετηρίδας και ο περιορισμός του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή δουλιά, αναδεικνύονται σε όλο τους το μεγαλείο στην περίπτωση των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Χτες, αντιπροσωπεία αναπληρωτών συναντήθηκε με τον υφυπουργό Παιδείας Γ. Καλό, ζητώντας από την ηγεσία του υπουργείου να προωθήσει ρυθμίσεις για τη μονιμοποίησή τους, ανάλογες με αυτές που εξήγγειλε για τους συμβασιούχους του Δημοσίου. Χωρίς να δώσει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, ο Γ. Καλός δήλωσε ότι θα ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας να δώσουν τα απαραίτητα στοιχεία, ώστε να συγκριθούν μεταξύ τους αποτελεσματικά οι όποιες προτάσεις και παρέπεμψε σε νέα συνάντηση την ερχόμενη Τρίτη, 4 Μάη.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή, 14 Μάη, οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ διοργανώνουν συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας, ενάντια στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και έχουν κηρύξει τρίωρες στάσεις εργασίας για την ίδια μέτρα, ενώ κινητοποίηση διοργανώνει το Σάββατο, 8 Μάη, η ΟΛΜΕ και αναπληρωτές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ